Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο
Η μετακόμιση
- εξάσκηση στην ορθογραφία των θηλυκών σε -α και -η και το σχηματισμό του πληθυντικού αριθμού
- εξάσκηση στην ορθογραφία των των ουδέτερων σε -ο και -ι και το σχηματισμό του πληθυντικού αριθμού
- υπόδειξη του συλλαβισμού
- ερχόμαστε σε επαφή με ένα απλό χάρτη (Β.Μ. σελ. 45), εντοπίζουμε τις οδούς και μαθαίνουμε να δίνουμε οδηγίες για τον εντοπισμό μιας οδού στο χάρτη
- μαθαίνουμε να γράφουμε τα βασικά στοιχεία της διεύθυνσής μας και αναφέρουμε τις κοντινές οδούς
- μπορούμε να δούμε ένα χάρτη της περιοχής μας μέσω του google maps
Καινούργια ενότητα σήμερα και θα ξεκινήσουμε με δυο μετακομίσεις! Η μία είναι στο βιβλίο μας και η άλλη μέσα στην τάξη μας. Θα αλλάξουμε ομάδες κι έτσι θα χρειαστεί να μετακομίσουμε τα πράγματά μας σε άλλη θέση ή και σε άλλο θρανίο.
Στο μάθημά μας, καινούριοι γείτονες μετακόμισαν στην πολυκατοικία του Άρη και της Μαρίνας.
Θα ξεκινήσουμε με την εικόνα
…και μετά θα διαβάσουμε το μάθημα. (Πρώτα εγώ, μετά τα παιδιά, σιωπηρά, και στο τέλος φωναχτά). Θα συζητήσουμε για το τι είναι μετακόμιση και στη συνέχεια θα έρθουμε σε επαφή με έναν χάρτη. Εκεί θα μάθουμε να βρίσκουμε την οδό που ψάχνουμε, θα σημειώσουμε τη διαδρομή που έκανε το φορτηγό για να φτάσει στην οδό Έλλης και θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε τις οδούς που μένουν τα παιδιά. Τέλος θα γράψουμε τη δική μας διεύθυνση (πιστεύω ότι όλοι την ξέρουμε!)
Στο τετράδιο εργασιών το πρώτο δίωρο θα ασχοληθούμε με τις δραστηριότητες 1, 2 και 3.
Στο επόμενο δίωρο θα μιλήσουμε για τα γένη των ουσιαστικών (αρσενικό, θηλυκό και ουδέτερο)
Μετά θα κάνουμε τις υπόλοιπες δραστηριότητες στο τετράδιο εργασιών.
Ώρα για παιχνίδι!
Πάτησε στην εικόνα
********************
Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο
Η Αγγελική
Στόχοι
- Εξάσκηση στην ορθογραφία των θηλυκών σε -ος και -ης και το σχηματισμό του πληθυντικού αριθμού.
- Εξάσκηση στη χρήση των διπλών τόνων.
- Με αφορμή τον τηλεφωνικό διάλογο τα παιδιά εξασκούνται στη χρήση της ερωτηματικής αντωνυμίας ποιος, ποια, ποιο και εξοικειώνονται προφορικά με βασικές προτασιακές δομές του τύπου Υ-Ρ ΚΑΙ Ρ-Υ.
πηγή: Γλώσσα Α τάξης, βιβλίου δασκάλου
Θα θυμηθούμε όσα διαβάσαμε στο προηγούμενο μάθημα και θα επεξεργαστούμε το κείμενο και την εικόνα.
Θα εστιάσουμε στον διάλογο και τις παύλες διαλόγου και θα εξηγήσουμε σε τι μας χρησιμεύουν.
Κατόπιν θα μάθουμε την ερωτηματική αντωνυμία ποιος, ποια, ποιο
********************
Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο
Παίζουμε παντομίμα;
- εξάσκηση στην ορθογραφία του Ενεστώτα του ρήματος είμαι
- εξάσκηση στην προτασιακή δομή Υ-Ρ-Κ
- διάκριση των άρθρων της, τις και τον, των
- συζήτηση για άλλα ομαδικά παιχνίδια και τους κανόνες με τους οποίους παίζονται
- εξάσκηση στη διάταξη προτάσεων σε σωστή χρονική σειρά (το βιβλίο δασκάλου προτείνει να μοιράσουμε μπερδεμένους τους κανόνες ενός γνωστού παιχνιδιού και να ζητήσουμε από τα παιδιά να τους βάλουν στη σωστή χρονική σειρά)
Αφού επεξεργαστούμε την εικόνα και το κείμενο, θα δούμε από ποια μέρη αποτελείται.
Μετά θα παίξουμε ένα παιχνίδι, το “αλήθεια ή ψέματα”, το οποίο το βρήκα εδώ και το αντιγράφω (ένα μεγάλο ευχαριστώ στη συνάδελφο)
Θα προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι λέει το τραγούδι από τις κινήσεις των παιδιών (την πρώτη φορά, δε θα έχουμε ήχο!)
Κατόπιν θα ασχοληθούμε με την κλίση του ρήματος “είμαι”.
πηγή εικόνας: http://kathemeraproti.blogspot.gr/2015/05/1_8.html
πηγή εικόνας: http://kathemeraproti.blogspot.gr/2015/05/1_8.html
πηγή εικόνας: http://kathemeraproti.blogspot.gr/2015/05/1_8.html
Θα δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στο (β΄πληθυντικό πρόσωπο) – θα το αναφέρουμε ως εμείς – και θα τονίσουμε ότι το σωστό είναι “είστε” κι όχι “είσαστε”
Μετά θα κάνουμε τις δραστηριότητες 3 και 4 στο τετράδιο εργασιών και έτσι θα ολοκληρώσουμε το πρώτο δίωρο.
Στο επόμενο δίωρο θα ασχοληθούμε με τα άρθρα “τον“, “των” και “της“, “τις“
Μετά θα κάνουμε τις αντίστοιχες δραστηριότητες 1 και 2 στο τετράδιο εργασιών
Ώρα για παιχνίδι!
Πάτησε στην εικόνα
**********************
Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο
Βόλτα στο βουνό
- εξάσκηση στην ορθογραφία των ρηματικών καταλήξεων του Ενεστώτα στην Ενεργητική Φωνή της α΄ συζυγίας
- εξοικείωση γραπτά και προφορικά με τα γραμματικά μέσα που συναντάμε στα κείμενα
- εξάσκηση στην περιγραφή (το βιβλίο δασκάλου προτείνει να ζητήσουμε από τους μαθητές να περιγράψουν προφορικά ένα χελιδόνι και να καταγράψουμε την περιγραφή σε χαρτί του μέτρου)
- παιχνίδι με την περιγραφή εικόνων – τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες, τα μέλη κάθες ομάδας επιλέγουν 1 εικόνα, καταγράφουν τις λέξεις που είναι απαραίτητες για την περιγραφή της, γράφουν και διαβάζουν την περιγραφή τους στους υπόλοιπους, οι οποίοι πρέπει να μαντέψουν τι δείχνει η εικόνα.
Σήμερα θα δούμε την παρέα να πηγαίνει μια κυριακάτικη εκδρομή στην εξοχή.
Αφού επεξεργαστούμε την εικόνα, θα διαβάσουμε αρκετές φορές το κείμενο. Μετά θα μιλήσουμε για πρώτη φορά για την παράγραφο (μέρη, κομματάκια …) και θα χωρίσουμε το κείμενο σε παραγράφους κυκλώνοντας τες με διαφορετικό χρώμα. Δεν θα ξεχάσουμε να δώσουμε κι έναν τίτλο για κάθε μια παράγραφο.
Θα κάνουμε τη δραστηριότητα του μαθήματος και θα προσπαθήσουμε γράψουμε το πρώτο μας περιγραφικό κείμενο!
Μετά θα ασχοληθούμε με τις δραστηριότητες 3 και 4 στο τετράδιο εργασιών. Στην άσκηση 3, θα εξηγήσουμε γιατί η λέξη “βράδυ” γράφεται με “υ” (δεν ακολουθεί τον κανόνα των υπόλοιπων ουδετέρων)
Αν έχουμε χρόνο θα παίξουμε κι ένα παιχνιδάκι με εικόνες από γνωστά παραμύθια. Η κάθε ομάδα θα πάρει 6 εικονίτσες που παρουσιάζουν το παραμύθι και θα πρέπει να τις βάλουν στη σωστή σειρά και να το διηγηθούν. (Η ιδέα ανήκει στην “Τάξη Αστεράτη”).
Στο επόμενο δίωρο, αφού δούμε πρώτα ένα βίντεο με ζέβρες, θα προσπαθήσουμε να περιγράψουμε κι εμείς στην 1 άσκηση πώς είναι μια ζέβρα!
Κατόπιν θα μιλήσουμε για τα ρήματα (ήδη από την ανάγνωση και την επεξεργασία του κειμένου θα προσπαθήσω να εστιάσουμε την προσοχή μας στις λέξεις που μας δείχνουν ότι κάποιος κάνει κάτι).
Ειδικότερα θα μιλήσουμε για τις καταλήξεις των ρημάτων στην ενεργητική φωνή της α΄συζυγίας (φυσικά και δεν το λέμε έτσι στα παιδιά!)
Θα κάνουμε πολλή εξάσκηση και θα κλίνουμε πολλά ρήματα στον πίνακα.
Μετά θα ασχοληθούμε με τις υπόλοιπες ασκήσεις στο τετράδιο εργασιών.
Η παρουσίαση του μαθήματος
Ώρα για παιχνίδι!
Πάτησε στην εικόνα
*****************************
Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο
Το κοτσύφι
- εξάσκηση στην ορθογραφία των ρηματικών καταλήξεων σε -ίζω και -εύω
- εξοικείωση με πληροφοριακά κείμενα (Β.Μ. σελ. 53) και άντληση των πληροφοριών που μας ενδιαφέρουν
Σήμερα θα δούμε την συνάντηση της Αγγελικής με ένα πουλί, το κοτσύφι.
Αφού διαβάσουμε αρκετές φορές το κείμενο, θα προχωρήσουμε στην επεξεργασία του και θα μάθουμε πολλά πράγματα για το κοτσύφι μέσα από το βιβλίο που δανείστηκε η Μαρίνα από τη βιβλιοθήκη.
Να μερικές από τις ερωτήσεις…
πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr
Μετά θα ακούσουμε πώς κελαηδάει ο κότσυφας
Στη συνέχεια θα ακούσουμε το παραμυθάκι του Διονύση Σαββόπουλου “Ο κότσυφας”
Αν έχουμε χρόνο θα διαβάσουμε το παραμύθι “Ο Μαύρος Κότσυφας κι ο άσπρος Γλάρος”.
Θα αναφέρουμε και τα ρήματα που εξαιρούνται:
δακρύζω, γογγύζω, κελαρύζω, αναβλύζω, κατακλύζω,
δανείζω, αθροίζω, πήζω, πρήζω
Μετά θα ασχοληθούμε με τις ασκήσεις στο τετράδιο εργασιών.
*****************************
Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο
Το ημερολόγιο της Μαρίνας
- εξοικείωση με τους παρελθοντικούς χρόνους (Αόριστο)
- εξοικείωση με υποκοριστικούς τύπους
- επισημαίνεται η έννοια της παραγράφου
Στα προηγούμενα μαθήματα είδαμε την παρέα να πηγαίνει βόλτα στο βουνό και γνωρίσαμε το κοτσύφι! Σήμερα θα διαβάσουμε το ημερολόγιο της Μαρίνας. Εκεί έγραψε τι της έκανε ιδιαίτερη εντύπωση από αυτά που είδε.
Αφού διαβάσουμε και επεξεργαστούμε το κείμενο θα πούμε ξανά τι είναι παράγραφος και θα κυκλώσουμε τις παραγράφους στο σημερινό μας κείμενο.
πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr
Στη συνέχεια θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε ερωτήσεις σε κάθε παράγραφο ξεχωριστά. Το επόμενο βήμα θα είναι να εντοπίσουμε όλα τα ρήματα, ρωτώντας “τι έκανε ο …”
π.χ.
Τι έκανε ο Μολύβιος;
Θα υπογραμμίσουμε την πρόταση που απαντάει σε κάθε ερώτηση και θα κυκλώσουμε τα ρήματα.
Μετά θα προσπαθήσουμε να τα χωρίσουμε σε αυτά που μας μιλούν για το τώρα (ενεστώτας) και σε εκείνα που μας μιλούν για το χθες (αόριστος) και θα τα γράψουμε στην σωστή στήλη.
Θα κάνουμε εξάσκηση και με άλλα ρήματα που τα παιδιά θα πρέπει να τα γράφουν στο σωστό χρώμα ανάλογα με το τι δείχνουν (το τώρα ή το χθες)
πηγή: https://teachandfun.com
Τα παιδιά σίγουρα θα μπερδευτούν, αλλά έτσι κι αλλιώς αυτά θα τα δουλέψουμε καλύτερα στην επόμενη τάξη. Τώρα κάνουμε μια πρώτη γνωριμία με αυτούς τους χρόνους.
πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr
Μετά θα ασχοληθούμε με τις ασκήσεις στο τετράδιο εργασιών.
Στην 4η άσκηση θα μιλήσουμε λίγο για τα υποκοριστικά
Η παρουσίαση του μαθήματος
Ώρα για παιχνίδι!
Πάτησε στην εικόνα
καλησπέρα,θα ήθελα αν γίνεται την εικόνα με τα αρσενικά ουσιαστικά όπως ήταν στο μάθημα η μετακόμιση! εχει τα θηλυκα και τα ουδετερα! ευχαριστω πολύ!
Μπορείτε να κατεβάσετε και να χρησιμοποιήσετε ελεύθερα τις εικόνες μου για κάθε εκπαιδευτική χρήση (Ελπίζω να κατάλαβα καλά – Εγώ ευχαριστώ που μπόρεσα να βοηθήσω)