↑ Επιστροφή σε Γλώσσα

Εκτύπωσέ το Σελίδα

Ενότητα 5 – Πάμε για ψώνια

 

Αποτέλεσμα εικόνας για πάμε για ψώνια β δημοτικού

 

 

 

 

Στόχοι της ενότητας

  • Ανεύρεση πληροφοριών στις ετικέτες των προϊόντων.
  • Σύνθεση ετικέτας (επιλογή και παράθεση πληροφορίας).
  • Υπενθύμιση των συνδυασμών αυ,ευ
  • Συλλαβισμός λέξεων.
  • Οι μέρες της εβδομάδας και οι μήνες του χρόνου.
  • Πρώτη γνωριμία με τις παροιμίες.

πηγή: Γλώσσα Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για πάμε για ψώνια β δημοτικούΤο μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 

 

1

Διακόψαμε την ενότητα «Πώς λένε ΟΧΙ;» για να συνεχίσουμε με τις ετοιμασίες των παιδιών για το ταξίδι τους. Σήμερα θα μπούμε στην ενότητα 5 και θα δούμε τους ήρωές μας να ψωνίζουν αυτά που έγραψαν στις λίστες τους.

Θα ξεκινήσουμε με την εικόνα – προοργανωτή και θα διαβάσουμε ξανά τις λίστες των παιδιών. Θα μιλήσουμε για τον κύριο που εξετάζει – άραγε τι; – ένα κουτί και θα διαβάσουμε τον διάλογο.

Στη συνέχεια θα απαντήσουμε στις ερωτήσεις του βιβλίου και θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε τις απαντήσεις μέσα στο κείμενο.

2

Με αφορμή τον παραπάνω κύριο θα μιλήσουμε για την ημερομηνία λήξης και γιατί πρέπει να υπάρχει στη συσκευασία των προϊόντων που καταναλώνουμε.

Έτσι, μ΄ αυτόν τον τρόπο θα γνωρίσουμε τα πάντα για τις ετικέτες των προϊόντων.

Και μετά εξάσκηση:

 

 

ετικέτα προϊόντος

 

Στη συνέχεια θα κάνουμε την άσκηση 1 στο τετράδιο εργασιών

 

 

Κλικ στην εικόναΓλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων α τευχος

 

 

 

 

3

 

Σήμερα θα δούμε και θα μιλήσουμε για τις διαφημίσεις! Θα ξεκινήσουμε πρώτα βλέποντας μερικές…

 

 

 

Όσοι είναι λίγο πιο μεγάλοι σίγουρα θα τη θυμούνται!

Θα δούμε και μια πιο σύγχρονη…

 

 

Κατόπιν θα μιλήσουμε για τις διαφημίσεις, θα πούμε τι είναι διαφημιση, θα βρούμε τα βασικά χαρακτηριστικά της, θα πούμε πού τις βλέπουμε και για ποιον λόγο φτιάχνονται…

 

Μετά θα διαβάσουμε το ποίημα της Μαρίας Γουμενοπούλου «Η διαφήμιση».

 

Αποτέλεσμα εικόνας για πάμε για ψώνια β δημοτικού

 

Ύστερα θα απαντήσουμε στις ερωτήσεις του βιβλίου και θα προχωρήσουμε στην επεξεργασία του ποιήματος (στροφές, στίχοι). Επίσης θα πούμε τι είναι η «ομοιοκαταληξία» και θα κυκλώσουμε τις λέξεις που ομοιοκαταληκτούν στο ποίημα.

 

ομοιοκαταληξία

 

Στο τέλος θα δούμε ακόμα μια διαφήμιση, ξένη αυτή τη φορά, αλλά πολύ έξυπνη!

 

 

Θα δούμε όμως και ένα άλλο είδος «διαφημίσεων». Είναι αυτό που μας λένε όχι να αγοράσουμε κάτι, αλλά πώς θα γίνει η ζωή μας και ο κόσμος μας καλύτερος!

 

 

 

 

Σαν εργασία θα προσπαθήσουμε, ανά ομάδες (τετράδες ή δυάδες) να βρούμε όλα τα στοιχεία που έχει μια διαφήμιση και τα συζητήσαμε προηγουμένως, εξετάζοντας έντυπες διαφημίσεις που θα μοιράσω στα παιδιά από διάφορα περιοδικά.

 

 

 

 

4

 

Σ΄αυτή την υποενότητα θα μιλήσουμε για τους μήνες του χρόνου. Θα ξεκινήσουμε με την ανάγνωση του κειμένου στη σελίδα 45 και θα συζητήσουμε και πάλι για την ημερομηνία λήξης. Θα εντοπίσουμε μέσα στο κείμενο τα τρία μέρη της ημερομηνίας λήξης, δηλαδή την ημέρα, τον μήνα και το έτος.

 

Θα συνεχίσουμε με την εικόνα με τους μήνες και τη σειρά τους μέσα στον χρόνο. Ήδη, όπως έχω διαπιστώσει, πολλά παιδιά δυσκολεύονται να κατανοήσουν τη σειρά, γιατί δε γνωρίζουν τη σειρά των μηνών.

 

Είναι μια καλή ευκαιρία να μιλήσουμε και για τις μέρες που έχει ο καθένας…

 

Θα περάσουμε μετά στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε τις ασκήσεις 2, 3, 4 και 5.

 

 

 

 Στην άσκηση 2 θα μας βοηθήσει πολύ το παρακάτω τραγούδι…

 

 

 

 

 

Κλικ στην εικόναΓλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων α τευχος

6

 

 

Στο σημερινό μας μάθημα θα κάνουμε μια επανάληψη στις ημέρες της εβδομάδας μέσα από το ποιηματάκι της Θέτιδας Χορτιάτη «Οι μέρες της εβδομάδας».

 

 

 

 

Μετά θα ακούσουμε κι ένα τραγουδάκι.

 

 

 

 

 

7

 

Στη συνέχεια θα μιλήσουμε για τους συνδυασμούς αυ και ευ και θα τους εντοπίσουμε μέσα στο ποίημα.

 

 

συνδυασμοί αυ ευ

 

Μετά θα κάνουμε την αντίστοιχη δραστηριότητα στο βιβλίο και θα γεμίσουμε τους σάκους με τις αντίστοιχες λέξεις.

 

 

8

 

 

Τελειώνουμε κι αυτή την ενότητα και σήμερα θα μάθουμε τι είναι οι παροιμίες και πώς να χρησιμοποιούμε το ενωτικό.

 

 

 πάτησε στην εικόνα

παροιμίες

 

 

 

 

 

 

Για το ενωτικό είπαμε ότι είναι ένα από τα σημεία στίξης και το χρησιμοποιούμε για να:

  • χωρίζουμε τις συλλαβές, όταν κάνουμε συλλαβισμό μιας λέξης,
  • κόβουμε μια λέξη στο τέλος μια γραμμής, όταν δε χωράει ολόκληρη,
  • ενώνουμε δύο λέξεις

 

 

ενωτικό

 

 

Η παρουσίαση του μαθήματος

(δημιουργός Χατσίκου Ιωάννα)

 

 

 

 

Θα περάσουμε μετά στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε την άσκηση 6.

 

Κλικ στην εικόναΓλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων α τευχος

 

 

 

 

 

 

 Σήμερα θα διαβάσουμε από το Ανθολόγιο!
 
 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Ανθολόγιο Α και Β
Το μέλι

 

Σήμερα θα διαβάσουμε από το ανθολόγιο «Το μέλι», ένα ωραίο λαϊκό παραμύθι από την Κάσο, ένα νησί που ανήκει στα Δωδεκάνησα.

 

 

Αφού το διαβάσουμε, θα εξηγήσουμε τις άγνωστες λέξεις και μετά θα βρούμε τον τίτλο, την αρχή, τη μέση και το τέλος (αν υπάρχει).

 

Στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στην επανάληψη της ενότητας, για όση ώρα χρειαστεί. Πιστεύω ότι και σήμερα δε θα μας πάρει πάνω από μισή ωρίτσα!

 

Για το τέλος θα αφήσουμε τη συνέχεια του παραμυθιού. Θα προσπαθήσουμε να φανταστούμε ένα δικό μας τέλος και θα το γράψουμε στο πράσινο τετράδιο.

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/vpapagiann/?page_id=2123

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Yπενθυμίζουμε ότι η μηδενική χρέωση μέσω κινητής τηλεφωνίας ισχύει μόνο για τον παρόντα ιστότοπο και για τους ιστότοπους που αναφέρονται στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Η προβολή περιεχομένου από άλλο ιστότοπο που έχει ενσωματωθεί στον παρόντα ιστότοπο (π.χ. video youtube) ή το άνοιγμα συνδέσμων που οδηγούν σε εξωτερικό περιεχόμενο δεν υπάγονται στη μηδενική χρέωση.
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων