↑ Επιστροφή σε Μαθηματικά

Εκτύπωσέ το Σελίδα

Ενότητα 4η

Αποτέλεσμα εικόνας για 4η ενοτητα μαθηματικα α δημοτικου

 

 

 

 

 

 

Picture

 

Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο του μαθητή

 

 

 

 

 

25. Οι αριθμοί ως το 50

 

 

Ήδη έχουμε ξεκινήσει μια πρώτη επαφή με τους αριθμούς μέχρι το 50. Τα πρωτάκια παρατήρησαν ότι η αριθμογραμμή μας μεγάλωσε, μετρήσαμε όλοι μαζί μέχρι το 50, ένα ένα και μετά δύο δύο. Σήμερα θα προσπαθήσουμε να μετρήσουμε πέντε πέντε!

 

 

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/7b/1a/98/7b1a9847cf4b0c3bf949c70484d0e6e6.jpg

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για numbers until 50

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για οι αριθμοί ως το 50

 

 

Επειδή είναι λίγο δύσκολο να καταλάβουμε την έννοια της δεκάδας και ότι αποτελείται από ξεχωριστές μονάδες, αρχικά θα κάνουμε μερικές δραστηριότητες  και μετά θα μπούμε στο βιβλίο.

 

 

Μερικές καταπληκτικές δραστηριότητες βρήκα εδώ.

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι αριθμοί 0 – 50

 

Το παιχνίδι με τους κρίκους
Οι αριθμοί 40-50 / jele.gr

 

 

 

 

 

 

*************************

 

 

 

Picture

 

 

Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο του μαθητή

 

 

26. Χάραξη γραμμών

Σήμερα θα μάθουμε τα διάφορα είδη γραμμών, πώς τις ονομάζουμε και πώς μπορούμε να τις σχεδιάσουμε.

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για lines with ruler

 

 

 

 

Για να σχεδιάσουμε μια ευθεία γραμμή μαθαίνουμε να χρησιμοποιούμε τον χάρακα.

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για make lines with ruler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*************************

 

 

 

Picture

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

28. Αφαίρεση με αφαιρετέο μικρό αριθμό

 

Σε αυτό το κεφάλαιο θα γνωριστούμε με την έννοια της αφαίρεσης. Θα συνδέσουμε τις λέξεις βγάζω, μείον, πλην με την αφαίρεση και θα μάθουμε ότι πάντα ο πρώτος αριθμός είναι μεγαλύτερος από τον δεύτερο. Και όλα αυτά μέσα από παιχνίδι φυσικά! Ξυλομπογιές, μαρκαδόροι, καραμέλες και οτιδήποτε άλλο, θα μας βοηθήσουν να μάθουμε τι είναι η αφαίρεση.

 

 

Η αφαίρεση
μαθαίνω αφαίρεση

 

Η παρουσίαση του μαθήματος

 

 

 

 Δείτε…

 

 

 

 

 

 

Πάτησε στην εικόνα

https://blogs.sch.gr/nikfaratzi/files/2012/02/gamepreview247_300-150x103.jpg

 

 

 

 

*************************

 

Picture

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

29. Διάκριση των συμβόλων «+» και «-»

 

Οι βασικοί στόχοι του μαθήματος είναι οι παρακάτω:

  • Η περαιτέρω άσκηση των μαθητών στην πράξη της αφαίρεσης
  • Η άσκηση των μαθητών στη δεξιότητα να διαφοροποιούν τη γραφή της αφαίρεσης και της πρόσθεσης με τη χρήση συμβόλων. Με βάση δηλαδή τη γραφή του “+” και του “-” οι μαθητές πρέπει να αντιλαμβάνονται αμέσως πότε έχουμε πρόσθεση και πότε αφαίρεση.  Όταν μέχρι τώρα είχαμε δύο αριθμούς , οι αριθμοί αυτοί συνδέονταν με το σύμβολο “+” , διότι η πρόσθεση ήταν η μόνη πράξη που γνώριζαν οι μαθητές. Στο εξής επισημαίνουμε στους μαθητές ότι πρέπει να διαβάζουν προσεχτικά το σύμβολο που συνδέει τους δύο αριθμούς και να κατανοούν τη σύνδεση την οποία προδιαγράφει το εκάστοτε σύμβολο.

πηγή: Μαθηματικά Α τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

 

 

Με τη βοήθεια του παραμυθιού με τα 7 κατσικάκια θα προσπαθήσουμε να κάνουμε μια σαφή διάκριση ανάμεσα στην πρόσθεση και την αφαίρεση. Επίσης θα μιλήσουμε για το πότε κάνουμε πρόσθεση και πότε αφαίρεση.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*************************

 

 

Picture Το μάθημα στο βιβλίο 

του μαθητή

 

30. Αφαίρεση με αφαιρετέο μεγάλο αριθμό

 

Συνεχίζουμε με αφαιρέσεις, αλλά αυτή τη φορά με μεγάλο αριθμό στη θέση του αφαιρετέου! Σιγά το δύσκολο!
 
 

 

 

 

 

 

Τα ψάρια στη θάλασσαΠρόσθεση και αφαίρεση στους αριθμούς 0-10  / jele.gr

 

 

 

 

 

 

 

*************************

 

 

 

Picture

Το μάθημα στο βιβλίο 

του μαθητή

 

31. Το συμπλήρωμα
Όταν λέμε συμπλήρωμα στα μαθηματικά εννοούμε τον αριθμό που μαζί με κάποιον άλλον αριθμό φτιάχνουν έναν τρίτο.

 

 

 

 

 

 

 

 

Παιχνίδι για την αφαίρεση με συμπλήρωμα

ΑΦΑΙΡΕΣΗ-ΜΕΛΙΣΣΕΣ_dimotikoupaidemata
Είναι ένα πολύ καλό παιχνίδι για την αφαίρεση με τη χρήση του συμπληρώματος.

Πάνω αριστερά στο πράσινο πλαίσιο μας λέει πόσες μέλισσες ήταν αρχικά και μας ρωτάει πόσες είναι τώρα μέσα στο μελίσσι.

 

 

 

Βρείτε το συμπλήρωμα-ζευγαράκι του κάθε αριθμού και σωστε τη φάλαινα! 

 

κάντε κλικ στην εικόνα

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/vpapagiann/?page_id=1859

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Yπενθυμίζουμε ότι η μηδενική χρέωση μέσω κινητής τηλεφωνίας ισχύει μόνο για τον παρόντα ιστότοπο και για τους ιστότοπους που αναφέρονται στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Η προβολή περιεχομένου από άλλο ιστότοπο που έχει ενσωματωθεί στον παρόντα ιστότοπο (π.χ. video youtube) ή το άνοιγμα συνδέσμων που οδηγούν σε εξωτερικό περιεχόμενο δεν υπάγονται στη μηδενική χρέωση.
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων