Ενότητα 6

mathimatika b dimotikou vivlio mathiti b teuxos

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

34.  Υπολογίζω ένα αποτέλεσμα κάνοντας κάθετη πρόσθεση με κρατούμενο

 

 

 

 

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να είναι ικανοί να κατανοήσουν τον αλγόριθμο της κάθετης πρόσθεσης με κρατούμενο και να τον χρησιμοποιούν ως μία στρατηγική στην λύση προβλημάτων.
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • Επαληθεύουν με τον κάθετο άβακα κάθετες προσθέσεις διψήφιων με μονοψήφιο ή διψήφιο με κρατούμενο.
  • Βρίσκουν το λάθος σε μία κάθετη πρόσθεση με κρατούμενο και το διορθώνουν.
  • Συμπληρώνουν τους αριθμούς που λείπουν σε μία κάθετη πρόσθεση με κρατούμενο.
  • Μετατρέπουν οριζόντιες προσθέσεις σε κάθετες.
  • Συνεργάζονται σε ομάδες των τεσσάρων.

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

Θα ξεκινήσουμε το πρώτο μάθημα της 6ης ενότητας με μια έρευνα για το πιο κολατσιό προτιμάμε.

Τα παιδιά θα συμπληρώσουν στον φωτοτυπημένο πίνακα που θα τους μοιράσω ποιο κολατσιό προτιμούν και μετά θα κάνουμε το γράφημνα στον πίνακα για να έχουμε έτσι και μια εικόνα των προτιμήσεών μας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

πηγή εικόνας: http://olatousxoleioueukola.blogspot.gr/2016/04/34.html

 

 

Ώρα για εξάσκηση!

 

“Παιχνίδια πρόσθεσης με κρατούμενο”
Σε αυτό το παιχνίδι κάνε τις προσθέσεις κάθετα.
Πρόσεχε, αν δεν έχει κρατούμενο γράψε στο κουτάκι το 0.

 

 

 

Θυμάσαι πώς κάνουμε οριζόντιες προσθέσεις;

 

 

 

Κάνε προσθέσεις με τρεις αριθμούς!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ******************************
mathimatika b dimotikou vivlio mathiti b teuxos
Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή
 
35 & 36. Υπολογίζω ένα αποτέλεσμα κάνοντας κάθετη αφαίρεση με δανεικό (α) – (β)
 
 Βασικοί στόχοι:

Οι μαθητές θα πρέπει να είναι ικανοί να κατανοήσουν τον αλγόριθμο της κάθετης αφαίρεσης με δανεικό, που έχει επικρατήσει στη χώρα μας και να τον χρησιμοποιήσουν ως μία από τις στρατηγικές υπολογισμού αποτελέσματος.

Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • Χρησιμοποιούν όποια από τις δύο τεχνικές εκτέλεσης της κάθετης αφαίρεσης μπορούν.
  • Μετατρέπουν μία οριζόντια αφαίρεση σε κάθετη.
  • Επαληθεύουν μία κάθετη αφαίρεση με νοερούς υπολογισμούς ή άλλη κάθετη πράξη (πρόσθεση ή αφαίρεση).
  • Επιλύουν προβλήματα.
  • Συνεργάζονται σε ομάδες των δύο ή των τεσσάρων.

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

Όπως μας φανερώνει και ο τίτλος του μαθήματος, σήμερα θα μάθουμε να κάνουμε αφαίρεση με δανεικό, όταν οι μονάδες του μειωτέου είναι λιγότερες από τις μονάδες του αφαιρετέου. Στην πρόσθεση με κρατούμενο δε δυσκολευτήκαμε καθόλου. Το ίδιο ελπίζω να γίνει και σήμερα.
 Στην αρχή θα μιλήσουμε για τις Μονάδες και τις Δεκάδες και τη σχέση που υπάρχει μεταξύ τους.Στο βιβλίο δε θα μπούμε καθόλου, έτσι κι αλλιώς όλες οι δραστηριότητες προτείνεται να αφαιρεθούν.
10 Μ = ή
= 10 Μ
 
 

 

 Ώρα για εξάσκηση!
Ο Ντροπαλός αγόρασε αυγά αλλά έσπασε μερικά. Μέτρησε μαζί του πόσα του έμειναν.

 

 

 

 

Βοήθησε την δασκάλα να διορθώσει τα γραπτά βρίσκοντας τις σωστές λέξεις.
 

 

 

Βοήθησε την Τολμηρή να φουσκώσει τα μπαλόνια.

 

 

 

Και τώρα κάνουμε εξάσκηση στην αφαίρεση διψήφιου με διψήφιο. Βοήθησε τον βάτραχο να ετοιμάσει σάντουιτς για τα παιδιά.

 

 

 

Μέτρησε τις πλάκες που έχει βάλει ο κάστορας.

 

 ******************************

 

 

mathimatika b dimotikou vivlio mathiti b teuxos

Το μάθημα στο βιβλίο 

του μαθητή

37. Λύνω σύνθετα προβλήματα (β)

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να είναι ικανοί να λύνουν σύνθετα προβλήματα

Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • Οργανώνουν σε πίνακα τις πληροφορίες που τους δίνει ένα πρόβλημα.
  • Επαληθεύουν τη λύση που έδωσαν σε ένα πρόβλημα με άλλη στρατηγική (νοεροί υπολογισμοί ή κάθετη πράξη).
  • Διορθώνουν σύνθετο πρόβλημα και να το λύνουν.
  • Χρησιμοποιούν την ορολογία διπλάσιο, τριπλάσιο κτλ .
  • Συνεργάζονται σε ομάδες των τεσσάρων.

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

Σήμερα θα συνεχίσουμε και θα μάθουμε πώς θα λύνουμε τα σύνθετα προβλήματα και να τα επαληθεύουμε. 

 

 

 

*****************************

mathimatika b dimotikou vivlio mathiti b teuxos

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

38. Μετρώ το βάρος (α)

 

 

Βασικοί στόχοι:

Οι μαθητές θα πρέπει να εξοικειωθούν με την έννοια του βάρους των σωμάτων και τα όργανα μέτρησής τους (ζυγαριά)

Αναλυτικά, οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • μετρούν βάρη.
  • Χρησιμοποιούν τις εκφράσεις “πιο βαρύ από”, “πιο ελαφρύ από”.
  • Συγκρίνουν, διαισθητικά, βάρη και να συνδυάζουν βάρη προκειμένου να κάνουν σωστές εκτιμήσεις.

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

Σήμερα θα ασχοληθούμε με το βάρος και θα γίνουμε εμείς οι ίδιοι ζυγαριές. Θα προσπαθήσουμε να καταλάβουμε καλά την έννοια βαρύτερος (πότε δηλαδή ένα πράγμα είναι βαρύτερο από ένα άλλο και πώς το καταλαβαίνουμε).

Θα κάνουμε τις δραστηριότητες του βιβλίου και θα φτιάξουμε αυτοσχέδιες ζυγαριές.

 

 

 

 

 

***********************************

 

mathimatika b dimotikou vivlio mathiti b teuxos

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

39. Μετρώ το βάρος: Το κιλό και το γραμμάριο (β)

 

 

Βασικοί στόχοι:

Οι μαθητές θα πρέπει να εξοικειωθούν με τη χρήση του κιλού και του μισού κιλού στην καθημερινή ζωή.
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • Αισθητοποιήσουν το μισό κιλό και το ολόκληρο κιλό.
  • Χρησιμοποιούν τη ζυγαριά για να ζυγίζουν βάρη (ολόκληρα κιλά ή μισά κιλά).
  • Συνδέουν το βάρος των αντικειμένων με την αξία τους σε ευρώ.
  • Κάνουν εκτιμήσεις χρησιμοποιώντας τις εκφράσεις “περίπου ένα κιλό”,”περίπου μισό κιλό”
  • Συνεργάζονται σε ομάδες.

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μαθαίνω για το βάρος… παίζοντας!

 Ζυγίζω το δέμα και γράφω το βάρος του!

(κλικ στις εικόνες)

 

 

 

 

 

******************************

 

mathimatika b dimotikou vivlio mathiti b teuxos

 Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

40. Γνωρίζω τα χαρτονομίσματα των 5, 10, 20, 50, 100 ευρώ

 

 

Βασικοί στόχοι:

Οι μαθητές θα πρέπει να αναπτύξουν διάφορες στρατηγικές επίλυσης προβλήματος σε καταστάσεις που απαιτούν ανταλλαγές με χαρτονομίσματα και κέρματα του ευρώ.
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • Κάνουν αρχική εκτίμηση πριν λύσουν ένα πρόβλημα και επαληθεύουν τους υπολογισμούς τους.
  • Βρίσκουν τα ρέστα από χαρτονομίσματα των 20, 50 και 100 ευρώ.
  • Συνεργάζονται σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων.

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

Σχετική εικόνα

 

Σχετική εικόνα