↑ Επιστροφή σε Γλώσσα

Εκτύπωσέ το Σελίδα

Ενότητα 10 – ΠΡΟΣΟΧΗ! Τι λέει εκεί;

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Ενότητα 10 – ΠΡΟΣΟΧΗ! Τι λέει εκεί;

 

 

 

Στόχοι της ενότητας

  • Άντληση πληροφοριών από πινακίδες, ανακοινώσεις, μικρές αγγελίες, αφίσες.
  • Δημιουργία αφίσας και μικρής αγγελίας.
  • Εξοικείωση με τα ακρώνυμα.
  • Εξοικείωση με το οριστικό άρθρο.
  • Λέξεις με όμοια σύμφωνα.
  • Αρσενικά ουσιαστικά σε -ης.

πηγή: Γλώσσα Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

http://1.bp.blogspot.com/-ykY1UaJmzHk/TsrwmGPKoQI/AAAAAAAACoM/gRnGhAoqg1c/s1600/001.jpgΤο μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 

Σε καινούρια ενότητα θα μπούμε σήμερα και θα δούμε αφίσες, θα διαβάσουμε ανακοινώσεις, επιγραφές,  μικρές αγγελίες, πινακίδες και θα προσπαθήσουμε να μάθουμε να παρατηρούμε και να αντλούμε πληροφορίες από αυτές.

Αφού γνωρίσουμε όλα τα παραπάνω είδη των εντύπων, στη συνέχεια θα μάθουμε να τις διακρίνουμε μεταξύ τους… κι έτσι δε θα τις μπερδεύουμε!

 

 

 

 

Θα ξεκινήσουμε με τον προοργανωτή της ενότητας, θα παρατηρήσουμε τις εικόνες στις σελίδες 15 ακι 16, θα διαβάσουμε τις αφίσες και τις πινακίδες που υπάρχουν και θα απαντήσουμε στις ερωτήσεις.

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΡΟΣΟΧΗ! Τι λέει εκεί;

 

 

 

 

 

Αφού τα κάνουμε όλα αυτά, μετά θα δούμε τη σημασία τους και τις συνώνυμες λέξεις με αυτές.

 

 

 

https://4.bp.blogspot.com/-o9SOT90xCoQ/VrhaV6mjntI/AAAAAAAAKVk/q1iMBfGEFxU/s400/%25CE%2595%25CE%25B9%25CE%25BA%25CF%258C%25CE%25BD%25CE%25B14.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Θα διαβάσουμε το κείμενο της 1ης υποενότητας «Ιστορία για το τσίρκο» και θα το επεξεργαστούμε. Μετά θα δούμε κι ένα μικρό βίντεο για να πάρουμε μια καλύτερη ιδέα!

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια θα μιλήσουμε για τις αφίσες. Αφού παρατηρήσουμε την αφίσα στη σελίδα 18 του βιβλίου μας, θα εστιάσουμε στις γραμματοσειρές, το μέγεθός τους, τα χρώματα των γραμμάτων αλλά και συνολικά της αφίσας που τραβούν την προσοχή μας. Θα εντοπίσουμε μέσα από τις ερωτήσεις ποιες πληροφορίες πρέπει να μας δίνει μια αφίσα και θα βρούμε για ποιο λόγο τη χρησιμοποιούμε.

 

 

 

 

https://1.bp.blogspot.com/-4AosEDX4cGE/VrhbuguEj5I/AAAAAAAAKV0/Y4u3C9EGseQ/s400/%25CE%2595%25CE%25B9%25CE%25BA%25CF%258C%25CE%25BD%25CE%25B17.png

 

 

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Ενότητα 10 – ΠΡΟΣΟΧΗ! Τι λέει εκεί;

 

 

Μετά θα κάνουμε την άσκηση 1 του Τ.Ε. Τη 2η άσκηση θα την κάνουμε στην ώρα των εικαστικών.

 

 

 

 

Κλικ στην εικόναΓλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων α τευχος

 

 

 

Στην υποενότητα 3 θα μάθουμε να γράφουμε πινακίδες και ακρωνύμια. Θα τονίσουμε ότι οι πινακίδες σχεδόν πάντα είναι με κεφαλαία γράμματα και θα θυμηθούμε ότι ΠΟΤΕ δε βάζουμε τόνο στα κεφαλαία. Επίσης θα δούμε ότι οι πινακίδες δεν έχουν πολλές λέξεις. Είναι αυστηρά ολιγόλογες! Σ΄αυτό θα μας βοηθήσει η Βάγια η κουκουβάγια και θα μας μάθει να ξεχωρίζουμε πότε κάτι είναι πινακίδα και πότε τα λόγια κάποιου.

Μετά θα κάνουμε την άσκηση 3 στο τετράδιο εργασιών (σελ. 60).

 

 

 

Κλικ στην εικόναΓλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων α τευχος

 

 

Στην άσκηση 4 του τετραδίου εργασιών, η Βάγια η κουκουβάγια θα μας μάθει επίσης και τα ακρωνύμια, δηλαδή τις λέξεις που σχηματίζονται από τα αρχικά γράμματα άλλων λέξεων.

Στο τέλος θα φτιάξουμε και εμείς το δικό μας ακρωνύμιο με το όνομα και το επίθετό μας.

 

 

 

 

 

Σήμερα θα διαβάσουμε ένα απόσπασμα από την ιστορία της Ζωής Βαλάση «Η επανάσταση των παραμυθιών». Αφού τη διαβάσουμε μερικές φορές και την ξαναπούμε με κλειστά βιβλία, θα απαντήσουμε σε ερωτήσεις, κυκλώνοντας και υπογραμμίζοντας στο κείμενο με τις ξυλομπογιές μας.

Στη συνέχεια θα μιλήσουμε για τις μικρές αγγελίες. Ήδη τα παιδιά από την αρχή της ενότητας θυμήθηκαν όσα είχαμε πει στην Α τάξη γι΄αυτές. Έτσι θα πούμε όλα όσα ξέρουμε και θα συμπληρώσουμε ακόμα κάποιες πληροφορίες γι΄αυτές.

Θα εντοπίσουμε τους λόγους που κάποιος χρησιμοποιεί μια αγγελία (αναζήτηση εργασίας, πώληση, ενοικίαση, κάτι που χάθηκε ή βρέθηκε, προσφορά) μέσα από τις αγγελίες μιας εφημερίδας και θα προσπαθήσουμε να γράψουμε και δικές μας.

 

 

 

 

 

Έφτασε η ώρα να μιλήσουμε πιο αναλυτικά για το οριστικό άρθρο.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ώρα για εξάσκηση!

 

 

 

 

 

Διαδραστική δραστηριότητα με τα Άρθρα:

Picture

(Κλικ για on-line άνοιγμα της δραστηριότη

 

 

 

 

Οι σκανταλιές του άτακτου – Άρθρα της και τις
Αποτέλεσμα εικόνας για οι σκανταλιές του άτακτου

 

 

Οι μουσικές της εξοχής – Άρθρα τον και των
Αποτέλεσμα εικόνας για οι σκανταλιές του άτακτου

 

 

 

 

Σήμερα θα γνωρίσουμε τα αρσενικά ουσιαστικά με κατάληξη -ης.

 

Γι΄αυτά τα ουσιαστικά θα θυμόμαστε ότι:

 

 

 

 

 

Τα αρσενικά ουσιαστικά σε -ης

 

τελειώνουν σε (ήτα)

 

 

 

ο κριτής,   ο ελαιοχρωματιστής, ο ληστής, ο μαχητής,  ο ποδηλάτης

 

ο ακροβάτης,  ο καθηγητής,  ο βιολιστής

 

 

 

 

… και θα δούμε πώς κλίνονται:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Φτάσαμε στην τελευταία υποενότητα και σήμερα μιλήσουμε για λέξεις που έχουν δύο όμοια σύμφωνα. Θα θυμηθούμε τους κανόνες συλλαβισμού και θα συλλαβίσουμε στα τάμπλετ μας λέξεις που έχουν δύο όμοια σύμφωνα.

 

 

 

 

 

 

https://3.bp.blogspot.com/-IX3mMzTi0RA/Vr2UfLAjTDI/AAAAAAAAKfU/73TUO-16WwQ/s400/%25CE%2595%25CE%25B9%25CE%25BA%25CF%258C%25CE%25BD%25CE%25B19.png

 

 

 

 

 

 Σήμερα θα διαβάσουμε από το Ανθολόγιο!

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Ανθολόγιο Α και Β

 

Ο Σαλίγκαρος βγαίνει αμαξάδα

της Ζωής Κανάβα

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/vpapagiann/?page_id=2185

Top
 
Yπενθυμίζουμε ότι η μηδενική χρέωση μέσω κινητής τηλεφωνίας ισχύει μόνο για τον παρόντα ιστότοπο και για τους ιστότοπους που αναφέρονται στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Η προβολή περιεχομένου από άλλο ιστότοπο που έχει ενσωματωθεί στον παρόντα ιστότοπο (π.χ. video youtube) ή το άνοιγμα συνδέσμων που οδηγούν σε εξωτερικό περιεχόμενο δεν υπάγονται στη μηδενική χρέωση.
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων