Ενότητα 7 Καράβια

Αποτέλεσμα εικόνας για ενοτητα καραβια α δημοτικου

 

 

 

 

Σχετική εικόνα Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 

 Ένα γράμμα για την Ιωάννα

 

Σήμερα θα μπούμε σε καινούρια ενότητα και θα δούμε ότι αλλάζει η διάταξη του μαθήματος (κείμενο – δραστηριότητες). Κι εμείς με τη σειρά μας, θα διαφοροποιήσουμε τον τρόπο που θα προσεγγίζουμε το κάθε μάθημα. 

 

Στο σημερινό μας μάθημα θα έρθουμε σε επαφή με ένα είδος κειμένου που είναι το γράμμα (η επιστολή). Θα το διαβάσουμε σιωπηρά, θα το διαβάσω κι εγώ και μετά θα συζητήσουμε για ποιο είδος κειμένου πρόκειται και πώς το καταλάβαμε.

 

Θα εντοπίσουμε τα χαρακτηριστικά της επιστολής (χειρόγραφο, ημερομηνία, τόπος, προσφώνηση στην αρχή, χαιρετισμός, υπογραφή του αποστολέα στο τέλος)

 

Μετά θα συζητήσουμε και θα πούμε αν στείλαμε κι εμείς κάποια φορά μια επιστολή, σε ποιον, πού; πώς τα καταφέραμε κ.α.

 

Κατόπιν θα δούμε πού βρίσκεται ο θείος Παύλος και πώς είναι τα πάρκα άγριων ζώων στην Αφρική.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για african countries

 

Σχετική εικόνα

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για african national parks

 

Αποτέλεσμα εικόνας για african national parks

 

… και θα μιλήσουμε για τις διαφορές ανάμεσα σε ένα πάρκο άγριων ζώων και σ΄έναν ζωολογικό κήπο.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για αττικό ζωολογικό πάρκο

 

 

Τέλος θα δούμε ένα βίντεο από το εθνικό πάρκο Serengeti ατην Τανζανία. 

 

 

 

 

Μετά θα ασχοληθούμε πιο σοβαρά με τη δομή μιας επιστολής. Καιρός είναι να μάθουμε πώς γράφουμε ένα γράμμα!

 

πηγή:http://kathemeraproti.blogspot.gr

 

Για να το εμπεδώσουμε καλύτερα, θα συμπληρώσουμε την πρώτη δραστηριότητα στο τετράδιο εργασιών.

 

Στη συνέχεια θα ολοκληρώσουμε τις υπόλοιπες δραστηριότητες στο μάθημά μας, γράφοντας προτάσεις με το τι κάνουν τα ζώα της φωτογραφίας.

 

Η παρουσίαση του μαθήματος

 

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

 

 Στο επόμενο δίωρο θα ασχοληθούμε με το πότε βάζουμε τόνο στο που και στο πως.

 

Θα θυμηθούμε ότι όταν ρωτάνε το που και το πως τονίζονται και θα κάνουμε αρκετή εξάσκηση στον πίνακα προτού περάσουμε στο τετράδιο εργασιών.

 

 

 πού πώς
 
Επίσης θα θυμηθούμε πάλι τα σημεία στίξης με αφορμή την άσκηση 5 και στο τέλος, αν έχουμε ώρα θα γράψουμε ένα γράμμα σε ένα αγαπημένο πρόσωπο.

Ώρα για παιχνίδι! 

Πάτησε στην εικόνα

 

Picture

 

 

*******************

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

 

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

 

 

 

 

********************

 

 

Σχετική εικόνα Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 

 Δώρα για την Ιωάννα

 

Ο θείος Παύλος γύρισε επιτέλους από τα ταξίδια του και σήμερα θα δούμε τι δώρα έφερε στην Ιωάννα. Θα διαβάσουμε καλά τον τίτλο και μετά θα δούμε προσεκτικά την εικόνα. Θα συγκρίνουμε το κείμενο με το προηγούμενο (Ένα γράμμα για την Ιωάννα) και με το ποίημα που κάναμε πριν λίγες ημέρες και θα καταλήξουμε ότι το σημερινό κείμενο είναι διάλογος, αλλά έχει και λίγη αφήγηση.

Μετά θα το διαβάσω μια φορά εγώ και μετά θα κάνουμε σιωπηρή ανάγνωση. Στη συνέχεια θα το αναλύσουμε, θα κάνουμε κι εμείς νοερά το ταξίδι του θείου Παύλου και θα δούμε τι δώρα πήρε για την Ιωάννα και από ποια χώρα το καθένα.

 

Η παρουσίαση του μαθήματος

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

 

 

 

Σήμερα επίσης θα μιλήσουμε και για το διαζευκτικό ή. Θα μάθουμε να το ξεχωρίζουμε από το θηλυκό άρθρο η και θα κάνουμε εξάσκηση στον πίνακα.

 

διαζευτικό ή

 

Θα μιλήσουμε και πάλι για τον τόνο
πηγή:http://kathemeraproti.blogspot.gr

 

 

 

 

 

Μετά θα κάνουμε τις δραστηριότητες στο τετράδιο εργασιών

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

 

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

Πάτησε στην εικόνα

 Picture
 Picture
 Στο βιβλιοπωλείο  

 

 

 

  Picture

 

 

 

 

**************************

 

 

Σχετική εικόναΤο μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 

 Τι κρύβει το μπαούλο;

 

Θυμάστε το κλειδί που είχε βρει ο Μολύβιος; Επιτέλους βρέθηκε ο ιδιοκτήτης του και δεν είναι άλλος από τον Θείο Παύλο. Σήμερα θα δούμε τι ανοίγει αυτό το κλειδί και θα προσπαθήσουμε να κάνουμε υποθέσεις για το περιεχόμενο του μπαούλου.

Αποτέλεσμα εικόνας για τι κρυβει το μπαουλο α δημοτικου

 

Θα διαβάσουμε το κείμενο και εκεί θα δούμε ότι μέσα σ΄αυτό κρύβει τους θησαυρούς του.

 

Στη συνέχεια θα μιλήσουμε για το πώς βάζουμε τις λέξεις σε αλφαβητική σειρά

 

Θα θυμηθούμε την αλφαβήτα και στη συνέχεια θα μάθουμε τον τρόπο.

 

 

 

 

Μετά θα μιλήσουμε για την απόστροφο και πότε θα τη χρησιμοποιούμε.

 

απόστροφος1

 

πηγή:http://kathemeraproti.blogspot.gr

 

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

 

 

 

θα κάνουμε και λίγη εξάσκηση στο πράσινο τετράδιό μας

 

λέξεις με διαλυτικά

 

 

 

 

Θα δούμε κι ένα βιντεάκι για την απόστροφο…

 

 

 

 

 

Η παρουσίαση του μαθήματος

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

 

…και μετά θα προχωρήσουμε στο τετράδιο εργασιών όπου θα μιλήσουμε για την αλφαβητική σειρά. Θα πούμε τον τρόπο για να βάζουμε τις λέξεις σε σειρά και θα κάνουμε πολλά παραδείγματα.

.

 

 

 

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

 

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

 

 

 

Ώρα για παιχνίδι!
 

Πάτησε στην εικόνα

 

 

Πηγή: http://www.jele.gr

 

 

Πάτησε πάνω στην εικόνα για να φτιάξεις ένα παζλ

 

 

**************************

 

 

Σχετική εικόναΤο μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 Καράβια

Με το κλειδί του ο θείος Παύλος άνοιξε το μπαούλο του με τον θησαυρό. Σήμερα θα δούμε τι έχει μέσα στο μπαούλο. Θα κάνουμε υποθέσεις για το τι υποψιαζόμαστε εμείς ότι μπορεί να έχει κρύψει.

 

 

Karabia

 

 

Μετά θα διαβάσουμε το κείμενο αρκετές φορές, θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε ερωτήσεις (κατανόησης) και θα μάθουμε πολλά πράγματα για τα πλοία γενικότερα. Θα μιλήσουμε για τα είδη των πλοίων από παλιά μέχρι και τη σημερινή εποχή, θα τα συγκρίνουμε μεταξύ τους, 

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr/2015/04/1.html

 

θα δούμε τα μέρη ενός πλοίου,

τα μέρη του πλοίου

 

 

 

 

Στη συνέχεια θα διαβάσουμε τις πληροφορίες που βρήκαν τα παιδιά για τα διάφορα είδη πλοίων και θα κάνουμε τις υπόλοιπες δραστηριότητες του μαθήματος.

 

Η κυρία Αντίθετη θα έρθει και πάλι στην τάξη μας και θα μας μιλήσει για τις αντίθετες λέξεις.

 

αντιθετες λέξεις

 

 

 

Σήμερα θα μιλήσουμε και για ένα νέο σημείο στίξης, τα διαλυτικά.Θα δούμε τους κανόνες και θα  εξασκηθούμε στο πράσινο τετράδιο.

 

Αρχικά θα προβληματιστούμε με την επόμενη εικόνα…

 

 

 

… και θα δούμε πού χρειάζεται να βάλουμε διαλυτικά.

 

 

 

 

 

 

 

 

Θα μάθουμε επίσης και πότε δε βάζουμε τα διαλυτικά…

 

 

 

 

 

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

 

 

 

Ώρα για εξάσκηση!

 

 

Picture

(Κλικ για on-line άνοιγμα της δραστηριότητας)

Picture

(Κλικ για on-line άνοιγμα της δραστηριότητας)

 

**************************

 

Σχετική εικόνα Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 

Το πετροκάραβο

 

Θα επεξεργαστούμε το μάθημα ξεκινώντας από την εικόνα και θα προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τον τίτλο του.Θα χωρίσουμε την λέξη και θα δούμε από ποιες φτιάχνεται.

Θα συζητήσουμε τις πληροφορίες που μας δίνει το μάθημα, θα δείξουμε πού είναι η Κέρκυρα και μετά θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στην πρώτη δραστηριότητα από το τετράδιο εργασιών.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για το πετροκαραβο
“Το Πετροκάραβο” της Ζέττας Αντσακλή

 

 

Στη συνέχεια θα επισημάνουμε τη διαφορά μεταξύ προφοράς και γραφής των συμπλεγμάτων -σμ, -σγ, -σβ σε αντιπαράθεση με τον φθόγγο ζ.

 

Το γραμματάκι ζ αγαπάει τα φωνήεντα και μάθαμε ότι σχηματίζει συλλαβές μαζί τους.

 

 

 

 

Και λίγη εξάσκηση!

 

 

Έπειτα θα προσπαθήσουμε να γράψουμε το πρώτο μας περιγραφικό κείμενο δημιουργώντας στο μυαλό μας το δικό μας καράβι. Ο καθένας θα προσπαθήσει να δώσει τα δικά του ξεχωριστά χαρακτηριστικά.

 

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για το πετροκαραβο

 

 

 

Θα μας βοηθήσουν οι παρακάτω εικόνες

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Να κι ένα ολοκληρωμένο κείμενο!

 

 

 

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου

 

 

 

 

 

**************************

 

 

Σχετική εικόνα Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 

Μια Κυριακή του Μάρτη

 

Σήμερα θα ολοκληρώσουμε την ενότητα με το ποίημα του Νίκου Γκάτσου “Μια Κυριακή του Μάρτη”, από τη συλλογή Όλα τα τραγούδια.

 

 

 

πηγή εικόνας:http://kathemeraproti.blogspot.com/2015/04/blog-post_27.html

 

Θα το ακούσουμε μελοποιημένο από την Λουκιανό Κηλαηδόνη

 

 

 

Στη συνέχεια θα κάνουμε τις δραστηριότητες του τετραδίου εργασιών.

 

 

 

 

 

 

πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

 

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλιο γλωσσασ α δημοτικου