Ενότητα 6η

Αποτέλεσμα εικόνας για Ενότητα 6η μαθηματικά α δημοτικού

 

Picture Το μάθημα στο βιβλίο 

του μαθητή

 

 

39. Μονάδες και δεκάδες (2)

Σήμερα θα συνεχίσουμε και πάλι με τις μονάδες και τις δεκάδες. Τα καρτελάκια που κολλήσαμε στο θρανίο μας βοήθησαν πολύ να καταλάβουμε ποιες είναι οι μονάδες και οι δεκάδες σε έναν αριθμό.

 

 

 

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

Ας παίξουμε ξανά με τις δύο πολύ γνωστές μας φιλενάδες, τη Μονάδα και τη Δεκάδα!

 

δεκάδα μονάδα

 

Σκοπός του παρακάτω παιχνιδιού είναι να εξοικειωθείς με την αξία του κάθε ψηφίου.
Μέτρησε τις δεκάδες και τις μονάδες και κάνε κλικ στην μπουρμπουλήθρα με τον σωστό αριθμό. Αν τα καταφέρεις θα δεις το δελφίνι να κάνει ένα άλμα πάνω από τη βάρκα. Πρόσεξε μην κάνεις λάθος γιατί ο καρχαρίας παραμονεύει…

 

*********************

Picture

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή
 
40. Γεωμετρικά σχήματα
Σήμερα θα θυμηθούμε και πάλι τα γεωμετρικά σχήματα και τα γεωμετρικά στερεά.

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

Παιχνίδι για τα στερεά

 

 

 

 

Μαθαίνω τα γεωμετρικά στερεά

 

 

 

 

 

 

 

************************

 

PictureΤο μάθημα στο βιβλίο 

του μαθητή
41. Ο χρόνος
Σήμερα θα ασχοληθούμε με τον χρόνο και τις διάφορες μορφές του. 

 

Θα εξετάσουμε τον χρόνο:
  • στο ημερολόγιο
  • στη ζωή του ανθρώπου (ηλικία)
  • στη σειρά με την οποία γίνεται μια πράξη
  • στις εποχές
  • στις μέρες της εβδομάδας
Το ημερολόγιο

 

 

 

Τα στάδια της ζωής του ανθρώπου

 

 

 

Οι εποχές του χρόνου
Τα παιδιά στις 4 ΕΠΟΧΕΣ του χρόνου ~ Los Niños

 

 

Το ελληνικό αλφάβητο, οι πρώτοι αριθμοί και οι μέρες της εβδομάδας-Παίζω και μαθαίνω ~ Είμα… | Greek language learning, Greek language, Learn greek

 

 

Τι μετράμε με το ρολόι;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ Μ. ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ | Προσωρινές Αλλαγές Ωραρίου 18/11 – 23/12
*******************************

 

 

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

42. Προσθέσεις με υπέρβαση της δεκάδας

 

 

Σήμερα θα προσπαθήσουμε να κάνουμε πρόσθεση με έναν διαφορετικό τρόπο. Αν και είναι λίγο μπερδεμένος (κατά τη γνώμη μου) θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τα πράγματα πιο απλά. Πρώτα θα θυμηθούμε τα ζευγαράκια του 10. Τα λέμε συχνά στην τάξη και ελπίζω να μην έχουμε πρόβλημα.

 

 Αποτέλεσμα εικόνας για ζευγαράκια του 10

 

Στη συνέχεια θα τους διηγηθώ μια ιστορία (η ιδέα ανήκει εδώ), για δυο κολλητούς φίλους, το 9 και το 4 και την περιπέτεια που έζησαν σε ένα καινούργιο παγωτατζίδικο της πόλης μας.
Μόλις οι δύο φίλοι έφτασαν έξω από το παγωτατζίδικο, διάβασαν μια πινακίδα που τους ενημέρωνε ότι η είσοδος επιτρέπονταν μόνο στους αριθμούς που έφτιαχναν μαζί το 10. Οι δυο φίλοι κοιτάχτηκαν ξαφνιασμένοι και απογοητευμένοι γιατί αυτοί μαζί έφτιαχναν το 13.
Κάθισαν μπροστά από τη βιτρίνα του μαγαζιού και ξερογλείφονταν, κοιτάζοντας τα πολλά είδη παγωτών. Τότε το 4 γούρλωσε τα μάτια του και χτύπησε παλαμάκια από τη χαρά του. Το 9 το κοίταζε όλο απορία.
– Άκου τι θα κάνουμε είπε το 4 στο 9, που συνέχιζε να μην καταλαβαίνει τίποτα. Θα σου δώσω εγώ 1 και έτσι θα γίνεις 10! Τότε θα μπορείς να μπεις μέσα το μαγαζί και να πάρεις παγωτό!
Το 9 αναποδογύρισε από τη χαρά του. Όμως μετά, αφού έκανε ακόμα ένα χοροπηδητό, σταμάτησε και ρώτησε το 4.
– Εντάξει, θα μου δώσεις 1 κι εγώ θα γίνω 10. Εσύ όμως, τι θα κάνεις; Θα μείνεις 3 και δεν θα φας και παγωτό. Αυτό είναι άδικο! Όχι, όχι! Δεν συμφωνώ!
– Μα δεν θα μείνω χωρίς παγωτό, χαζούλη, του απάντησε το 4.
– Μπορεί να χάσω 1 και να γίνω 3, όμως εσύ θα μπεις το μαγαζί και έτσι θα μου πάρεις κι εμένα ένα παγωτάκι που θα σε περιμένω εδώ, στο απέναντι παγκάκι. Έτσι, θα φάμε και οι δυο μας παγωτό και μαζί πάλι θα φτιάχνουμε το 13, αφού εσύ θα είσαι το 10 κι εγώ το 3.
– 10 + 3 μας κάνει δεκατρία, σωστά; Δεν είναι πολύ έξυπνο;

 

 

Αφού συζητήσουμε λίγο την παραπάνω ιστοριούλα, θα περάσουμε στο βιβλίο και θα θυμηθούμε πρώτα πώς μάθαμε να προσθέτουμε μέχρι τώρα.

 

πηγή εικόνας:http://kathemeraproti.blogspot.gr/2015/04/1_24.html

 

Μετά θα προσπαθήσουμε να κάνουμε την ίδια πρόσθεση με τον καινούριο τρόπο.

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

 

ABACUS_dimotikoupaidemata

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *