- Μετρήσεις μήκους
- Πράξεις αφαίρεσης και πολλαπλασιασμού
- Στερεά σώματα
2η Ενότητα
8. Μέτρηση μηκών με εκατοστά και χιλιοστά
Έχουμε μάθει στη Β’ τάξη ότι η βασική μονάδα μέτρησης του μήκους είναι το μέτρο.
Η λέξη μέτρο προέρχεται από το ρήμα μετρώ και παγκόσμια συμβολίζεται με το γράμμα m ενώ εδώ στην Ελλάδα χρησιμοποιούμε και το γράμμα μ.
Το μέτρο διαιρείται σε μικρότερα τμήματα (μονάδες)
Για να τα δούμε και από πιο κοντά!
Βλέπουμε….
Μετατροπές με τις υποδιαιρέσεις του μέτρου
Κάνουμε εξάσκηση…
Αντιγράφω στο τετράδιο εργασιών των μαθηματικών
1. Συμπληρώνω τις ισότητες:
100εκ. = ____ μ. 1μ = ____εκ.
200εκ. = ____ μ. 23 μ. = ____εκ.
300εκ. = ____ μ. 35 μ. = ____εκ.
400εκ. = ____ μ. 47 μ. = ____εκ.
500εκ. = ____ μ. 58 μ. = ____εκ.
600εκ. = ____ μ. 6 μ. = ____εκ.
700εκ. = ____ μ. 7 μ . = ____εκ.
800εκ. = ____ μ. 8 μ. = ____εκ.
900εκ. = ____ μ. 9 μ . = ____εκ.
1100εκ. = ____ μ. 17 μ. = ____εκ.
2. Διάλεξε και βάλε στα κενά τη σωστή λέξη της παρένθεσης (χιλιοστά, εκατοστά)
Το μήκος μιας μύγας είναι 8 ____________
Το μήκος μιας πεταλούδας είναι 5 __________
Το μήκος της έδρας είναι 120 ____________
Τετράδιο εργασιών
κλικ στην εικόνα
___________***__________
10. Αφαιρέσεις διψήφιων και τριψήφιων αριθμών
Βασικοί στόχοι κεφαλαίου:
Σε αυτό το κεφάλαιο θα κάνουμε επανάληψη σε όσα διδάχθηκαν οι μαθητές σε προηγούμενη τάξη σχετικά με την αφαίρεση. Πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι του κεφαλαίου αυτού είναι να καταστούν ικανοί οι μαθητές να :
- αντιμετωπίσουν καταστάσεις από την καθημερινή ζωή που απαιτούν πράξεις αφαίρεσης με διψήφιους αριθμούς και με δεκάδες και εκατοντάδες τριψήφιων αριθμών.
- εκτελούν νοερά αφαιρέσεις διψήφιων αριθμών και εκατοντάδων και δεκάδων τριψήφιων αριθμών.
- εκτελούν γραπτά και οριζόντια αφαιρέσεις διψήφιων αριθμών χωρίς κρατούμενο και με κρατούμενο.
- εκτελούν γραπτά οριζόντιες αφαιρέσεις εκατοντάδων και δεκάδων τριψήφιων αριθμών.
- εκτελούν γραπτά και κάθετα τον αλγόριθμο της αφαίρεσης διψήφιων αριθμών με κρατούμενο και χωρίς κρατούμενο.
- αντιμετωπίζουν καταστάσεις όπου η αφαίρεση εμφανίζεται με τις τρεις διαφορετικές μορφές: διαφορά, συμπλήρωμα και υπόλοιπο.
πηγή: Μαθηματικά Γ τάξης, βιβλίο δασκάλου
Αφαίρεση τριψήφιων αριθμών
Κάνουμε εξάσκηση…
Μαθαίνω να κάνω αφαίρεση με δανεικό:
κλικ στην εικόνα
Τετράδιο εργασιών
κλικ στην εικόνα
___________***__________
9. Στερεά σώματα – Αναπτύγματα
Τα αναπτύγματα βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τα στερεά σώματα καθώς επίσης και να μπορούν να αντιλαμβάνονται τη μετατροπή της δισδιάστατης μορφής σε τρισδιάστατη και αντίστροφα.
Με τη διδασκαλία του κεφαλαίου αυτού επιδιώκεται οι μαθητές να καταστούν ικανοί να αναπαράγουν τα αναπτύγματα του κύβου, του ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου και της τετραγωνικής πυραμίδας από έτοιμο πατρόν που τους δίνεται. Πέρα όμως από την απλή αναπαραγωγή, είναι σημαντικό να ασκήσουμε τους μαθητές στην νοητική αναπαράσταση ενός δισδιάστατου σχήματος στον τρισδιάστατο χώρο και αντίστροφα. Επίσης στόχος είναι να ασκηθούν οι μαθητές στο να φαντάζονται την κάτοψη ενός τρισδιάστατου σχήματος. Οι μαθητές στο τέλος του μαθήματος πρέπει να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν σωστά τους όρους κορυφή, ακμή, έδρα.
πηγή: Μαθηματικά Γ τάξης, βιβλίο δασκάλου
Κύβος
Ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο
Μαθαίνουμε τα χαρακτηριστικά των γεωμετρικών στερεών
στο φωτόδεντρο επιλέγοντας τις παρακάτω εικόνες.
___________***__________
12. Προβλήματα
Σήμερα θα ασχοληθούμε με προβλήματα.
Κάνουμε εξάσκηση
Αντιγράφω στο τετράδιο μαθηματικών
1.Η γιαγιά του Νίκου είναι 80 χρονών. Η μαμά του είναι 35 χρονών. Πόσα χρόνια μεγαλύτερη είναι η γιαγιά του Νίκου από τη μαμά του;
Λύση:
Απάντηση:
2.Ο Μιχάλης θέλει να αγοράσει ένα αυτοκινητάκι το οποίο κοστίζει 18 €. Αν δώσει στο ταμείο 50 € τι ρέστα θα πάρει;
Λύση:
Απάντηση:
3.Μια παρέα 7 ατόμων πήγαν σε ταβέρνα και ο καθένας τους πλήρωσε 13 ευρώ. Πόσος ήταν ο λογαριασμός;
Λύση:
Απάντηση:
4.Ένα συνεργείο οικοδόμων προκειμένου να φτιάξουν μια σκεπή παρήγγειλαν 900 κεραμίδια. Πόσα τους περίσσεψαν αν χρησιμοποίησαν τα 765;
Λύση:
Απάντηση: