Καλοκαιρινή εκδρομή
- Εξάσκηση στην ανεύρεση και κατανόηση πληροφοριών μέσα από τον απλό πίνακα δρομολογίων του κειμένου. Μαθαίνουμε να οργανώνουμε και να χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες κάνοντας απλούς μαθηματικούς συλλογισμούς.
- το Τ. Ε. γίνεται επανάληψη των ημερών της εβδομάδας και εξάσκηση στην ορθογραφία τους.
- Στην άσκηση 3 τα παιδιά ασκούνται στον πληθυντικό αριθμό
Ήρθε η ώρα να μπούμε στην τελευταία ενότητα της Γλώσσας. Σήμερα θα δούμε την παρέα να πηγαίνει εκδρομή στη θάλασσα.
Θα διαβάσουμε και θα επεξεργαστούμε το μάθημα όπως κάνουμε πάντα. Σ’ αυτήν την ενότητα θα επιμείνουμε περισσότερο στη νοηματική επεξεργασία του κειμένου. Έτσι μετά την ανάγνωση θα αρχίσουμε τις ερωτήσεις και θα εντοπίσουμε τις απαντήσεις μέσα στο κείμενο. Θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε και στις ερωτήσεις που αφορούν τον πίνακα με τα δρομολόγια. Εδώ θα μας χρειαστούν τα μαθηματικά που έχουμε μάθει!
Μετά θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε τις αντίστοιχες δραστηριότητες.
Θα κάνουμε μια επανάληψη στις ημέρες της εβδομάδας και θα τις έχουμε και για ορθογραφία.
πάτησε στην εικόνα
για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας
***********************
Ίχνη στην άμμο
- Τα κεφάλαια Ίχνη στην άμμο, η χελώνα Καρέττα Καρέττα και Αρχαίοι Μύθοι (τα δύο τελευταία έχουν αφαιρεθεί από την ύλη, αλλά θα τα δούμε μέσα από ένα σχέδιο εργασίας στην ώρα της ευέλικτης) έχουν ως κεντρικό τους θέμα τη χελώνα Καρέττα Καρέττα και την προστασία της.
- Υπόδειξη της ορθογραφίας της λέξης δίχτυ.
Άλλες λέξεις που λήγουν σε -υ είναι: βράδυ, δάκρυ, στάχυ, δόρυ, οξύ.
Παρόλο που ο καιρός στην πόλη μας δε θυμίζει καθόλου καλοκαίρι, σήμερα θα ταξιδέψουμε μέσα από το μάθημά μας σε μια όμορφη παραλία και θα δούμε τι καινούργιο βρήκαν εκεί τα παιδιά.
Θα διαβάσουμε καλά το κείμενο και μετά θα το επεξεργαστούμε. Θα επικεντρωθούμε περισσότερο στις πληροφορίες που μας δίνει το κείμενο, ώστε όταν μιλήσουμε στην ευέλικτη για τη χελώνα Καρέτα – Καρέτα να ξέρουμε μερικά πράγματα.
Θα μιλήσουμε λίγο για το κόμμα και τη χρήση του.
Επίσης, με ευκαιρία την άσκηση 2 στο τετράδιο εργασιών θα ξαναθυμηθούμε τις λέξεις που είναι ουδέτερα αλλά γράφονται με -υ στο τέλος.
Η θαλάσσια χελώνα καρέτα καρέτα
θα δούμε μια ταινία κινουμένων σχεδίων του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Ζακύνθου με θέμα τη θαλάσσια χελώνα καρέτα καρέτα και την μεσογειακή φώκια Μονάχους Μονάχους.
Θα παρακολουθήσουμε τη διάσωση μιας χελώνας καρέτα – καρέτα
Αρχαίοι μύθοι
Μετά θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε τις αντίστοιχες δραστηριότητες.
πάτησε στην εικόνα
για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας
- συζήτηση για την εξερεύνηση σπηλαίων
- Ορθογραφική εξάσκηση στις καταλήξεις των παθητικών ρημάτων (-μαι, -σαι, -ται, -νται)
Αφού μάθαμε για τη χελώνα Καρέτα- Καρέτα αρκετά πράγματα, μέσα από το μάθημα της Ευέλικτης ζώνης και από το κείμενο του βιβλίου “Αρχαίοι μύθοι”, σήμερα θα συνεχίσουμε στο επόμενο κείμενο της ενότητας που είναι “Η σπηλιά”.
Θα διαβάσουμε και θα επεξεργαστούμε το κείμενο και μετά θα συζητήσουμε λίγο για τα σπήλαια.
Θα δούμε εικόνες και ένα βίντεο από το σπήλαιο της Θεόπετρας, που είναι στην περιοχή μας και είναι από την Παλαιολιθική εποχή (περίπου 130.000 χρόνια πριν).
Ανθρώπινες πατημασιές ηλικίας 130.000 ετών
Στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στη γραμματική του μαθήματος και θα μάθουμε πώς κλίνονται και γράφονται τα ρήματα στον Ενεστώτα της παθητικής φωνής (δεν το λέμε έτσι στα παιδιά).
Τώρα
Αφού κάνουμε αρκετά παραδείγματα στον πίνακα
θα περάσουμε να κάνουμε τις δραστηριότητες στο τετράδιο εργασιών
πάτησε στην εικόνα
για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας
Η μπουρού – Τα τζιτζίκια – Κοχύλι
- Εντοπίζεται η δυνατότητα αντικατάστασης ουσιαστικών από τις προσωπικές αντωνυμίες του τρίτου προσώπου.
- Το μάθημα μπορεί να αποτελέσει αφορμή για να ασχοληθούμε με μύθους για τη θάλασσα.
Σήμερα θα διαβάσουμε τα τελευταία κείμενα για φέτος από το βιβλίο της Γλώσσας. Αφού διαβάσουμε το μάθημα, θα πούμε μερικές πληροφορίες για την μπουρού.
Η Μπουρού (Charonia tritonis)
Η Μπουρού (Charonia tritonis) είναι ένα από τα μεγαλύτερα είδη κοχυλιού που συναντάμε στις ελληνικές θάλασσες. Το μήκος της φτάνει τα 40 εκατοστά.
Το επιστημονικό της όνομα προέρχεται από τον Τρίτωνα, γιο του θεού της θάλασσας, Ποσειδώνα. Ζει σε αμμώδεις και βραχώδεις οικοτόπους.
***********************
Τα τζιτζίκια
- Το ποίημα «Τα τζιτζίκια» προέρχεται από τη συλλογή ποιημάτων Τα ρω του έρωτα, του Οδυσσέα Ελύτη, εκδόσεις Υψιλον/βιβλία, Αθήνα 1986. (Διαβάστε βιογραφικά στοιχεία του Οδυσσέα Ελύτη εδώ)
- Το ποίημα «Το κοχύλι» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, σε μετάφραση Άρη Δικταίου, περιέχεται στη συλλογή Τα ποιήματα ,Σ.Ι. Ζαχαρόπουλος, Αθήνα, 1996. (Διαβάστε βιογραφικά στοιχεία του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα εδώ)
Μετά θα διαβάσουμε και θα ακούσουμε το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη “Τα τζιτζίκια”.
και το “Κοχύλι” του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα.
Τέλος, θα περάσουμε να κάνουμε τις τελευταίες δραστηριότητες στο τετράδιο εργασιών.
πάτησε στην εικόνα
για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας
Καλό καλοκαίρι!