Το μάθημα στο βιβλίο
του μαθητή
29. Βρίσκω την προπαίδεια του 9 και του 11
Βασικοί στόχοι
Οι μαθητές θα πρέπει να βρίσκουν τα γινόμενα του 9 και του 11 αξιοποιώντας την αθροιστική ανάλυση των αριθμών 10=9-1 και 11=10+1 (δηλαδή τον επιμερισμό του πολλαπλασιασμού ως προς την πρόσθεση και την αφαίρεση)
Αναλυτικά, οι μαθητές θα πρέπει να
- Ελέγχουν το γινόμενο των αριθμών χρησιμοποιώντας γεωμετρική ερμηνεία, εποπτικά μέσα, δάχτυλα.
- Χρησιμοποιούν την αντιμεταθετική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού
- Αντιλαμβάνονται ότι η προπαίδεια είναι ένας γρήγορος τρόπος υπολογισμού του γινομένου και ότι δεν τελειώνει στο 10
- Λύνουν προβλήματα που απαιτούν τη χρήση της προπαίδειας
- Εργάζονται σε ομάδες τεσσάρων ατόμων
πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
Ολοκληρώνουμε την προπαίδεια σήμερα και αφού έχουμε γράψει στο τετράδιό μας την προπαίδεια του 9, παίξαμε και την μάθαμε καλά (ακόμα και μπερδεμένη), θα μπούμε στο βιβλίο μας και θα κάνουμε τις δραστηριότητες.
πάτησε στην εικόνα, διάλεξε την προπαίδεια που θέλεις και παίξε!
Επιλέγουμε προπαίδεια,
Επανάληψη στις προπαίδειες
******************************
30. Μοιράζομαι δίκαια με τους φίλους μου
Βασικοί στόχοι:
Οι μαθητές να είναι ικανοί να λύνουν προβλήματα με καταστάσεις μερισμού, χρησιμοποιώντας διάφορες στρατηγικές (η έννοια της διαίρεσης ως διαδοχική αφαίρεση ή ως αντίστροφη διαδικασία από τον πολλαπλασιασμό)
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:
- Μοιράζουν δίκαια, είτε αφαιρώντας διαδοχικά ανά 1 είτε ανά 2, ανά 3 κτλ (η διαίρεση ως διαδοχική αφαίρεση) και να αναγνωρίζουν το σύμβολο :
- Χρησιμοποιούν την προπαίδεια (διαδοχική πρόσθεση) ως στρατηγική επίλυσης προβλημάτων μερισμού.
- Χρησιμοποιούν την επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού ως προς την πρόσθεση και την αφαίρεση
- Λύνουν προβλήματα που απαιτούν την χρήση προπαίδειας
- Εργάζονται σε ομάδες τεσσάρων ατόμων
πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
Με αυτό το μάθημα μπαίνουμε σιγά σιγά στην πράξη της διαίρεσης. Πρώτα θα εξηγήσω ότι η διαίρεση είναι μια πράξη που μας βοηθά να μοιράσουμε δίκαια διάφορα σύνολα όμοιων πραγμάτων (μπίλιες, χρήματα, αυτοκινητάκια, κούκλες, κ.ά.).Επίσης ότι είναι η αντίστροφη πράξη του πολλαπλασιασμού.
Θα ξεκινήσουμε λίγο από την “ανάποδη”. Δηλαδή από το γινόμενο. Θα δίνω στα παιδιά ένα γινόμενο και αυτά ψάχνουν να βρουν το σωστό ζευγαράκι του πολλαπλασιασμού.
Θα δούμε κι ένα βιντεάκι για τη διαίρεση.
του μαθητή
Βασικοί στόχοι
Οι μαθητές θα πρέπει να εξοικειωθούν με την έννοια του χρόνου ως διάταξη γεγονότων σε χρονική σειρά (εξέλιξη) και να εξοικειωθούν με τη χρονική διάρκεια της ημέρας, της εβδομάδας, του μήνα, της εποχής, του έτους μέσα από γεγονότα της καθημερινής ζωής (διαισθητικά).
Αναλυτικά, οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:
- Αντιλαμβάνονται την έννοια του πριν και του μετά στη χρονική εξέλιξη των γεγονότων
- Γνωρίζουν τις ημέρες της εβδομάδας και τις εποχές με τη σειρά
- Εργάζονται σε ομάδες των τεσσάρων
πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
του μαθητή
Βασικοί στόχοι
Οι μαθητές να εξοικειωθούν με τις μονάδες μέτρησης του χρόνου, το ημερολόγιο και να υπολογίζουν απλές χρονικές διάρκειες.
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:
- Εξοικειωθούν με την έννοια της περιοδικότητας του χρόνου
- Απαγγέλλουν τους μήνες του έτους με τη σωστή σειρά
- “Διαβάζουν” το εβδομαδιαίο τους σχολικό πρόγραμμα και να συμπληρώνουν το δικό τους ημερολόγιο
- Διακρίνουν τη διαφορετική χρήση του ημερολογίου από το ρολόι
- Εργάζονται ομαδικά για την επίτευξη μίας δραστηριότητας
πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου