Γ΄ Τάξη

Εικόνα2

 

Φτάσαμε στην Γ τάξη και καλό είναι να γνωρίζουμε τι θα μάθει ο μαθητής/τρια κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

Σύμφωνα με τα Αναλυτικά προγράμματα, οι βασικότεροι στόχοι της τρίτης τάξης του Δημοτικού σε κάθε μάθημα είναι οι παρακάτω:

 

Γλώσσα

Οι πιο βασικοί στόχοι για το μάθημα της Γλώσσας

 

Ο μαθητής θα μάθει:

 να συστήνεται,

να διηγείται εμπειρίες και γεγονότα,

να ζητά και να δίνει πληροφορίες,

να περιγράφει,

να αφηγείται και να προτείνει λύσεις σε προβλήματα.

Θα εξασκηθεί ώστε να μπορεί να εκφράζει τα συναισθήματά του και τη γνώμη του με επιχειρήματα, να αναγνωρίζει της δομή μίας περιγραφής, να συνδέει χρονικά και αιτιακά τα συμβάντα μιας αφήγησης, να οργανώνει το πλάνο μιας ιστορίας, να συμπληρώνει μία ημιτελή ιστορία, να αποδίδει σύντομα και περιληπτικά το νόημα ενός κειμένου, να δίνει τίτλους σε παραγράφους και τέλος, να προβλέπει την πλοκή μιας ιστορίας.

Όσον αφορά τη γραμματική και το συντακτικό, ο μαθητής στην τρίτη τάξη του Δημοτικού θα εμπεδώσει τη δομή της πρότασης της μορφής Υ-Ρ-Α, τις ελλειπτικές και επαυξημένες προτάσεις, το οριστικό και αόριστο άρθρο, θα μάθει να διακρίνει με ευκολία τα ουσιαστικά από τα ρήματα, την Ενεργητική και Παθητική Φωνή, τα βοηθητικά ρήματα είμαι και έχω στην Οριστική Ενεστώτα, την Προστακτική Ενεστώτα και Αορίστου.

Επίσης θα εξασκηθεί στην ορθογραφία των ρημάτων σε -ίζω, σε -ώνω, σε -άβω, θα μάθει τον τονισμό των μονοσύλλαβων λέξεων, τους κανόνες του τελικού -ν, τα παραθετικά των επιθέτων, τα σημεία στίξης, τη χρήση της αποστρόφου και τα σχήματα λόγου, τα χρονικά επιρρήματα, τα αρκτικόλεξα, τις προσωπικές και κτητικές αντωνυμίες, τις μετοχές ενεργητικής φωνής, τον ευθύ και πλάγιο λόγο, τα επιφωνήματα, τα υποκοριστικά και τα αριθμητικά επίθετα.

Ως προς το λεξιλόγιο, ο μαθητής θα μάθει να αναγνωρίζει τη σημασία νέων λέξεων, τις σύνθετες, τις ομώνυμες, λόγιες, συνώνυμες και αντίθετες λέξεις, να σχηματίζει οικογένειες λέξεων και παράγωγες λέξεις. Τέλος, θα εξασκηθεί στην κυριολεκτική και μεταφορική σημασία λέξεων ή φράσεων σε ένα κείμενο.

 

Μαθηματικά

Οι πιο βασικοί στόχοι για το μάθημα των Μαθηματικών

Ο μαθητής μαθαίνει να απαγγέλλει, να διαβάζει, να γράφει και να διατάσσει αριθµούς µέχρι το 10.000, να εκτελεί τις πράξεις της πρόσθεσης και της αφαίρεσης φυσικών αριθµών που δεν ξεπερνούν το 1.000. Μαθαίνει να αναγνωρίζει τα κλάσµατα και τους δεκαδικούς αριθµούς και εξοικειώνεται µε τον αλγόριθµο του πολλαπλασιασµού και της διαίρεσης φυσικών αριθµών. Χρησιµοποιεί τις µονάδες µέτρησης µήκους, χρόνου και µάζας, αναγνωρίζει ένα µοτίβο και διαπιστώνει ότι η διαδικασία επανάληψης συνεχίζεται επ’ άπειρον. Εξασκείται στην περιγραφή, αναπαραγωγή και σχεδιασµό γεωµετρικών σχηµάτων και στερεών σωµάτων καθώς και στην εφαρµογή τεχνικών σχεδίασης κάθετων ευθειών µε τη βοήθεια των γεωµετρικών οργάνων. Μαθαίνει τις έννοιες, κορυφή, ακµή, ορθή γωνία και έδρα και εξασκείται στην κατασκευή συµµετρικών σχηµάτων ως προς άξονα.

Μαθαίνει να κάνει δοκιµές και επαληθεύσεις, να ξεχωρίζει τα δεδοµένα και τα ζητούµενα του προβλήµατος και να επιλέγει τα αναγκαία δεδοµένα για την επίλυσή του, να προβλέπει την απάντηση του προβλήµατος και να διατυπώνει υποθέσεις σχετικά µε την ύπαρξη ή όχι µιας ή περισσότερων λύσεων. Επίσης, μαθαίνει να γράφει το δεκαδικό ανάπτυγµα ενός τετραψήφιου αριθµού, να προσθέτει και να αφαιρεί δεκαδικούς αριθµούς µέχρι δύο δεκαδικά ψηφία, να εφαρµόζει τις συνηθισµένες τεχνικές εκτέλεσης των πράξεων της πρόσθεσης και της αφαίρεσης µε τριψήφιους ή τετραψήφιους αριθµούς, µε ή χωρίς κρατούµενα και να εκτελεί διαιρέσεις µε µονοψήφιο διαιρέτη. Τέλος, εξοικειώνεται µε την αντιµεταθετική και την προσεταιριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασµού, ως προς την πρόσθεση και την αφαίρεση και μαθαίνει τον κανόνα των µηδενικών, για να πολλαπλασιάσει µε το 10, το 100 ή το 1.000.

Μελέτη

Οι πιο βασικοί στόχοι για το μάθημα της Μελέτης του Περιβάλλοντος

          Η Μελέτη του Περιβάλλοντος δεν αντιστοιχεί σε έναν µόνο επιστηµονικό κλάδο, αλλά αποτελεί ένα πεδίο όπου οι Μ µελετούν πολύπλοκα θέµατα, τα οποία συνεξετάζουν διάφοροι επιστηµονικοί κλάδοι. Γι’ αυτό χαρακτηρίζεται κατ’ εξοχήν διαθεµατικό και διεπιστηµονικό αντικείµενο το οποίο κατέχει, ως διακριτό µάθηµα, χρόνο και θέση στο Αναλυτικό Πρόγραµµα.

          Η Μελέτη του Περιβάλλοντος εντάσσει σε ένα διεπιστηµονικό πλαίσιο, το οποίο περιέχει δυνατότητες για διαθεµατικές προεκτάσεις, στοιχεία από επιστήµες όπως η Φυσική, η Xηµεία, η Bιολογία, η Γεωγραφία που εντάσσονται στον ευρύτερο τοµέα των Φυσικών Eπιστηµών και επιστήµες όπως η Kοινωνιολογία, η Oικονοµία, τα Θρησκευτικά, η Iστορία, οι Πολιτικές Eπιστήµες που εντάσσονται στον ευρύτερο τοµέα των Kοινωνικών Eπιστηµών. Επιπλέον, διασυνδέεται µε προγράµµατα και αξιοποιεί την εµπειρία από την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, την Αγωγή Καταναλωτή, την Κυκλοφοριακή Αγωγή, την Αγωγή Υγείας, την Αγωγή στα Μ.Μ.Ε. και τη Σύγχρονη Τεχνολογία. Οι βασικοί άξονες της Μελέτης του Περιβάλλοντος αφορούν: Ι) στο Ανθρωπογενές Περιβάλλον ΙΙ) στο Φυσικό Περιβάλλον ΙΙΙ) στην αλληλεπίδραση ανθρώπου – περιβάλλοντος.

        Ο γενικός σκοπός της Μελέτης του Περιβάλλοντος είναι η απόκτηση γνώσεων και η ανάπτυξη δεξιοτήτων, αξιών και στάσεων, που επιτρέπουν στο µαθητή να παρατηρεί, να περιγράφει, να ερµηνεύει και σε κάποιο βαθµό να προβλέπει τη λειτουργία, τους συσχετισµούς και τις αλληλεπιδράσεις του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος µέσα στο οποίο αναπτύσσεται η ανθρώπινη δραστηριότητα στο χώρο και το χρόνο, µε τέτοιο τρόπο ώστε να οδηγείται στη συνειδητοποίηση των πλεονεκτηµάτων και της ανάγκης για αειφόρο ανάπτυξη του πλανήτη. Η διαδικασία αυτή αποσκοπεί στη δηµιουργία µιας σφαιρικής αντίληψης για τη ζωή, που συνιστά κυρίως την ανάπτυξη γνωστικών διασυνδέσεων και αλληλεπιδράσεων µεταξύ διαφορετικών αντικειµένων, στις οποίες η έµφαση δίνεται στην αντιµετώπιση του µαθητή ως ερευνητή

 

 

Ιστορία

Ιστορία

 

Τι προσέχουμε περισσότερο…

Στη Γ τάξη είναι η πρώτη φορά που ο μαθητής/τρια θα μπει στην διαδικασία να μάθει κάτι,  να το απομνημονεύσει και τελικά να το αποστηθίσει.

Στην Ιστορία θα μάθουμε για την αρχή του κόσμου και την μυθολογία. Είναι θέματα ενδιαφέροντα, ευχάριστα, κατανοητά για αυτά και έτσι μπορούν πιο εύκολα να τα αποστηθίσουν.

Συνήθως η αποστήθιση περιορίζεται στη μία παράγραφο και με σιγά σιγά αυξάνεται στη μία σελίδα.

Μπορεί στην αρχή να υπάρξουν «δύσκολες» ημέρες που το παιδί δεν θα έχει κατανοήσει αμέσως το νόημα – αυτό εξαρτάται από την άνεση που έχει στην ανάγνωση.

 

 

Πώς βοηθάμε… 

διαβάζοντας του το κείμενο που έχει να αποστηθίσει, με εκφραστικότητα. Ή μπορείτε να το εντάξετε σε μια ιστορία ώστε να το θυμάται καλύτερα.

Θα βοηθήσει αν υπογραμμίσετε με υπογραμμιστικό μαρκαδόρο τα πιο σημαντικά σημεία του κειμένου ή τα βασικά ρήματα ώστε να διευκολύνετε το παιδάκι σας να τα θυμάται.

Δε θα πρέπει να υπάρχει καμιά ανησυχία για τις ημερομηνίες, καθώς δεν απαιτείται από τους μαθητές της τρίτης τάξης να θυμούνται αριθμούς. Να έχετε υπόψη σας ότι η σχέση του παιδιού με τον παρελθοντικό και μελλοντικό χρόνο είναι σε πολύ αρχικά στάδια, οπότε δεν μπορεί να τον κατανοήσει.

 

_________________***_________________

 

 

 

1η Ενημέρωση Γονέων και Κηδεμόνων

Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 1940

 

Κλικ στην εικόνα