Ενότητα 1

 

 

Picture

 Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

2. Φτιάχνω αριθμούς μέχρι το 100 και τους συγκρίνω

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να φτιάχνουν διψήφιους αριθμούς,αξιοποιώντας τη φωνολογική ανάλυση και να τους διαχειρίζονται (προσθέσεις και αφαιρέσεις με το 10 και περάσματα της δεκάδας με πολλούς τρόπους).

Αναλυτικά οι μαθητές πρέπει να μπορούν να :

  • αξιοποιούν τη φωνολογική ανάλυση και τον άβακα, για να δίνουν αξία στα ψηφία του αριθμού σύμφωνα με το δεκαδικό σύστημα αρίθμησης.
  • συγκρίνουν και να διατάσσουν αριθμούς μέχρι το 100
  • χρησιμοποιούν εποπτικό υλικό για τον έλεγχο των εργασιών τους
  • βρίσκουν αθροίσματα και διαφορές “πατώντας” στη δεκάδα ή με τη βοήθεια της αριθμογραμμής
  • εργάζονται σε ομάδες των δύο για την επίλυση προβλημάτων

πηγή: Μαθηματικά Β τάξη, βιβλίο δασκάλου

 

 Σήμερα θα θυμηθούμε πάλι τις δεκάδες και τις μονάδες, θα φτιάξουμε αριθμούς και θα μάθουμε να τους αναγνωρίζουμε και να τους συγκρίνουμε.

 

 

http://3.bp.blogspot.com/-DFhUk7vh16M/VgWMEJLuSxI/AAAAAAAAGqM/5QbwEKWwahw/s400/%25CE%2595%25CE%25B9%25CE%25BA%25CF%258C%25CE%25BD%25CE%25B11.png

 πηγή διαφάνειας:http://idefterastonaera.blogspot.gr/2015/09/100-1.html

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

 

 

 

***********************

 

 

Picture

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

3. Λύνω προβλήματα με ζωγραφική και παιχνίδια

 

 

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να ερευνούν προβληματικές καταστάσεις σε διαφορετικά πλαίσια και να χρησιμοποιούν διαφορετικές στρατηγικές νοερών υπολογισμών

Αναλυτικά οι μαθητές πρέπει να μπορούν να:

  • Αξιοποιούν τις πληροφορίες ενός προβλήματος που δίνονται μέσα από εικόνα
  • Μοντελοποιούν τα δεδομένα ενός προβλήματος με σκίτσο (ζωγραφίζοντας)
  • Μπορούν να ακολουθήσουν λεκτικές οδηγίες
  • Προσδιορίζουν κόμβους και κινούνται στο καρτεσιανό επίπεδο
  • Ελέγχουν την διαδικασία επίλυσης προβλήματος με εποπτικό υλικό
  • Συνεργάζονται με τον διπλανό τους για την επίλυση ενός προβλήματος.

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

Στο σημερινό μάθημα θα ασχοληθούμε με προβλήματα. Τα παιδιά θα διαπιστώσουν μέσα από τις δραστηριότητες του βιβλίου ότι τα προβλήματα μπορεί να μην έχουν λόγια ή να μη χρειάζεται να κάνουν υπολογισμούς με αριθμούς.

 

************************

Picture

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

4. Μετρώ με εκατοστόμετρα

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να μετρούν μήκη και να συγκρίνουν τις μετρήσεις τους με εκατοστόμετρα

Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • αντιλαμβάνονται την έννοια της πιο μακριάς απόστασης με άτυπες και τυπικές ομάδες μέτρησης.
  • εξοικειωθούν με τη χρήση του χάρακα και της μεζούρας καθώς και με την έννοια του εκατοστόμετρου
  • χαράζουν ευθύγραμμα τμήματα με προϋποθέσεις
  • συνεργάζονται σε ομάδες των δύο για την επίτευξη μιας δραστηριότητας

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

https://2.bp.blogspot.com/-0-Lwom0Spi8/UklkRQG0bnI/AAAAAAAABaA/Ul1cOs3yFAY/s1600/bug_ruler.gif

 

 

Σήμερα θα μάθουμε για τα εκατοστά ή εκατοστόμετρα. Θα τα δούμε πάνω σε μεζούρα, σε μέτρο, σε χάρακα, σε μετροταινία. Θα βρούμε πράγματα που μπορούμε να μετρήσουμε με το μέτρο και με το εκατοστό.

πηγή διαφάνειας:http://idefterastonaera.blogspot.gr/2015/09/100-1.html

 

Σημαντικό είναι να μάθουμε ότι ξεκινάμε πάντα να μετράμε από το 0.

 

 

Τώρα που τα μάθαμε όλα, θα κάνουμε εξάσκηση με τη μύτη του Πινόκιο!

 

 



Λήψη αρχείου

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

Centimeter Ruler Game

 

 

jele

 

 

 

 

************************

 

 

 

 

 

Picture

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

5. Λύνω προβλήματα: Τα βήματα που ακολουθώ

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να αναπτύσσουν διαφορετικές στρατηγικές για την επίλυση προβλημάτων.

Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • Αξιοποιούν πληροφορίες ενός προβλήματος που δίνονται μέσα από μία εικόνα
  • Υπολογίζουν με εκτίμηση τη λύση ενός προβλήματος
  • Μοντελοποιούν τα δεδομένα ενός προβλήματος με πίνακα ή  σκίτσο
  • Επαληθεύουν την πράξη της πρόσθεσης με την αφαίρεση και αντίστροφα, χρησιμοποιώντας εποπτικό υλικό
  • Διαχειρίζονται την έννοια του περισσότερο ή λιγότερο
  • Συνεργάζονται με τον διπλανό τους για την επίτευξη μιας δραστηριότητας

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

Σήμερα θα δούμε ποια είναι τα βήματα ακολουθούμε για να λύσουμε ένα πρόβλημα.

Θα ξεκινήσουμε με ζωγραφική. Από την Α΄τάξη επέμενα στην σχηματική αναπαράσταση ενός προβλήματος. Το ρητό μου ήταν: “Αν δεν μπορείς να το λύσεις, ζωγράφισέ το!”

 

 

Λύνω προβλήματα

 

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

 

Αφού εργαστούμε στον πίνακα, θα περάσουμε και θα κάνουμε τις δραστηριότητες στο βιβλίο μας.

 

 

************************

 

 

 

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

6.  Βρίσκω την αξία των ψηφίων στους διψήφιους αριθμούς

 

Στόχοι του μαθήματος

Ο κύριος διδακτικός στόχος του κεφαλαίου είναι να μπορούν οι μαθητές να αντιλαμβάνονται την αξία της θέσης των ψηφίων, να συγκρίνουν, να διατάσσουν και να διαχειρίζονται διψήφιους αριθμούς.

Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  1. Κατασκευάζουν διψήφιους αριθμούς με προϋποθέσεις.
  2. Να φτιάχνουν αριθμητικές αλυσίδες ξεκινώντας από οποιονδήποτε αριθμό προσθέτοντας ή αφαιρώντας δεκάδα.
  3. Κάνουν νοερούς υπολογισμούς.
  4. Επιλύουν προβλήματα με περισσότερο ή λιγότερο.
  5. Συνεργάζονται σε ομάδες για την επίτευξη μιας δραστηριότητας.

 

 

Θα ξεκινήσουμε με τη δραστηριότητα του βιβλίου και θα παίξουμε με καρτελάκια με αριθμούς από το 0 – 9. Το κάθε θρανίο θα πρέπει να φτιάξει όσους περισσότερους διψήφιους αριθμούς μπορεί για να κερδίσει τα υπόλοιπα. Μετά οι μαθητές θα πρέπει να εκφράσουν αυτούς τους αριθμούς με όλους τους τρόπους (λέξεις, άβακα, ΔΜ).

(Την ιδέα τη βρήκα εδώ)

 

 

Παίζουμε με την αξία των ψηφίων των αριθμών

Picture

 

Picture

 

 

 

************************

 

 

 

Picture

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή
7. Βρίσκω το μισό και το ολόκληρο
Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να βρίσκουν το μισό  μίας ποσότητας και ενός αριθμού

Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να :

  • κάνουν δίκαιη μοιρασιά χωρίς να περισσεύει τίποτα
  • αξιοποιούν το μισό για την εύρεση του ολόκληρου
  • συνεργάζονται με το διπλανό τους για την επίτευξη μιας δραστηριότητας
  • επιλύουν προβλήματα με μισό

 

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

Σήμερα θα ασχοληθούμε με τις έννοιες του μισού και του ολόκληρου. Θα ξεκινήσουμε με αντικείμενα και πράγματα που μπορούμε να τα πιάσουμε και να τα μοιράσουμε με τα χέρια μας (καραμέλες, καπάκια, ξυλομπογιές, φρούτα, κ.ά.) και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε και στους αριθμούς, βρίσκοντας τα μισά τους.

 

 

Το ολόκληρο           το μισό

 

 

ολόκληρη πίτσα 

 

 

μισή πίτσα

 

 

 

Μάθε τα διπλά ζευγαράκια παίζοντας

 

 

 

************************

 

 

 

Picture

 Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

8. Ανακαλύπτω τη συμμετρία γύρω μου

 

 

Βασικοί στόχοι

 

Αναγνώριση συμμετρικού σχήματος και εύρεση άξονα συμμετρίας

Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • Χρησιμοποιούν το διαφανές χαρτί και το καθρεφτάκι για να διαπιστώσουν αν ένα σχήμα είναι συμμετρικό και να βρουν τον  άξονα συμμετρίας
  • Αναγνωρίζουν συμμετρικά σχήματα με παραπάνω από έναν άξονα συμμετρίας

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

Η συμμετρία θα είναι το σημερινό μας μάθημα. Θα θυμηθούμε πότε ένα σχήμα είναι “συμμετρικό” και τι είναι ο “άξονας συμμετρίας“. 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *