Ενότητα 5η

 

Αποτέλεσμα εικόνας για 5η ενότητα: Οι αριθμοί μέχρι το 50, Μονάδες και Δεκάδες - τετραγωνισμένο χαρτί

 

 

 

 

;

Picture

 Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

 

 

33. Οργάνωση συλλογών – Αριθμοί μέχρι το 50

Μέσω του κεφαλαίου αυτού επιδιώκεται η προετοιμασία των μαθητών για την ανάλυση των αριθμών σε μονάδες και δεκάδες, καθώς και η εξοικείωσή τους με τη λειτουργία του δεκαδικού συστήματος αρίθμησης.

………………………………………………………………………..

 

 Ένας άλλος βασικός επιδιωκόμενος στόχος είναι η άσκηση των μαθητών στην αντικατάσταση των 10 μονάδων με μια άλλη ισοδύναμη μεγάλη μονάδα και στην κατανόηση ότι έχουν την ίδια αξία (π.χ. 10 πράσινες μάρκες είναι ίσες με μία κόκκινη).  Η ικανότητα αυτή είναι θεμελιακή για την κατανόηση της λειτουργίας του δεκαδικού συστήματος αρίθμησης. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων των ανταλλαγών εισάγουμε επίσης τον άβακα, με τον οποίο θα ασχοληθούμε αναλυτικότερα σε επόμενο κεφάλαιο

πηγή: Μαθηματικά Α τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

πηγή: http://podilato98.blogspot.gr/

 

 

 Θα γνωρίσουμε τις δυο φίλες, τη Μονάδα και τη Δεκάδα,θα δούμε τα γνωρίσματά τους και θα εργαστούμε κι εμείς με τις μονάδες και τις δεκάδες χωρίζοντας  πλήθη αντικειμένων σε σακουλάκια (ματσάκια, παρεούλες κτλ) των 10.

 

 

 

δεκάδα μονάδα

 

 

Για να καταλάβουμε την έννοια της δεκάδας θα διαβάσουμε την ιστορία του βοσκού και το μέτρημα των προβάτων (προτεινόμενη από το νέο πρόγραμμα σπουδών για την Α’ δημοτικού).

 

 



Λήψη αρχείου

 

 

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

Το ενυδρείο - Οι αριθμοί 20-30   Οι αριθμοί 20-30 / jele.gr   

 

   Το κάστρο - Οι αριθμοί 30-40 Οι αριθμοί 30-40 / jele.gr

 

Το παιχνίδι με τους κρίκουςΟι αριθμοί 40-50 / jele.gr

 

[slideboom id=932342&w=425&h=370]

 

 

**********************

 

 

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

 

34. Μονάδες και δεκάδες (Ι)

 

Σήμερα, αφού γνωρίσαμε τις δυο καλές φίλες την κυρία Δεκάδα και την κυρία Μονάδα, θα προσπαθήσουμε να μάθουμε εύκολα να τις ξεχωρίζουμε, και έτσι να βρίσκουμε  γρήγορα πόσες δεκάδες και πόσες μονάδες έχει ένας αριθμός.

 

 

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr

 

 

Θα μιλήσουμε για τον άβακα και τη χρήση του

 

 

 

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

 

**********************

 

 

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

35. Αθροίσματα με πολλούς όρους

 

Στο σημερινό μάθημα θα εργαστούμε με τα αθροίσματα με 3 όρους. Επίσης θα δούμε πώς γίνεται η πρόσθεση (οριζόντια και κάθετα), με δύο και τρεις όρους.

 

 

 

 

ΣΤΟΧΟΙ

Μέσω του κεφαλαίου αυτού επιδιώκονται τα εξής:

  • Η άσκηση των μαθητών σε προσθέσεις με αθροίσματα μέχρι το 10, τα οποία προκύπτουν με περισσότερους από δύο προσθετέους
  • Η παρουσίαση της πρόσθεσης και με την κάθετη πλέον μορφή, ώστε να αρχίσουν να συνηθίζουν οι μαθητές και στη συμβατική παρουσίαση της πράξης.

πηγή: Μαθηματικά Α τάξη, βιβλίο δασκάλου

 

************************

 

 

Picture

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

36. Κίνηση σε τετραγωνισμένο χαρτί

 

Στόχος

Ένας από τους βασικούς στόχους που επιδιώκεται μέσω του κεφαλαίου αυτού είναι να υποβοηθηθούν οι μαθητές ώστε να προσανατολίζονται και να κινούνται σε τετραγωνισμένο χαρτί. Με άλλα λόγια, επιδιώκεται η άσκηση της ικανότητάς τους να εντοπίζουν και να βρίσκουν τις θέσεις των τετραγώνων και των κόμβων του τετραγωνισμένου χαρτιού με βάση την οριζόντια και την κάθετη διάσταση.

Πέραν αυτού, επιδιώκεται να καταστούν ικανοί να αναπαράγουν πάνω σε τετραγωνισμένο χαρτί το υπόδειγμα ενός σχήματος που τους δίνεται σχεδιασμένο πάνω σε τετραγωνισμένο χαρτί.

 

Το σκάκι μας βοηθάει μα μάθουμε να κινούμαστε πάνω στα τετράγωνα

 

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Σκακιέρα

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Σκακιέρα

 

 

Ας προσπαθήσουμε να κινηθούμε πάνω στα τετράγωνα της σκακιέρας με ένα πιόνι από το σκάκι

 

 

 

 

 

Παίζουμε … σε τετραγωνισμένο χαρτί

 

1

 

 

 

************************

 

 

 

Picture

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

37. Προβλήματα

 

Στόχοι 

Εξασκούμαστε:

  • στο να επεξεργαζόμαστε μια εικόνα και να διαβάζουμε τις απεικονίσεις και τα κείμενα.
  • να κατανοούμε ένα πρόβλημα και μετά να προχωράμε σε απόπειρες επίλυσής του (μέθοδος δοκιμής και λάθους)

 

Συνδέω τις ερωτήσεις με τις εικόνες

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *