Μέσω του κεφαλαίου αυτού προσπαθούμε να εισάγουμε την έννοια της πρόσθεσης διψήφιου με μονοψήφιο αριθμό και την αφαίρεση μονοψήφιου από διψήφιο αριθμό χωρίς κρατούμενο. Με άλλα λόγια, στην πρόσθεση το άθροισμα των μονάδων είναι μονοψήφιο και στην αφαίρεση οι μονάδες του διψήφιου αριθμού είναι περισσότερες ή ίσες με τον μονοψήφιο αριθμό.
Θα ασχοληθούμε με προσθέσεις και αφαιρέσεις μονοψήφιων και διψήφιων αριθμών. Εδώ θα τονίσουμε ότι πρέπει να προσέχουμε πολύ πότε βάζουμε και πότε βγάζουμε.
Θα ξεκινήσουμε με ένα παιχνίδι, το φιδάκι.
**********************
Το μάθημα στο βιβλίο του μαθητή
47. Η πρόσθεση και η αφαίρεση ως αντίστροφες πράξεις
– Η υπέρβαση της δεκάδας
Μέχρι τώρα εξασκηθήκαμε με αισθητοποίηση και εποπτικό τρόπο στον υπολογισμό αθροισμάτων με τη μέθοδο της υπέρβαση της δεκάδας. Στο μάθημα αυτό επιδίωξή μας είναι να δείξουμε την αντίστροφη διαδικασία, δηλαδή την αφαίρεση.
Θα ξεκινήσουμε με την πρόσθεση
12+5=17
και μετά θα την γράψουμε αντίστροφα
17 – 5 = 12
Στη συνέχεια θα ασχοληθούμε με την αφαίρεση, αφού πρώτα φτιάχνουμε το 10 (πάτημα στη δεκάδα).
Να τονίσω ότι το πάτημα στη δεκάδα είναι ένας τρόπος να κάνουμε πρόσθεση και αφαίρεση. Το σημαντικό σ΄αυτά τα κεφάλαια είναι τα παιδιά να κατακτήσουν το μηχανισμό των δύο πράξεων και να τις εκτελούν με όποιον τρόπο θεωρούν πιο εύκολο γι΄αυτά.
Μέσω του κεφαλαίου αυτού επιδιώκεται να ασκηθούν οι μαθητές στη διαδικασία της ”επιστροφής στην πεντάδα”, προκειμένου να υπολογίζουν αθροίσματα δύο αριθμών που βρίσκονται μεταξύ 5 και 9.
Επίσης, χρησιμοποιώντας τη διαδικασία της ” επιστροφής στην πεντάδα”, επιδιώκεται η άσκηση των μαθητών στον υπολογισμό των διπλών αθροισμάτων 6 + 6, 7 + 7, 8 + 8 και 9 + 9
Τα αθροίσματα 6 + 6, 7 + 7, 8 + 8 και 9 + 9 που έχουν όρους μεγαλύτερους από το 5 ονομάζονται μεγάλα διπλά αθροίσματα
Θα κολλήσουμε τα διπλά αθροίσματα στο μπλε τετράδιο και θα τα δουλέψουμε έτσι ακόμα περισσότερο.
Η ιδέα είναι από εδώ: http://taksiasterati.blogspot.gr
******************************
Το μάθημα στο βιβλίο του μαθητή
49. Πρόσθεση και αφαίρεση – Διψήφιοι και μονοψήφιοι αριθμοί
Στο σημερινό μάθημα θα μιλήσουμε αρχικά για τους μονοψήφιους και τους διψήφιους αριθμούς
πηγή εικόνων: http://kathemeraproti.blogspot.gr/
και στη συνέχεια θα θυμηθούμε τις Μονάδες και τις Δεκάδες των διψήφιων αριθμών, θα επαναλάβουμε αυτά που μάθαμε και θα δουλέψουμε στον πίνακα και στα πινακάκια μας.
Θα συνεχίσουμε και θα γνωρίσουμε έναν νέο τρόπο να υπολογίζουμε τις αφαιρέσεις. Σύμφωνα με αυτόν τον τρόπο, θα ξεκινάμε από το μικρότερο και θα ανεβαίνουμε μετρώντας πόσα θέλουμε μέχρι να φτάσουμε το μεγαλύτερο αριθμό. Τα παιδιά θα πρέπει να γνωρίσουν όλους τους τρόπους, αλλά σίγουρα θα κάνουν τις πράξεις με όποιον τρόπο διαλέξουν και θα είναι βέβαια ότι τον καταλαβαίνουν.
Σήμερα θα ασχοληθούμε με προβλήματα. Ελπίζω ότι δε θα μας δυσκολέψουν ιδιαίτερα και θα μπορέσουμε να κάνουμε με ευκολία τις δραστηριότητες του βιβλίου, ώστε να μπορέσουμε να λύσουμε και στο πράσινο τετράδιο πολλά προβλήματα.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα