- Αριθμοί μέχρι το 3.000
- Οι τέσσερις πράξεις
- Χαράξεις, ορθές γωνίες

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο
Σε αυτό το μάθημα θα γνωρίσουμε τους τετραψήφιους αριθμούς.
Κλικ στην εικόνα
Κάνουμε εξάσκηση…
(Αντιγράφουμε στο τετράδιο εργασιών των Μαθηματικών)
1.Βρίσκω τον προηγούμενο και τον επόμενο αριθμό.
……… < 1.354 < ……… ……… < 1.999 < ……… ……… < 2.400 < ………
……… < 2.199 < ……… ……… < 1.599 < ……… ……… < 1.004 < ………
2.Αναλύω τους αριθμούς.
1.835= 1.000 + 800 + 30 + 5
2.364= ________________________
1.785=_________________________
2.090=_________________________

Μετρητής χιλιομέτρων
Μπορείς μόνο με τρία πούλια;

Παίζω και μετρώ ως το 3.000

Ποιος είναι ο μεγαλύτερος;

Είναι αυτός ο μικρότερος τετραψήφιος αριθμός;


Τετράδιο εργασιών

κλικ στην εικόνα
__________***__________

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο
Θα συνεχίσουμε με τους τετραψήφιους αριθμούς και θα μάθουμε μέχρι τον αριθμό 7.000
Κάνουμε εξάσκηση…

Βγάζω πούλια

Αριθμοί με ιδιαίτερη μορφή στον άβακα
Τετράδιο εργασιών

κλικ στην εικόνα
__________***__________

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο
Θα συνεχίσουμε με τους τετραψήφιους αριθμούς και θα μάθουμε μέχρι τον αριθμό 10.000
Τετράδιο εργασιών

κλικ στην εικόνα
__________***__________

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο
Σήμερα θα ασχοληθούμε με προσθέσεις και αφαιρέσεις τριψήφιων αριθμών και πώς κάνουμε επαλήθευση.
πηγή εικόνας: https://blogs.e-me.edu.gr/hive-14dim-kallithea-c/category/%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC/page/7/
Κάνουμε εξάσκηση…
(Αντιγράφουμε στο τετράδιο εργασιών των Μαθηματικών)
1. Υπολογίζω κάθετα
275+398= 586+109= 283+59= 475+286=
648-459= 926-368= 475-243= 756-173=
2. Μία θεατρική παράσταση την παρακολούθησαν 743 θεατές. Αν οι 479 ήταν γυναίκες και οι 154 παιδιά, πόσοι ήταν οι άνδρες;
Λύση
Απάντηση:
Τετράδιο εργασιών

κλικ στην εικόνα
__________***__________

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο
Σήμερα θα μάθουμε να χαράσσουμε γραμμές με χάρακα και να χρησιμοποιούμε τον διαβήτη.
Η χάραξη είναι μία βασική δεξιότητα που χρειάζεται να αποκτήσουν οι μαθητές στο πλαίσιο των μαθηματικών και ειδικότερα της γεωμετρίας. Για τους μαθητές της τρίτης τάξης το ζητούμενο δεν είναι η ακριβής γεωμετρική κατασκευή σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά των σχημάτων, αλλά η απλή σχεδίαση σχημάτων και οι απλές χαράξεις με τη βοήθεια κουκίδων, τετραγωνισμένου χαρτιού και φυσικά γεωμετρικών οργάνων. Το μάθημα ασχολείται επίσης με τη χρήση του διαβήτη, ενός νέου εργαλείου που δυσκολεύει τους μαθητές, καθώς και με τις έννοιες “ορθή γωνία” και “κάθετες μεταξύ τους ευθείες”.
Ένας επιπλέον στόχος, είναι να ασκηθούν οι μαθητές στη χρήση του γνώμονα, προκειμένου να διαπιστώσουν αν μία γωνία είναι ορθή και να χαράζουν σε μία ευθεία την κάθετή της. Τέλος, επιδιώκεται να καταστούν ικανοί να αναγνωρίζουν παράλληλες και κάθετες μεταξύ τους ευθείες σχεδιασμένες στο χαρτί ή σε παρατηρούμενα αντικείμενα και σε διάφορες περιπτώσεις της καθημερινότητας.
πηγή: Μαθηματικά Γ τάξης, βιβλίο δασκάλου
Τα βασικά γεωμετρικά όργανα είναι:
- γνώμονας (Κάθετο Τρίγωνο)
- κανόνας (χάρακας)
- διαβήτης
- μοιρογνωμόνιο
Πώς θα χαράξω…
Μαθαίνω να χαράσσω κάθετες ευθείες
Quiz
Μπορείς να βρεις ποιο από τα τρία παιδιά έχει χαράξει κάθετες ευθείες;
Τετράδιο εργασιών

κλικ στην εικόνα
__________***__________

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο
Σήμερα θα ασχοληθούμε με τον πολλαπλασιασμό (οριζόντιο και κάθετο) διψήφιων με μονοψήφιους αριθμούς.
Θα ξαναθυμηθούμε τον Πυθαγόρειο πίνακα…
Αφού ασχοληθούμε με τις δραστηριότητες του βιβλίου Μαθητή και του τετραδίου εργασιών, θα μάθουμε πώς κάνουμε κάθετα πολλαπλασιασμό διψήφιου αριθμού με μονοψήφιο.
Κάνουμε εξάσκηση…
(Αντιγράφουμε στο τετράδιο εργασιών των Μαθηματικών)
Τετράδιο εργασιών

κλικ στην εικόνα
__________***__________

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο
Σήμερα θα θυμηθούμε τη διαίρεση ως αντίστροφη πράξη του πολλαπλασιασμού. Αυτό το έχουμε ήδη μάθει, όμως στο σημερινό μάθημα θα δούμε ότι κάποιες διαιρέσεις μπορεί να έχουν και υπόλοιπο.
Τι σημαίνει αυτό;
Ας δούμε ένα παράδειγμα:
- Ο κύριος Βασίλης μου έβαλε να λύσω, δηλαδή να βρω, το αποτέλεσμα της διαίρεσης 35:4=
1ο βήμα: λέω την προπαίδεια του 4 μέχρι να πλησιάσω ή να φτάσω ακριβώς στο 35 (4×8 = 32 και υπόλοιπο 3)
2ο βήμα: γράφω = (4x8) + 3 = 35
Τετράδιο εργασιών

κλικ στην εικόνα
__________***__________

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο
Σήμερα θα ασχοληθούμε με Προβλήματα!
Θα δούμε προβλήματα που λύνονται με διάφορες πράξεις και θα επισημάνουμε και το πώς μπορούμε να τα λύσουμε!
Τετράδιο εργασιών

κλικ στην εικόνα
__________***__________

κλικ στο ψηφιακό βιβλίο
Αντιγράφω στο τετράδιο εργασιών των μαθηματικών και λύνω τα παρακάτω προβλήματα:
1. Ο κύριος Βασίλης βγήκε το Σάββατο για ψώνια στην αγορά. Αγόρασε ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια 180 ευρώ και ένα αθλητικό μπουφάν 96 ευρώ. Μέσα στο πορτοφόλι του είχε 300 ευρώ.
Α. Πόσα χρήματα πλήρωσε συνολικά;
Β. Του περίσσεψαν χρήματα και αν ναι, πόσα;
2. Οι 14 μαθητές της Γ΄ τάξης έφτιαξαν πινακίδες για την ανακύκλωση. Αν κάθε μαθητής έφτιαξε 5 πινακίδες, πόσες έφτιαξε η Γ΄ Τάξη συνολικά;
3. Η κυρία Μαρία θέλει να μοιράσει 72 αβγά σε αυγοθήκες. Αν κάθε αυγοθήκη χωράει 8 αβγά, πόσες αυγοθήκες χρειάζεται;
Τετράδιο εργασιών

κλικ στην εικόνα
__________***__________