↑ Επιστροφή σε Γλώσσα

Εκτύπωσέ το Σελίδα

Ενότητα 7 – Πώς λέμε ΟΧΙ;

Σχετική εικόνα

 

 

 

 

 

 

Βασικοί στόχοι της ενότητας:

  • Κατανόηση πλοκής παραμυθιού
  • Δημιουργία παραμυθιού (γραπτή και προφορική)
  • Επεξεργασία άρνησης και ερώτησης
  • Εξοικείωση με τα σημεία στίξης
  • Ορθός τονισμός λέξεων (λέξεις με δύο τόνους).

πηγή: Βιβλίο δασκάλου Β΄ τάξης

 

 

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Σαν παραμύθι β δημοτικούΤο μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 

 

1

 

 

 

Σήμερα, λίγες ημέρες πριν τη μεγάλη επέτειο του ΟΧΙ, θα μπούμε στην ενότητα για την 28η Οκτωβρίου 1940. Θα ξεκινήσουμε με τον προοργανωτή, θα μιλήσουμε για το Έθνος, και τις εθνικές εορτές και θα προσπαθήσουμε να τις διαχωρίσουμε από τις ονομαστικές και τις θρησκευτικές.

Μετά θα διαβάσουμε το παραμύθι και ακολουθώντας τις ερωτήσεις του βιβλίου θα χωρίσουμε το κείμενο στα βασικά δομικά στοιχεία που έχει ένα αφηγηματικό κείμενο, δηλαδή την  αρχή, την μέση και το τέλος.
Τις δύσκολες λέξεις θα προσπαθήσουμε να τις εξηγήσουμε με τη βοήθεια από το γλωσσάρι στο τέλος του βιβλίου.

 

 

 

Σαν παραμύθι -Διαδραστική εικόνα από το ιστολόγιο «Η μικρή κουκουβάγια»

http://mikrikoukouvagia.blogspot.com/2015/10/blog-post_28.html#

 

 

Η παρουσίαση του μαθήματος

(δημιουργός: Χατσίκου Ιωάννα h​t​t​p​:​/​/​t​a​k​s​i​a​s​t​e​r​a​t​i​.​b​l​o​g​s​p​o​t​.​g​r​)

 

 

 

 

 

 

 

Κατόπιν θα δούμε τι θυμόμαστε για την Εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 από αυτά που είχαμε πει στην Α΄ δημοτικού!

 

 

Πάτησε στην εικόνα.

κουτί-28-Οκτωβρίου-1

 

 

Μετά θα δούμε ένα μικρό αφιέρωμα για τον πόλεμο του 1940.

 

 

 

 

 2

 Σήμερα θα θυμηθούμε τα σημαδάκια στίξης που έχουμε μάθει στην Α΄ τάξη. Ήδη, διαβάζοντας το παραμύθι, τα αναγνωρίσαμε και τα δευτεράκια τα θυμούνται πολύ καλά!

 

Αρχικά θα τα εντοπίσουμε μέσα στο κείμενο του παραμυθιού και θα τα χρωματίσουμε. Μετά θα κάνουμε την υποενότητα 3 με την αντιστοίχιση για να δούμε πότε και πώς τα χρησιμοποιούμε. Στο τετράδιο εργασιών θα κάνουμε την 1 άσκηση και θα προσπαθήσουμε να βάλουμε μόνοι μας τα σημεία στίξης.

 

 

 

 

3

 

 

Στη συνέχεια θα ολοκληρώσουμε το μάθημα με την υποενότητα 3 και την άσκηση 3.

 

Πολύτιμη βοήθεια θα μας προσφέρει η παρακάτω παρουσίαση

 

 

 

Η παρουσίαση του μαθήματος

(δημιουργός: Χατσίκου Ιωάννα h​t​t​p​:​/​/​t​a​k​s​i​a​s​t​e​r​a​t​i​.​b​l​o​g​s​p​o​t​.​g​r​)

 

 

 

 Κλικ στην εικόναΓλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων α τευχος

 

 

Ώρα για εξάσκηση!

 

 

 σημεία στίξης

 

 

σημεία στίξης 2

 

 

 

 

 

 

 
 Σήμερα θα διαβάσουμε από το Ανθολόγιο!
 

 

 

 πάτησε στην εικόνα
Αποτέλεσμα εικόνας για Ανθολόγιο Α και Β
Σήμερα, διαβάσαμε από το Ανθολόγιο το κείμενο «Ασπρογάλανο πανί» και στη συνέχεια το ποίημα «Η γιορτή του ΟΧΙ». Παρόλο που ο δικός μου σχεδιασμός για το μάθημα ήταν διαφορετικός, αποφάσισα να ακολουθήσω την πορεία που μου έδειχναν τα παιδιά με τις ερωτήσεις τους. Έτσι αφού πρώτα είδαμε τα παραπάνω video – αφιερώματα για τον πόλεμο του 1940, μετά συζητήσαμε για τη σημαία μας. Είδαμε σημαίες των Ελλήνων από την επανάσταστη του 1821 μέχρι και σήμερα. Μιλήσαμε και εξηγήσαμε τα σύμβολα που είχαν αυτές οι σημαίες και στο τέλος διαλέξαμε και ποιες μας αρέσουν περισσότερο.
Συζητήσαμε επίσης για τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων εκείνης της ημέρας και τις αντιδράσεις του κόσμου.
Τότε μου ήρθε η ιδέα και έφτιαξα στα γρήγορα μια εργασία που θα μας βοηθούσε να κάνουμε μια μικρή επανάληψη σε αυτά που μάθαμε για τα κόμικς, τον διάλογο και τη χρήση των σημείων στίξης.
Με δυο εικόνες από το βιβλίο του Φίλιππου Μανδηλαρά, «το έπος του ΄40», εργαστήκαμε σχεδόν για ένα τέταρτο και το ευχαριστηθήκαμε!
Αφού πρώτα έσβησα τις προτάσεις από τα συννεφάκια των δυο εικόνων, ζήτησα τα παιδιά να τα συμπληρώσουν, με δικά τους λόγια. Παρακάτω είναι οι δυο σελίδες από το βιβλίο.

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Έπος
Αποτέλεσμα εικόνας για εποσ του 40 μανδηλαρασ

 

 

4

 

 

Συνεχίζουμε την ενότητα σήμερα και θα μάθουμε για τον δεύτερο τόνο που παίρνουν κάποιες λέξεις (έγκλιση του τόνου). 

 

 

 

 

έγκλιση τόνου
πηγή εικόνας: http://idefterastonaera.blogspot.gr/2015/12/2_8.html

 

 

Μετά θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε τις ασκήσεις 3 και 4,(σελ. 36)

 

 Κλικ στην εικόναΓλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων α τευχος

 

 6
Στο σημερινό μάθημα θα ξαναθυμηθούμε το ερωτηματικό. Θα επαναλάβουμε ότι οι λεξούλες πως και που παίρνουν τόνο όταν ρωτάνε (πώς;, πού;) και θα μάθουμε με ποιες λέξεις ρωτάμε (ερωτηματικές αντωνυμίες)
 
 
 
Στην αρχή θα διαβάσουμε το ποιηματάκι «Το ερωτηματικό» και θα το επεξεργαστούμε (στίχοι, στροφές, ομοιοκαταληξία).
Αποτέλεσμα εικόνας για σημεια στιξησ

 

 

Μετά θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε την άσκηση 5, (σελ. 37)

 

 Κλικ στην εικόναΓλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων α τευχος

 

 

Ώρα για εξάσκηση!
Δραστηριότητα – κουίζ για τα σημεία στίξης

Picture

(Κλικ για on-line άνοιγμα της δραστηριότητας)

 

 

7
Σήμερα θα μάθουμε για την άρνηση και την κατάφαση. Θα δούμε με ποιους τρόπους μπορούμε να πούμε όχι και μετά θα περάσουμε στο ποίημα της υποενότητας, για να βρούμε όλες τις εκφράσεις που δηλώνουν άρνηση.
αρνηση-καταφαση
Μετά θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε την ασκήσεις 6,7 και 8, (σελ. 37 – 38)

 

 Κλικ στην εικόναΓλωσσα Β Δημοτικου Τετραδιο Εργασιων α τευχος

 

 

 

8

 

 

 

 

 

Θα ξεκινήσουμε το μάθημα με την ανάγνωση ενός πολύ γνωστού κειμένου στα παιδιά που είναι «Ο ψεύτης βοσκός». Θα το επεξεργαστούμε και θα μείνουμε σε αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο:

Θα δούμε τα μέρη της ιστορίας, τον τίτλο, την αρχή, τη μέση και το τέλος.

 

Θα δούμε τι βρίσκουμε:

 

 

στην αρχή…

 

 

 

 

ΉρωεςΤοποθεσία

στη μέση

 

 

πρόβλημα κάτι ξεχωριστό

 

 

και

στο τέλος…

 

…ποιο είναι το τέλος της ιστορίας μας.

 

 

 

 

 

Μετά θα διαβάσουμε κι άλλες ιστορίες για να δούμε ότι όλες έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά. Θα μείνουμε και θα δουλέψουμε πάνω στα χαρακτηριστικά μιας ιστορίας.

 

 

 

 

 

 

 

 

βουνό1 προβλημα

 

και μετά θα προσπαθήσουμε να γράψουμε κι εμείς τη δική μας ιστορία. Σε αυτό θα μας βοηθήσει μια πολύ ωραία ιδέα που είδα εδώ.

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/vpapagiann/?page_id=2119

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Yπενθυμίζουμε ότι η μηδενική χρέωση μέσω κινητής τηλεφωνίας ισχύει μόνο για τον παρόντα ιστότοπο και για τους ιστότοπους που αναφέρονται στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Η προβολή περιεχομένου από άλλο ιστότοπο που έχει ενσωματωθεί στον παρόντα ιστότοπο (π.χ. video youtube) ή το άνοιγμα συνδέσμων που οδηγούν σε εξωτερικό περιεχόμενο δεν υπάγονται στη μηδενική χρέωση.
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων