ΕΝΟΤΗΤΑ 4

 

 PicturePictureΚάνε κλικ στην εικόνα για να διαβάσεις  το μάθημα στο βιβλίο του μαθητή

 

30. Mονάδες μέτρησης μήκους: μετατροπές (α)

 

31. Mονάδες μέτρησης μήκους: μετατροπές (β)

 

 

 

 

Μονάδα μέτρησης του μήκους είναι το μέτρο(μ).
 

 

 

 

 

Υποδιαιρέσεις του μέτρου ( μ.) δηλαδή μικρότερα είναι:
  • το δεκατόμετρο ή παλάμη ή δέκατο ( δ),
  • το εκατοστόμετρο ή εκατοστό( εκ.) και
  • το χιλιοστόμετρο ή χιλιοστό (χ.)

 

 

 

 

Εικόνα

Όταν θέλουμε να μετατρέψουμε μια μονάδα μέτρησης μήκους σε μικρότερη, πολλαπλασιάζουμε με 10, 100, 1.000. Παραδείγματα:

 

Tα 3,5 μ. είναι
  • 3,5 x 10 = 35 δεκ.
  • 3,5 x 100 = 350 εκ.
  • 3,5 x 1.000 = 3.500 χιλ.
Tα 0,7 χμ. είναι 0,7 x 1.000 μ.= 700 μ.

Όταν θέλουμε να μετατρέψουμε μια μονάδα μέτρησης μήκους σε μεγαλύτερη, διαιρούμε με 10, 100, 1.000 κτλ.

Εικόνα

Να θυμάσαι την παρακάτω “πυραμίδα”

 

 

 

 

 

 

Pictureπάτησε στην εικόνα [κλικ]

 

 

 

 

Δείτε την παρουσίαση του μαθήματος

[slideboom id=484662&w=425&h=370]

 

 

Ώρα για εξάσκηση

1. Συμπλήρωσε τις ισότητες:
3 μ. = …………δεκ.
2,5 μ. =………..δεκ.
5,8 δεκ. = ……….χιλ.
0,5 μ. = ………εκ.
0,75 χμ. = ………μ.
0,8 μ. =………..δεκ.
4,8 δεκ. = ……….χιλ.
2. Βάλε το κατάλληλο σύμβολο(<,>,=)
2,5 μ. …..0,25 μ.
0,15 μ……510 χιλ.
12 μ………21 δεκ
0,25 μ…….2,5 δεκ
0,05 μ…..0,5 δεκ
5,5 εκ….0,55 δεκ
2,22 δεκ.…22,2 εκ
0,80 μ……80 δεκ

 _______________________________________________________________________________________________________________________________________

 Picture

Κάνε κλικ στην εικόνα για να διαβάσεις  το μάθημα στο βιβλίο του μαθητή

24. Γεωμετρικά σχήματα – περίμετρος

 

 

 

 

Εικόνα

 

Περίμετρος ενός γεωμετρικού σχήματος είναι το άθροισμα του μήκους των πλευρών του. Διαφορετικά σχήματα μπορούν να έχουν την ίδια περίμετρο (ισοπεριμετρικά).Παράδειγμα:

• ένα τετράγωνο με πλευρά 4 εκ.

• ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο με πλευρές 2 εκ. και 6 εκ.

 

 

 

Δείτε την παρουσίαση του μαθήματος

[slideboom id=462063&w=425&h=370]

 

 

 

Ώρα για εξάσκηση

https://dl.dropboxusercontent.com/u/42113902/%CE%9C%CE%91%CE%98%CE%97%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%91/%CE%93%CE%95%CE%A9%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%A1%CE%99%CE%91/%CE%A0%CE%95%CE%A1%CE%99%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%A1%CE%9F%CE%A3/%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%82%20%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%20%28%CE%86%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%82%20%CE%A7%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%82%29.swf

 

 

 

 

 Προσπάθησε να συμπληρώσεις τον παρακάτω πίνακα:

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

PictureΚάνε κλικ στην εικόνα για να διαβάσεις  το μάθημα στο βιβλίο του μαθητή

32. Μονάδες μέτρησης της επιφάνειας: μετατροπές

 

 

Εικόνα

  • Όταν μετράμε μήκος, κάθε υποδιαίρεση είναι 10 φορές μικρότερη της αμέσως μεγαλύτερης μονάδας.

 

 

 

Εικόνα

 

 Μονάδα μέτρησης της επιφάνειας είναι το τετραγωνικό μέτρο.

https://taxidistignosi.files.wordpress.com/2012/03/sxoleio2010-tetragoniko_metro01.jpg?w=336&h=328

 
Μεγαλύτερη μονάδα μέτρησης του τετραγωνικού μέτρου είναι το στρέμμα και το τετραγωνικό χιλιόμετρο (τ.χμ).
 
Το στρέμμα (στρ)=1.000 τ. μ.
Το τετραγωνικό χιλιόμετρο  (τ. χμ.)= 1.000.000 τ. μ.

 

 

 

 

 

 

 

Σε κάθε δεκαδικό αριθμό που δηλώνει τετραγωνικά μέτρα,
  • το ακέραιο μέρος εκφράζει τα τετραγωνικά μέτρα,
  • τα δύο πρώτα δεκαδικά ψηφία τα τετραγωνικά δέκατα,
  • τα δύο επόμενα τα τετραγωνικά εκατοστά και
  • τα δύο τελευταία τα τετραγωνικά χιλιοστά
 
Π. χ.
2,142550
τ. μ. = 2 τ. μ. , 14 τ. δεκ. , 25 τ. εκ. , 50 τ. χιλ.

 

 

Δείτε την παρουσίαση του μαθήματος

[slideboom id=503080&w=425&h=370]

 

 

Ώρα για εξάσκηση
 
1. Γράψε τους παρακάτω συμμιγείς αριθμούς ως δεκαδικούς και αντίστροφα:
 
 
3 τ.μ. 13 τ.δεκ. 5 τ.εκ =…………
17 τ. μ. 4 τ. δεκ.= ………..
2,06 τ. μ.=…………………….
5,098 τ. μ. =…………………..
15 τ. εκ. 6 τ. χιλ.=…………….
3 τ. μ. 9 τ. εκ. =………….
15 τ. εκ. 5 τ. χιλ. =……………..
0,00576 τ. δεκ.=……………….
2. Βάλε το σύμβολο της ισότητας ή της ανισότητας που ταιριάζει:
 
2,6 τ. μ. …… 250 τ.δεκ.
5 τ. εκ. ……. 500 τ.χιλ.
1,45 τ. μ. ……. 1450 τ. εκ.
0,05 τ. εκ. ………50 τ. δεκ.
0,0705 τ.μ. …….705 τ. δεκ.
250 τ. εκ. ………25 τ. δεκ.

 

 

 

 _______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

PictureΚάνε κλικ στην εικόνα για να διαβάσεις  το μάθημα στο βιβλίο του μαθητή

25. Ισοεμβαδικά σχήματα

 

 

Εικόνα

  • Δύο διαφορετικά σχήματα μπορούν να έχουν το ίδιο εμβαδόν (ισοεμβαδικά).

Παράδειγμα: Εικόνα

  • Μπορούμε να διαχειριστούμε ένα σύνθετο γεωμετρικό σχήμα ως προς το εμβαδόν του πιο εύκολα αν αναγνωρίσουμε τα επιμέρους γεωμετρικά σχήματα που το αποτελούν και βρούμε τις σχέσεις τους.

 


Παράδειγμα:

 

Εικόνα

 

 

 

 

Δείτε την παρουσίαση του μαθήματος

[slideboom id=467183&w=425&h=370]

 

 

 

 Κατασκεύασε διαδραστικά ισοεμβαδικά σχήματα

[κλικ στην εικόνα]

 

 

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

PictureΚάνε κλικ στην εικόνα για να διαβάσεις  το μάθημα στο βιβλίο του μαθητή

26. Εμβαδόν τετραγώνου, ορθ. παρ/μου, ορθ. τριγώνου

Εικόνα

Εμβαδόν:

  • Τετραγώνου: Για να βρούμε το εμβαδόν του τετραγώνου, πολλαπλασιάζουμε το μήκος της πλευράς του επί το μήκος της πλευράς του.

Παράδειγμα:

Εικόνα

  • Ορθ. παρ/μου
    Για να βρούμε το εμβαδόν του ορθογωνίου παραλληλογράμμου, πολλαπλασιάζουμε το μήκος του (βάση) επί το πλάτος του (ύψος)

 

Παράδειγμα:

Εικόνα

 

 

  • Ορθ. τριγώνου:

Για να βρούμε το εμβαδόν του ορθογωνίου τριγώνου, βρίσκουμε το γινόμενο των κάθετων πλευρών του και στη συνέχεια το διαιρούμε δια 2.(αφού το ορθ. τρίγωνο έχει το μισό εμβαδόν από το τετράγωνο ή το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο που έχει τις ίδιες διαστάσεις)

Παράδειγμα:

Εικόνα

 

 

 

 

Δείτε την παρουσίαση του μαθήματος

[slideboom id=476974&w=425&h=370]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *