ΕΝΟΤΗΤΑ 2

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Δ ΕΞ 1

Διαβάστε το μάθημα στο διαδραστικό βιβλίο

Κεφάλαιο 8. προσθέτω και αφαιρώ

Θυμάμαι:

Η πρόσθεση και η αφαίρεση είναι πράξεις αντίστροφες.

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄-ΣΤ΄ Προσθέτω και αφαιρώ δεκαδικούς -2 - e-daskala mou

Τετράδιο εργασιών

mathimatika d domotiko tetradio ergasies teuxos a 1

κλικ στην εικόνα

__________*__________

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Δ ΕΞ 1

Διαβάστε το μάθημα στο διαδραστικό βιβλίο

Κεφάλαιο 9. Πολλαπλασιάζω με διάφορους τρόπους

 Μαθαίνουμε

  • να πολλαπλασιάζουμε με διάφορους τρόπους
  • να κάνουμε γρήγορους πολλαπλασιασμούς με το 10, 100, 1000
  • να αναγνωρίζουμε τα πολλαπλάσια του 2, 5, 10
  • να αναλύουμε αριθμούς σε γινόμενα με διάφορους τρόπους.

 

1. Πολλαπλασιασμός με το 10, το 100, το 1.000

Όταν πολλαπλασιάζω έναν αριθμό με το 10, το 100, το 1.000, αρκεί να ξαναγράψω τον αριθμό και να βάλω στο τέλος του 1 ή 2 ή 3 μηδενικά αντίστοιχα.

 

π.χ  3 Χ 10 = 30                  21 Χ 10 = 210                     312 Χ 10 = 3.120

2. Πολλαπλασιασμός με αριθμούς που λήγουν σε μηδενικά

Όταν πολλαπλασιάζω αριθμούς που λήγουν σε μηδενικά: παραλείπω τα μηδενικά, πολλαπλασιάζω τους αριθμούς, βάζω στο τέλος όλα τα μηδενικά που παρέλειψα

 

                 π.χ  9 Χ 40 = 360                          60 Χ 20 = 120                     

                        6 Χ 200 =                               40 Χ 300 =                          

                        3 Χ 3.000 =                            90 Χ 200 =                       

3. Πολλαπλασιασμός διψήφιου ή τριψήφιου με μονοψήφιο

Σε αυτή την περίπτωση :

αναλύω τον αριθμό σε άθροισμα εκατοντάδων, δεκάδων και μονάδων,

πολλαπλασιάζω τις δεκάδες και τις μονάδες με τον μονοψήφιο,

προσθέτω τα γινόμενα που προκύπτουν.

 

     π.χ   15 Χ 4 = ( 10 Χ 4) + ( 5 Χ 4) = 40 + 20 = 60

             18 Χ 5 =                 

             218 Χ 4 = (200 Χ 4) + (10 Χ 4) + ( 8 Χ 4 ) = 800 + 40 + 32 = 872

             332 Χ 6 =

4. Πολλαπλάσια ενός αριθμού

  • Πολλαπλάσια ενός αριθμού είναι οι αριθμοί που προκύπτουν από αυτόν αν τον πολλαπλασιάσουμε με το 1, το 2, το 3 …
  • Η προπαίδεια μας βοηθά να βρούμε πολλαπλάσια.

Δραστηριότητες…

Α) Για τα πολλαπλάσια του 2: _________________________________

Β) Για τα πολλαπλάσια του 5: _________________________________

Γ ) Για τα πολλαπλάσια του 10 :________________________________

 

  • Κύκλωσε τα πολλαπλάσια του 10.

20,          17,            340,          60,       205,        3.000,       9.010

 

  • Κύκλωσε τα πολλαπλάσια του 5.

52,        45,           100,         2.005,          28,         90,        703

 

  • Κύκλωσε τα πολλαπλάσια του 2.

8,         32,        90,      33,         20.000,          650,         44,        76,   

 

Τετράδιο εργασιών

mathimatika d domotiko tetradio ergasies teuxos a 1

κλικ στην εικόνα

__________*__________

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Δ ΕΞ 1

Διαβάστε το μάθημα στο διαδραστικό βιβλίο

 Κεφάλαιο 10: Επιλύω προβλήματα

http://4.bp.blogspot.com/-tvNGwNis4mY/UIKHxuhY6gI/AAAAAAAABhE/oTuOD87xn2I/s400/%CE%BC%CE%B1%CE%B8+10+1.bmp

 

Θυμάμαι

 

Α. Πώς κάνω κάθετο πολλαπλασιασμό

SSSAS

 

 

Β. Πώς πολλαπλασιάζω κάθετα αριθμούς που έχουν μηδέν στο τέλος;

vddddd

Πηγή εικόνας: https://teachergeorgiasclass.weebly.com/

 

 

 

Γ. Πώς κάνω την επαλήθευση του πολλαπλασιασμού…

 

epalhueysh

ώρα για εξάσκηση…
  • MyComicStrip
  • Στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας υπάρχουν 8 ράφια με 75 βιβλία το καθένα. Η Μαριάννα όταν τακτοποίησε τη βιβλιοθήκη, έβγαλε 19 βιβλία από κάθε ράφι. Πόσα βιβλία έμειναν στη βιβλιοθήκη;

 

 

 

  • Ο ιδιοκτήτης ενός υαλοπωλείου πούλησε το μήνα που μας πέρασε, 32 δωδεκάδες γυάλινα ποτήρια και 11 δωδεκάδες κρυστάλλινα ποτήρια κάθε εβδομάδα. Πόσα ποτήρια πουλήθηκαν συνολικά;

 

 

  • Η κυρία Ερμιόνη έχει 6 παιδιά, καθένα από τα οποία έχει παντρευτεί και έχει αποκτήσει 3 παιδιά. Καθένα από τα εγγόνια της έχει παντρευτεί και έχει κάνει 2 παιδιά. Πόσα δισέγγονα έχει η κυρία Ερμιόνη;

 

 

 

  • Ο Βασίλης ο ζαχαροπλάστης, πούλησε το Σαββατοκύριακο 48 μιλφέιγ και 67 σοκολατίνες προς 2 ευρώ το καθένα γλυκό. Πόσα χρήματα εισέπραξε;

Τετράδιο εργασιών

mathimatika d domotiko tetradio ergasies teuxos a 1

κλικ στην εικόνα

__________*__________

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Δ ΕΞ 1

Διαβάστε το μάθημα στο διαδραστικό βιβλίο

 

Κεφάλαιο 11: Πολλαπλασιάζω και διαιρώ

Θυμάμαι
  • Ο πολλαπλασιασμός και η διαίρεση είναι πράξεις αντίστροφες.Π.χ. 36 : 3 =12 => 3 x12 = 36
  • Για να διαιρέσουμε εύκολα, π.χ., το 72 με το 3, μπορούμε να το αναλύσουμε σε αριθμούς που διαιρούνται ακριβώς με το 3. Π.χ. 72 = 30 + 30 + 12 ή 70 = 60 + 12.

 

*

 

 

Με τον ίδιο τρόπο βρίσκω:

 

5 Χ 7 =  ……………. 350 : 5 = ……………. 350 : 70 = …………
50 Χ 7 = ……………. 350 : …… = ………… ……….. : ………. = …………
50 Χ 70 = …………… 3500 : 500 = ………… ……….. : ………. = …………
*
Αντί της εργασίας 3 σελ. 31 κάνουμε διαδραστικά την παρακάτω δραστηριότητα
ασκηση 3 μαθημ

Ώρα για εξάσκηση…

1.     Το τετραπλάσιο ενός αριθμού είναι το 36. Ποιος είναι ο αριθμός;

2.     Το πενταπλάσιο ενός αριθμού είναι το 60. Ποιο είναι το δεκαπλάσιό του;

*
Εικόνα1

 

Τετράδιο εργασιών

mathimatika d domotiko tetradio ergasies teuxos a 1

κλικ στην εικόνα

__________*__________

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Δ ΕΞ 1

Διαβάστε το μάθημα στο διαδραστικό βιβλίο

Κεφάλαιο 12: Πολλαπλασιάζω και διαιρώ

Συμπέρασμα
  • Η κάθετη διαίρεση δεν είναι πάντα ο πιο σύντομος τρόπος για να υπολογίσουμε ένα πηλίκο. 

*

Η κάθετη πράξη της διαίρεσης πήρε το όνομά της από τον Έλληνα μαθηματικό Ευκλείδη ( 325 π.Χ – 265 π.Χ)

 

Θυμάμαι

 

Τετράδιο εργασιών

mathimatika d domotiko tetradio ergasies teuxos a 1

κλικ στην εικόνα

__________*__________

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Δ ΕΞ 1

Διαβάστε το μάθημα στο διαδραστικό βιβλίο

Κεφάλαιο 13. Τέλεια και ατελής διαίρεση

Θυμάμαι:

Ένας αριθμός, π.χ., το 7, διαιρεί ακριβώς μόνο τα πολλαπλάσιά του, δηλαδή αριθμούς όπως: 14 (2Χ7), 70 (10Χ7), 105 (15Χ7), …. 

 

 *

http://1.bp.blogspot.com/-LR255qc7qjg/UJvc2n4_4vI/AAAAAAAACs4/8Nvy5cOk5bQ/s400/math+13++1.bmp

*

 

 

*

Κάνω εξάσκηση παίζοντας εδώ [κλικ]

****
Picture
Το μάθημα στο διαδραστικό βιβλίο του μαθητή

14. Διαχειρίζομαι προβλήματα

Θυμάμαι:

Συχνά, για ν’ απαντήσουμε στο ερώτημα ενός προβλήματος, είναι απαραίτητο να εξετάζουμε διαφορετικές περιπτώσεις ή να βρούμε και ν’ απαντήσουμε σ’ ενδιάμεσα ερωτήματα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *