↑ Επιστροφή σε Γλώσσα

Εκτύπωσέ το Σελίδα

Ενότητα 8 – Το ταξίδι στη Χωχαρούπα

Αποτέλεσμα εικόνας για ενοτητα 8 το ταξιδι στη χωχαρουπα

 

 

 

Στόχοι της ενότητας

  • Επαφή με τη λαϊκή παράδοση μέσω των αινιγμάτων και των γλωσσοδετών.
  • Συνειδητοποίηση των μορφολογικών χαρακτηριστικών, των αινιγμάτων και των γλωσσοδετών.
  • Σύνθεση αινιγμάτων.
  • Παραγωγή ομοιοκαταληξίας.
  • Συμφωνικά συμπλέγματα.
  • Ενεστώτας του ρήματος είμαι.

πηγή: Γλώσσα Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Ενότητα 8 Το ταξίδι στη ΧωχαρούπαΤο μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 

Σήμερα θα μπούμε στην 8η ενότητα που λέγεται «Το ταξίδι στη Χωχαρούπα»

Θα ξεκινήσουμε το μάθημα με τον προοργανωτή.

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για ενοτητα 8 το ταξιδι στη χωχαρουπα

 

Θα παρατηρήσουμε καλά την εικόνα και αφού γυρίσουμε ανάποδα τα βιβλία μας θα απαντήσουμε στις ερωτήσεις.

 

 

12

 

 

Στο πρώτο κείμενο της ενότητας συναντάμε τους γνωστούς μας, από την πρώτη τάξη, γλωσσοδέτες.

 

 

γλωσσοδέτες

 

 

Θα τους εντοπίσουμε μέσα στο μάθημά μας και στη συνέχεια θα προσπαθήσουμε να θυμηθούμε και κάποιους γλωσσοδέτες που είπαμε στην Α’ τάξη.

 

 

 

 

 

Αφού τελειώσουμε με την επεξεργασία του κειμένου θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε την άσκηση 1 (σελ. 43)

 

 

Κλικ στην εικόναΓλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων α τευχος

 

 

 

3

 

Σήμερα θα ασχοληθούμε με το ρήμα είμαι σε όλα τα πρόσωπα.

Είχαμε μιλήσει και στην Α’  τάξη γι΄ αυτό.

 

κλίση εγώ εσύ

Θα το εντοπίσουμε στο κείμενό μας σε όλα τα πρόσωπα και θα το κυκλώσουμε…

Φέτος θα προσέξουμε ακόμα περισσότερο την ορθογραφία του σε όλα τα πρόσωπα.

 

 

είμαι1

 

 

ειμαι2

Στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε τις άσκησεις 2 και 3 (σελ. 44)

 

 

Κλικ στην εικόναΓλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων α τευχος

 

 

Ώρα για εξάσκηση!

 

Picture

 

 

4

 

Θα συνεχίσουμε στην υποενότητα 4 και θα διαβάσουμε ένα μικρό κείμενο γεμάτο από λέξεις που έχουν πολλά σύμφωνα στη σειρά!

 

 

 

 

Στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε την άσκηση 4 (σελ. 45)

 

 

Κλικ στην εικόναΓλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων α τευχος

5

Θα συνεχίσουμε με το κείμενο «Στη χώρα των αινιγμάτων».Οι φίλοι μας συνεχίζουν το ταξίδι για τη Χωχαρούπα και η επόμενη στάση τους θα τους δυσκολέψει λίγο! Οι κάτοικοι αυτής της χώρας μιλούν με αινίγματα!

 

 

 

 

Αφού διαβάσουμε το κείμενο (μόνοι μας και με ρόλους) θα προσπαθήσουμε να το αναδιηγηθούμε. Μετά θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε τα αινίγματα και να τα υπογραμμίσουμε. Θα βρούμε τις λύσεις τους (αν και είναι εύκολο να τις βρουν τα παιδιά από τις εικόνες) και μετά θα συνεχίσουμε με τις λύσεις των αινιγμάτων της σελίδας 75.

Στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε τις ασκήσεις 5 και 6 (σελ. 46)

 

 

Κλικ στην εικόναΓλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων α τευχος

 

 

6

 

 

Επιτέλους! Σήμερα θα φτάσουμε στη Χωχαρούπα! Παρόλο που η συγκεκριμένη υποενότητα προτείνεται να μη διδαχθεί, εμείς θα τη διαβάσουμε γιατί μας έφαγε η αγωνία πότε θα φτάσουμε σε αυτή τη χώρα!

Θα το διαβάσουμε το κείμενο και θα μάθουμε τι σημαίνει η ονομασία της! Η Χώρα των Χαρούμενων Παιδιών!

 

 

7

 

 

Στο τελευταίο μάθημα της ενότητα θα διαβάσουμε δυο πολύ ωραία ποιήματα. Το «Αν όλα τα παιδιά της Γης» του Γιάννη Ρίτσου και την ‘Ξανθούλα» του Διονύσιου Σολωμού.

 

 

Αφού επεξεργατούμε τα δυο ποιήματα και μιλήσουμε για τα στοιχεία που τα διακρίνουν (στροφές, στίχοι, ομοιοκαταληξία),

http://3.bp.blogspot.com/-NZmKyyRo8Yw/VqIMqEE-D-I/AAAAAAAAJ0g/ZUnzKROJJSY/s400/%25CE%2595%25CE%25B9%25CE%25BA%25CF%258C%25CE%25BD%25CE%25B17.png

πηγή εικόνας:http://idefterastonaera.blogspot.gr/2016/01/5_22.html

…θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών να κάνουμε τις ασκήσεις 7, 8, 9 και 10 (σελ. 47 – 48).

 

Κλικ στην εικόναΓλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων α τευχος

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Σήμερα θα διαβάσουμε από το Ανθολόγιο!

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Ανθολόγιο Α και Β
 
Ο κάστορας και η ηχώ
Σήμερα θα κάνουμε επανάληψη σε ότι μάθαμε σε αυτήν την ενότητα και θα διαβάσουμε το κείμενο από το ανθολόγιο «Ο κάστορας και η ηχώ». Θα το επεξεργαστούμε και θα θυμηθούμε όλα όσα είπαμε για το πώς γράφουμε μια ιστορία. Μέσα στο κείμενο θα εντοπίσουμε κάποια ουσιαστικά και θα μιλήσουμε λίγο και για αυτά.

 

 

Θα δούμε ποιες λέξεις λέγονται ουσιαστικά

 

 

ουσιαστικά
…θα δούμε ότι τα ουσιαστικά έχουν δυο αριθμούς

 

 

αριθμοί ουσιαστικών
 

…θα μάθουμε ότι τα ουσιαστικά έχουν τρία γένη

 

τα γένη των ουσιαστικών

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/vpapagiann/?page_id=2157

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Yπενθυμίζουμε ότι η μηδενική χρέωση μέσω κινητής τηλεφωνίας ισχύει μόνο για τον παρόντα ιστότοπο και για τους ιστότοπους που αναφέρονται στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Η προβολή περιεχομένου από άλλο ιστότοπο που έχει ενσωματωθεί στον παρόντα ιστότοπο (π.χ. video youtube) ή το άνοιγμα συνδέσμων που οδηγούν σε εξωτερικό περιεχόμενο δεν υπάγονται στη μηδενική χρέωση.
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων