Η Κυκλοφοριακή Αγωγή, αναγκαίος πυλώνας της Οδικής Ασφάλειας, συνιστά τη διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης προκειμένου να λειτουργούμε υπεύθυνα ως οδηγοί, ως πεζοί, ως συνεπιβάτες, ως ποδηλάτες. Και φυσικά η εκπαίδευση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ολοκληρωμένης προσέγγισης της Οδικής Ασφάλειας.
Το σύγχρονο σχολείο, ως υποστηρικτικό περιβάλλον, έχει τη δυνατότητα και τις ευκαιρίες να εμπλέξει τα παιδιά στη διερεύνηση της στάσης τους απέναντι στο ζήτημα της ασφάλειάς τους, να στοχαστούν τρόπους με τους οποίους μπορούν να ασχοληθούν με αυτό και μετά να εφαρμόσουν στην πράξη δεξιότητες που απέκτησαν, αναλαμβάνοντας θετικές και ζωτικές δράσεις.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στόχο έχει την έγκυρη και πολύπλευρη ενημέρωση και εκπαίδευση των μαθητών/τριών σε θέματα οδικής ασφάλειας, μέσω μιας δυναμικής διαδικασίας σε πρακτικό και θεωρητικό επίπεδο που έχει ως επίκεντρο τη βιωματική και πρακτική εξάσκησή τους, ώστε να μπορούν να εντοπίζουν τα επικίνδυνα σημεία μιας διαδρομής (π.χ. σπίτι – σχολείο) και να μάθουν ασφαλείς τρόπους για να τα αποφεύγουν. Επίσης. Οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με απλό και παιγνιώδη τρόπο με τα βασικά σημεία του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για πεζούς, ποδηλάτες και επιβάτες, να προσπαθήσουν να εφαρμόσουν όσα περισσότερα μπορούν στην καθημερινή τους ζωή και να βελτιώσουν τυχόν λανθασμένες συμπεριφορές τους.
Γνωστικοί στόχοι των δραστηριοτήτων είναι ο σχηματισμός σχετικών με το θέμα λέξεων και η μετατροπή του γραπτού κειμένου των τυπικών οδηγιών για την οδική ασφάλεια, σε ένα παρόμοιο απλούστερο, φιλικότερο και πιο κατανοητό, χωρίς όμως να τροποποιηθεί το νόημά του.
Οι δεξιότητες που αναμένεται να καλλιεργηθούν είναι η οργανωτική ικανότητα, η κριτική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία, οι κοινωνικές ικανότητες, η αυτομέριμνα και η παραγωγή γραπτού λόγου. Επίσης, η συμμόρφωση σε κανόνες, η προσαρμοστικότητα και η πλάγια σκέψη.
Μπορείτε να βλέπετε την πορεία του Εργαστηρίου και το πώς εξελίσσεται στο παρακάτω sway