Στόχοι της ενότητας
- Εξοικείωση με χιουμοριστικά κείμενα και τρόπους παραγωγής του αστείου .
- Παραγωγή χιουμοριστικών κειμένων
- Κατανόηση και σύνταξη πίνακα περιεχομένων .
- Επίθετα σε -ινος, -ικος και -ιμος
- Απαγγελία ποιημάτων .
- Λογοπαίγνια και παγιωμένες εκφράσεις
πηγή: Γλώσσα Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο
Φτάσαμε επιτέλους στην πιο χαρούμενη και αστεία ενότητα για φέτος! Αστεία ποιηματάκια, αστεία ανέκδοτα, αστείες ιστορίες και πάει λέγοντας. Θα διαβάσουμε το ποίημα “Παιχνιδόγελα” και θα πούμε τι μας φαίνεται αστείο στο ποίημα.
Θα συνεχίσουμε με ένα ανέκδοτο και θα απαντήσουμε στις ερωτήσεις.
πηγή εικόνας: http://idefterastonaera.blogspot.gr
Θα συνεχίσουμε με ένα παραμύθι. Με ένα αστείο παραμύθι.
Μετά θα κάνουμε τις ασκήσεις 1 και 2 στο τετράδιο εργασιών, σελ. 67.
Κλικ στην εικόνα
Θα συνεχίσουμε και θα δούμε πώς διασκέδαζαν οι άνθρωποι στην αρχαιότητα, την τουρκοκρατία και τον Μεσαίωνα.
Θα μιλήσουμε για την αρχαία ελληνική κωμωδία και θα γνωρίσουμε τον Αριστοφάνη.
Ο Αριστοφάνης
Στην αρχαία Ελλάδα οι ηθοποιοί ήταν όλοι άντρες και φορούσαν προσωπεία, δηλαδή μάσκες.
… και θα ολοκληρώσουμε με τον γελωτοποιό στους χρόνους του Μεσαίωνα.
Μετά θα κάνουμε την άσκηση 3 στο τετράδιο εργασιών, σελ. 68.
Κλικ στην εικόνα
Σήμερα θα συνεχίσουμε και θα μάθουμε για τον πίνακα με τα περιεχόμενα ενός βιβλίου, περιοδικού ή εφημερίδας και γενικά ενός εντύπου.
Στη συνέχεια θα μάθουμε την ορθογραφία των επιθέτων σε –ινος, –ικος και –ιμος.
Όλα γράφονται με γιώτα (ι).
Σήμερα θα ασχοληθούμε με αστείες λέξεις, όπως αυτές του ποιήματος “Μακαρόνια”, και με τις γελοιογραφίες.
Στην τελευταία υποενότητα θα διαβάσουμε ένα κείμενο με πολλές μεταφορές και θα μάθουμε τι σημαίνουν οι μεταφορικές εκφράσεις που έχει.
Όταν χρησιμοποιούμε τις λέξεις με την κανονική τους σημασία, έχουμε…
Όταν μεταφέρουμε τη σημασία των λέξεων σε άλλες λέξεις, που μας λένε κάτι που δε μπορεί να γίνει, έχουμε…
Τέλος θα κάνουμε εξάσκηση στις εργασίες του βιβλίου και του τετραδίου εργασιών, άσκηση 8, σελ. 72.
Κλικ στην εικόνα
“Ο Μέγας Aλέξανδρος και το Καταραμένο φίδι”
ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Σε μια πολιτεία, υπάρχει ένα Φίδι που για ν΄ αφήσει το νερό της πηγής να τρέξει, κάθε χρόνο κατασπαράζει ένα κορίτσι.
Την επιλογή κοριτσιών για την θυσία αυτή, την κάνουν οι κάτοικοι με κλήρωση.
Αυτή τη φορά, ο κλήρος πέφτει στην κόρη του Πασά, την Βεζυροπούλα. Ο Πασάς στεναχωρημένος βγάζει διαταγή πως όποιος σκοτώσει το καταραμένο φίδι, θα πάρει 200 λίρες, θα παντρευτεί την κόρη του, και μετά τον θάνατό του θα πάρει και τον θρόνο.
Έρχονται οι διάφοροι γνωστοί τύποι, αλλά κανείς δεν καταφέρνει να σκοτώσει το καταραμένο φίδι.
Τέλος ο Μέγας Αλέξανδρος, που κατά την παράδοση στο Θέατρο Σκιών συμβολίζει τον Άγιο Γεώργιο, σκοτώνει το φίδι, και λυτρώνει τον τόπο από τα δεινά.
https://www.youtube.com/watch?v=9UQK38Rw4X4