↑ Επιστροφή σε Μαθηματικά

Εκτύπωσέ το Σελίδα

ΕΝΟΤΗΤΑ 1

 

 

 PictureΚάνε κλικ στην εικόνα και διάβασε το μάθημα στο διδραστικό βιβλίο

Κεφ. 1: Υπενθύμιση Δ’ τάξης

*

*

Παίζω και μαθαίνω!

[κλικ στην εικόνα]

Τετράδιο εργασιών [κλικ]

 

 

_______________________________________________________________________________________________________________________

PictureΚάνε κλικ στην εικόνα και διάβασε το μάθημα στο διδραστικό βιβλίο

κεφ. 2:  Yπενθύμιση – Oι αριθμοί μέχρι το 1.000.000

 

 _______________________________________________________________________________________________________________________

PictureΚάνε κλικ στην εικόνα και διάβασε το μάθημα στο διδραστικό βιβλίο

κεφ. 3: Oι αριθμοί μέχρι το 1.000.000.000

 

Συμπέρασμα

 

Γράφουμε και διαβάζουμε μεγάλους αριθμούς εύκολα όταν χρησιμοποιούμε ψηφία και λέξεις (μεικτή γραφή)

Μαθαίνουμε τους αριθμούς μέχρι το 1.000.000.000

(δημιουργός Γ. Σουδίας)

 Ώρα για εξάσκηση!

κκκκκ111Κάνε κλικ στην εικόνα και εξασκήσου στους αριυμούς μέχρι το 1.000.000.000

_______________________________________________________________________________________________________________________

Picture

 Κεφ. 4: Αξία θέσης ψηφίου στους μεγάλους αριθμούς

 

Picture

πηγή:http://anoixtosxoleio.weebly.com

*

*

Εξάσκηση

[κάνε κλικ στην εικόνα]

*

Προβλήματα

  •  Κατά την διάρκεια του 8μήνου του 2014, διακινήθηκαν σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας 31,4 εκατ. επιβάτες, έναντι 27,1 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2013. Απ΄αυτούς, το 2014, οι 12.316.407 ταξίδεψαν στο εσωτερικό της χώρας και οι υπόλοιποι στο εξωτερικό.

 

α. Πόσοι λιγότεροι επιβάτες διακινήθηκαν το 2013 στα αεροδρόμια της χώρας;

β. Πόσα άτομα ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2014;
γ. Στο εξωτερικό ή στο εσωτερικό της χώρας ταξίδεψαν περισσότερα άτομα το 2014;

*

  • Ο πληθυσμός της Ευρώπης (το 2013) ήταν 742 εκατομμύρια 500 χιλιάδες κάτοικοι, της Αμερικής 941 εκατομμύρια κάτοικοι της Ασίας 1 δισεκατομμύριο 367 εκατομμύρια κάτοικοι ενώ της Ινδίας 1, 265 δισεκατομμύρια κάτοικοι.

α. Να γράψεις με ψηφία τον πληθυσμό της κάθε ηπείρου.
β. Ποια ήπειρος έχει περισσότερους κατοίκους και πόσους;

 

_______________________________________________________________________________________________________________________

Picture

Κεφ. 5: Yπολογισμοί με μεγάλους αριθμούς

Εικόνα

Όταν κάνουμε υπολογισμούς με μεγάλους αριθμούς, μπορούμε να τους στρογγυλέψουμε και να βρούμε γρήγορα το αποτέλεσμα με εκτίμηση.

Παράδειγμα: 3.432.000 είναι περίπου 3.500.000 ή 3.400.000

*

Πώς κάνω στρογγυλοποίηση;

(θα το δούμε και πιο αναλυτικά παρακάτω, στο κεφάλαιο 11)

 

*

Εξασκούμαι στην προπαίδεια … στα πέναλτι!

(πηγή: http://users.sch.gr/sudiakos/stapenalti2/story.html)

*

Συμπληρώνω τον πίνακα του πολλαπλασιασμού

(πηγή: http://anoixtosxoleio.weebly.com)

*

Πάτησε στην εικόνα και συμπλήρωσε το αριθμόλεξο

 

_______________________________________________________________________________________________________________________

Picture

Κεφ. 6: Eπίλυση προβλημάτων

Εικόνα

Η προσεκτική παρατήρηση και οργάνωση των δεδομένων και των ζητούμενων ενός προβλήματος μας βοηθάει να βρούμε ευκολότερα στρατηγικές που θα δώσουν τη λύση του.

 

 

 

 

 

Μέχρι τώρα έχουμε μάθει ότι για να λύσουμε ένα πρόβλημα, ακολουθούμε κάποια συγκεκριμένα βήματα.
  • Διαβάζουμε καλά το πρόβλημα
  • Σημειώνουμε τα γνωστά και τα ζητούμενα
  • Εκτιμούμε και προσπαθούμε να βρούμε τι πράξεις θα κάνουμε
  • Κάνουμε τις πράξεις
  • Ελέγχουμε το αποτέλεσμα αν είναι λογικό και απαντάει στο ερώτημα του προβλήματος
Μπορούμε όμως, να βρούμε διαφορετικέςστρατηγικές για να λύσουμε ένα πρόβλημα;

*

*

_______________________________________________________________________________________________________________________

Picture

Κεφ.55: Γνωριμία με τους αριθμούς 1.000.000.000 και άνω

 

 

 

 

_______________________________________________________________________________________________________________________

 

Picture

1o Επαναληπτικό

_______________________________________________________________________________________________________________________

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/vpapagiann/?page_id=1453

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Yπενθυμίζουμε ότι η μηδενική χρέωση μέσω κινητής τηλεφωνίας ισχύει μόνο για τον παρόντα ιστότοπο και για τους ιστότοπους που αναφέρονται στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Η προβολή περιεχομένου από άλλο ιστότοπο που έχει ενσωματωθεί στον παρόντα ιστότοπο (π.χ. video youtube) ή το άνοιγμα συνδέσμων που οδηγούν σε εξωτερικό περιεχόμενο δεν υπάγονται στη μηδενική χρέωση.
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων