;
33. Οργάνωση συλλογών – Αριθμοί μέχρι το 50
Μέσω του κεφαλαίου αυτού επιδιώκεται η προετοιμασία των μαθητών για την ανάλυση των αριθμών σε μονάδες και δεκάδες, καθώς και η εξοικείωσή τους με τη λειτουργία του δεκαδικού συστήματος αρίθμησης.
………………………………………………………………………..
Ένας άλλος βασικός επιδιωκόμενος στόχος είναι η άσκηση των μαθητών στην αντικατάσταση των 10 μονάδων με μια άλλη ισοδύναμη μεγάλη μονάδα και στην κατανόηση ότι έχουν την ίδια αξία (π.χ. 10 πράσινες μάρκες είναι ίσες με μία κόκκινη). Η ικανότητα αυτή είναι θεμελιακή για την κατανόηση της λειτουργίας του δεκαδικού συστήματος αρίθμησης. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων των ανταλλαγών εισάγουμε επίσης τον άβακα, με τον οποίο θα ασχοληθούμε αναλυτικότερα σε επόμενο κεφάλαιο
πηγή: Μαθηματικά Α τάξης, βιβλίο δασκάλου
πηγή: http://podilato98.blogspot.gr/
Θα γνωρίσουμε τις δυο φίλες, τη Μονάδα και τη Δεκάδα,θα δούμε τα γνωρίσματά τους και θα εργαστούμε κι εμείς με τις μονάδες και τις δεκάδες χωρίζοντας πλήθη αντικειμένων σε σακουλάκια (ματσάκια, παρεούλες κτλ) των 10.
Για να καταλάβουμε την έννοια της δεκάδας θα διαβάσουμε την ιστορία του βοσκού και το μέτρημα των προβάτων (προτεινόμενη από το νέο πρόγραμμα σπουδών για την Α’ δημοτικού).
[slideboom id=932342&w=425&h=370]
**********************
του μαθητή
34. Μονάδες και δεκάδες (Ι)
**********************
35. Αθροίσματα με πολλούς όρους
Στο σημερινό μάθημα θα εργαστούμε με τα αθροίσματα με 3 όρους. Επίσης θα δούμε πώς γίνεται η πρόσθεση (οριζόντια και κάθετα), με δύο και τρεις όρους.
ΣΤΟΧΟΙ
Μέσω του κεφαλαίου αυτού επιδιώκονται τα εξής:
- Η άσκηση των μαθητών σε προσθέσεις με αθροίσματα μέχρι το 10, τα οποία προκύπτουν με περισσότερους από δύο προσθετέους
- Η παρουσίαση της πρόσθεσης και με την κάθετη πλέον μορφή, ώστε να αρχίσουν να συνηθίζουν οι μαθητές και στη συμβατική παρουσίαση της πράξης.
πηγή: Μαθηματικά Α τάξη, βιβλίο δασκάλου
************************
Το μάθημα στο βιβλίο
του μαθητή
36. Κίνηση σε τετραγωνισμένο χαρτί
Στόχος
Ένας από τους βασικούς στόχους που επιδιώκεται μέσω του κεφαλαίου αυτού είναι να υποβοηθηθούν οι μαθητές ώστε να προσανατολίζονται και να κινούνται σε τετραγωνισμένο χαρτί. Με άλλα λόγια, επιδιώκεται η άσκηση της ικανότητάς τους να εντοπίζουν και να βρίσκουν τις θέσεις των τετραγώνων και των κόμβων του τετραγωνισμένου χαρτιού με βάση την οριζόντια και την κάθετη διάσταση.
Πέραν αυτού, επιδιώκεται να καταστούν ικανοί να αναπαράγουν πάνω σε τετραγωνισμένο χαρτί το υπόδειγμα ενός σχήματος που τους δίνεται σχεδιασμένο πάνω σε τετραγωνισμένο χαρτί.
Το σκάκι μας βοηθάει μα μάθουμε να κινούμαστε πάνω στα τετράγωνα
Ας προσπαθήσουμε να κινηθούμε πάνω στα τετράγωνα της σκακιέρας με ένα πιόνι από το σκάκι
Παίζουμε … σε τετραγωνισμένο χαρτί
************************
Το μάθημα στο βιβλίο
του μαθητή
37. Προβλήματα
Στόχοι
Εξασκούμαστε:
- στο να επεξεργαζόμαστε μια εικόνα και να διαβάζουμε τις απεικονίσεις και τα κείμενα.
- να κατανοούμε ένα πρόβλημα και μετά να προχωράμε σε απόπειρες επίλυσής του (μέθοδος δοκιμής και λάθους)
Συνδέω τις ερωτήσεις με τις εικόνες