Ενότητα 3η

 

 

 

Ενότητα 3η

 


  Picture Το μάθημα στο βιβλίο του μαθητή

 17. Οι αριθμοί από το 10 μέχρι το 20

 

 

*****************************

 

 

Picture

Το μάθημα στο βιβλίο του μαθητή

18. Αθροίσματα μέχρι το 10

 

Στόχοι

Οι βασικοί στόχοι αυτής της ενότητας είναι οι εξής:

  • Η άσκηση των μαθητών στον υπολογισμό των αθροισμάτων μέχρι το 10
  • Η εισαγωγή και η άσκηση των μαθητών στην αντιμεταθετική ιδιότητα της πρόσθεσης

πηγή: Μαθηματικά Α τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

 

 

 

Μπορείς να πατήσεις στην παρακάτω εικόνα για να παίζεις την πρόσθεση των αριθμών στα δάχτυλα! 

 

 

Μπορείς να πατήσεις στην παρακάτω εικόνα για να μάθεις καλύτερα την πρόσθεση.

 

 *******************************

 

 

Το μάθημα στο βιβλίο του μαθητή

 

 

19. Oι τακτικοί αριθμοί – Τα διπλά αθροίσματα

 

  Στόχοι:

1.   Η άσκηση των μαθητών στον υπολογισμό των διπλών αθροισμάτων μέχρι το 10.

2. Η υπενθύμιση των όρων «διπλάσιο» και «μισό» και η άσκησή τους στην ικανότητα εύρεσης του διπλάσιου των αριθμών μέχρι το 5 και του μισού των ζυγών αριθμών μέχρι το 10.

3.  Η άσκηση των μαθητών στην τακτική διάταξη των αριθμών μέχρι το 10.

 

 

Θα ξεκινήσουμε με μια φανταστική ιστορία που διαδραματίζεται σε μια δεκαόροφη πολυκατοικία.

 

 

πολυκατοικία τελικό

 

 

 

 
Δείτε το στο slideshare.net

 

Μιλάμε για το μισό

Τι κάνω για να πάρω τη μισή τούρτα;

 

Με το μαχαίρι τη χωρίζω στη μέση, δηλαδή σε δύο (2) ίσα μέρη, σε δύο ίσα κομμάτια. Το ίδιο μπορώ να κάνω και σε άλλα πράγματα όπως μία πίτσα, ένα μήλο, μια σοκολάτα κ.ά.

 

 

 

Αν ήθελα όμως να χωρίσω τα 4 αστεράκια της τούρτας στη μέση και να βρω το μισό τους , τι θα κάνω;

 

 

Πόσα αστεράκια θα έχει το κάθε μέρος;

 

 

Η κυρία Σιντορέ και τα διπλά αθροίσματα

 

http://kiriasidore.blogspot.gr/(πατήστε στην εικόνα για να μεταφερθείτε στο blog της)

 

 

Κάποτε σε μια άλλη Α’ τάξη…

Παίξαμε με τα τουβλάκια, για να μάθουμε το μισό και το διπλάσιο!

 

 

τουβλάκια τουβλάκια2

 

 

lllll

 ********************************

 

 

 Το μάθημα στο βιβλίο του μαθητή

 

 

20. Τα νομίσματα μέχρι το 10

Στόχοι του μαθήματος

Στο κεφάλαιο αυτό θα ασχοληθούμε με τη συστηματική παρουσίαση των νομισμάτων του ΕΥΡΩ και των λεπτών μέχρι το 10 και θα αναλύσουμε τις σχέσεις μεταξύ των νομισμάτων αυτών. Πιο συγκεκριμένα μέσω του κεφαλαίου αυτού επιδιώκεται να καταστούν οι μαθητές ικανοί να :

  • χρησιμοποιούν τα νομίσματα στην καθημερινή ζωή και να αντιμετωπίζουν τα διάφορα προβλήματα που παρουσιάζονται
  • να χρησιμοποιούν με ευχέρεια τα νομίσματα του 1,2, 5 και 10 ευρώ καθώς και των λεπτών
  • γνωρίζουν τις ισοτιμίες και να μπορούν να ανταλλάσσουν μεταξύ τους τα νομίσματα εκτελώντας πράξεις με αριθμούς μέχρι το 10

πηγή: Μαθηματικά Α τάξη, βιβλίο δασκάλου

Μαθαίνω τα νομίσματα και τα χαρτονομίσματα
πηγή: http://users.sch.gr/dimylonaki/index.htm

 

Παίζουμε και μαθαίνουμε! 
Πάτησε στην εικόνα

 

Πάτησε στην εικόνα
Κλικ στην εικόνα

 

 

Τι κάναμε σε μια άλλη Α’ δημοτικού…

Μάθαμε τα νομίσματα και μαζί με αυτά πώς να ψωνίζουμε με τα δικά μας χρήματα! Φτιάξαμε το δικό μας μαγαζάκι και πουλήσαμε – αγοράσαμε διάφορα προϊόντα. Σ΄αυτό μας βοήθησε και η λίστα με τα ψώνια που γράψαμε, με μεγάλη προσοχή, ο καθένας μας! Σίγουρα δεν γίναμε τέλειοι στη χρήση των χρημάτων αλλά μέσα από το παιχνίδι σίγουρα θα γίνουμε!

 

 20170131_123603 20170131_123610 20170131_123633 20170131_123722
 ****************************

 

 

  Το μάθημα στο βιβλίο του μαθητή
 
21. Προσθετική ανάλυση αριθμών από το 6 μέχρι το 10

 

Πρώτος στόχος του κεφαλαίου αυτού είναι να βοηθηθούν οι μαθητές να κατανοήσουν τη δυνατότητα ανάλυσης των αριθμών από το 6 μέχρι το 10 σε αθροίσματα δύο όρων. Επιδιώκουμε επίσης να βοηθήσουμε τους μαθητές να εντοπίσουν, τα οργανώσουν και να εργαστούν με όλα τα αθροίσματα στα οποία αναλύονται οι αριθμοί από το 6 μέχρι το 10. τέλος, θεωρούμε ότι είναι σημαντικό οι μαθητές να εφαρμόζουν τη διαδικασία ανάλυσης των αριθμών με όλα τα δυνατά αθροίσματα σε πραγματικές καταστάσεις που εμφανίζονται στην καθημερινή τους ζωή.

πηγή: Μαθηματικά Α τάξη, βιβλίο δασκάλου

Κάποτε σε μια άλλη Α’ τάξη…
Εμείς σήμερα παίξαμε ένα παιχνίδι με κάρτες. Κάθε μαθητής πήρε από μία κάρτα με έναν αριθμό από το 1-9. Στη συνέχεια κάναμε “όρθια” μαθηματικά! Δηλαδή σηκωθήκαμε και ο καθένας έψαχνε να γίνει ζευγάρι με έναν άλλον ώστε να φτιάξουμε μαζί τον αριθμό που έγραφα στον πίνακα. Η αλήθεια είναι ότι ήταν πολύ διασκεδαστικό!

 

Παίζουμε και μαθαίνουμε

 

Πάτησε στην εικόνα

 ************************************

 

 

Picture
Το μάθημα στο βιβλίο του μαθητή

 

 22. Προβλήματα

 

Το κεφάλαιο αυτό έχει σαν στόχο να εισαγάγει τους μαθητές στη λογική της επίλυσης προβλημάτων.

 

 ************************************

 

 

Picture

 

Το μάθημα στο βιβλίο του μαθητή

 

 

23. Επανάληψη της 3ης ενότητας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *