16. Γνωρίζω καλύτερα τα γεωμετρικά μοτίβα
Θα μπούμε σε καινούργια ενότητα σήμερα και θα αλλάξουμε λίγο τη σειρά των κεφαλαίων. Αυτό όμως θα το δείτε στη συνέχεια.
Σήμερα θα μιλήσουμε περισσότερο για τα μοτίβα και συγκεκριμένα για τα γεωμετρικά μοτίβα.
Θα προσπαθήσω να βγάλουν τα παιδιά μόνα τους το συμπέρασμα τι είναι γεωμετρικά μοτίβα. Δηλάδή:
Γεωμετρικό μοτίβο είναι μια σειρά από γεωμετρικά σχήματα που επαναλαμβάνεται!
*******************
του μαθητή
19. Γνωρίζω τα αριθμητικά μοτίβα. Εισαγωγή στην προπαίδεια
Βασικοί στόχοι
Οι μαθητές να μπορούν να αναγνωρίσουν πολύπλοκο μοτίβο, να περιγράψουν, να επεκτείνουν και να κατασκευάσουν σύνθετα αριθμητικά μοτίβα.
Αναλυτικά, οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:
- Βρίσκουν τον κανόνα του μοτίβου καθώς και το στοιχείο που επαναλαμβάνεται
- Επεκτείνουν ένα μοτίβο με αριθμούς, χρώματα και σχήματα
- Υπολογίζουν την αξία ενός μοτίβου, αξιοποιώντας το άθροισμα που αποτελούν το στοιχείο του μοτίβου
- Συνεργάζονται σε ομάδες των δύο ή των τεσσάρων.
πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
του μαθητή
17. Υπολογίζω με πολλούς τρόπους μέχρι το 100.
Εισαγωγή στην προπαίδεια.
Βασικός στόχος
Οι μαθητές να μπορούν να υπολογίζουν νοερά αθροίσματα μέχρι το 100
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:
- Προσθέτουν νοερά με δεκάδες και μονάδες ή με υπέρβαση της δεκάδας ή με τα διπλά αθροίσματα και να ελέγχουν με κάθετη πράξη
- Συνθέτουν ένα διψήφιο αριθμό με ίδιους ή διαφορετικούς όρους
- Κάνουν νοερά διαδοχικές προσθέσεις ίδιων όρων (εισαγωγή στην προπαίδεια)
- Λύνουν προβλήματα.
πηγή: Μαθηματικά Β τάξη, βιβλίο δασκάλου
Εισαγωγή στην προπαίδεια σήμερα!
Όμως θα ξεκινήσουμε με την πρόσθεση πολλών αριθμών στη σειρά και με την πρόσθεση μεγάλων αριθμών.
Τα παιδιά θα διαπιστώσουν ότι μπορούμε να προσθέτουμε τους αριθμούς με όποια σειρά μας βολεύει, γιατί το αποτέλεσμα παραμένει πάντα ίδιο.
Ώρα για παιχνίδι!
κλικ στην εικόνα
του μαθητή
18. Φτιάχνω διψήφιους αριθμούς με πρόσθεση ίδιων ή διαφορετικών αριθμών
Βασικοί στόχοι
Οι μαθητές θα πρέπει να είναι ικανοί να κάνουν νοερούς υπολογισμούς με ίδιους αριθμούς χρησιμοποιώντας διαφορετικές στρατηγικές.
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:
- Συνεχίζουν αριθμητικές αλυσίδες
- Αναγνωρίζουν διαφορετικούς τρόπους υπολογισμού ενός αθροίσματος με περισσότερους από 3 προσθετέους
- Ταυτίζουν το σύμβολο x (επί) με διαδοχικές προσθέσεις ίδιων αριθμών
- Συνεργάζονται σε ομάδα των δύο ή των τεσσάρων
πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
Σήμερα θα προσπαθήσουμε να μπούμε λίγο στην έννοια του πολλαπλασιασμού μέσα από μια όχι και τόσο πετυχημένη ενότητα του βιβλίου μας. Γι’ αυτό το λόγο θα εργαστούμε πολύ στα μπλε τετράδιά μας, στο τάμπλετ μας με τους μαρκαδόρους μας και στον πίνακα φυσικά.
*******************
του μαθητή
Βασικοί στόχοι
Τα παιδιά θα πρέπει να μπορούν να αναλύουν έναν διψήφιο αριθμό σε ίδιους όρους.
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:
- Συνθέτουν και αναλύουν έναν αριθμό σε άλλους μικρότερους είτε με συμβολική μορφή (ψηφία) είτε σε πραγματική (κατασκευή μοτίβου) με μορφή αθροίσματος ή γινομένου
- Κατανοούν την προτεραιότητα των πράξεων (πρώτα οι πράξεις μέσα στις παρενθέσεις)
- Εργάζονται σε ομάδες των δύο ή των τεσσάρων
πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
του μαθητή
20. Ελέγχω, διορθώνω και συμπληρώνω προβλήματα
Βασικοί στόχοι
Οι μαθητές να μπορούν να ξεχωρίζουν τα δεδομένα και τα ζητούμενα ενός προβλήματος και να επιλέγουν τα αναγκαία δεδομένα για την επίλυσή του. Επίσης να διαπιστώνουν ότι ένα πρόβλημα μπορεί να έχει μία λύση, πολλές λύσεις, καμία λύση.
Αναλυτικά
- Να μεταφέρουν τις πληροφορίες ενός προβλήματος σε πίνακα και να τις οργανώνουν
- Συμπληρώνουν ερωτήματα σε ένα κείμενο με πληροφορίες ώστε ένα πρόβλημα να είναι καλά ορισμένο
- Επιλέγουν πια προβλήματα λύνονται και ποια όχι (αν έχουν επαρκή στοιχεία δηλαδή ή αν χρειάζεται να συμπληρωθούν κάποια)
- Εργάζονται σε ομάδες των δύο ή των τεσσάρων
πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
Στο σημερινό μάθημα θα δούμε προβλήματα που έχουν… “πρόβλημα”. Δηλαδή κάτι τους λείπει. Επίσης θα εξασκηθούμε να εντοπίζουμε τις πληροφορίες που μας δίνει ένα πρόβλημα να τις οργανώνουμε και να βρίσκουμε τη λύση του.
*******************
του μαθητή
Βασικοί στόχοι
Οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να λύνουν σύνθετα προβλήματα, προβλήματα εξισορρόπησης και προβλήματα με πολλές λύσεις.
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να
- Οργανώνουν πολλές πληροφορίες που δίνει ένα πρόβλημα (με χρήση πίνακα)
- Κάνουν εκτίμηση πριν λύσουν το πρόβλημα
- Κάνουν δίκαιη μοιρασιά, χρησιμοποιώντας την έκφραση “τόσα όσα”
- Ελέγχουν τη λύση που έδωσαν σε ένα πρόβλημα
- Εργάζονται σε ομάδες
πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
*******************
του μαθητή
Οι μαθητές να μπορούν να κάνουν νοερούς υπολογισμούς με πρόσθεση και αφαίρεση μέχρι το 100, με εκτίμηση και ακρίβεια.
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να :
- Βρίσκουν τη διαφορά ενός διψήφιου από το 100 με το συμπλήρωμα ή τη διαδοχική αφαίρεση (πάτημα στη δεκάδα)
- Φτιάχνουν ένα πρόβλημα με προϋποθέσεις
- Συμπληρώνουν ένα πρόβλημα ώστε να μπορεί να λυθεί
- Επαληθεύουν έναν νοερό υπολογισμό (με την αντίστροφη πράξη)
- Συνεργάζονται σε ομάδα για την επίτευξη μιας δραστηριότητας
πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
Σήμερα ασχοληθούμε με το συμπλήρωμα του 100 με 3 αριθμούς. Φυσικά θα κάνουμε πολλά παραδείγματα στον πίνακα και θα φτάσουμε μετά στο συμπέρασμα. Από το βιβλίο του μαθητή θα κάνουμε μόνο την εργασία με τους στόχους και θα δούμε ότι μπορούμε να φτάσουμε σε έναν αριθμό με διαφορετικούς τρόπους: με πρόσθεση πάνω σε αυτό που έχουμε και με αφαίρεση από το 100.
Στο τετράδιο εργασιών θα ασχοληθούμε με τη γ και δ άσκηση.
Ανταλλαγή μονάδων με δεκάδες προετοιμασία πρόσθεση.
Πάτησε στην εικόνα
*******************
Επανάληψη της ενότητας 3