↑ Επιστροφή σε Στ΄ Τάξη

Εκτύπωσέ το Σελίδα

Γλώσσα

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/vpapagiann/?page_id=407

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Τρύπας του Όζοντος – Επαναληπτικές ασκήσεις

Κάνε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο Μια φορά κι έναν καιρό σχηματίστηκε μια τρύπα στον ουρανό

View page »

Ο Δον Κιχώτης – Μιχαήλ Θερβάντες

Ο Δον Κιχώτης (Don Quixote de la Mancha – Δον Κιχότε δε λα Μάντσα), με πλήρη τίτλο («Ο ευφάνταστος ευπατρίδης Δον Κιχώτης της Μάντσας») είναι κλασικό έργο λογοτεχνίας του Ισπανού συγγραφέα Μιγκέλ ντε Θερβάντες Σααβέδρα (Miguel de Cervantes Saavedra, 1547-1616), ο οποίος θεωρείται ο «πατέρας» της ισπανικής λογοτεχνίας. Μάλιστα το πρόσωπό του κοσμεί μια από …

View page »

Ταξίδια, τόποι, μεταφορικά μέσα

Ο θαλασσοπόρος Έχω ένα καράβι, τόσο, με πανιά, θάλασσες αφήνει, θάλασσες περνά.   Άφωνος στον κίνδυνο και θαλασσομάχος, ταξιδεύω σχίζοντας πέλαγα μονάχος.   Στου περιβολιού μας τη δεξαμενή τα νερά τους σμίγουν πέντε ωκεανοί!   Γύρω περιμένουν στις ακτές οι κάβοι δίπλα τους ν’ αράξει τ’ άσπρο το καράβι.   Στην Ινδία, στο Βόλγα, στο …

View page »

Κατοικία

Το σπίτι μου Θέλω να χτίσω ένα σπιτάκι στη μοναξιά και στη σιωπή, γύρω μια πράσινη ραχούλα… Δε θα το χτίσω εκεί. Ξέρω στη χώρα τη μεγάλη τον πλούσιο δρόμο τον πλατύ με τα παλάτια και τους κήπους. Δε θα το χτίσω εκεί. Ξέρω το πρόσχαρο ακρογιάλι όλο το κύμα το φιλεί, κρινόσπαρτ’ είναι η …

View page »

Διατροφή

Διατροφή Με τι θα ασχοληθούμε: Πώς δίνουμε οδηγίες για μια συνταγή Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων Πώς χρησιμοποιούμε τις αποτελεσματικές προτάσεις Με τον τρόπο που η διαφήμιση ενημερώνει και προσπαθεί να πείσει τον καταναλωτή για το προϊόν που διαφημίζεται Τα παραθετικά των επιθέτων και επιρρημάτων Τα αντώνυμα (αντίθετα) των επιθέτων Με τις υποθετικές …

View page »

Η ζωή σε άλλους τόπους

Αυτόχθονες λαοί   Αυτόχθονες αποκαλούμε αυτούς που κατοικούν στη γη των προγόνων τους, που δεν ήρθαν από άλλο τόπο. Στις μέρες μας έχουν απομείνει λίγοι, γιατί οι «πολιτισμένοι» Ευρωπαίοι και άλλοι αποδείχτηκαν απολίτιστοι, αφού τους φέρθηκαν σαν «πρωτόγονους», τους εκμεταλλεύτηκαν και ή τους εξόντωσαν ή τους περιόρισαν σε μικρές εκτάσεις γης. Λέγονται και ιθαγενείς Αυτόχθονες …

View page »

Η ζωή έξω από την πόλη

  Με τι θα ασχοληθούμε: Πώς παρουσιάζουμε πληροφορίες για ένα γεγονός που συνέβη Πώς μετατρέπουμε τις ονοματικές σε ρηματικές φράσεις (και αντίστροφα) Πώς κλίνονται τα επίθετα σε -ης, -ης,-ες Πώς χρησιμοποιούνται οι κλιτές μετοχές σε -μένος -μένη -μένο Πώς περιγράφουμε χώρους που μας κάνουν να νιώθουμε έντονα συναισθήματα Πώς μιλάμε κυριολεκτικά ή μεταφορικά για κάτι …

View page »

Συσκευές

Με τι θα ασχοληθούμε: Πώς δίνουμε οδηγίες Πότε χρησιμοποιούμε στις οδηγίες μας προστακτική και πότε υποτακτική Πώς γράφονται οι καταλήξεις της προστακτικής Πώς δίνουμε πληροφορίες και οδηγίες για να  χρησιμοποιήσουμε το διαδίκτυο Πώς χρησιμοποιούμε τις εξαρτημένες προτάσεις που  εισάγονται με το «να» Πώς φτιάχνουμε μια αφήγηση Ποια πρόσωπα και ποιους χρόνους χρησιμοποιούμε στην αφήγηση Λιλιπούπολη …

View page »

Ατυχήματα

  Με τι θα ασχοληθούμε: Πώς διηγούμαστε κάτι που μας συνέβη Πώς βρίσκουμε το υποκείμενο, το ρήμα και τα συμπληρώματά του Με την περιγραφή τρόπων συμπεριφοράς που ταιριάζουν σε συγκεκριμένες περιστάσεις (κανόνες) Με τη χρήση των αντωνυμιών Με τα συνώνυμα και τα αντώνυμα (αντίθετα) λέξεων Πώς κάνουμε μια έρευνα Ποια ρήματα σχηματίζονται όπως στα αρχαία …

View page »

Συγγενικές σχέσεις

Με τι θα ασχοληθούμε: Πώς περιγράφουμε ένα πρόσωπο Πώς λειτουργεί η γενική πτώση Πώς συνδέονται οι προτάσεις μεταξύ τους (παρατακτική και υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα) Ποια είναι τα είδη των εξαρτημένων προτάσεων Πώς συνδέονται δύο προτάσεις που έχουν αντίθετο νόημα   Ο Οδυσσέας, μυθικός βασιλιάς της Ιθάκης, είναι ο βασικός ήρωας στο επικό ποίημα του …

View page »

25η Μαρτίου

Θεόδωρος Βρυζάκης, «Υπέρ Πατρίδος το Παν», πίνακας του 1858, Αθήνα, Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλέξανδρου Σούτζου Η Μεγάλη Επανάσταση του 1821 αποτελεί την κορυφαία προσπάθεια των Ελλήνων να αποκτήσουν την ελευθερία τους. Παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, εσωτερικά και εξωτερικά, η Επανάσταση πέτυχε τελικώς το στόχο της. Μέσα σε σχετικά σύντομο διάστημα, ως το …

View page »

Τρόποι ζωής και επαγγέλματα

 Με τι θα ασχοληθούμε σ’ αυτήν την ενότητα: Πώς παίρνουμε πληροφορίες κάνοντας ερωτήσεις Πώς μετατρέπουμε τον ευθύ λόγο σε πλάγιο Πώς ενώνονται οι προτάσεις μεταξύ τους Mε την περιγραφή μιας προσωπικής εμπειρία Με σχηματισμούς επιθέτων όπως στα αρχαία ελληνικά: σε -ων, -ουσα, -ον και -ύς, -εία, -ύ Πώς φτιάχνουμε μια εικονογραφημένη ιστορία Πώς μετατρέπουμε τον …

View page »

Κινηματογράφος – θέατρο

Με τι θα ασχοληθούμε:   Πώς παρουσιάζουμε και σχολιάζουμε ένα καλλιτεχνικό θέαμα (ταινία) αναλυτικά και περιληπτικά Πώς φτιάχνουμε ενημερωτικά κείμενα για μια εκδήλωση (ανακοίνωση, αφίσα, προσκλήσεις, πρόγραμμα) Πότε και πώς χρησιμοποιούμε την παρομοίωση και τη μεταφορά Ποιος είναι ο ρόλος των χρονικών προσδιορισμών   Γράμμα στον Τσάρλι Τσάπλιν   Ε, Τσάρλι Τσάπλιν, παιδικέ μου φίλε, …

View page »

Μουσεία

Με τι θα ασχοληθούμε: Πώς αφηγούμαστε μια ιστορία Πώς ξεχωρίζουμε την ενεργητική και την παθητική σύνταξη Ποια ρήματα σχηματίζονται όπως στα αρχαία ελληνικά Πώς κάνουμε έναν απολογισμό (για όσα είδαμε, ακούσαμε, μάθαμε και αισθανθήκαμε) μετά από επίσκεψη σε κάποιο χώρο Πώς πείθουμε κάποιον, δικαιολογώντας αυτά που λέμε Πώς ξεχωρίζουμε τα μεταβατικά από τα αμετάβατα ρήματα, …

View page »

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Yπενθυμίζουμε ότι η μηδενική χρέωση μέσω κινητής τηλεφωνίας ισχύει μόνο για τον παρόντα ιστότοπο και για τους ιστότοπους που αναφέρονται στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Η προβολή περιεχομένου από άλλο ιστότοπο που έχει ενσωματωθεί στον παρόντα ιστότοπο (π.χ. video youtube) ή το άνοιγμα συνδέσμων που οδηγούν σε εξωτερικό περιεχόμενο δεν υπάγονται στη μηδενική χρέωση.
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων