Γελάσαμε με την ψυχή μας

Εικόνα

Σ’ αυτή την ενότητα

  • Θα μάθουμε τα χαρακτηριστικά μιας αστείας εικονογραφημένης ιστορίας.

  • Θα διαβάσουμε και θα γράψουμε αστείες ιστορίες.

  • Θα μάθουμε επίσης:

    • Πώς κλίνονται τα ουδέτερα ουσιαστικά σε –ος.

    • Πώς κλίνονται στον Aόριστο τα ανώμαλα ρήματα.

    • Να χρησιμοποιούμε σωστά τα επιφωνήματα.

    • Να ξεχωρίζουμε τα διαφορετικά είδη ομοιοκαταληξίας.

    • Θα γνωρίσουμε ήρωες από εικονογραφημένες ιστορίες για παιδιά.

… και όλα αυτά διασκεδάζοντας
με αστείες ιστορίες!

 

Εικόνα

 

Ο Μπελάς κι ο Ρουμποτύρης

O Μπελάς κι o Ρουμποτύρης, διάσημο ζευγάρι γάτες,
ήταν κλόουν γκαφατζήδες, κωμικοί και ακροβάτες.
Φημισμένοι, είχαν έδρα την Πλατεία Βικτωρίας
έδρα μόνο, γιατί ήταν οπαδοί της φασαρίας.
Κένσιγκτον, Κόρνγουολ Γκάρντεν, Λόνστον Πλέις, στην απάτη,
φήμη είχαν σαν πενήντα, κι όχι μόνο σαν δυο γάτοι.

Τ.Σ. Έλιοτ, Το εγχειρίδιο πρακτικής γατικής του γερο-Πόσουμ, εκδ. Άγρα,
Αθήνα, 2000, μετάφραση Παυλίνα Παμπούδη – Γιάννης Ζέρβας

 

Το ποίημα “Ο Μπελάς κι ο Ρουμποτύρης” του βιβλίου της Γλώσσας είναι απόσπασμα από “Το εγχειρίδιο πρακτικής γατικής του γέρο – Πόσουμ” που έγραψε ο Τ.Σ. Έλιοτ.


Το “Εγχειρίδιο πρακτικής γατικής του γερο-Πόσουμ“, ένα βιβλίο κεφάτο, σπινθηροβόλο, πλούσιο, με παιγνιώδεις ρυθμούς και ομοιοκαταληξίες, είναι τελείως διαφορετικό απ’ όλα τα άλλα έργα του Έλιοτ. Και παρά το γεγονός πως, κατά μία έννοια, έχει γνωρίσει τη μεγαλύτερη δημοσιότητα, εξακολουθεί να παραμένει το λιγότερο μεταφρασμένο έργο του Έλιοτ και το λιγότερο σχολιασμένο.

 

 

 

 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/de/T_S_Eliot_Simon_Fieldhouse.jpg/220px-T_S_Eliot_Simon_Fieldhouse.jpg

O Τόμας Στερνς Έλιοτ (Thomas Stearns Eliot, 26 Σεπτεμβρίου 18884 Ιανουαρίου 1965), Μέλος του Τάγματος της Αξίας ήταν Βρετανος ποιητής, θεατρικός συγγραφέας και κριτικός λογοτεχνίας. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους ποιητές του 20ού αιώνα και ηγετική φυσιογνωμία του μοντερνιστικού κινήματος στην ποίηση. Το 1948 βραβεύτηκε με το Νόμπελ λογοτεχνίας. Ανάμεσα στα πιο γνωστά έργα του ανήκουν το Ερωτικό τραγούδι του Τζ. Προύφροκ (1910), η Έρημη Χώρα (1922), τα Τέσσερα κουαρτέτα (1943) καθώς και το θεατρικό έργο Φονικό στην Εκκλησιά (1935).

Διαβάστε εδώ τη βιογραφία του

Το ποίημα έγινε μιούζικαλ με το όνομα CATS και παίζεται στο Λονδίνο και στη Νέα Υόρκη συνεχώς από το 1981. Είναι το μακροβιότερο μιούζικαλ και υπολογίζεται ότι το έχουν δει πάνω από 50.000.000 άνθρωποι σε όλο τον κόσμο.

Δείτε μερικές σκηνές από το διάσημο μιούζικαλ.

 

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

http://image.slidesharecdn.com/11-1-130328093357-phpapp01/95/11-1-19-638.jpg?cb=1364483667

 

 

 

Περιγάφω το αγαπημένο μου ζώο

http://image.slidesharecdn.com/11-1-130328093357-phpapp01/95/11-1-33-638.jpg?cb=1364483667

Κατασκευές με γάτες

http://4.bp.blogspot.com/_ClAAQwPWmyU/TGKlJLrHKmI/AAAAAAAAAbU/q4_mj9xXgNs/s200/adorable_cats.jpg

http://www.allkidsnetwork.com/crafts/animals/images/paper-cat-craft.jpg

Εικόνα

Ο Αργύρης και το πρόβλημα

Συζητάμε στην τάξη τη σημασία που έχει κάθε φορά το ρήμα λογαριάζω

 

  • κάνω αριθμητικές πράξεις,
  • σχεδιάζω να,
  • υπολογίζω κάποιον,
  • υπολογίζω κάτι

 

 

 

 

 

κατάλογοςΟυδέτερα ανισοσύλλαβα σε -μα

Αόριστος ενεργητικής και παθητικής φωνής

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

 

Εξάσκηση

1. Να συμπληρώσεις τα παρακάτω κενά βάζοντας το κατάλληλο ουσιαστικό στο σωστό τύπο.
πρόβλημα, χρήμα, διαγώνισμα, πράγμα, φάντασμα, όνομα, διάλειμμα, ψέμα, πάπλωμα, μάθημα
α) Με τόσα…………………….που έχει, πάλι καλά τα καταφέρνει.
β) Βαριέμαι να κάνω κάθε μέρα τα ίδια…………………………..
γ) Χάραξαν τα……………………………….. των νεκρών πάνω στη στήλη.
δ) Με τόσα………………………………… που λέει, ούτε η μάνα του δεν τον πιστεύει.
ε) Συνεννοήθηκα μαζί τους για τα…………………………. που πρέπει να πληρώσουν.
στ) Δε με φοβίζει το σκοτάδι, γιατί ξέρω ότι δεν υπάρχουν…………….. να τα φοβηθώ.
ζ) Όταν χτυπάει το κουδούνι του………………………….. , όλα τα παιδιά τρέχουν στην αυλή.
η)Πάρε το ………………… να σκεπαστείς, γιατί κάνει κρύο.
 θ)Οι μαθητές που είναι επιμελείς στα……………………….τους παίρνουν  καλούς βαθμούς στα…………………………………
2.Να συμπληρώσεις τα παρακάτω κενά βάζοντας τα ρήματα των παρενθέσεων στο σωστό τύπο του αορίστου.
α] Ο Σάκης και η Καίτη….μάλωσαν…..(μαλώνω) πολύ άσχημα.
β) Ο Ανέστης…………………….. (σημαδεύω) και……………………… (ρίχνω) τη σαΐτα ακριβώς στο στόχο.
γ) Πολλά σπίτια…………………… (καταστρέφομαι),…………………. (γκρεμίζομαι) και……………………….. (παθαίνω) σοβαρές ζημιές.
δ) Όταν……………………… (κηρύσσομαι) ο πόλεμος, υπηρετούσε στον Έβρο.
ε) 0 διαιτητής…………………….. (σφυρίζω) τη λήξη του αγώνα.
στ) Ο ορειβάτης……………………. (περιπλανιέμαι) για μέρες στα βουνά.
ζ) Τους………………………… (υπόσχομαι) ότι θα πάμε το καλοκαίρι να τους δούμε. 3.Να συμπληρώσεις τις παρακάτω στήλες βάζοντας τα ρήματα στον ενεργητικό και στον παθητικό αόριστο.
Ενεστώτας                 Ενεργητικός αόριστος                   Παθητικός αόριστος
ενοχλώ                                ενόχλησα                                     ενοχλήθηκα
ξαπλώνει        
στερούν        
αντιμετωπίζει  
αναφέρουμε  
πιέζετε          
συζητούν       
βρίσκω         

 

 

 

 

 

 

 

 

Εικόνα

Φρουτοπία

 Η Φρουτοπία είναι κόμικ που δημιούργησαν το 1983 ο συγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας Ευγένιος Τριβιζάς και ο σκιτσογράφος Νίκος Μαρουλάκης. Ολοκληρώθηκε σε τρεις κύκλους με 50 τεύχη. Το κόμικ μεταφέρθηκε και στην τηλεόραση το 1985 με 47 επεισόδια από την οικογένεια Σοφιανού οπτικοποιημένο με μαριονέτες σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία. 

 Στο ίδιο το κόμικ η Φρουτοπία αναφέρεται ως «μια μακρινή χώρα που συνορεύει στα δυτικά με το Αβγατηγανιστάν, στα ανατολικά με το Πιπερού και στα βορειοδυτικά με τη Χώρα του Χασμουρητού. Η ιστορία της Φρουτοπίας είναι γεμάτη με πράξεις αφάνταστου ηρωισμού και κατάπτυστης προδοσίας, με υπέροχες θυσίες και ασίγαστα μίση, τολμηρές προσδοκίες και αποτρόπαιες δολοπλοκίες». 

Εικόνα

 

«Η Φρουτοπία» είναι μια αστεία εικονογραφημένη ιστορία ή αλλιώς κόμικ.

Το κόμικ είναι μια ιστορία που διηγούμαστε με σκίτσα που βρίσκονται μέσα σε τετραγωνάκια. Αυτά τα σκίτσα τις περισσότερες φορές συμπληρώνονται από συννεφάκια που περιέχουν τους διαλόγους των ηρώων. Το σκίτσο στο κόμικ έχει πολύ μεγάλη σημασία, γιατί μας δίνει πληροφορίες για το χώρο, το χρόνο, τα συναισθήματα και τις σκέψεις των ηρώων.

Χαρακτηριστικά γνωρίσματα των κόμικς

  • Εικονογραφημένη ιστορία
  • Συννεφάκια διαλόγων
  • Ήρωες :  Σταθερά  χαρακτηριστικά – Σταθερά ρούχα

 

Γλωσσικά Μέσα

  • Χιούμορ
  • Ευθύς Λόγος
  • Κ ε φ α λ α ί α Γ ρ ά μ μ α τ α
  • Σημεία Στίξης (.,:!;…)
  • Επιφωνήματα: Χμμ, Εεε, Ααα, κτλ

 

 

 Δείτε…

κατάλογοςΤα επιφωνήματα

Οι άκλιτες λέξεις που συμπληρώσατε και φανερώνουν τα συναισθήματα του Πίκου και της Ευρυδίκης λέγονται επιφωνήματα.

Τα επιφωνήματα φανερώνουν:

αβεβαιότητα, αμηχανία χμ!
απορία α!, ο!, μπα!
άρνηση α μπα!
έπαινο μπράβο!, εύγε!
ευχή μακάρι!, είθε!, άμποτε!
θαυμασμό α!, ι!, ω!, ποπο!, μπα!
κάλεσμα ε!, ω!
κοροϊδία ου!, ε!, χα, χα!
παρακίνηση άιντε!, άντε!, άμε!, μαρς! αλτ! στοπ! σουτ! κ.ά.
πόνο, λύπη αχ!, άου!, οχ!, ω!, αλίμονο!, αλί!, όχου!
στενοχώρια, απελπισία, αηδία ουφ!, ε!, ου!, πα πα πα!, πουφ!
χαρά χα, χα, χα!

 

ΕικόναΜετά τα επιφωνήματα συνήθως βάζουμε:

  • θαυμαστικό (!),
  • μερικές φορές  ερωτηματικό (;) ή
  • αποσιωπητικά (…),

          π.χ. μπράβο!, ε;, χμ…

 

 

 

Τρύπωνας ο φαφαγάλος

Ο Τρύφωνας είναι ο παπαγάλος της κυρίας Καλλιόπης, ο οποίος μπερδεύει το πι με το φι! Δυο αδέρφια, ο Μάνος και η Αλεξάνδρα, διασκεδάζουν πολύ ακούγοντας τον Τρύφωνα να μιλάει.

 

Το βιβλίο

Μέσα σε τούτο το βιβλίο ζει ο Τρύφωνας ο παπαγάλος. Αυτός θα τρυφωνίζει κι εσείς θα ξεκαρδίζεστε. Μπορεί όμως και να κλάψετε, δεν ξέρω, αυτό όμως που ξέρω σίγουρα είναι πως ο Τρύφωνας θα μείνει για πάντα μέσα στην καρδιά σας, όπως έμεινε και στη δική μας καρδιά.

Πώς νομίζεις ότι θα έλεγε ο Τρύπωνας τις παρακάτω λέξεις;

 

πεπόνι,  παπαρούνα,  επιστρέφω, επαφή,  φωνή

 Η συγγραφέας

Η Άννα Κωσταλλά γεννήθηκε στην Αθήνα. Τελείωσε το Λύκειο Αθηνών Νούσια, πήρε μαθήματα φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πάντοβα και ολοκλήρωσε τις μεταφραστικές της σπουδές στη Σιέννα. Έχει μεταφράσει παιδικά βιβλία (“Οι περιπέτειες του βασιλιά Μήδα”, “Το βιβλίο με τα λάθη”. “Φλυαρίες ανάμεσα στον ουρανό και τη γη”, “Ένα δέμα με ονοματεπώνυμο Μικέλε Κρισμάνι” κ.ά.) και τα παιδιά τη γνώρισαν από τις εκπομπές της στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση (“Το καλάθι με τα λάθη”, “Μικρή Οθόνη”, “Αριθμητική της φαντασίας”). Της αρέσει πολύ να σκαρώνει παραμύθια, να σκαρφίζεται σκανταλιές, να τρώει παγωτό με σιρόπι καραμέλα και δεν της αρέσει καθόλου να φοράει ρολόι. “Ο Τρύπωνας ο φαφαγάλος” είναι το δεύτερο βιβλίο της.

Πηγή: http://www.biblionet.gr

 

Διαβάζουμε εργασίες των συμμαθητών μας

 

 Παραγωγή λόγου

 

Τρύπωνας ο φαφαγάλος

Μια μέρα ο Τρύφωνας επισκέφτηκε την τάξη της Αλεξάνδρας:
– Κυρία, κυρία! Ένας παπαγάλος έξω από το παράθυρο! φώναξαν τα παιδιά.
Ήταν ο Τρύφωνας. Είχε κολλήσει το μουσκεμένο ράμφος του πάνω στο κλειστό τζάμι και τα πανέξυπνα, ζωηρά μάτια του ήταν καρφωμένα πάνω στη δασκάλα. Τα παιδιά σηκώθηκαν όρθια και τον κοιτούσαν γεμάτα έκπληξη.
Τότε φώναξε η Αλεξάνδρα:
– Είναι ο Τρύφωνας! Τον ξέρω. Ανήκει στην κυρία Καλλιόπη που μένει απέναντι από το σπίτι μου. Μιλάει κιόλας!
Η δασκάλα πήγε προς το παράθυρο και ρώτησε τα παιδιά αν ήθελαν να τον αφήσουν να μπει μέσα. Τα παιδιά φώναξαν χαρούμενα:
-Ναι!
Τότε μπαίνει μέσα ο Τρύφωνας και λέει:
-Καλημέρα! Καλημέρα! Φώς είστε, όλοι καλά;
Τα παιδιά γέλασαν με την καρδιά τους όταν τον άκουσαν
– Χα,χα,χα,χα!!!! Έκανε κι ο Τρύφωνας και τα παιδιά γέλασαν ακόμα πιο πολύ!
– Τι κάνεις Τρύφωνα; του είπε η δασκάλα.
– Τι κάνεις Τρύφωνα; επανέλαβε και ο παπαγάλος.
– Θες να κάνεις κι εσύ μάθημα μαζί μας; τον ρώτησε η δασκάλα.
– Μάθημα, μάθημα, απάντησε ο Τρύφωνας!
– Είμαι παπαγάλος και ξέρω την παπαγαλία!!!!

Θάνος Α. (ομάδα: Bad boys)

_________________________________________________________________________________

Τρύπωνας ο φαφαγάλος

Μια μέρα ο Τρύφωνας επισκέφτηκε την τάξη της Αλεξάνδρας:
– Κυρία, κυρία! Ένας παπαγάλος έξω από το παράθυρο! φώναξαν τα παιδιά.
Ήταν ο Τρύφωνας. Είχε κολλήσει το μουσκεμένο ράμφος του πάνω στο κλειστό τζάμι και τα πανέξυπνα, ζωηρά μάτια του ήταν καρφωμένα πάνω στη δασκάλα. Τα παιδιά σηκώθηκαν όρθια και πριν η δασκάλα πει τίποτα άνοιξαν το παράθυρο και ρώτησαν τον παπαγάλο:
– Πώς σε λενε;
Τύπωνα, απάντησε με περηφάνια ο μικρός ήρωας.
– Τρύφωνα, πώς βρέθηκες εσύ εδώ; ρώτησε με περιέργεια η Αλεξάνδρα.
– Για να σε δω, απάντησε ο Τρύφωνας.
– Ωραία με είδες, φύγε τώρα! λέει νευριασμένη η Αλεξάνδρα ενώ όλα τα παιδιά την κοιτούν.
– Γεια σου, φάω, λέει στεναχωρημένος ο Τρύφωνας.
– Πού; ρώτησε με ενδιαφέρον η Αλεξάνδρα.
– Να γίνω φάφια. Η Καλλιόφη δεν με θέλει, δήλωσε ο παπαγάλος.
– Πουουουου;;;;; ρώτησε η τάξη.
– Κάφουουουου, απάντησε νευριασμένος ο φίλος μας.
– Μη, Τρύφωνα, είσαι ο καλύτερός μου φίλος, κλαψούρισε η Αλεξάνδρα.
– Άντε καλά, θα μου βρεις όμως κοστούμι φάφιας, απάντησε συγκινημένος.
– Τι;; Γιατί;;;
– Γιατί η Καλλιόφη μου είπε να γυρίσω μόνο σαν φάφια!
– Τιιιι; ρωτάνε όλοι μαζί.
– Εεεε… Δεν αντέχεστε, πεύγω!!!
– Τρύφωνα, πήγαινε στο σπίτι μου, εγώ σε θέλω.
– Αλήθεια; Ε, τότε μένω!
– Ναιαιαιαια! ξεφωνίζουν όλοι μαζί.
– Εεεεε… Ντροπή Τρύφωνα. Μπορεί να ενοχλείς την κυρία.
– Να μείνει το πτηνό, λέει η δασκάλα και πέφτει ξερή στο πάτωμα από τα γέλια.

Βιβιάννα Γ. (ομάδα: Κοριτσοπαρέα)

______________________________________________________________________________________

Τρύπωνας ο φαφαγάλος

Μια μέρα ο Τρύφωνας επισκέφτηκε την τάξη της Αλεξάνδρας:
– Κυρία, κυρία! Ένας παπαγάλος έξω από το παράθυρο! φώναξαν τα παιδιά.
Ήταν ο Τρύφωνας. Είχε κολλήσει το μουσκεμένο ράμφος του πάνω στο κλειστό τζάμι και τα πανέξυπνα, ζωηρά μάτια του ήταν καρφωμένα πάνω στη δασκάλα. Τα παιδιά σηκώθηκαν όρθια και έτρεξαν αμέσως να του ανοίξουν το παράθυρο.
– Καλημέρα σας! Θέλω να κάνω κι εγώ μάθημα μαζί σας! Αγαφώ φολύ το σχολείο και θα ήθελα να μάθω να διαβάζω και να γράφω! Μπορώ;
– Ναι! απάντησαν όλα μαζί τα παιδιά.
Ο Τρύφωνας γεμάτος χαρά πέταξε και κάθισε πάνω στο πρώτο θρανίο. Έτυχε να είναι άδειο γιατί είχε αρρωστήσει ο Νικολάκης και έλειπε.
– Λοιπόν, είπε η κυρία, κάντε ησυχία να συνεχίσουμε το μάθημα. Κάντε ομάδες και συνεργαστείτε να γράψετε μια έκθεση με θέμα τα άγρια ζώα της ζούγκλας. Εσύ Τρύφωνα θα την παρουσιάσεις προσέχοντας να μην μπερδέψεις το πι με το φι!
– Εντάξει, κυρία! είπε ο Τρύφωνας γεμάτος καμάρι.
Τα παιδιά έκαναν ομάδες, έγραψαν τις εργασίες και έφτασε η ώρα της παρουσίασης.
Αρχίζει ο Τρύφωνας να μιλάει:
– Υφά… Υπάρχουν, ήθελα να πω, πολλά σπουδαία άγρια ζώα… Είχε ιδρώσει από την προσπάθεια να διαβάσει σωστά, ώστε τελειώνοντας είπε νευριασμένος, δυνατά:
– Φο! φο! Θα φάρω φολλά άλπα αφ’ την κυρία!
Τα παιδιά ξέσαπασαν σε τρανταχτά γέλια. Το κουδούνι χτύπησε και το μάθημα τελείωσε.
– Λοιπόν, θα σας ξανάρθω, είπε ο Τρύφωνας.
– Φυσικά! Μας διασκέδασες πολύ, είπε γελώντας η δασκάλα.

Γιάννης Α. (ομάδα: Τα καλά παιδιά)

 

κατάλογοςΤα ουδέτερα ουσιαστικά σε -ος

 

 

Τα ουδέτερα ουσιαστικά σε -ος είναι ισοσύλλαβα, δηλαδή έχουν τον ίδιο αριθμό συλλαβών σε όλες τις πτώσεις του ενικού και πληθυντικού αριθμού.

Χωρίζονται σε δυο ομάδες:

  • στα παροξύτονα, δηλαδή αυτά που τονίζονται στην παραλήγουσα, όπως  το δάσος, το λάθος, το πάθος, το πλήθος, το είδος, το βάρος, το μήκος, το ύψος, το βάθος, το πλάτος κ.ά.
  • στα προπαροξύτονα, δηλαδή αυτά που τονίζονται στην πρόπαραλήγουσα, όπως το έδαφος, το πέλαγος, το κέλυφος, το έλεος, το μέγεθος, κ.α.

 

Η κλίση τους

  Ενικός αριθμός   Πληθυντικός αριθμός
 Ονομ.  το   λάθος    τα   λάθη
 Γεν.  του λάθους    των λαθών
 Αιτ.  το  λάθος    τα   λάθη
 Κλητ.   λάθος            —- λάθη

 

 

Τι πρέπει να προσέχουμε

  • Όλα τα ουδέτερα ουσιαστικά σε -ος, παροξύτονα και προπαροξύτονα γράφονται με -η στην ονομαστική, αιτιατική και κλητική του πληθυντικού αριθμού

π.χ. τα πάθη, τα είδη, τα πλήθη, κ.ά.

  • Στη γενική του πληθυντικού αριθμού τονίζονται στην λήγουσα.

π.χ. των λαθών, των ειδών, των μεγεθών

  • Τα παροξύτονα ουδέτερα ουσιαστικά άνθος, όρος, χείλος στη γενική του πλήθυντικού αριθμού κλίνονται: των ανθέων, των ορέων αλλά και ορών, των χειλέων αλλά και χειλών

 

  • Μερικά ουδέτερα ουσιαστικά σε -ος που δηλώνουν αφηρημένες έννοιες δεν έχουν πληθυντικό αριθμό.

π.χ. το ύφος, το θάρρος, το κύρος κ.ά.

Δείτε το στο slideshare.net

Τα ανώμαλα ρήματα

Ανώμαλα λέγονται τα ρήματα που σχηματίζουν κάποιους χρόνους τους διαφορετικά από τους κανόνες των άλλων ρημάτων.

Παράδειγμα

  • πλέκω – έπλεξα
  • βλέπω – είδα
  • πίνω – ήπια
  • έρχομαι – ήρθα
  • τρώω – έφαγα

 

Άλλα ανώμαλα ρήματα στον αόριστο:

Οριστική

Υποτακτική

                Προστακτική

Ενεστώτας Αόριστος Αόριστος Αόριστος
ανεβαίνω ανέβηκα να ανεβώ ανέβα       ανεβείτε
κατεβαίνω κατέβηκα να κατέβω κατέβα     κατεβείτε
βγαίνω βγήκα να βγω βγες           βγείτε
μπαίνω μπήκα να μπω μπες           μπείτε
βρίσκω βρήκα να βρω βρες           βρείτε
βλέπω είδα να δω δες              δείτε
λέω είπα να πω πες               πείτε
πίνω ήπια να πιω πιες              πιείτε
έρχομαι ήρθα να έρθω έλα              ελάτε
πηγαίνω πήγα να πάω –                       –
παίρνω πήρα να πάρω πάρε          πάρετε
τρώω έφαγα να φάω φάε            φάτε

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *