Ενότητα 4

page 1

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

24. Βρίσκω την προπαίδεια του 10 και του 5

 

 

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να βρίσκουν τα γινόμενα με το 5 και το 10, αξιοποιώντας τη σχέση μισό και διπλάσιο
Αναλυτικά, οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • Ελέγχουν το γινόμενο αριθμών χρησιμοποιώντας γεωμετρική ερμηνεία και εποπτικό υλικό ή δάχτυλα
  • Χρησιμοποιούν την αντιμεταθετική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού
  • Αντιλαμβάνονται ότι η προπαίδεια είναι ένας γρήγορος τρόπος υπολογισμού του γινομένου και ότι δεν τελειώνει στο 10
  • Λύνουν προβλήματα που απαιτούν χρήση προπαίδειας
  • Εργάζονται σε ομάδες των δύο ή των τεσσάρων

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

Σήμερα μπαίνουμε σε νέα ενότητα. Την ενότητα της προπαίδειας. Ήδη έχουμε αναφέρει μέσα στην τάξη τη λέξη “προπαίδεια” και έχουμε εξηγήσει ότι είναι μια σύντομη πρόσθεση ίδιων αριθμών. Θα ξεκινήσουμε με την προπαίδεια του 10 (η οποία είναι πιο εύκολη) και μετά θα περάσουμε στην προπαίδεια του 5.

Αρχικά θα δουλέψουμε με τον προοργανωτή. Θα παίξουμε με την εικόνα και θα αγοράσουμε πολλά πράγματα. Στην αρχή διαφορετικά αλλά μετά όμοια.

Επίσης θα χρησιμοποιήσουμε και αυγοθήκες με φασόλια. Πιστεύω ότι έτσι θα καταλάβουμε καλύτερα την έννοια “φορές”.

 

Οι γονείς μπορούν να ενημερωθούν για τον τρόπο που θα δουλέψουμε ανοίγοντας το παρακάτω αρχείο.

 



Λήψη αρχείου

 

 

 

 

 

Θα ακούσουμε και το τραγούδι της προπαίδειας του 10

 

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για η προπαίδεια του 10

 

 

 

… και στη συνέχεια θα ακούσουμε και το τραγούδι της προπαίδειας του 5

 

 

 

 

 

πηγή εικόνας:http://tospitakithsdefteras.blogspot.gr/2017/01/

 

 

Θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών και θα δουλέψουμε τις ασκήσεις όσο καλύτερα μπορούμε.

 

 

πάτησε στην εικόνα

Σχετική εικόνα

 

 

 

Τέλος τις επόμενες μέρες θα προσπαθήσουμε να εξασκηθούμε σε αυτές τις δυο προπαίδειες με παιχνίδια, ώστε να τις μάθουμε πιο εύκολα και να μπορούμε να τις βρίκουμε γρήγορα.

 

Ταξίδι στο βυθό.

Σε αυτό το παιχνίδι μπορείς να παίξεις με την προπαίδεια όποιου αριθμού θέλεις. Διάλεξε στην αρχή το 5 και το 10 για να εξασκηθείς.

 

 

 

 

 

********************************

 

page 1

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

25. Βρίσκω την προπαίδεια του 2 και του 4

 

 

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές να μπορούν να βρίσκουν τα γινόμενα με το 2 και το 4, αξιοποιώντας και τη σχέση μισό ή διπλάσιο.
Αναλυτικά, οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

Ελέγχουν το γινόμενο αριθμών χρησιμοποιώντας γεωμετρική ερμηνεία ή εποπτικό υλικό ή δάχτυλα.

  • Χρησιμοποιούν την αντιμεταθετική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού
  • Αντιλαμβάνονται ότι η προπαίδεια είναι ένας γρήγορος τρόπος υπολογισμού του γινομένου και ότι δεν τελειώνει στο 10
  • Λύνουν και να φτιάχνουν προβλήματα που απαιτούν τη χρήση της προπαίδειας
  • Εργάζονται σε ομάδες των δύο ή των τεσσάρων

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

Τελειώσαμε τις προπαίδειες του 5 και του 10 (θα τις κάνουμε συχνά επανάληψη!) και θα περάσουμε στις προπαίδειες του 2 και του 4.

 

Θα συνεχίσω με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή αρχικά με το παιχνίδι με τις αβγοθήκες και τα φασόλια και στη συνέχεια θα συμπληρώσουμε την κάθε προπαίδεια παίζοντας με το ζάρι και ζωγραφίζοντας. Πιστεύω ότι θα μας είναι εύκολο να θυμηθούμε τους τρόπους που το κάναμε στις προηγούμενες δυο προπαίδειες.

Θα ακούσουμε και τα τραγουδάκια από τις προπαίδειες του 2 και του 4.

 

 

 

 

 

 

 

Ώρα για εξάσκηση!

 

 

Picture

(Κλικ για on-line άνοιγμα της εφαρμογής.
Μετά το άνοιγμα, συνιστάται η αναμονή για ελάχιστα δευτερόλεπτα,
μέχρι να “φορτώσει” η εφαρμογή)

 

 

 

Picture

(Κλικ για on-line άνοιγμα της εφαρμογής.
Μετά το άνοιγμα, συνιστάται η αναμονή για ελάχιστα δευτερόλεπτα,
μέχρι να “φορτώσει” η εφαρμογή)

 

 

 

πάτησε στις εικόνες, διάλεξε την προπαίδεια του 2 ή του 4 και παίξε!

.jpg

Τρελός Πιλότος!
Επιλέγουμε προπαίδεια,
διακοσμούμε το αεροπλάνο μας
και … είμαστε έτοιμοι για πτήση!
Προσοχή στα λάθος σύννεφα…

 

 

 

Χριστουγεννιάτικος στολισμός


33

 

Βρες το σωστό αποτέλεσμα της προπαίδειας

και διακόσμησε το δικό σου χριστουγεννιάτικο σπιτάκι

[Πηγή:http://www.multiplication.com/]

 

 

 

 

*******************************

 

 

page 1

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

26. Βρίσκω την προπαίδεια του 8

 

 

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές να μπορούν να βρίσκουν τα γινόμενα του 8, αξιοποιώντας την προπαίδεια του 4 (σχέση μισού-διπλάσιου)

Αναλυτικά, οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • Ελέγχουν το γινόμενο των αριθμών χρησιμοποιώντας γεωμετρική ερμηνεία, εποπτικά μέσα, δάχτυλα.
  • Χρησιμοποιούν την αντιμεταθετική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού
  • Αντιλαμβάνονται ότι η προπαίδεια είναι ένας γρήγορος τρόπος υπολογισμού του γινομένου και ότι δεν τελειώνει στο 10
  • Λύνουν προβλήματα που απαιτούν τη χρήση της προπαίδειας
  • Εργάζονται σε ομάδες των δύο ή των τεσσάρων

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Picture

(Κλικ για on-line άνοιγμα της εφαρμογής.
Μετά το άνοιγμα, συνιστάται η αναμονή για ελάχιστα δευτερόλεπτα,
μέχρι να “φορτώσει” η εφαρμογή)

 

 

 

Πάτησε την εικόνα και διάλεξε την προπαίδεια του 8

 

******************************

 

page 1

 

 Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

27. Βρίσκω την προπαίδεια του 7

 

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να βρίσκουν τα γινόμενα του 7, αξιοποιώντας τις προπαίδειες αντίστοιχα του 5 και του 2.
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να :

  • Ελέγχουν το γινόμενο των αριθμών χρησιμοποιώντας γεωμετρική ερμηνεία, εποπτικά μέσα, δάχτυλα.
  • Χρησιμοποιούν την αντιμεταθετική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού
  • Αντιλαμβάνονται ότι η προπαίδεια είναι ένας γρήγορος τρόπος υπολογισμού του γινομένου και ότι δεν τελειώνει στο 10
  • Χρησιμοποιούν την επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού ως προς την πρόσθεση
  • Λύνουν προβλήματα που απαιτούν τη χρήση της προπαίδειας

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

 

 

 

Picture

Κλικ για on-line άνοιγμα της εφαρμογής.
 

 

 

Σέρβιρε την Πίτσα!

 

 

 

 

 

***********************************

 

 

page 1

 Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

28. Βρίσκω την προπαίδεια του 3 και του 6

 

 

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να βρίσκουν τα γινόμενα του 3 και του 6, αξιοποιώντας την έννοια του μισού και του διπλάσιου.
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να :

  • Ελέγχουν το γινόμενο των αριθμών χρησιμοποιώντας γεωμετρική ερμηνεία, εποπτικά μέσα, δάχτυλα.
  • Χρησιμοποιούν την αντιμεταθετική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού
  • Χρησιμοποιούν την προπαίδεια του 5 για να βρίσκουν την προπαίδεια του 6
  • Αντιλαμβάνονται ότι η προπαίδεια είναι ένας γρήγορος τρόπος υπολογισμού του γινομένου και ότι δεν τελειώνει στο 10
  • Χρησιμοποιούν την επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού ως προς την πρόσθεση
  • Λύνουν προβλήματα που απαιτούν τη χρήση της προπαίδειας
  • Εργάζονται σε ομάδες των δύο ή τεσσάρων ατόμων

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πάτησε την εικόνα και διάλεξε την προπαίδεια του 3 ή του 6