Ενότητα 3η
Το μάθημα στο βιβλίο του μαθητή
17. Οι αριθμοί από το 10 μέχρι το 20
*****************************
Το μάθημα στο βιβλίο του μαθητή
18. Αθροίσματα μέχρι το 10
Στόχοι
Οι βασικοί στόχοι αυτής της ενότητας είναι οι εξής:
- Η άσκηση των μαθητών στον υπολογισμό των αθροισμάτων μέχρι το 10
- Η εισαγωγή και η άσκηση των μαθητών στην αντιμεταθετική ιδιότητα της πρόσθεσης
πηγή: Μαθηματικά Α τάξης, βιβλίο δασκάλου
Μπορείς να πατήσεις στην παρακάτω εικόνα για να παίζεις την πρόσθεση των αριθμών στα δάχτυλα!
Μπορείς να πατήσεις στην παρακάτω εικόνα για να μάθεις καλύτερα την πρόσθεση.
*******************************
Στόχοι:
1. Η άσκηση των μαθητών στον υπολογισμό των διπλών αθροισμάτων μέχρι το 10.
2. Η υπενθύμιση των όρων «διπλάσιο» και «μισό» και η άσκησή τους στην ικανότητα εύρεσης του διπλάσιου των αριθμών μέχρι το 5 και του μισού των ζυγών αριθμών μέχρι το 10.
3. Η άσκηση των μαθητών στην τακτική διάταξη των αριθμών μέχρι το 10.
Θα ξεκινήσουμε με μια φανταστική ιστορία που διαδραματίζεται σε μια δεκαόροφη πολυκατοικία.
Μιλάμε για το μισό
Με το μαχαίρι τη χωρίζω στη μέση, δηλαδή σε δύο (2) ίσα μέρη, σε δύο ίσα κομμάτια. Το ίδιο μπορώ να κάνω και σε άλλα πράγματα όπως μία πίτσα, ένα μήλο, μια σοκολάτα κ.ά.
Παίξαμε με τα τουβλάκια, για να μάθουμε το μισό και το διπλάσιο!
Στόχοι του μαθήματος
Στο κεφάλαιο αυτό θα ασχοληθούμε με τη συστηματική παρουσίαση των νομισμάτων του ΕΥΡΩ και των λεπτών μέχρι το 10 και θα αναλύσουμε τις σχέσεις μεταξύ των νομισμάτων αυτών. Πιο συγκεκριμένα μέσω του κεφαλαίου αυτού επιδιώκεται να καταστούν οι μαθητές ικανοί να :
- χρησιμοποιούν τα νομίσματα στην καθημερινή ζωή και να αντιμετωπίζουν τα διάφορα προβλήματα που παρουσιάζονται
- να χρησιμοποιούν με ευχέρεια τα νομίσματα του 1,2, 5 και 10 ευρώ καθώς και των λεπτών
- γνωρίζουν τις ισοτιμίες και να μπορούν να ανταλλάσσουν μεταξύ τους τα νομίσματα εκτελώντας πράξεις με αριθμούς μέχρι το 10
πηγή: Μαθηματικά Α τάξη, βιβλίο δασκάλου
Τι κάναμε σε μια άλλη Α’ δημοτικού…
Μάθαμε τα νομίσματα και μαζί με αυτά πώς να ψωνίζουμε με τα δικά μας χρήματα! Φτιάξαμε το δικό μας μαγαζάκι και πουλήσαμε – αγοράσαμε διάφορα προϊόντα. Σ΄αυτό μας βοήθησε και η λίστα με τα ψώνια που γράψαμε, με μεγάλη προσοχή, ο καθένας μας! Σίγουρα δεν γίναμε τέλειοι στη χρήση των χρημάτων αλλά μέσα από το παιχνίδι σίγουρα θα γίνουμε!
Πρώτος στόχος του κεφαλαίου αυτού είναι να βοηθηθούν οι μαθητές να κατανοήσουν τη δυνατότητα ανάλυσης των αριθμών από το 6 μέχρι το 10 σε αθροίσματα δύο όρων. Επιδιώκουμε επίσης να βοηθήσουμε τους μαθητές να εντοπίσουν, τα οργανώσουν και να εργαστούν με όλα τα αθροίσματα στα οποία αναλύονται οι αριθμοί από το 6 μέχρι το 10. τέλος, θεωρούμε ότι είναι σημαντικό οι μαθητές να εφαρμόζουν τη διαδικασία ανάλυσης των αριθμών με όλα τα δυνατά αθροίσματα σε πραγματικές καταστάσεις που εμφανίζονται στην καθημερινή τους ζωή.
πηγή: Μαθηματικά Α τάξη, βιβλίο δασκάλου
Παίζουμε και μαθαίνουμε
Πάτησε στην εικόνα