Κάνε κλικ στην εικόνα και διάβασε το μάθημα στο διδραστικό βιβλίο
Κεφ. 1: Υπενθύμιση Δ’ τάξης
*
*
Παίζω και μαθαίνω!
[κλικ στην εικόνα]
Τετράδιο εργασιών [κλικ]
_______________________________________________________________________________________________________________________
Κάνε κλικ στην εικόνα και διάβασε το μάθημα στο διδραστικό βιβλίο
κεφ. 2: Yπενθύμιση – Oι αριθμοί μέχρι το 1.000.000
_______________________________________________________________________________________________________________________
Κάνε κλικ στην εικόνα και διάβασε το μάθημα στο διδραστικό βιβλίο
κεφ. 3: Oι αριθμοί μέχρι το 1.000.000.000
Συμπέρασμα
Γράφουμε και διαβάζουμε μεγάλους αριθμούς εύκολα όταν χρησιμοποιούμε ψηφία και λέξεις (μεικτή γραφή)
Μαθαίνουμε τους αριθμούς μέχρι το 1.000.000.000
(δημιουργός Γ. Σουδίας)
[slideboom id=606059&w=425&h=370]
Ώρα για εξάσκηση!
Κάνε κλικ στην εικόνα και εξασκήσου στους αριυμούς μέχρι το 1.000.000.000
_______________________________________________________________________________________________________________________
Κεφ. 4: Αξία θέσης ψηφίου στους μεγάλους αριθμούς
πηγή:http://anoixtosxoleio.weebly.com
*
*
Εξάσκηση
[κάνε κλικ στην εικόνα]
*
Προβλήματα
- Κατά την διάρκεια του 8μήνου του 2014, διακινήθηκαν σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας 31,4 εκατ. επιβάτες, έναντι 27,1 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2013. Απ΄αυτούς, το 2014, οι 12.316.407 ταξίδεψαν στο εσωτερικό της χώρας και οι υπόλοιποι στο εξωτερικό.
α. Πόσοι λιγότεροι επιβάτες διακινήθηκαν το 2013 στα αεροδρόμια της χώρας;
β. Πόσα άτομα ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2014;
γ. Στο εξωτερικό ή στο εσωτερικό της χώρας ταξίδεψαν περισσότερα άτομα το 2014;
*
- Ο πληθυσμός της Ευρώπης (το 2013) ήταν 742 εκατομμύρια 500 χιλιάδες κάτοικοι, της Αμερικής 941 εκατομμύρια κάτοικοι της Ασίας 1 δισεκατομμύριο 367 εκατομμύρια κάτοικοι ενώ της Ινδίας 1, 265 δισεκατομμύρια κάτοικοι.
α. Να γράψεις με ψηφία τον πληθυσμό της κάθε ηπείρου.
β. Ποια ήπειρος έχει περισσότερους κατοίκους και πόσους;
_______________________________________________________________________________________________________________________
Κεφ. 5: Yπολογισμοί με μεγάλους αριθμούς
Όταν κάνουμε υπολογισμούς με μεγάλους αριθμούς, μπορούμε να τους στρογγυλέψουμε και να βρούμε γρήγορα το αποτέλεσμα με εκτίμηση.
Παράδειγμα: 3.432.000 είναι περίπου 3.500.000 ή 3.400.000
*
Πώς κάνω στρογγυλοποίηση;
(θα το δούμε και πιο αναλυτικά παρακάτω, στο κεφάλαιο 11)
[slideboom id=432402&w=425&h=370]
*
Εξασκούμαι στην προπαίδεια … στα πέναλτι!
(πηγή: http://users.sch.gr/sudiakos/stapenalti2/story.html)
*
Συμπληρώνω τον πίνακα του πολλαπλασιασμού
(πηγή: http://anoixtosxoleio.weebly.com)
*
Πάτησε στην εικόνα και συμπλήρωσε το αριθμόλεξο
_______________________________________________________________________________________________________________________
Κεφ. 6: Eπίλυση προβλημάτων
Η προσεκτική παρατήρηση και οργάνωση των δεδομένων και των ζητούμενων ενός προβλήματος μας βοηθάει να βρούμε ευκολότερα στρατηγικές που θα δώσουν τη λύση του.
- Διαβάζουμε καλά το πρόβλημα
- Σημειώνουμε τα γνωστά και τα ζητούμενα
- Εκτιμούμε και προσπαθούμε να βρούμε τι πράξεις θα κάνουμε
- Κάνουμε τις πράξεις
- Ελέγχουμε το αποτέλεσμα αν είναι λογικό και απαντάει στο ερώτημα του προβλήματος
[slideboom id=834770&w=425&h=370]
*
_______________________________________________________________________________________________________________________
Κεφ.55: Γνωριμία με τους αριθμούς 1.000.000.000 και άνω
_______________________________________________________________________________________________________________________
1o Επαναληπτικό
_______________________________________________________________________________________________________________________