Ο κόσμος γύρω μας

Η ενότητα χωρίζεται σε τρεις υποενότητες:

1. Πως υιοθετήσαμε ένα κομμάτι γης

2. Τα χαρτιά ανακυκλώνονται!!

3. Το τετράδιο ζωγραφικής

 

ΘΕΜΑΤΑ

  • Το φυσικό περιβάλλον γύρω μας
  • Η ανακύκλωση
  • Περιβαλλοντική μόλυνση

ΕΙΔΗ ΛΟΓΟΥ/ΕΙΔΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

  • Εισαγωγή στον κατευθυντικό λόγο
  • Επιχειρηματολογία
  • Οδηγία
  • Λογοτεχνικά κείμενα
  • Πληροφοριακά κείμενα
  • Ειδησεογραφικά κείμενα
  • Θεατρικό διάλογος

ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ

Ο μαθητής ασκείται βαθμιαία ώστε να είναι σε θέση :

  • να διατυπώνει απόψεις σχετικά με περιβαλλοντικά προβλήματα
  • να επιχειρηματολογεί για τις επιλογές του
  • να παράγει χρηστικά κείμενα σε συνεργασία με τα μέλη της ομάδας του σχετικά με προτάσεις και ιδέες για την επίλυση ενός περιβαλλοντικού προβλήματος

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

  • Κλίση ουδέτερων ουσιαστικών σε -ο
  • Ρήματα γνώμης
  • Το τελικό -ν
  • Τονισμός των μονοσύλλαβων λέξεων ή, πού, πώς
  • Ορθογραφία του καταληκτικού μέρους των ουδέτερων ουσιαστικών σε -ι και -ο
  • Ορθογραφία των ρημάτων σε -ιζω και -ωνω
  • Λεξιλόγιο (λόγιες λέξεις, σύνθετες λέξεις)

πηγή: Γλώσσα Γ τάξη, βιβλίο δασκάλου

 

Γλώσσα

Κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

Πώς υιοθετήσαμε ένα κομμάτι γης

Σήμερα θα διαβάσουμε ένα κείμενο που έχει σχέση με το περιβάλλον, την προστασία του, αλλά κυρίως για το “νοιάξιμο” , τη φροντίδα και την ανάληψη πρωτοβουλιών για να το διατηρήσουμε καθαρό και να πείσουμε και τους υπόλοιπους να το σέβονται και να το αγαπούν.

ffff 1

imge0 004

imge0 006

Στη συνέχεια αφού χωρίσουμε παραγράφους και εξηγήσουμε τις άγνωστες λέξεις, θα προχωρήσουμε στη συζήτηση του κειμένου.

Ξεκλειδώνω το κείμενο

  1. Υπογράμμισε στο κείμενο τις λέξεις και τις φράσεις που σε βοηθούν να καταλάβεις ποια ήταν τα προβλήματα με το οικόπεδο.
  2. Γιατί τα παιδιά αποφάσισαν να υιοθετήσουν το παλιό οικόπεδο;
  3. Για να πραγματοποιηθεί η ιδέα της Σόνιας, συνεργάστηκαν και δούλεψαν μαζί πολλοί άνθρωποι. Γράψε ένα σύντομο τίτλο για τις δραστηριότητες που ανέλαβε ο καθένας για το οικόπεδο.Η τάξη της Σόνιας . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Οι μαθητές της E’ τάξης . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Ο πατέρας ενός παιδιού . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Ο Σύλλογος Γονέων . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Ο Δήμος . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  4.  Πώς ήταν το οικόπεδο, πριν αναλάβουν τα παιδιά να το προστατεύσουν;

         Πώς έγινε μετά τις προσπάθειες όλων;

 

 

Αφού παίξουμε και το θεατρικό παιχνίδι, θα θυμηθούμε τα συνώνυμα

  • Αντιστοίχισε κάθε λέξη της πρώτης στήλης με μια συνώνυμη λέξη ή φράση από τη δεύτερη στήλη:

 

Σκουπίδια Απορριμματοφόρο
Σκουπιδοτενεκές Απορρίμματα
Σκουπιδιάρικο Κάδος απορριμμάτων
Σκουπιδιάρης Χώρος ταφής απορριμμάτων
Υπάλληλος καθαριότητας

Τέλος, θα προσπαθήσουμε να μεταφέρουμε ένα δικό μας αίτημα στο Δήμο της πόλης μας προκειμένου να επιλύσει ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε στη γειτονιά ή στο σχολείο μας.

gggg

Μέρος 1ο

αρχείο λήψης

Η Σοφούλα μας μαθαίνει…

Μιλάμε και μαθαίνουμε για την ορθογραφία των ουδέτερων ουσιαστικών σε -ο και σε -ι

ααααα

σε ι

Κάνουμε εξάσκηση…

Αντιγράφω στο τετράδιο της Γραμματικής

 1. Γράφω τη γενική του ενικού και πληθυντικού των παρακάτω ουσιαστικών.

Ονομαστική      Γενική Ενικού             Γενική Πληθυντικού
το πεύκο         ___________________ ___________________
το φαγητό      ___________________ ___________________
το θηρίο         ___________________ ___________________
το άλογο         ___________________ ___________________
το μαχαιροπίρουνο ___________________ ___________________

 2. Γράφω τη γενική του ενικού και πληθυντικού των παρακάτω ουσιαστικών.

Ονομαστική       Γενική Ενικού      Γενική Πληθυντικού
το αστέρι      ___________________ ___________________
το πηγάδι     ___________________ ___________________
το σχοινί      ___________________ ___________________
το αγόρι      ___________________ ___________________
το μαγαζί    ___________________ ___________________

wwww

Κάνουμε εξάσκηση…

Αντιγράφω στο τετράδιο της Γραμματικής

1.Συμπληρώνω τα γράμματα που λείπουν. Βάζω τόνο όπου πρέπει.

  • Το τριαντάφυλλο μυρ…ζει ωραία.
  • Ο μπαμπάς τηγαν…ζει πατάτες κι η μαμά καθαρ…ζει το δωμάτιο.
  • Στην πρόσθεση αθρ….ζω τους αριθμούς, δηλαδή προσθέτω.
  • Όταν τρώω πολύ, πρ…ζεται η κοιλιά μου.
  • Όταν συγκινούμαι, δακρ…ζουν τα μάτια μου.

 

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

___________***___________

Γλώσσα

Κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

Τα χαρτιά ανακυκλώνονται

Σήμερα μιλήσαμε για ανακύκλωση! Μέσα από ένα κείμενο για κουκλοθέατρο γνωρίσαμε τους πρωταγωνιστές της ανακύκλωσης.

imge0 012

ανακύκλωση

Αφού το διαβάσαμε και το αναλύσαμε, το είδαμε και σε ταινία!

 

 

Ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών και λαμπτήρων

 

 

 

 

Μέρος 1ο

αρχείο λήψης

Η Σοφούλα μας μαθαίνει…

Μιλάμε και μαθαίνουμε για την ορθογραφία των ρημάτων σε -ωνω

 

Θυμόμαστε τον κανόνα

 

ωνω

 

 

Βλέπουμε…

 

Κάνουμε εξάσκηση…

Αντιγράφω στο τετράδιο της Γραμματικής

1. Κλίνω τα ρήματα στον Ενεστώτα σε όλα τα πρόσωπα: ανακυκλώνω,    τεντώνω,      κρυώνω

2. Σχηματίζω από τις παρακάτω λέξεις ρήματα παράγωγα με την κατάληξη –ώνω.

  • κρύο ____________________
  • βίδα ____________________
  • πάγος ____________________
  • κλειδί ____________________
  • στρώμα ____________________
  • φούσκα ____________________
  • θυμός ____________________

3. Γράφω όσες λέξεις γνωρίζω ή μπορώ να βρω, της ίδιας οικογένειας με το ρήμα που θα πετύχω στον παρακάτω τροχό

Παίζουμε και μαθαίνουμε…

Ρήματα σε -ωνω

Γυρίζω τον τροχό και βρίσκω λέξεις της ίδιας οικογένειας με το ρήμα που πετυχαίνω!

 

 

 

Picture

(Κλικ για on-line άνοιγμα της δραστηριότητας)

Μέρος 2ο

αρχείο λήψης

Η Σοφούλα μας μαθαίνει…

Μιλάμε και μαθαίνουμε πώς να σχεδιάζουμε μια αφίσα

 

Θυμάστε τι μάθαμε στη Β’ τάξη για τις αφίσες;

Για να δούμε πώς μπορούμε εύκολα και γρήγορα να φτιάξουμε τη δική μας αφίσα:

Πρώτα να μάθουμε κύρια μέρη μιας αφίσας

affff

 

Τώρα ας ακολουθήσουμε τις οδηγίες και να σχεδιάσουμε μια δική μας αφίσα για την ανακύκλωση για να ενημερώσουμε τους συμμαθητές και τους γονείς.

 

ααφφφ

Συνεχίσουμε με την ανακύκλωση ενός άλλου υλικού, του αλουμινίου.

aloo

Αφού μάθουμε για το υλικό αυτό και πώς ανακυκλώνεται, θα προσπαθήσουμε να γράψουμε ένα δικό μας σενάριο με υλικά από αλουμίνιο, αφού πρώτα βέβαια, κρατήσουμε τις απαραίτητες σημειώσεις στο τετράδιο εργασιών (σελ. 52)

 

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

___________***___________

Γλώσσα

Κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

Το τετράδιο ζωγραφικής

Σήμερα θα διαβάσουμε και θα επεξεργαστούμε το κείμενο “Το τετράδιο ζωγραφικής”. 

imge0 017

Αφού το διαβάσουμε καλά, θα εξηγήσουμε τις άγνωστες λέξεις και θα το χωρίσουμε σε παραγράφους.

Στη συνέχεια θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στις ερωτήσεις του βιβλίου.

Ξεκλειδώνω το κείμενο

  1. Ποιον τίτλο θα έβαζες στο έργο της Καιτούλας;
  2. Τι χρώματα έχει η ζωγραφιά της και γιατί;
  3. Γιατί είναι λυπημένος ο άνθρωπος της ζωγραφιάς;
  4. Αν η θάλασσα δεν είχε μολυνθεί, τι θα άλλαζε στη ζωγραφιά της Καιτούλας και γιατί;

 

 

Χρησιμοποιώ επιχειρήματα για να υποστηρίξω την άποψή μου

 

 

χχχ

 

Αφού διαβάσουμε τη γνώμη της Καιτούλας για την καταστροφή της θάλασσας, θα προσπαθήσουμε να εφαρμόσουμε όσα μάθαμε, κάνοντας τη δραστηριότητα 5.

 

gggg

 

Κατόπιν θα ψάξουμε σύνθετες λέξεις που ξεκινούν με τη λέξη “Πετρέλαιο”.

 

hhh

 

Σειρά έχει Σοφούλα …

 

Μέρος 1ο

αρχείο λήψης

Η Σοφούλα μας μαθαίνει…

Θυμόμαστε πότε θα βάζουμε τόνο στις λέξεις “ή“, “πού” και “πώς

nnnn

Κάνουμε εξάσκηση…

Αντιγράφω στο τετράδιο της Γραμματικής

Βάλε τόνο στο που και στο πως όπου χρειάζεται:

  • Που βρήκες αυτή την όμορφη κασετίνα;
  • Θυμάστε πως το απόγευμα θα έρθει ο παππούς και η γιαγιά;
  • Πως και ήρθες τόσο νωρίς;
  • Αυτή είναι η πένα που αγόρασα χθες.

 

 

Μέρος 2ο

αρχείο λήψης

Η Σοφούλα μας μαθαίνει…

Θυμόμαστε πότε θα βάζουμε το τελικό -ν

ααααα

δδδδδ

ωωωω

 

Κάνουμε εξάσκηση…

Αντιγράφω στο τετράδιο της Γραμματικής

Βάζω «ν» όπου χρειάζεται.

  • Νομίζω ότι δε__ πρέπει να ρυπαίνουμε το__ αέρα με καυσαέρια και τη__ θάλασσα με πετρέλαιο.
  • Αλλιώς, οι ζωντανοί οργανισμοί στη__ ξηρά και στη__ θάλασσα δε__ θα μπορέσουν να επιβιώσουν.
  • Τη­­__ νύχτα όλα είναι σκοτεινά. Τη__ ημέρα όμως όλα γεμίζουν φως.
  • Ο μπαμπάς μού είπε να μη__ απομακρυνθώ πολύ.
  • Η μαμά μού έφερε ένα__ σκύλο για τα γενέθλιά μου.

 

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

___________***___________