κλικ στο ψηφιακό βιβλίο
Κεφάλαιο 1. Αριθμοί μέχρι το 1.000
Στη Δευτέρα τάξη μάθαμε να αναγνωρίζουμε τους αριθμούς μέχρι το 1.000 να τους γράφουμε, να τους διαβάζουμε και να τους συγκρίνουμε μεταξύ τους.
Φέτος θα ξεκινήσουμε και θα θυμηθούμε όλα όσα μάθαμε γιατί θα μας φανούν πολύ χρήσιμα!
Ο άβακας μας βοήθησε να τοποθετούμε τα ψηφία των αριθμών ανάλογα με την αξία τους, σε εκατοντάδες (Ε), σε δεκάδες (Δ) και σε μονάδες (Μ).
Για να θυμηθούμε τι μάθαμε στη Β’ τάξη
Μάθαμε ότι ο ίδιος αριθμός έχει διαφορετική αξία ανάλογα τη θέση που βρίσκεται:
Μπορείς να κυκλώσεις το σωστό;
Ε Δ Μ
Μπορείς να βρεις τον αριθμό που δείχνουν οι άβακες;
Παίζουμε με τον άβακα
Ο αριθμός 328 γίνεται από το 300 + 20 + 8
Δηλαδή έχει : 3 εκατοντάδες (Ε) , 2 δεκάδες (Δ) και 8 μονάδες (Μ)
Μπορείς να αναλύσεις κι εσύ τους παρακάτω αριθμούς;
Παρατήρησες κάτι;
- Οι αριθμοί που βρίσκονται στις εκατοντάδες (εκτός από το 100) τελειώνουν όλοι σε -κόσια
τριακόσια, πεντακόσια, εξακόσια
- Οι αριθμοί που βρίσκονται στις δεκάδες (εκτός από το 10 και το 20) τελειώνουν όλοι σε -ντα
σαράντα, εξήντα, ογδόντα, ενενήντα
Παίζουμε με τους αριθμούς!
(Κλικ για on-line άνοιγμα της δραστηριότητας)
Τετράδιο εργασιών
κλικ στην εικόνα
—————****—————
κλικ στο ψηφιακό βιβλίο
Κεφάλαιο 2. Προσθέσεις διψήφιων και τριψήφιων αριθμών
Βασικός στόχος του κεφαλαίου αυτού είναι οι μαθητές να κάνουν μία επανάληψη και να θυμηθούν την πράξη της πρόσθεσης με διψήφιους και τριψήφιους αριθμούς που διδάχθηκαν στη Β τάξη. πιο συγκεκριμένα, στο παρόν κεφάλαιο επιδιώκεται να καταστούν οι μαθητές ικανοί να:
- Εκτελούν νοερά προσθέσεις διψήφιων και τριψήφιων αριθμών με εκατοντάδες και δεκάδες .
- Εκτελούν γραπτά και σε οριζόντια διάταξη προσθέσεις διψήφιων αριθμών χωρίς κρατούμενο και με κρατούμενο.
- Εκτελούν γραπτά και σε οριζόντια διάταξη προσθέσεις τριψήφιων αριθμών που είναι ακέραιες εκατοντάδες.
- Εκτελούν κάθετα τον αλγόριθμο της πρόσθεσης διψήφιων αριθμών με κρατούμενο και χωρίς κρατούμενο.
- Αντιμετωπίζουν καταστάσεις της καθημερινότητας στις οποίες απαιτούνται προσθέσεις διψήφιων και τριψήφιων αριθμών με δεκάδες.
πηγή: Μαθηματικά Γ τάξης, βιβλίο δασκάλου
πηγή: ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΟΥΤΖΟΥΡΗ | https://teachergeorgiasclass.weebly.com/
Β) Πρόσθεση με κρατούμενο
Βάζω τον ένα αριθμό κάτω από τον άλλο αριθμό προσέχοντας να είναι οι μονάδες κάτω από τις μονάδες, οι δεκάδες κάτω από τις δεκάδες και οι εκατοντάδες κάτω από τις εκατοντάδες.
1 1 1
Ελέγχω τι έμαθα…
—————****—————
κλικ στο ψηφιακό βιβλίο
Κεφάλαιο 3. Γεωμετρικά σχήματα και στερεά σώματα
Βασικοί στόχοι του κεφαλαίου είναι:
- να θυμηθούν τα βασικά χαρακτηριστικά των σχημάτων και να επεκτείνουν τις γνώσεις τους.
- να είναι ικανοί να αναγνωρίζουν και να απομονώνουν ένα σχήμα μέσα από μία σύνθεση γεωμετρικών σχημάτων.
- να αναγνωρίζουν τα γεωμετρικά σχήματα σε αντικείμενα της καθημερινότητας.
- να ανακαλύψουν εμπειρικά τις σχέσεις μεταξύ των σχημάτων.
πηγή: Μαθηματικά Γ τάξης, βιβλίο δασκάλου
- Τα γεωμετρικά στερεά “στέκονται” σε αντίθεση με τα γεωμετρικά σχήματα. Επίσης, τα γεωμετρικά σχήματα φτιάχνουν τις πλευρές από τα γεωμετρικά στερεά.
- Έτσι ο κύβος φτιάχνεται από 6 τετράγωνα, το παραλληλεπίπεδο από έξι ορθογώνια παραλληλόγραμμα ή ο κύλινδρος από δυο κύκλους κι ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο.
Εξάσκηση
Γράφω μέσα στο κάθε κουτάκι το όνομα του γεωμετρικού στερεού που αντιστοιχεί στο κάθε αντικείμενο.
ΠΗΓΗ: ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΟΥΤΖΟΥΡΗ | https://teachergeorgiasclass.weebly.com/
Κολλάμε τις παρακάτω εικόνες στο τετράδιό μας και περιγράφουμε όπως στο παράδειγμα.
Οι βασικοί στόχοι του κεφαλαίου είναι οι μαθητές να γίνουν ικανοί να:
- χειρίζονται με ευχέρεια και να ασκηθούν περαιτέρω στα γινόμενα της προπαίδειας του 5, του 2, του 10 ,του 3 και του 4.
- έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις πολλαπλασιασμού, για να εμπεδώσουν και να εμβαθύνουν στην πράξη αυτή.
πηγή: Μαθηματικά Γ τάξης, βιβλίο δασκάλου
Ξεκινάμε από το βιβλίο του μαθητή και θυμόμαστε σιγά σιγά την προπαίδεια που μάθαμε στη Β’ τάξη.
Με τον πολλαπλασιαμό βρίσκω:
- την ποσότητα που σχηματίζεται από την επανάληψη μιας άλλης ποσότητας
Παράδειγμα: Ο Νίκος έχει 2 μολύβια. Ο Χριστόφορος έχει 4 φορές περισσότερα μολύβια από τον Νίκο. Πόσα μολύβια έχει ο Χριστόφορος;
Σκέφτομαι:
|
Γνωρίζω: – Πόσα μολύβια που έχει ο Νίκος (2). – Πόσες φορές περισσότερα είναι τα μολύβια του Χριστόφορου (4). Δε γνωρίζω: – Τα μολύβια που έχει ο Σταύρος (;). |
||
Λύνω:
|
Μπορούμε να βρούμε πόσα μολύβια έχει ο Χριστόφορος προσθέτοντας 4 φορές τον αριθμό 2 ή πολλαπλασιάζοντας το 4 με το 2:
|
||
Απαντώ:
|
Ο Σταύρος έχει 8 μολύβια.
|
- τα “πολλά” από το “ένα”
Παράδειγμα: Στο τρενάκι του λούνα παρκ, σε κάθε βαγόνι χωράνε 4 παιδιά. Πόσα παιδιά χωράνε σε 7 βαγόνια;
Σκέφτομαι:
|
Γνωρίζω: – Τον αριθμό των παιδιών που χωράνε σε κάθε βαγόνι (4). – Τον αριθμό των βαγονιών (7). Δε γνωρίζω: – Το συνολικό αριθμό των παιδιών που χωράνε σε 7 βαγόνια. |
||
Λύνω:
|
Μπορούμε να βρούμε το συνολικό αριθμό των παιδιών που χωράνε στα βαγόνια προσθέτωντας 7 φορές τον αριθμό 4 ή πολλαπλασιάζοντας το 7 με το 4:
|
||
Απαντώ: |
Σε 7 βαγόνια χωράνε 28 παιδιά. |
Παιχνίδια με την προπαίδεια
Κάνε εξάσκηση την προπαίδεια παίζοντας στον υπολογιστή. Κάνε κλικ στα παρακάτω παιχνίδια:
Εξασκούμαι στα προβλήματα
Αντιγράφω τα προβλήματα στο τετράδιο μαθηματικών και τα λύνω
Η Χρυσή διαβάζει κάθε µέρα 10 σελίδες από το αγαπηµένο της βιβλίο. Πόσες σελίδες θα έχει διαβάσει σε µια εβδοµάδα;
Λύση:
Απάντηση:____________________________________________________
Η κάθε σχολική αίθουσα του σχολείου µας έχει 4 παράθυρα. Πόσα παράθυρα έχουν οι αίθουσες του σχολείου μας όλες µαζί;
Λύση:
Απάντηση:____________________________________________________
Παιχνίδια με την προπαίδεια
Οι βασικοί στόχοι του κεφαλαίου είναι οι μαθητές να γίνουν ικανοί να:
- Έρθουν σε επαφή με καταστάσεις πολλαπλασιασμού με την προπαίδεια του 8 και του 9 .
- Ασκηθούν σε διαιρέσεις μερισμού και μέτρησης.
- Εξετάσουν τη διαίρεση ως αντίστροφη πράξη του πολλαπλασιασμού
—————****—————