Βιβλία – βιβλιοθήκες

 

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-E104/515/3346,13522/images/img9_0.jpg

 

 

 

Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις το μάθημα ψηφιακά

 Ο μαγικός κόσμος των βιβλίων

 Στο κείμενο του μαθήματός μας η συγγραφέας Αγγελική Βαρελλά, έχει “μπερδέψει ήρωες” παραμυθιών, συγγραφείς, και εξερευνητές σε μια παρέα. Καταπληκτική η ιδέας της, δε νομίζετε;

 

 

 

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΑΡΕΛΛΑ
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1930. Μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι πτυχιούχος του Ιστορικού-Αρχαιολογικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών. Για πρώτη φορά ασχολήθηκε με το παιδικό βιβλίο το 1966 και έκτοτε είναι αφοσιωμένη στο λογοτεχνικό αυτό είδος, με έντονη παρουσία σε όλες τις εκδηλώσεις (σχολεία, συλλόγους γονέων, δήμους, βιβλιοθήκες κτλ.) που γίνονται για το παιδί και το παιδικό βιβλίο όχι μόνο στην Αθήνα αλλά σε όλη την Ελλάδα.Έχει βραβευτεί από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά, τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και το Υπουργείο Παιδείας για τα αναγνωστικά που έγραψε για τα παιδιά του δημοτικού σχολείου. Μετέφρασε και διασκεύασε στα ελληνικά πολλά ξένα βιβλία και συνεργάστηκε με την ελληνική ραδιοφωνία, την τηλεόραση, τα περιοδικά “Ερυθρός Σταυρός”, “Συνεργασία”, “Το Ρόδι” κ.ά.
Έργα της (σκετς και λοιπά θεατρικά) παίζονται στα σχολεία.
Είναι πρόεδρος της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς και μέλος α) της Εθνικής Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών, β) του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, γ) της Λέσχης Μελέτης και Έρευνας της Παιδικής Λογοτεχνίας Διαδρομές (και υπεύθυνη ύλης του ομώνυμου περιοδικού).
Το βιβλίο της “Η Ελλάδα κι εμείς” αναγράφηκε στον Τιμητικό Πίνακα (1968) της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ). Το βιβλίο της “Φιλενάδα, Φουντουκιά μου” κέρδισε έναν από τους τρεις επαίνους του Διεθνούς Βραβείου Παιδικής Λογοτεχνίας Janusz Korczak (1985) στην Πολωνία.
Προτάθηκε για το σύνολο του έργου της από τον κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου για το Βραβείο Άντερσεν το 1990.
Τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Βιβλίου Γνώσεων 1998 για το έργο της “Κόρινθος”.

 

 

 

 

 

Δείτε την παρουσίαση του μαθήματος

(Δημιουργός παρουσίασης Γ. Σουδίας)

[slideboom id=479044&w=425&h=370]

 

 

 

 

 

κατάλογος

 

 

 

 

Picture

Α: Ανεξάρτητη ή Κύρια πρόταση – Ε: Εξαρτημένη ή Δευτερεύουσα πρόταση

 

 

 

 

Ασύνδετο σχήμα

Ασύνδετο σχήμα μέσα στο λόγο έχουμε όταν :
  • στην ίδια πρόταση τοποθετούμε όμοιους όρους τον ένα δίπλα στον άλλο, χωρίς συνδέσμους ανάμεσά τους αλλά με κόμματα.

Π.χ. Μέσα από την παραστατική της αφήγηση γνωρίσαμε ιστορικά πρόσωπα, γεγονότα, λαϊκές παραδόσεις, στοιχεία αλήθειας και μύθου.

  • στην ίδια περίοδο τοποθετούμε προτάσεις τη μία δίπλα στην άλλη, χωρίς συνδέσμους ανάμεσά τους αλλά με κόμματα.

Π.χ. Αν κάνετε έναν περίπατο στα στενά των Μανάβικων, θα ανακαλύψετε μνημεία από τα παλιότερα Τρίκαλα, θα ταξιδεψετε πίσω στο χρόνο, θα γνωρίσετε μια ξεχωριστή γειτονιά της πόλης.

 

 

[slideboom id=1177669&w=425&h=370]

 

 

 Δείτε

Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρις Λέσμορ

Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρις Λέσμορ» είναι μια ταινία μικρού μήκους τoυ κινηματογραφικoύ στoύντιο Μοοnbot. Μια καταπληκτική ταινία 15 λεπτών που αναμιγνύει διάφορες κινηματογραφικές τεχνοτροπίες (μινιατούρες, κινούμενα σχέδια με τη χρήση υπολογιστών, 2D animation). Κέρδισε το Όσκαρ μικρού μήκους animation για το 2012. Η σχέση ανθρώπου και βιβλίου σε ένα πολύ όμορφο 15λεπτο βίντεο. Το βιβλίο ζωντανεύει με τη δύναμη του ανθρώπου, τη δύναμη της φαντασίας.

Εμπνευσμένη από τον Μάγο του Οζ, τον τυφώνα Κατρίνα, τον κωμικό Buster Keaton και την αγάπη για τα βιβλία είναι η 15λεπτη ταινία “The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore”. Όπως τονίζουν οι δημιουργοί, πρόκειται για “την ιστορία των ανθρώπων που αφοσιώνουν τις ζωές του στα βιβλία και τα βιβλία τους το ανταποδίδουν”. Η ταινία εξιστορεί το τι συνέβη στον ήρωα Μόρις Λέσμορ που μετά την επέλαση ενός τυφώνα βρίσκεται σε έναν φανταστικό κόσμο, όπου τα βιβλία έχουν ζωντανέψει και συμπαραστέκονται στους ανθρώπους.


_________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις το μάθημα ψηφιακά

Ποιοι είναι οι συγγραφείς;

 

 

 

Το σημερινό κείμενο είναι ένα βιογραφικό σημείωμα, δηλαδή μια σύντομη παρουσίαση της ζωής και του έργου ενός συγγραφέα, καλλιτέχνη, πολιτικού, ηθοποιού,  κ.λπ.
Τα βιογραφικά σημειώματα συγγραφέων μας δίνουν πληροφορίες για :
  • Τον τόπο και την χρονολογία γέννησης
  • Τις σπουδές και το έργο του
  • Τα στοιχεία που τον χαρακτηρίζουν σαν άνθρωπο αλλά και σαν συγγραφέα
  • Τυχόν βραβεύσεις του
  • Κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον που τον αφορά
  • Κατάλογο των έργων του

 

 

 

 

 

 

 

Πώς γράφουμε ένα βιογραφικό σημείωμα

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

κατάλογος

Πώς μετατρέπουμε μια ονοματική φράση σε ρηματική και το αντίστροφο ;

[κλικ στην εικόνα]

 

 

Τι πρέπει να θυμάμαι:

 Για να μετατρέψουμε μια ρηματική φράση σε ονοματική, αντικαθιστούμε το ρήμα της φράσης με το αντίστοιχο ουσιαστικό και κάνουμε όποιες άλλες αλλαγές είναι απαραίτητες στις υπόλοιπες λέξεις.

π.χ. Πρόσφεραν ρούχα.
       Προσφορά ρούχων.

Για να μετατρέψουμε μια ονοματική φράση σε ρηματική, αντικαθιστούμε το ουσιαστικό της φράσης με το αντίστοιχο ρήμα και κάνουμε πάλι τις απαραίτητες αλλαγές.

π.χ. Περιγραφή του αγώνα.
       Περιγράφει τον αγώνα.

 

 

 

 Εξάσκηση… τώρα!

Μετατρέπουμε τις ονοματικές φράσεις σε ρηματικές.

  • Κατάργηση της δουλείας.
  • Πραγματοποίηση έκτακτης γενικής συνέλευσης από τους εργαζόμενους.
  • Ανακάλυψη νέου γαλαξία. 
  • Αύξηση της τιμής των καυσίμων.
  • Αλλαγή σχεδίων λόγω της κακοκαιρίας.

 

 

Μετατρέπουμε τις ρηματικές φράσεις σε ονοματικές.

  • Ανακάλυψαν αρχαίο ψηφιδωτό.
  • Δυσαρεστήθηκαν από τις εξαγγελίες της υπουργού.
  • Εντοπίστηκε μεγάλη πετρελαιοκηλίδα στη Μεσόγειο.
  • Εισάγονται νέα προϊόντα.
  • Παρουσιάζει το νέο του βιβλίο.

 

 

 

 

Ανεξάρτητες και εξαρτημένες προτάσεις

(Γραμματική σελ. 191 – κλικ εδώ)

Οι προτάσεις διακρίνονται σε:

Σύνδεση των προτάσεων

[κλικ στην εικόνα]

 

 

 

Το κόμμα

(Βιβλίο Γραμματικής σελ. 52 – κλικ)

Το κόμμα είναι το πιο συχνό σημείο στίξης. Η χρήση του είναι απαραίτητη προκειμένου να αποφεύγονται παρανοήσεις και να γίνεται ευκολότερη η ανάγνωση. Ωστόσο, το κόμμα είναι το σημείο στίξης που δυσκολεύει περισσότερο, επειδή η λειτουργία του είναι πολύπλοκη και μερικές φορές αντιφατική.

Βασικοί Κανόνες:

-Το ρήμα δεν πρέπει να χωρίζεται με κόμμα από το υποκείμενο, ούτε το αντικείμενο και το κατηγορούμενο από το ρήμα.

π.χ. (Το παιδί μπαίνει στο λεωφορείο / Η γη είναι στρογγυλή

-Δεν χωρίζονται με κόμμα λέξεις ή προτάσεις που συνδέονται με τους συμπλεκτικούς συνδέσμους και, ούτε, μήτε, με τους διαχωριστικούς ή, είτε (εκτός αν είναι περισσότεροι από δύο), με το αντιθετικό επίρρημα παρά και με τον συγκριτικό σύνδεσμο παρά.

Θα κοιμηθείς εδώ ή θα φύγεις;

Είτε μείνεις είτεφύγεις το ίδιο μου κάνει

Προσπαθεί πάντα παρά τις δυσκολίες

Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά 40 χρόνια σκλαβιά και φυλακή

 

 

Το κόμμα χωρίζει…

 

 

α) λέξεις ασύνδετες
Π.χ. Μου πρόσφεραν καφέ, γλυκό και αναψυκτικό στο αεροπλάνο.

β) φράσεις μέσα στην ίδια πρόταση
Π.χ. Μου αρέσουν τα παλιά αυτοκίνητα, τα μικρά σπίτια, οι διακοπές στη θάλασσα.

γ) ασύνδετες προτάσεις
Π.χ. Ανεβήκαμε το βουνό, φτάσαμε στο καταφύγιο, μείναμε εκεί μία μέρα και μετά ξεκινήσα-
       με για την κορυφή.

δ) δευτερεύουσες / εξαρτημένες προτάσεις από τις κύριες
Π.χ. Αν θέλεις να πας στο χωριό, πρέπει να πάρεις το αυτοκίνητο.

 

 

 

…και το κατιτίς παραπάνω:

 

Η δυσκολότερη περίπτωση είναι η θέση ή μη του κόμματος πριν από αναφορική πρόταση που ακολουθεί το υποκείμενο, επειδή η λανθασμένη χρήση του κόμματος έχει ως αποτέλεσμα την αλλαγή του νοήματος της πρότασης:

Τα δέντρα του κήπου που είναι καρποφόρα χρειάζονται λίπασμα.
( Η αναφορική πρόταση εδώ προσδιορίζει άμεσα το υποκείμενο. Καθορίζει ποια δέντρα του κήπου χρειάζονται λίπασμα, δηλαδή όσα δέντρα είναι καρποφόρα και όχι όλα.

Πέταξαν τα ροδάκινα που είχαν σαπίσει. (= Πέταξαν μόνο εκείνα από τα ροδάκινα που είχαν σαπίσει).

Τα δέντρα του κήπου, που είναι καρποφόρα, χρειάζονται λίπασμα.
(Εδώ μπορεί να παραλειφθεί η αναφορική πρόταση χωρίς να προκύψει αλλοίωση του νοήματος· δηλαδή τα δέντρα του κήπου, που όπως γνωρίζουμε είναι όλα καρποφόρα, χρειάζονται λίπασμα.)

Πέταξαν τα ροδάκινα, που είχαν σαπίσει. (= Πέταξαν όλα τα ροδάκινα τα οποία είχαν σαπίσει).

πηγη:http://www.teicrete.gr/users/kutrulis/Glosika/Stixi.htm#koma

 

 

Μπαίνει κόμμα πριν από το και;

Σύμφωνα με τον κανόνα πριν από το «και» δεν χρησιμοποιείται κόμμα. Αυτό εξαρτάται όμως από τη φύση του συνδέσμου. Όταν είναι συνδετικός δεν χρειάζεται κόμμα αφού συνδέει όμοια πράγματα.

Ο Τάκης πλύθηκε και ντύθηκε

Όταν όμως υπάρχει αλυσίδα όρων που συνδέονται μεταξύ τους με «και» ενώ το τελευταίο «και» εισάγει μία νέα πρόταση, τότε το κόμμα συνιστάται. (Αγόρασε δώρα για τους γονείς του, τα αδέρφια και τους φίλους του, και ξόδεψε όλα του τα χρήματα)

Κόμμα χρησιμοποιείται επίσης πριν από το «και» όταν υπάρχει ασυνέχεια στη ροή του λόγου. Στις περιπτώσεις αυτές υπάρχει σχεδόν πάντοτε αλλαγή υποκειμένου και συχνότατα μορφολογική ασυμμετρία των προτάσεων. (Η αντίδραση της Μαίρης ήταν άμεση, και υπήρχαν λόγοι σοβαροί γι’ αυτό)

Όταν ο σύνδεσμος «και» είναι προσθετικός ή έχει αντίθετη σημασία ή σημασία άλλου συνδέσμου, τότε μπαίνει κόμμα. (Πόνεσε πολύ, και (=αλλά) δεν είπε τίποτα)

πηγή:https://support.gengo.com/entries/

Ώρα για εξάσκηση

1η άσκηση για το κόμμα

2η άσκηση για το κόμμα

 

Πηγή: http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20Nea/stixi-NE.htm

 

 

 

 

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 βιβλιοθήκηΠάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις το μάθημα ψηφιακά

 Βιβλιοθήκες

Όταν η βιβλιοθήκη συναντά τους αναγνώστες

 

Λίγα λόγια για το κείμενο

Το κείμενο αναφέρεται στη δημόσια βιβλιοθήκη του Πύργου. Η βιβλιοθήκη απευθύνεται σε όλους τους πολίτες του νομού Ηλείας αλλά και των γειτονικών περιοχών. Απευθύνεται κυρίως σε ανθρώπους που δεν έχουν ουσιαστική επαφή με το βιβλίο και στόχος του παιδικού τμήματος της είναι να φέρει τα παιδιά από πολύ νωρίς σε επαφή με το βιβλίο και να τα κάνει να αγαπήσουν το διάβασμα. Ακόμα, να προσφέρει σε αυτά βιβλία που καλύπτουν τις ανάγκες της ηλικίας τους. Η Δημόσια Βιβλιοθήκη Πύργου διαθέτει δύο ειδικά διαμορφωμένα και εξοπλισμένα βιβλιοαυτοκίνητα. Με αυτά διακινεί βιβλία και οπτικοακουστικό λεξικό σε δανειστικά κέντρα, κυρίως σχολεία και πολιτιστικούς συλλόγους, στο νομό Ηλείας και σε γειτονικούς νομούς. Ο δανεισμός γίνεται ηλεκτρονικά και με την ευθύνη του υπεύθυνου του δανειστικού κέντρου. Τα βιβλία που δανείζεται το κέντρο μένουν εκεί για 2 μήνες περίπου. Τέλος οι αναγνώστες ενημερώνονται για παλιούς και νέους τίτλους βιβλίων όλων των ενδιαφερόντων.

 

 

 

 Δείτε

Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας

 

 

 

 

 

Και τώρα η δική μας βιβλιοθήκη!

 

 

 

 

 [slideboom id=1050728&w=425&h=370]

 

 

 

 

 

 [slideboom id=522581&w=425&h=370]

 

κατάλογος

Το επίθετο πολύς

 

  • Μπορείς να ξεχωρίσεις το επίθετο πολύς – πολλή – πολύ από το επίρρημα πολύ;

Ας το θυμηθούμε:

Το επίθετο πολύς – πολλή – πολύ μπαίνει πριν από ουσιαστικά.

π.χ. Έριξε πολλή βροχή χθες.   (επίθετο + ουσιαστικό)

Έφαγα πολύ ψωμί χθες.   (επίθετο + ουσιαστικό)

 

 

 

 

Το επίρρημα πολύ μπαίνει πριν από επίθετα ή άλλα επιρρήματα και μετά από ρήματα.

π.χ. Έριξε πολύ δυνατή βροχή χθες.   (επίρρημα + επίθετο)

Ήρθε πολύ νωρίς το πρωί.   (επίρρημα + επίρρημα)

Έφαγεπολύ χθες το βράδυ.   (ρήμα + επίρρημα)

 

 

 

Δείτε κι αυτό

ΒΟΟΚ – Η συσκευή που θα αφανίσει τα tablets

 

 

 

Ώρα για εξάσκηση!

  • συμπλήρωσε τα κενά εδώ
  • και στη συνέχεια κάνε και άλλες ασκήσεις εδώ

 

 

 

 

 

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 Πάτησε στην εικόνα για να διαβάσεις το μάθημα ψηφιακά

 

 

ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ 2001 – 2002  

 

Εθνικό Κέντρο Βιβλίου

Ε.ΚΕ.ΒΙ.

 

Το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (Ε.ΚΕ.ΒΙ.) είναι ένας οργανισμός που ιδρύθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού το 1994 και έχει ως κύριο στόχο να βοηθήσει και να οργανώσει την εξάπλωση του βιβλίου. Ένας από τους επιμέρους στόχους του είναι και η προώθηση της ανάγνωσης

Προώθηση της ανάγνωσης [κλικ]

Το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) προάγει και μεριμνά για την προώθηση της ανάγνωσης με μια σειρά από στρατηγικές δράσεις, πολύπλευρες και αποδοτικές για τους βιβλιόφιλους κάθε ηλικίας, μορφωτικού επιπέδου και αναγνωστικών ενδιαφερόντων.

Δυστυχώς στις 14 Ιανουαρίου ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού ανακοίνωσε το οριστικό κλείσιμο του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου.

 

 

 

http://i0.wp.com/antikleidi.com/wp-content/uploads/2013/03/tumblr_mdffrxGgRx1qctcm9o1_500_large.jpg?resize=404%2C568

Γιατί «πρέπει» να διαβάζουμε βιβλία;

 

Η αλήθεια είναι ότι δεν «πρέπει» να διαβάζουμε βιβλία.
Δεν είναι υποχρεωτικό, είναι όμως ωραίο. Ταυτόχρονα τα
βιβλία μάς προσφέρουν και μερικά σπουδαία πράγματα:

 1  Αν προσπαθήσουμε να σκεφτούμε το τελευταίο λογοτεχνικό βιβλίο που διαβάσαμε, θα διαπιστώσουμε πως δε θυμόμαστε να διαβάζουμε λέξεις, αλλά παραστάσεις που φτιά­ξαμε μόνοι μας στο μυαλό μας. Ένα βιβλίο, λοιπόν, δίνει «τροφή» στη φαντασία μας, ώ­στε να κάνουμε την πραγματικότητα πιο παραμυθένια και πιο ταξιδιάρικη! Τα ομορφότε­ρα βιβλία είναι όσα μιλάνε για τα πιο τρελά και εξωπραγματικά πράγματα, που δεν τα βά­ζει εύκολα η φαντασία του ανθρώπου!

 

«Το βιβλίο είναι ένας κήπος που χωράει στην τσέπη σου»
(παλιά αραβική παροιμία)

 2  Μαθαίνουμε να μιλάμε πιο όμορφα και να χρησιμοποιούμε λέξεις και εκφράσεις που μας άρεσαν όταν τις διαβάσαμε. Έτσι ο λόγος μας δεν είναι μονότονος και στους άλλους αρέσει να ακούνε αυτό που έχουμε να πούμε, γιατί όχι μόνο το λέμε ωραία αλλά το κα­ταλαβαίνουν και καλύτερα.

 3  Μαθαίνουμε να γράφουμε σωστά, γιατί βλέπουμε τις λέξεις και τις θυμόμαστε καλύτε­ρα. Δεν είναι πιο εύκολο να βλέπουμε τις λέξεις που λένε οι αγαπημένοι μας ήρωες και να τις θυμόμαστε απ’ το να πρέπει να τις μαθαίνουμε για ορθογραφία στο σχολείο;

 4  Γνωρίζουμε άλλους κόσμους, τις σκέψεις άλλων ανθρώπων, καθώς και το πώς αντι­δρούν σε κάποιες καταστάσεις που δημιουργούν πρόβλημα και σε εμάς. Είναι σαν να τα­ξιδεύουμε με τη σκέψη όχι μόνο σε άλλους τόπους αλλά και μέσα στο μυαλό άλλων αν­θρώπων! Μ’ αυτόν τον τρόπο μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι φίλοι, καλύτερα αδέρφια, καλύτεροι άνθρωποι!

 5  Μπορούμε να βρούμε εύκολα και γρήγορα απαντήσεις σε ερωτήσεις που έχουμε για το τι συμβαίνει γύρω μας. Δε συμφωνείτε ότι το να ψάχνουμε μόνοι μας για απαντήσεις μάς βοηθά να μαθαίνουμε καλύτερα απ’ το να μας βάζουν να μαθαίνουμε σελίδες επί σε­λίδων απέξω στο σχολείο;

 6  Στα βιβλία υπάρχουν ένα κάρο ιδέες για να δημιουργήσουμε καινούργια πράγματα! Μπορούμε να μάθουμε μαγειρική, να κάνουμε χειροτεχνίες, να δούμε σχέδια και ζωγρα­φιές, ακόμη και να γράψουμε τη δική μας ιστορία ή το δικό μας ποίημα εμπνεόμενοι από μια άλλη ιστορία που διαβάσαμε (βλ. και εδώ).

 7  Είναι απλά τόσο απολαυστικό να κάθεσαι κάτω από τη σκιά ενός δέντρου, εκεί που σκάει το κύμα ή σε μια ζεστή γωνιά στο καθιστικό ή στο κρεβάτι σου και να διαβάζεις μια όμορφη ιστορία!

 

ΠΗΓΗ: Ελένη Γαρυφαλάκη (Σύμβουλος Αγωγής & Εκπαίδευσης) στο www.childit.gr 

 

 

 

 

 

Η ψηφιακή βιβλιοθήκη της τάξης μας

Η ηλεκτρονική βιβλιοθήκη της τάξης μας είναι μια προσπάθεια των μαθητών, στα πλαίσια της “Φιλαναγνωσίας”, να παρουσιάσουν βιβλία που διάβασαν και τους άρεσαν (… ή και όχι). Έτσι κάποιος, προτού δανειστεί ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας μπορεί να διαβάσει μια σύντομη περίληψη της υπόθεσης και μια αντικειμενική κριτική από τους ίδιους τους μαθητές!

πατήστε στην εικόνα

 

 

 

 

 

 

πάτησε στην εικόνα

http://4.bp.blogspot.com/-j6hcgT4uiJQ/VMO7Jo0y4_I/AAAAAAAAW38/0fy1rE0xKqY/s1600/Ashampoo_Snap_2015.01.24_17h32m41s_013_.jpg

 

 

 

 

 Δείτε κι αυτό…

 

 

 

 

 

Παραγωγή λόγου – Βιβλιοπαρουσίαση

 

κλικ στην εικόνα

bbbbbb

 

 

 

 

κατάλογος

Σύνθετες λέξεις με προθέσεις από τα αρχαία ελληνικά

 Όταν ενώνουμε μια λέξη με μια άλλη λέξη για να φτιάξουμε μια καινούργια λέξη, έχουμε σύνθεση. Αρκετές φορές, κατά τη σύνθεση δύο λέξεων, γίνονται και κάποιες αλλαγές στις λέξεις, για να μπορέσουμε να τις ενώσουμε.

Δες τι αλλαγές γίνονται, όταν συνθέτουμε λέξεις με α΄ συνθετικό την πρόθεση “συν”.

http://eclass31.weebly.com/uploads/8/3/3/4/8334101/873854.png?407

Picture

Προσοχή: Οι λέξεις ομαλός, όνομα, όροφος, όλεθρος, ορυχείο, οδύνη αρχίζουν  από ο- αλλά ως δεύτερα συνθετικά αλλάζουν το ο- σε -ω-:

επώνυμο, διώροφος, πανωλεθρία, αδαμαντωρυχείο, ανώδυνος.

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

Οι προθέσεις

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

Ώρα για εξάσκηση

 

 

  1. Να εντοπιστούν οι προθέσεις στις παρακάτω φράσεις 1η
  2. Να εντοπιστούν οι προθέσεις στις παρακάτω φράσεις 2η

 

πηγή:http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/

 

 

Προσπαθούμε να σχηματίσουμε σύνθετες λέξεις χρησιμοποιώντας ως α΄ συνθετικό τις παρακάτω προθέσεις:

αντί  
γράφω, έχω, Έλληνας, υγεία, υποπλοίαρχος, υπαστυνόμος

από 

γραφή, αγορεύω, αγγέλλω, αγκιστρώνω, άνθρωπος, αριθμώ, ηγούμαι, ιππεύω, οπλίζω 

μετά

φέρω, έχω, οδός, αύριο, όριο

κατά

γράφω, έρχομαι, αγιάζω, ησυχάζω, οδηγώ

παρά 

βλέπω, οδός

προς

δένω, έχω

επί 

κοινωνία, αυξάνω, αρμόζω, ημέρα, ησυχάζω, ίππος

εν 

ισχύω, κρίνω, καιρός, καρδιά, γάμος, γράφω, χορδή, χώρα, χρώμα, λείπω, βάθος, βροντή, βλήμα, μέση, μισθός, πυρετός, πείρα, φαίνομαι, φράγμα, φιάλη, ψυχή

εκ 

τροφή, οδός, ακολουθώ, ειδικεύομαι

συν 

γράφω, γένος, λαμβάνω, λογίζομαι, λέγω, μαθητής, μαζεύω, μετέχω, ρέω, ραφή, ρίζα, σίτος, σώμα, σωρεύω

υπό 

στηρίζω, ήλιος, υπουργός

 

πηγή:http://kavadakis.blogspot.gr/2012/02/blog-post_9810.html

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *