Ενότητα 8

 

 

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

45. Λύνω σύνθετα προβλήματα (γ)

 

 

 

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να είναι ικανοί να λύνουν σύνθετα προβλήματα με διψήφιους και απλούς τριψήφιους αριθμούς
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • Λύνουν προβλήματα με “περισσότερο από” και “λιγότερο από”.
  • Βρίσκουν με εκτίμηση την λύση προβλημάτων.
  • Λύνουν προβλήματα σύνθετα σε διάφορα πλαίσια (γεωμετρία, μοτίβο, μετρήσεις.
  • Συνεργάζονται σε ομάδες των δύο και των τεσσάρων.

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-B101/222/1623,5130/images/imgB8_2.jpg

 

 

 

 

 

[slideboom id=1293451&w=425&h=370]

 

 

 

 

 

********************

 

 

 

 

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

 

 

46. Λύνω προβλήματα: Στρατηγικές νοερών υπολογισμών (α)

 

 

 

 

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να είναι ικανοί να διαχειρίζονται τριψήφιους αριθμούς σε καθημερινά προβλήματα αξιοποιώντας νοερούς υπολογισμούς.
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • Βρίσκουν το μισό και το διπλάσιο σε απλούς τριψήφιους αριθμούς.
  • Χρησιμοποιούν την προπαίδεια για να λύνουν προβλήματα αγορών.
  • Συνθέτουν και να αναλύουν αριθμούς τριψήφιους σε ίδιους ή διαφορετικούς όρους ανάλογα με το πρόβλημα που έχουν να λύσουν .
  • Συνεργάζονται σε ομάδες των τεσσάρων.

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

 

 

 

 

[slideboom id=1298771&w=425&h=370]

 

 

 

 

************************

 

 

 

 

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

 

 

49. Λύνω σύνθετα προβλήματα (δ).

Η εκτίμηση στους υπολογισμούς

 

 

 

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να αξιολογούν τα δεδομένα και τη λύση ενός προβλήματος χρησιμοποιώντας διάφορες στρατηγικές (να εκτιμούν, να βρίσκουν το λάθος, να επαληθεύουν)
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • Βρίσκουν το λάθος στη λύση ενός προβλήματος και να το διορθώνουν.
  • Χρησιμοποιούν την προπαίδεια για να λύνουν προβλήματα αγορών.
  • Συνεργάζονται σε ομάδες των τεσσάρων.

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

 

 

 

 

*********************

 

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

 

47. Διαβάζω το ρολόι: Η ώρα ακριβώς

 

 

 

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να εξοικειωθούν με τη χρήση του ρολογιού και να διαβάζουν την ώρα όταν είναι “ακριβώς”.

Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • Ξεχωρίζουν τον ωροδείκτη από τον λεπτοδείκτη στο αναλογικό ρολόι και να δείχνουν την ώρα στο ρολόι (χάρτινο ή αναλογικό)
  • Υπολογίζουν διαισθητικά το χρονικό διάστημα μιας ώρας
  • Μπορούν να μετακινούν κατάλληλα τους δείκτες (σε χάρτινο ρολόι) έτσι ώστε να δείχνουν οι ώρες “ακριβώς”
  • Μπορούν να γράφουν, χρησιμοποιώντας ψηφία, την ώρα “ακριβώς”
  • Υπολογίζουν χρονικές διάρκειες
  • Συνεργάζονται σε ομάδες των τεσσάρων

πηγή: Μαθηματικά Β τάξη, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

 **************************

 

 

 

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

 

48. Διαβάζω το ρολόι: Η ώρα “και μισή”

 

 

 

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να εξοικειωθούν με τη χρήση του ρολογιού και να διαβάζουν την ώρα είτε είναι “ακριβώς” είτε “και μισή”

Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να :

  • Αναγνωρίζουν τη θέση των δεικτών στο ρολόι όταν η ώρα είναι “ακριβώς” ή “και μισή”.
  • Μετακινούν κατάλληλα τους δείκτες (σε χάρτινο ρολόι) έτσι ώστε οι ώρες να δείχνουν “ακριβώς” ή “και μισή”.
  • Γράφουν χρησιμοποιώντας ψηφία την ώρα “ακριβώς” ή “και μισή”.
  • Υπολογίζουν χρονικές διάρκειες
  • Συνεργάζονται για την επίτευξη μιας δραστηριότητας

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου