3η Ενότητα

  • Αριθμοί μέχρι το 3.000
  • Οι τέσσερις πράξεις
  • Χαράξεις, ορθές γωνίες

 

 

3η Ενότητα

Μαθηματικά

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

14. Αριθμοί μέχρι το 3.000

 

Σε αυτό το μάθημα θα γνωρίσουμε τους τετραψήφιους αριθμούς.

 

τετραψήφιοι

 

Κλικ στην εικόνα
http://www.ictgames.com/flipCounter/index.html

 

hhhh 1

 

Κάνουμε εξάσκηση…
(Αντιγράφουμε στο τετράδιο εργασιών των Μαθηματικών)

1.Βρίσκω τον προηγούμενο και τον επόμενο αριθμό.

……… < 1.354 < ………      ……… < 1.999 < ………      ……… < 2.400 < ………

……… < 2.199 < ………      ……… < 1.599 < ………      ……… < 1.004 < ………

 

2.Αναλύω τους αριθμούς.

1.835= 1.000  +   800   +   30   +   5

2.364= ________________________

1.785=_________________________

2.090=_________________________

9ο κεφ. Φωτόδεντρο

Μετρητής χιλιομέτρων

9ο κεφ. Φωτόδεντρο

Μπορείς μόνο με τρία πούλια;

9ο κεφ. Φωτόδεντρο

Παίζω και μετρώ ως το 3.000

9ο κεφ. Φωτόδεντρο

 Ποιος είναι ο μεγαλύτερος;

9ο κεφ. Φωτόδεντρο

Είναι αυτός ο μικρότερος τετραψήφιος αριθμός;

 

Picture

 

Picture

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

__________***__________

 

Μαθηματικά

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

 

40. Αριθμοί μέχρι το 7.000
Θα συνεχίσουμε με τους τετραψήφιους αριθμούς και θα μάθουμε μέχρι τον αριθμό 7.000

 

Κλικ στην εικόνα
http://www.ictgames.com/flipCounter/index.html

 

Κάνουμε εξάσκηση…

9ο κεφ. Φωτόδεντρο

Βγάζω πούλια

9ο κεφ. Φωτόδεντρο

Πόσα πούλια να βγάλω;

9ο κεφ. Φωτόδεντρο

Αριθμοί με ιδιαίτερη μορφή στον άβακα

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

__________***__________

Μαθηματικά

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

 

53. Αριθμοί μέχρι το 10.000
Θα συνεχίσουμε με τους τετραψήφιους αριθμούς και θα μάθουμε μέχρι τον αριθμό 10.000

 

Κλικ στην εικόνα
http://www.ictgames.com/flipCounter/index.html

 

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

__________***__________

Μαθηματικά

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

 

15. Προσθέσεις και αφαιρέσεις
τριψήφιων αριθμών
Σήμερα θα ασχοληθούμε με προσθέσεις και αφαιρέσεις τριψήφιων αριθμών και πώς κάνουμε επαλήθευση.

 

τετράδιο μαθηματικών
πηγή εικόνας: https://blogs.e-me.edu.gr/hive-14dim-kallithea-c/category/%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC/page/7/
Κάνουμε εξάσκηση…
(Αντιγράφουμε στο τετράδιο εργασιών των Μαθηματικών)
1. Υπολογίζω κάθετα 
275+398=        586+109=        283+59=        475+286=

 

648-459=         926-368=         475-243=        756-173=
2. Μία θεατρική παράσταση την παρακολούθησαν 743 θεατές. Αν οι 479 ήταν γυναίκες και οι 154 παιδιά, πόσοι ήταν οι άνδρες;
Λύση
Απάντηση:

 

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

__________***__________

Μαθηματικά

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

 

16. Χαράξεις με διαβήτη και χάρακα.
Ορθές γωνίες.
Σήμερα θα μάθουμε να χαράσσουμε γραμμές με χάρακα και να χρησιμοποιούμε τον διαβήτη.

Η χάραξη είναι μία βασική δεξιότητα που χρειάζεται να αποκτήσουν οι μαθητές στο πλαίσιο των μαθηματικών και ειδικότερα της γεωμετρίας. Για τους μαθητές της τρίτης τάξης το ζητούμενο δεν είναι η ακριβής γεωμετρική κατασκευή σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά των σχημάτων, αλλά η απλή σχεδίαση σχημάτων και οι απλές χαράξεις με τη βοήθεια κουκίδων, τετραγωνισμένου χαρτιού και φυσικά γεωμετρικών οργάνων. Το μάθημα ασχολείται επίσης με τη χρήση του διαβήτη, ενός νέου εργαλείου που δυσκολεύει τους μαθητές, καθώς και με τις έννοιες “ορθή γωνία” και “κάθετες μεταξύ τους ευθείες”.
Ένας επιπλέον στόχος, είναι να ασκηθούν οι μαθητές στη χρήση του γνώμονα, προκειμένου να διαπιστώσουν αν μία γωνία είναι ορθή και να χαράζουν σε μία ευθεία την κάθετή της. Τέλος, επιδιώκεται να καταστούν ικανοί να αναγνωρίζουν παράλληλες και κάθετες μεταξύ τους ευθείες σχεδιασμένες στο χαρτί ή σε παρατηρούμενα αντικείμενα και σε διάφορες περιπτώσεις της καθημερινότητας.

πηγή: Μαθηματικά Γ τάξης, βιβλίο δασκάλου

Τα βασικά γεωμετρικά όργανα είναι:
  • γνώμονας (Κάθετο Τρίγωνο)
  • κανόνας (χάρακας)
  • διαβήτης 
  • μοιρογνωμόνιο
Πώς θα χαράξω…

 

3249975 orig
5675324 orig

 

mmm

 

Picture

 

Μαθαίνω να χαράσσω κάθετες ευθείες
bbb
Quiz
Μπορείς να βρεις ποιο από τα τρία παιδιά έχει χαράξει κάθετες ευθείες;
ggg

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

__________***__________

Μαθηματικά

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

 

17. Πολλαπλασιασμοί
Σήμερα θα ασχοληθούμε με τον πολλαπλασιασμό (οριζόντιο και κάθετο) διψήφιων με μονοψήφιους αριθμούς.
Θα ξαναθυμηθούμε τον Πυθαγόρειο πίνακα…
tablica umnozheniya

 

Αφού ασχοληθούμε με τις δραστηριότητες του βιβλίου Μαθητή και του τετραδίου εργασιών, θα μάθουμε πώς κάνουμε κάθετα πολλαπλασιασμό διψήφιου αριθμού με μονοψήφιο.

 

Πολλαπλασιασμοί
Κάνουμε εξάσκηση…
(Αντιγράφουμε στο τετράδιο εργασιών των Μαθηματικών)

 

ωωωω

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

__________***__________

Μαθηματικά

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

 

18. Διαιρέσεις
Σήμερα θα θυμηθούμε τη διαίρεση ως αντίστροφη πράξη του πολλαπλασιασμού. Αυτό το έχουμε ήδη μάθει, όμως στο σημερινό μάθημα θα δούμε ότι κάποιες διαιρέσεις μπορεί να έχουν και υπόλοιπο.
διαιρεσεις

 

Τι σημαίνει αυτό;
Ας δούμε ένα παράδειγμα:
  • Ο κύριος Βασίλης μου έβαλε να λύσω, δηλαδή να βρω, το αποτέλεσμα της διαίρεσης   35:4=

1ο βήμα: λέω την προπαίδεια του 4 μέχρι να πλησιάσω ή να φτάσω ακριβώς στο 35 (4×8 = 32 και υπόλοιπο 3)

2ο βήμα: γράφω = (4x8) + 3 = 35

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

__________***__________

Μαθηματικά

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

 

19. Προβλήματα
Σήμερα θα ασχοληθούμε με Προβλήματα! 
Θα δούμε προβλήματα που λύνονται με διάφορες πράξεις και θα επισημάνουμε και το πώς μπορούμε να τα λύσουμε!
kid maths
original 7041992 1

Πηγή εικόνας: Alexia’s Maths Class

 

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

__________***__________

Μαθηματικά

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

 

20. Επαναληπτικό μάθημα
Αντιγράφω στο τετράδιο εργασιών των μαθηματικών και λύνω τα παρακάτω προβλήματα:
1. Ο κύριος Βασίλης βγήκε το Σάββατο για ψώνια στην αγορά. Αγόρασε ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια 180 ευρώ και ένα αθλητικό μπουφάν 96 ευρώ. Μέσα στο πορτοφόλι του είχε 300 ευρώ.
Α. Πόσα χρήματα πλήρωσε συνολικά;
Β. Του περίσσεψαν χρήματα και αν ναι, πόσα;
 

 

 

2. Οι 14 μαθητές της Γ΄ τάξης έφτιαξαν πινακίδες για την ανακύκλωση. Αν κάθε μαθητής έφτιαξε 5 πινακίδες, πόσες  έφτιαξε η Γ΄ Τάξη συνολικά;
 

 

 

3. Η κυρία Μαρία θέλει να μοιράσει 72 αβγά σε αυγοθήκες. Αν κάθε αυγοθήκη χωράει 8 αβγά, πόσες αυγοθήκες χρειάζεται;
 

 

 

 

 

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

__________***__________