Στόχοι της ενότητας
- Κατανόηση και παραγωγή περιγραφικού κειμένου (περιγραφή αντικειμένου).
- Χρήση και ρόλος των επιθέτων.
- Συγκριτικός βαθμός των επιθέτων.
- Αρσενικά ουσιαστικά σε -ας.
- Διάκριση ανάμεσα στα τον και των.
- Ρόλος και παραγωγή παρομοιώσεων.
- Αντίθετα και συνώνυμα.
- Συμφωνικά συμπλέγματα.
πηγή: Γλώσσα Β τάξης, βιβλίο δασκάλου
Σιγά σιγά φτάσαμε και στην 9η ενότητα! Τα παιδιά γύρισαν από τη Χωχαρούπα και στην αρχή, σαν προοργανωτής της ενότητας αυτής, θα διαβάσουμε μια σελίδα από το ημερολόγιο της Χαράς.
Μέσα από την επεξεργασία του κειμένου θα διαπιστώσουμε ότι οι πληροφορίες που θέλουμε να μάθουμε μας δίνονται με γαλάζια γράμματα. Έτσι λοιπόν κι εμείς θα τις κυκλώσουμε.
Έχουμε ήδη μιλήσει για τα ουσιαστικά. Θα προσπαθήσουμε να τα βρούμε στο κείμενο και να τα χωρίσουμε σε κατηγορίες: πρόσωπα, ζώα, πράγματα που πιάνονται, πράγματα που δεν πιάνονται και τόπος.
Αφού θυμηθούμε τα ουσιαστικά θα περάσουμε στις γαλάζιες λέξεις του κειμένου. Τα επίθετα!
Στη συνέχεια θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε την άσκηση 1 και 2 (σελ. 51)
Θα συνεχίσουμε στην υποενότητα 2 και θα προσπαθήσουμε να δούμε πόσο διαφορετικό γίνεται ένα κείμενο όταν χρησιμοποιούμε τα επίθετα!
Θα διαβάσουμε την περιγραφή της μηχανής από τον Λουκά και μετά από αυτή που κάνει η Γαλήνη. Αφού βρούμε σε τι διαφέρουν τα δυο κείμενα (περιγραφές), μετά θα κυκλώσουμε τα επίθετα.
Στην υποενότητα 3 θα προσπαθήσουμε να ταιριάξουμε τα κατάλληλα επίθετα που ταιριάζουν σε κάθε ουσιαστικό. Μετά θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε την άσκηση 3 (σελ. 52), η οποία είναι και μια καλή εξάσκηση στην περιγραφή με απλό και εύκολο τρόπο.
Σήμερα θα μιλήσουμε για τις αντίθετες και τις συνώνυμες λέξεις.
Ώρα για εξάσκηση!



