27. Προσθέσεις και αφαιρέσεις με τετραψήφιους αριθμούς
Συνεχίζουμε να μαθαίνουμε καλά τις τέσσερις πράξεις και αφήνουμε την 4η ενότητα για μετά (θέλω να ασχοληθούμε με τα κλάσματα αργότερα, αφού έχουμε κατακτήσει καλά πώς να κάνουμε σωστά τις πράξεις).
Θα επισημάνουμε ότι, οι προσθέσεις και οι αφαιρέσεις τετραψήφιων αριθμών γίνονται με τον ίδιο τρόπο που γίνονται και με μικρότερους αριθμούς, όπως μάθαμε.
Πηγή εικόνας: http://xrixron.weebly.com/
Θα θυμηθούμε και πάλι τους όρους της πρόσθεσης και της αφαίρεσης, καθώς και τις επαληθεύσεις τους.
Κάνουμε εξάσκηση…
(Αντιγράφουμε στο τετράδιο εργασιών των Μαθηματικών)
1. Υπολογίζω κάθετα
1.934 + 986= 1.757 + 1.966=
2.139 + 1.871= 1.480 + 1.127=
2.460 – 1.200 = 2.910 – 1.708 =
1.900 – 1.375 = 2.000 – 1.270 =
Τετράδιο εργασιών
κλικ στην εικόνα
__________***__________
28. Προς τον πολλαπλασιασμό (Ι)
Σήμερα θα θυμηθούμε όλους τους τρόπους που έχουμε μάθει να κάνουμε πολλαπλασιασμό με διψήφιους αριθμούς.
Με τετραγωνάκια
Γράφω τον πολλαπλασιασμό ________ x________ =
Οριζόντια
15 x 4 = (____ x ____) + (____ x ____) = _______
25 x 10 = (____ x ____) + (____ x ____) = _______
16 x 12 = (____ x ____) + (____ x ____) = _______
Κάθετα
57 42
x 9 x 6
Προσθέτοντας όλα τα γινόμενα
Κάνουμε εξάσκηση…
(Αντιγράφουμε στο τετράδιο εργασιών των Μαθηματικών)
Κάνω τον πολλαπλασιασμό όπως στο παραπάνω παραπάνω παράδειγμα
Σήμερα θα συνεχίσουμε τους πολλαπλασιασμούς με διψήφιους. Θα μάθουμε επίσης και τον τρόπο που θα πολλαπλασιάζουμε έναν τριψήφιο αριθμό με έναν μονοψήφιο.
Θυμόμαστε τι μάθαμε
Τώρα Υπολογίζουμε το γινόμενο 25 x 36 … αλλιώς.
Σήμερα θα ξεκινήσουμε να μαθαίνουμε τον αλγόριθμο του πολλαπλασιασμού. Δηλαδή πώς να πολλαπλασιάζουμε διψήφιο με μονοψήφιο αριθμό, τριψήφιο με μονοψήφιο και διψήφιο με διψήφιο.
Προτού περάσουμε στις δραστηριότητες του Τετραδίου εργασιών, εξασκηθούμε στο τετράδιο των μαθηματικών (μπλε), αφού κάνουμε μερικά παραδείγματα στον πίνακα.
2 3 7 4 6 3
x 3 x 2 x 5
Τώρα θα λύσουμε τους παρακάτω πολλαπλασιασμούς στο τετράδιό μας
β’
Πώς πολλαπλασιάζουμε τριψήφιο με μονοψήφιο αριθμό;
γ’
Πώς κάνουμε την επαλήθευση του πολλαπλασιασμού;
Κάνουμε εξάσκηση…
(Αντιγράφουμε στο τετράδιο εργασιών των Μαθηματικών)
Λύνω τους παρακάτω πολλαπλασιασμούς κάθετα και έπειτα κάνω τις επαληθεύσεις τους
δ’
Πώς πολλαπλασιάζω κάθετα αριθμούς που έχουν μηδέν στο τέλος;
Πηγή εικόνας: https://teachergeorgiasclass.weebly.com/
Κάνουμε εξάσκηση…
(Αντιγράφουμε στο τετράδιο εργασιών των Μαθηματικών)
Κάνω στο τετράδιό μου κάθετα τους πολλαπλασιασμούς:
13 Χ 20 = _____
69 Χ 10 = _____
100 Χ 50 = _____
80 Χ 20 = _____
16 Χ 300 = ______
Τετράδιο εργασιών
κλικ στην εικόνα
__________***__________
31. Προβλήματα
Σήμερα θα ασχοληθούμε με προβλήματα που η λύση τους απαιτεί να χρησιμοποιήσουμε τον πολλαπλασιασμό.
Παράλληλα συνεχίζουμε την εξάσκηση στην προπαίδεια και στο πώς κάνουμε κάθετο πολλαπλασιασμό και επαλήθευση.
Κάνουμε εξάσκηση…
(Αντιγράφουμε στο τετράδιο εργασιών των Μαθηματικών)
1. Η κυρία Χρυσή είναι αρτοποιός, Φτιάχνει καθημερινά 24 ταψιά με τυρόψωμα. Κάθε ταψί χωράει 15 τυρόψωμα. Πόσα τυρόψωμα φτιάχνει συνολικά καθημερινά η κυρία Χρυσή;
Λύση:
Απάντηση: