Τηλεόραση

εικόνα

 

Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις το μάθημα ψηφιακά

Τα θετικά… και τα αρνητικά

Η λέξη προέρχεται από το αρχαίο ελληνικό πρόθεμα “τηλε-“ (=”μακριά”) και τη λέξη “όραση”.

Η τηλεόραση είναι ένα σύστημα τηλεπικοινωνίας που χρησιμεύει στη μετάδοση και λήψη κινούμενων εικόνων και ήχου εξ αποστάσεως.

Aποτελεί το κυριότερο και δημοφιλέστερο Μέσο Μαζικής Επικοινωνίας και η χρήση της είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη σε όλο τον κόσμο.

Η νέα εφεύρεση ήρθε στην Ευρώπη πριν 40 περίπου χρόνια και πραγματικά άλλαξε τη ζωή των ανθρώπων. Δεν κατασκευάστηκε τότε, αλλά αρκετά χρόνια πριν και τελειοποιήθηκε το 1873. Με τον καιρό εξελίχθηκε και δημιουργήθηκε η τηλεόραση που έχουμε σήμερα.
Όταν πρωτοεφευρέθηκε, η τηλεόραση, ήταν ασπρόμαυρη. Όμως από το 1928 άρχισε να γίνεται έγχρωμη, δηλαδή να δείχνει τις εικόνες με ποικιλία χρωμάτων. Αυτό την βοήθησε να αγαπηθεί από τον άνθρωπο καθώς του παρουσίαζε καθετί όπως είναι στην πραγματικότητα, όμως ταυτόχρονα τον έκανε και “δέσμιό της”.

 

Δέκτης του 1928.


Η πρώτη γενιά τηλεοράσεων δεν ήταν πλήρως ηλεκτρονική. Η οθόνη είχε ένα μικρό μοτέρ με ένα περιστρεγόμενο δίσκο και μία λάμπα νέον, που δούλευαν μαζί δίνοντας μία θολή κοκκινο- πορτοκαλί εικόνα με μέγεθος αντίστοιχο με το μισό μιας πιστωτικής κάρτας.

Η πρώτη εικόνα από τηλεόραση 30 γραμμών το 1930

Δέκτης του 1946.


Από τις πρώτες τηλεοράσεις που κυκλοφόρησαν μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το μέγεθος της οθόνης ήταν  10 ίντσες.

 

 Η πρώτη έγχρωμη συσκευή που κυκλοφόρησε το 1954.

 

 

Η εξέλιξη της τηλεόρασης

 

http://www.daskalosa.eu/wpimages/wpd433ef3e_0a_01.jpg

 

Η τηλεόραση στην Ελλάδα

 Η επίσημη έναρξη της Ελληνικής κρατικής τηλεόρασης έγινε στις 23 Φεβρουαρίου 1966, με πρώτη παρουσιάστρια την Ελένη Κυπραίου και συντονιστή το δημοσιογράφο Γεώργιο Κάρτερ, ασπρόμαυρη στην αρχή και με μικρή εμβέλεια.

Οι τηλεοράσεις δε, που υπήρχαν στην Αθήνα δεν ήταν πάνω από 1000!!

Η έγχρωμη μετάδοση στην Ελληνική τηλεόραση γίνεται το 1979.

 

 Η πρώτη μέρα της ελληνικής τηλεόρασης (23-02-1966)

 

 

 

 

 

Η ιδιωτική τηλεόραση στην Ελλάδα

Προς το τέλος του 1989 εμφανίζονται στις τηλεοπτικές συχνότητες τα δύο πρώτα ιδιωτικά κανάλια, το Mega Channel και ο Antenna TV.

Το 1994 εμφανίζεται το πρώτο συνδρομητικό κανάλι, το Filmnet, που προσέφερε εμπορικές ταινίες και ζωντανούς αγώνες ποδοσφαίρου.

 

 

 

 

 

 

Το μέλλον της τηλεόρασης

Οι νέες τεχνολογίες θα διαμορφώσουν το μέλλον της τηλεόρασης.

Ο τηλεθεατής του μέλλοντος θα κάθεται αναπαυτικά στον καναπέ του, θα «χτυπά» τα δάχτυλά του για να ανάψει την, πάχους χαρτιού, αναρτημένη στον τοίχο τηλεόρασή του, θα διαλέγει φωνητικά το κανάλι της επιλογής του και θα παρακολουθεί το πρόγραμμα που επιθυμεί (φερ’ ειπείν, ένα παιχνίδι ποδοσφαίρου) σε 3D.

To  τηλεχειριστήριο θα είναι …άυλο: απλά η κίνηση των χεριών και η φωνή του τηλεθεατή.

 Όσον αφορά την ίδια την τηλεοπτική οθόνη, θα είναι μία πάρα πολύ μεγάλη οθόνη στο σαλόνι, που θα θυμίζει μάλλον ταπετσαρία παρά κλασική οθόνη.

 

 

 

Στη σημερινή τεχνολογική εποχή είναι δύσκολο να βρεις σπίτι χωρίς τηλεόραση – τουλάχιστον στον λεγόμενο «αναπτυγμένο» κόσμο. Όλοι μας περνάμε κάποιο μέρος του ελεύθερου χρόνου μας παρακολουθώντας τηλεόραση.

Η τηλεόραση δεν είναι από μόνη της ούτε καλή ούτε κακή. Εμείς την χρησιμοποιούμε καλά ή κακά και την κάνουμε τέτοια.

Η επιλογή ανήκει στον ίδιο τον άνθρωπο. Αν μπορέσει να χρησιμοποιήσει για το πραγματικό καλό του την τηλεόραση, έχει σίγουρα πολλά να ωφεληθεί. Έτσι μπορεί να τη μετατρέψει από κατάρα σε ευλογία.

Αφού σήμερα η τηλεόραση είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας, ας φροντίσουμε να επωφεληθούμε από τη χρησιμότητα της και να απορρίψουμε καθετί το βλαβερό και άχρηστο.

 

 

 

 

 

 

http://media2.feed.gr/filesystem/images/20090124/low/assets_LARGE_t_420_2309190.JPG

 

 

 

 

 

 

Τι ζημιά κάνει η τηλεόραση στο παιδί

Στο πλαίσιο έρευνας που έγινε στη Γερμανία, ζητήθηκε από 1.900 παιδιά να σχεδιάσουν έναν άνθρωπο.

Τα πάνω σκίτσα ανήκουν σε παιδιά που παρακολουθούσαν έως μια ώρα καθημερινά τηλεόραση, ενώ τα κάτω σε αυτά που παρακολουθούσαν τουλάχιστον 3 ώρες καθημερινά τηλεόραση…

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας τα παιδιά που καθηλώνονται καθημερινά για πολλές ώρες μπροστά στην τηλεόραση, αντιμετωπίζουν στο μέλλον προβλήματα ανάγνωσης, καθίστανται λιγότερο δημιουργικά και εμφανίζουν μειωμένη κριτική σκέψη.

 

 

 

 

 

 

 

Picture

 

Πάρτε μέρος στην έρευνα μας

 

 Πάτησε στις παρακάτω προτάσεις και ψήφισε

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δείτε την παρουσίαση του μαθήματος

(Δημιουργός παρουσίασης Γ. Σουδίας)

[slideboom id=548879&w=425&h=370]

 

 

 

Εκφράζουμε τη γνώμη μας με επιχειρήματα

Θυμόμαστε τι είπαμε στην Τετάρτη τάξη για το πώς εκφράζουμε τα επιχειρήματά μας;

 

 

 

κατάλογος

Αρκτικόλεξα – Συντομογραφίες

Βιβλίο Γραμματικης σελ. 207 – [κλικ]

Αρκτικόλεξα είναι οι συντομογραφίες που σχηματίζονται από τα αρχικά γράμματα φράσεων, οι οποίες συνήθως δηλώνουν: 
ονομασίες συλλόγων, σωματείων, οργανισμών, επιχειρήσεων, πολιτικών κομμάτων κτλ.. 
  • Τα αρκτικόλεξα γράφονται με κεφαλαία και χωρίς τελεία ανάμεσα τους, εκτός αν μια λέξη αποδίδεται με δύο γράμματα στο αρκτικόλεξο.
Συντομογραφίες (ή βραχυγραφίες) είναι οι συντομευμένες λέξεις που αποτελούνται από κάποια γράμματα μιας λέξης ή φράσης.

Picture

Picture

 

 

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις το μάθημα ψηφιακά

 

 

 

Τηλεόραση και διαφήμιση

 

 

Η διαφήμιση είναι πολύ σημαντικό κομμάτι τόσο της κοινωνίας μας, όσο και των ΜΜΕ. Είναι χρήσιμη και ενημερωτική σε μεγάλο βαθμό, αλλά κρύβει μεγάλες παγίδες, ακόμα και για εμάς, τους νοήμονες (;) ενήλικους, πόσω μάλλον δε για τα παιδιά μας, που δεν έχουν ακόμα αναπτύξει την κριτική ικανότητα να φιλτράρουν τις πληροφορίες που λαμβάνουν, εντυπωσιάζονται εύκολα και είναι από τη φύση τους απαιτητικά.

Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις τη συνέχεια

 

 

 

Διαφήμιση και πρόχειρο φαγητό (junk food)

 

Σάββατο πρωί, αμέσως μετά το πρωινό. Ξέρετε ποιος λέει στα παιδιά σας τι να φάνε μετά; Τα πολύχρωμα ανθρωπάκια που ξεπετάγονται μέσα από την τηλεόραση και διαφημίζουν εξίσου πολύχρωμες τροφές με ελάχιστη ή και καθόλου θρεπτική αξία.

Η βιομηχανία του fast food ξοδεύει κάθε χρόνο τεράστια ποσά στις διαφημίσεις της με στόχο να γίνουν τα τρόφιμά της ακόμα πιο ελκυστικά σε παιδιά ηλικίας από 2 ετών. Αν το παρατηρήσετε, θα δείτε ότι οι διαφημίσεις αυτές έχουν αυξηθεί κατά πολύ τα τελευταία 6-7 χρόνια, ενώ έχει μειωθεί και η ηλικία των παιδιών τα οποία βλέπουν τηλεόραση.

Πόση επιρροή έχουν, όμως, αυτές οι διαφημίσεις στο παιδί σας ή ακόμα και σ’ εσάς; Έρευνες υποστηρίζουν πως οι ενήλικoι επηρεάζονται εξίσου και καταναλώνουν περισσότερο πρόχειρο φαγητό όταν βγαίνουν έξω, ακόμα κι αν δεν πεινούν τόσο. Ωστόσο, δεν είστε ανίσχυροι. Στο χέρι σας είναι να διδάξετε στα παιδιά σας (και στον εαυτό σας) να αναγνωρίζουν και να αντιστέκονται στο marketing του fast food.

Πηγή: http://www.mama365.gr/1354/polemhste-to-marketing-toy-junk-food.html#sthash.pPCqnA7k.dpuf

 

 

 

 

 Καταναλωτισμός και διαφήμιση

Στη σημερινή εποχή προβάλλεται επιτακτικά η ανάγκη για κατάκτηση και διατήρηση μιας υψηλής ποιότητας ζωής. Επειδή, σαν χώρα, μπήκαμε αργά στον κόσμο της τεχνολογικής εποχής κι αποκτήσαμε καθυστερημένα ό,τι αγαθά αυτός εξασφαλίζει, είναι δικαιολογημένο να πέφτουμε σε μια σειρά από συγχύσεις.  Η βασικότερη σύγχυση είναι ότι πιστεύουμε ότι το αυτοκίνητο, η τηλεόραση, οι χίλιες δυο ηλεκτρικές συσκευές μας εξασφαλίζουν ποιότητα ζωής.

Τώρα που η δίψα γι’ αυτά τα πράγματα έχει σε μεγάλο βαθμό ικανοποιηθεί κι άρχισαν να εμφανίζονται σημάδια κορεσμού, είμαστε υποχρεωμένοι ν’ αναθεωρήσουμε τις αντιλήψεις μας αυτές.  Τα αντικείμενα, οι επιτεύξεις της τεχνολογίας αποτελούν προϋποθέσεις για μια ανώτερη ποιότητα ζωής όταν και εφ’ όσον χρησιμοποιούνται ορθολογικά και προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των όρων ζωής ώστε να μένει στον άνθρωπο και περισσότερος χρόνος και καλύτερη διάθεση για ν’ ασχοληθεί με κάτι ουσιαστικότερο.

Από τη στιγμή όμως, που χωρίς να το καταλαβαίνουμε υποδουλωνόμαστε στ’ αντικείμενα κι υπάρχουμε γι’ αυτά, η ζωή μας φτωχαίνει, δεν πλουτίζει. Καταντάμε να ζούμε με το άγχος της απόκτησης πραγμάτων και φυραίνουν οι ανθρώπινες σχέσεις μας, εξαφανίζονται σιγά-σιγά πολύτιμες ανθρώπινες αξίες, εκφράσεις και εκδηλώσεις, που αυτές και μόνο αυτές, δίνουν τη βάση και το θεμέλιο για την ανάπτυξη μιας ανώτερης ποιότητας ζωής. 

Ακριβώς γι’ αυτό συμβαίνει σήμερα, που έχουμε τόσα και τόσα πράγματα που μας έλειπαν στο παρελθόν, να πλήττουμε όσο ποτέ, να είμαστε τόσο αδιάφοροι, τόσο αλλοτριωμένοι, τόσο αποξενωμένοι ο ένας από τον άλλο. Ακριβώς γι’ αυτό συμβαίνει η ευημερία μας να μην συνοδεύεται με αντίστοιχη πνευματική ανάπτυξη και ψυχική ολοκλήρωση. Ακριβώς γι’ αυτό συμβαίνει να αποδυναμώνεται και φθείρεται ό,τι δεν είναι στενά ατομικό και κάθε μορφή γνήσιας και αυθόρμητης συλλογικότητας έχει σχεδόν εξαφανιστεί.  Μας δίνει αλήθεια ο κόσμος αυτός των πάμπολλων αντικειμένων, που αγοράζουμε για μας ή χαρίζουμε στους άλλους ή χαρίζουν εκείνοι σε μας μια πλουσιότερη αίσθηση ζωής: Γίνεται η ζωή μας ανθρωπινότερη και ουσιαστικότερη;

πηγή:http://katanalotismos.weebly.com/kappaalphataualphanualphalambdaomegatauiotasigmamuomicronsigmaf-kappaalphaiota-deltaiotaalphaphietamuiotasigmaeta.html

 

Παλιές ελληνικές διαφημιστικές

 Διάσημες διαφημίσεις που τα παιδιά εκείνης της εποχής (δεκαετία 1990) τις σιγοτραγουδούσαν ή χρησιμοποιούσαν το σλόγκαν τους (βασική φράση).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

κατάλογος

 Το αντικείμενο (άμεσο και έμμεσο)

[Γραμματική, σελ. 180 – κλικ εδώ – ]

 Θυμόσαστε τι μάθαμε για το αντικείμενο στην ενότητα 7, η μουσική; [κλικ]

 

Το αντικείμενο είναι ο όρος της πρότασης που φανερώνει που μεταβαίνει η ενέργεια του υποκείμενου. Το αντικείμενο μπορεί να είναι πρόσωπο ή πράγμα ή κατάσταση και μπαίνει συνήθως σε μια από τις πλάγιες πτώσεις, συνήθως στην αιτιατική.
                                                   
  Π.χ. Ο Σωτήρης ολοκλήρωσε (τι;) την εργασία του

 

 

 Προσοχή!

Το αντικείμενο των μονόπτωτων ρημάτων δε βρίσκεται πάντα σε πτώση αιτιατική. Μπορεί να είναι και σε πτώση γενική

π.χ. Ο Γιάννης μοιάζει της μητέρας του

Τα είδη του αντικείμενου είναι:

 

Το άμεσο αντικείμενο: Είναι το πρόσωπο ή το πράγμα στο οποίο φθάνει άμεσα η ενέργεια του υποκειμένου.                                                                                                   
Π.χ. Ο μηχανικός επισκευάζει τη μηχανή.

 

 

Το Έμμεσο αντικείμενο: Αυτό συμπληρώνει την έννοια της ρηματικής ενέργειας, όταν υπάρχουν στην πρόταση περισσότερα από ένα αντικείμενα. 

                        
Π.χ  Δάνεισα στον Ραφαήλ το μοιρογνωμόνιο

και…

Παραδείγματα

γενική
έμμεσο

αιτιατική
άμεσο

α) Ο Γιώργος μου ζήτησε χρήματα

μου

χρήματα

β) Του έδωσα το βιβλίο.

Του

το βιβλίο

Τα ρήματα που έχουν δύο αντικείμενα λέγονται δίπτωτα

 

 

Από τα παραπάνω παραδείγματα διαπιστώνουμε ότι:

Το ένα αντικείμενο βρίσκεται σε πτώση γενική και το άλλο σε αιτιατική.

Αυτό που βρίσκεται σε γενική είναι έμμεσο κι αυτό που βρίσκεται σε αιτιατική είναι άμεσο.

 

 Στις επόμενες τάξεις θα μάθετε ότι το άμεσο και το έμμεσο αντικείμενο μπορεί να βρίσκονται και τα δυο σε πτώση αιτιατική.

π.χ. Με ρώτησε κάτι.

Σήμερα εξετάζουν τους μαθητές Ιστορία.

 

 

 Ας τα δούμε λοιπόν συγκεντρωτικά…

 

 

 

 

… και τώρα εξάσκηση!

 

πηγή ασκήσεων: http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/antikeimeno-NE.htm

 

 

 

 

 

 

 Ευθύς και πλάγιος λόγος

Δείτε ενότητα 6, Οι φίλοι μου, οι φίλες μου [κλικ]

 

Η δομή μιας διαφήμισης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *