Ένα γράμμα για την Ιωάννα
Σήμερα θα μπούμε σε καινούρια ενότητα και θα δούμε ότι αλλάζει η διάταξη του μαθήματος (κείμενο – δραστηριότητες). Κι εμείς με τη σειρά μας, θα διαφοροποιήσουμε τον τρόπο που θα προσεγγίζουμε το κάθε μάθημα.
Στο σημερινό μας μάθημα θα έρθουμε σε επαφή με ένα είδος κειμένου που είναι το γράμμα (η επιστολή). Θα το διαβάσουμε σιωπηρά, θα το διαβάσω κι εγώ και μετά θα συζητήσουμε για ποιο είδος κειμένου πρόκειται και πώς το καταλάβαμε.
Θα εντοπίσουμε τα χαρακτηριστικά της επιστολής (χειρόγραφο, ημερομηνία, τόπος, προσφώνηση στην αρχή, χαιρετισμός, υπογραφή του αποστολέα στο τέλος)
Μετά θα συζητήσουμε και θα πούμε αν στείλαμε κι εμείς κάποια φορά μια επιστολή, σε ποιον, πού; πώς τα καταφέραμε κ.α.
… και θα μιλήσουμε για τις διαφορές ανάμεσα σε ένα πάρκο άγριων ζώων και σ΄έναν ζωολογικό κήπο.
Τέλος θα δούμε ένα βίντεο από το εθνικό πάρκο Serengeti ατην Τανζανία.
Μετά θα ασχοληθούμε πιο σοβαρά με τη δομή μιας επιστολής. Καιρός είναι να μάθουμε πώς γράφουμε ένα γράμμα!
πηγή:http://kathemeraproti.blogspot.gr
Για να το εμπεδώσουμε καλύτερα, θα συμπληρώσουμε την πρώτη δραστηριότητα στο τετράδιο εργασιών.
Στη συνέχεια θα ολοκληρώσουμε τις υπόλοιπες δραστηριότητες στο μάθημά μας, γράφοντας προτάσεις με το τι κάνουν τα ζώα της φωτογραφίας.
Η παρουσίαση του μαθήματος
Στο επόμενο δίωρο θα ασχοληθούμε με το πότε βάζουμε τόνο στο που και στο πως.
Θα θυμηθούμε ότι όταν ρωτάνε το που και το πως τονίζονται και θα κάνουμε αρκετή εξάσκηση στον πίνακα προτού περάσουμε στο τετράδιο εργασιών.
Ώρα για παιχνίδι!
Πάτησε στην εικόνα
********************
Δώρα για την Ιωάννα
Ο θείος Παύλος γύρισε επιτέλους από τα ταξίδια του και σήμερα θα δούμε τι δώρα έφερε στην Ιωάννα. Θα διαβάσουμε καλά τον τίτλο και μετά θα δούμε προσεκτικά την εικόνα. Θα συγκρίνουμε το κείμενο με το προηγούμενο (Ένα γράμμα για την Ιωάννα) και με το ποίημα που κάναμε πριν λίγες ημέρες και θα καταλήξουμε ότι το σημερινό κείμενο είναι διάλογος, αλλά έχει και λίγη αφήγηση.
Μετά θα το διαβάσω μια φορά εγώ και μετά θα κάνουμε σιωπηρή ανάγνωση. Στη συνέχεια θα το αναλύσουμε, θα κάνουμε κι εμείς νοερά το ταξίδι του θείου Παύλου και θα δούμε τι δώρα πήρε για την Ιωάννα και από ποια χώρα το καθένα.
Η παρουσίαση του μαθήματος
Σήμερα επίσης θα μιλήσουμε και για το διαζευκτικό ή. Θα μάθουμε να το ξεχωρίζουμε από το θηλυκό άρθρο η και θα κάνουμε εξάσκηση στον πίνακα.
Μετά θα κάνουμε τις δραστηριότητες στο τετράδιο εργασιών
Θυμάστε το κλειδί που είχε βρει ο Μολύβιος; Επιτέλους βρέθηκε ο ιδιοκτήτης του και δεν είναι άλλος από τον Θείο Παύλο. Σήμερα θα δούμε τι ανοίγει αυτό το κλειδί και θα προσπαθήσουμε να κάνουμε υποθέσεις για το περιεχόμενο του μπαούλου.
Θα διαβάσουμε το κείμενο και εκεί θα δούμε ότι μέσα σ΄αυτό κρύβει τους θησαυρούς του.
Στη συνέχεια θα μιλήσουμε για το πώς βάζουμε τις λέξεις σε αλφαβητική σειρά
Θα θυμηθούμε την αλφαβήτα και στη συνέχεια θα μάθουμε τον τρόπο.
Μετά θα μιλήσουμε για την απόστροφο και πότε θα τη χρησιμοποιούμε.
πηγή:http://kathemeraproti.blogspot.gr
θα κάνουμε και λίγη εξάσκηση στο πράσινο τετράδιό μας
Θα δούμε κι ένα βιντεάκι για την απόστροφο…
Η παρουσίαση του μαθήματος
…και μετά θα προχωρήσουμε στο τετράδιο εργασιών όπου θα μιλήσουμε για την αλφαβητική σειρά. Θα πούμε τον τρόπο για να βάζουμε τις λέξεις σε σειρά και θα κάνουμε πολλά παραδείγματα.
.
Ώρα για παιχνίδι!
Πάτησε στην εικόνα
Πηγή: http://www.jele.gr
Πάτησε πάνω στην εικόνα για να φτιάξεις ένα παζλ
**************************
Με το κλειδί του ο θείος Παύλος άνοιξε το μπαούλο του με τον θησαυρό. Σήμερα θα δούμε τι έχει μέσα στο μπαούλο. Θα κάνουμε υποθέσεις για το τι υποψιαζόμαστε εμείς ότι μπορεί να έχει κρύψει.
Μετά θα διαβάσουμε το κείμενο αρκετές φορές, θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε ερωτήσεις (κατανόησης) και θα μάθουμε πολλά πράγματα για τα πλοία γενικότερα. Θα μιλήσουμε για τα είδη των πλοίων από παλιά μέχρι και τη σημερινή εποχή, θα τα συγκρίνουμε μεταξύ τους,
πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr/2015/04/1.html
θα δούμε τα μέρη ενός πλοίου,
Στη συνέχεια θα διαβάσουμε τις πληροφορίες που βρήκαν τα παιδιά για τα διάφορα είδη πλοίων και θα κάνουμε τις υπόλοιπες δραστηριότητες του μαθήματος.
Η κυρία Αντίθετη θα έρθει και πάλι στην τάξη μας και θα μας μιλήσει για τις αντίθετες λέξεις.
Σήμερα θα μιλήσουμε και για ένα νέο σημείο στίξης, τα διαλυτικά.Θα δούμε τους κανόνες και θα εξασκηθούμε στο πράσινο τετράδιο.
Αρχικά θα προβληματιστούμε με την επόμενη εικόνα…
… και θα δούμε πού χρειάζεται να βάλουμε διαλυτικά.
Θα μάθουμε επίσης και πότε δε βάζουμε τα διαλυτικά…
πάτησε στην εικόνα
για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας
Ώρα για εξάσκηση!
(Κλικ για on-line άνοιγμα της δραστηριότητας)
**************************
Το πετροκάραβο
Θα επεξεργαστούμε το μάθημα ξεκινώντας από την εικόνα και θα προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τον τίτλο του.Θα χωρίσουμε την λέξη και θα δούμε από ποιες φτιάχνεται.
Θα συζητήσουμε τις πληροφορίες που μας δίνει το μάθημα, θα δείξουμε πού είναι η Κέρκυρα και μετά θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στην πρώτη δραστηριότητα από το τετράδιο εργασιών.

Στη συνέχεια θα επισημάνουμε τη διαφορά μεταξύ προφοράς και γραφής των συμπλεγμάτων -σμ, -σγ, -σβ σε αντιπαράθεση με τον φθόγγο ζ.
Το γραμματάκι ζ αγαπάει τα φωνήεντα και μάθαμε ότι σχηματίζει συλλαβές μαζί τους.
Και λίγη εξάσκηση!
Έπειτα θα προσπαθήσουμε να γράψουμε το πρώτο μας περιγραφικό κείμενο δημιουργώντας στο μυαλό μας το δικό μας καράβι. Ο καθένας θα προσπαθήσει να δώσει τα δικά του ξεχωριστά χαρακτηριστικά.
Θα μας βοηθήσουν οι παρακάτω εικόνες
Να κι ένα ολοκληρωμένο κείμενο!
πάτησε στην εικόνα
για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας
**************************
Μια Κυριακή του Μάρτη
Σήμερα θα ολοκληρώσουμε την ενότητα με το ποίημα του Νίκου Γκάτσου “Μια Κυριακή του Μάρτη”, από τη συλλογή Όλα τα τραγούδια.
πηγή εικόνας:http://kathemeraproti.blogspot.com/2015/04/blog-post_27.html
Θα το ακούσουμε μελοποιημένο από την Λουκιανό Κηλαηδόνη
Στη συνέχεια θα κάνουμε τις δραστηριότητες του τετραδίου εργασιών.
πάτησε στην εικόνα
για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας