Ενότητα 2η

Αποτέλεσμα εικόνας για ενοτητα 2η Πρόσθεση και ανάλυση αριθμών μέχρι το 5

 

 

Ενότητα 2η

 

 

Πρόσθεση και ανάλυση αριθμών μέχρι το 5

 

 

Στην ενότητα αυτή κυριαρχεί η θεμελιώδης έννοια της «μεταβολής». Τα μέλη των ομάδων μεταβάλλονται, χωρίζονται σε μικρότερες υπο-ομάδες ή συνενώνονται, για να αποτελέσουν μια μεγαλύτερη ομάδα.

Οι μαθ­ητές μαθαίνουν τους αριθμούς μέχρι το 10, δίνοντας έμφαση στην προσθετική τους ανάλυση. Παράλληλα, διδάσκονται τα σύμβολα της σύγκρισης. Μαθαίνουν επίσης την πρόσθεση με αριθμούς μέχρι το 5 και τη γραφή της με τη χρήση συμβόλων. Τέλος, ασκούνται στη σύγκριση συνεχών μεγεθών και μαθαίνουν την εξής ορολογία: «ψηλό -χαμηλό», «μακρύ – κοντό» κ.λπ. Ασκούνται επίσης στην αναγνώριση και την ονοματολογία επίπεδων σχημάτων και στερεών σωμάτων.

 

 

 

 

PictureΤο μάθημα στο βιβλίο 

του μαθητή

 

Κεφάλαιο 9: Σύγκριση μεγεθών – Ορολογία

 

 

Σ΄ αυτό το μάθημα θα μάθουμε πως να συγκρίνουμε τα αντικείμενα που υπάρχουν γύρω μας και τις λέξεις που χρησιμοποιούμε, όπως:

ψηλό – χαμηλό,

μακρύ – κοντό,

πλατύ – λεπτό,

χοντρό – λεπτό.

 

 *************************

 

 

Picture

Το μάθημα στο βιβλίο 

του μαθητή

 

Κεφάλαιο 10 και 11:   Oι αριθμοί από το 6 μέχρι το 10

 

Οι αριθμοί 6, 7, 8

 

 

 

Οι αριθμοί 9, 10

 

 

 

Επανάληψη
Picture

 

 

 

 *************************

  Picture

 

 

 

Το μάθημα στο βιβλίο 

του μαθητή

 

Κεφάλαιο:   12. Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, > και <

 

 

Σ΄αυτό το μάθημα θα ασχοληθούμε με τη σύγκριση των αριθμών, τη διάταξή τους, τη γνωριμία με τα σύμβολα της ανισότητας και ισότητας και  τις αριθμολέξεις .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Μαθηματικά Α-Β Δημοτικού - Click-me.gr

πάτησε την εικόνα για να κατεβάσεις το λογισμικό για τα μαθηματικά της α’ – β’ τάξης τους δημοτικού.

Στη συνέχεια, αφού το ανοίξεις, επίλεξε την πινακίδα “0 και 6-10 ΑΡΙΘΜΟΙ και ΠΡΑΞΕΙΣ.

Διάλεξε στην αριστερή στήλη το πεδίο “Σύγκριση”.

Καλή διασκέδαση!

 

 

 

 *************************

  Picture Το μάθημα στο βιβλίο 

του μαθητή

 

Κεφάλαιο:  13. Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών μέχρι το 5 (ΙΙ)

 

 

Στόχοι

Μέσω του κεφαλαίου αυτού επιδιώκεται η άσκηση των μαθητών, ώστε να καταστούν
ικανοί να:
– προσθέτουν αριθμούς με άθροισμα μέχρι το 5
– βρίσκουν το συμπλήρωμα αθροισμάτων μέχρι το 5
– αναλύουν τους αριθμούς μέχρι το 5 σε άθροισμα δύο όρων
– αναγνωρίζουν τα νομίσματα του 1€, των 2€ και των 5€ καθώς και των λεπτών

(πηγή: Μαθηματικά Α’ δημοτικού, βιβλίο δασκάλου)

 

2  +  3  =  5

 

Σε αυτό το κεφάλαιο της δεύτερης ενότητας, του βιβλίου των Μαθηματικών, θα μάθουμε να προσθέτουμε και να αναλύουμε τους αριθμούς από το ένα μέχρι και το πέντε.

 Σήμερα θα ασχοληθούμε με την προσθετική ανάλυση των αριθμών.  Πρέπει να αφιερώσουμε αρκετό χρόνο ώστε τα παιδιά να κατακτήσουν την προσθετική ανάλυση των αριθμών (τωρα ως το 5 και μετα ως το 10) με διάφορες δραστηριότητες και πέρα από το βιβλίο. Γι΄αυτό κι εμείς θα κάνουμε αρκετές δραστηριότητες με διάφορα αντικείμενα και θα δουλεψουμε ατομικά αλλά και ομαδικά.

 

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

 *************************

Picture

Το μάθημα στο βιβλίο 

του μαθητή

 

Κεφάλαιο:  14. Γραφή της πρόσθεσης με τη χρήση συμβόλων

 

Στόχοι
Μέσω του κεφαλαίου αυτού επιδιώκεται να:
– καταστούν οι μαθητές ικανοί να γράφουν την πράξη της πρόσθεσης με τη χρήση συμβόλων
– ασκηθούν οι μαθητές περαιτέρω στις προσθέσεις και τις αναλύσεις αριθμών σε άθροισμα

(πηγή: Μαθηματικά Α’ δημοτικού, βιβλίο δασκάλου)

 

 

Σε αυτό το μάθημα θα μάθουμε το σύμβολο της πρόσθεσης και πώς το χρησιμοποιούμε. Θα γράψουμε διάφορες φράσεις προσθέσεων και θα τις ξαναγράψουμε με τη χρήση αριθμητικών συμβόλων.

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

Το στοίχημα - Πρόσθεση, κάθετη και οριζόντιαΠρόσθεση, κάθετη και οριζόντια

 

 *************************

Picture Το μάθημα στο βιβλίο 

του μαθητή

 

Κεφάλαιο:  15. Προβλήματα

 

Στόχοι 

  • Το κεφάλαιο αυτό έχει ως στόχο να εισαγάγει τους μαθητές στη λογική της επίλυσης προβλημάτων.

(πηγή: Μαθηματικά Α’ δημοτικού, βιβλίο δασκάλου)

 

Στο σημερινό μας μάθημα θα μιλήσουμε για προβλήματα. Προβλήματα στα μαθηματικά!

Θα εξηγήσουμε ότι το πρόβλημα είναι μια μικρή ιστορία που τελειώνει πάντα με μια ερώτηση.

Θα τονίσουμε στα παιδιά ότι η δική μας δουλειά είναι να σκεφτούμε τι θα κάνουμε για να βρούμε μια λύση – απάντηση.

Τέλος, αυτή την λύση που βρήκαμε, θα πρέπει να τη γράψουμε με μια πράξη (δηλαδή με αριθμούς και σύμβολα) και να βρούμε κι ένα αποτέλεσμα.

Όταν τα κάνουμε όλα αυτά θα πρέπει να γράψουμε μια ωραία μικρή πρόταση, δηλαδή την απάντηση του προβλήματος.

 

Παρατήρησε προσεκτικά τις παρακάτω εικόνες. Προσπάθησε να διαβάσεις και να καταλάβεις τι λένε οι προτασούλες. Στη συνέχεια δοκίμασε να απαντήσεις στην ερώτηση της κάθε εικόνας στο τετράδιό σου.

 

 

 

 

 

 

 

Ανάλυση αριθμών

2.15 Τα ζαχαρωτά - Ανάλυση αριθμών

 

 

    2.15 Τα φρούτα - Σύγκριση αθροισμάτων Σύγκριση αθροισμάτων

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *