Του κόσμου το ψωμί

glwssa g dimotikou vivlio mathiti b teuxos

Κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

 

Το πιο γλυκό ψωμί

Καινούρια ενότητα σήμερα και στο πρώτο μάθημα θα διαβάσουμε ένα πολύ ωραίο παραμύθι από την Κεφαλλονιά.

imgp0 002

 

Ξεκλειδώνω το κείμενο

  1. Ποια πρόσωπα συναντάς στο παραμύθι;
  2. Τι συμβαίνει στο βασιλιά;
  3. Στην πρώτη και δεύτερη παράγραφο του παραμυθιού υπογράμμισε τα επίθετα που περιγράφουν την εμφάνιση και το χαρακτήρα του βασιλιά και του γέροντα. Να τα γράψεις τώρα παρακάτω:

    βασιλιάς: ………………………………………………………………………………………..

    γέροντας: ……………………………………………………………………………………….

 

Παίζω με τις λέξεις

 

  1. Βρες στο παραμύθι τις παρακάτω φράσεις. Συζήτησε με το διπλανό σου ή τη διπλανή σου τι σημαίνουν και εξηγήστε τες στην τάξη.

    • του πουλιού το γάλα

    • καρφάκι δε μου καίγεται

    • το μικρό μου δαχτυλάκι δεν κουνώ

    • έξω φρενών

    • το ένα του μύριζε, το άλλο του βρομούσε

 

 

Βλέπουμε…

 

 

 

Μέρος 1ο

αρχείο λήψης

Η Σοφούλα μας μαθαίνει…

Μιλάμε και μαθαίνουμε για τα θηλυκά ουσιαστικά σε -ισσα

ισσα

Κάνουμε εξάσκηση…

(στο τετράδιο της Γραμματικής)

1. Σχηματίζω τα θηλυκά ουσιαστικά που παράγονται από τα παρακάτω αρσενικά.

  • μανάβης _________________       μάντης _________________
  • βασιλιάς _________________       Σουλιώτης _________________
  • αγρότης _________________       γείτονας _________________
  • Ηπειρώτης _________________    δούκας _________________
  • πρίγκιπας _________________     φούρναρης _________________
  • πελάτης _________________       μάγειρας _________________

 

 

Μέρος 2ο

αρχείο λήψης

Η Σοφούλα μας μαθαίνει…

Μιλάμε και μαθαίνουμε για τον Ευθύ και Πλάγιο λόγο

Σήμερα θα μιλήσουμε για πρώτη φορά για τον ευθύ και τον πλάγιο λόγο

ευθυς

 

πλάγιος

 

Πώς θα μετατρέψουμε τον ευθύ λόγο σε πλάγιο;

 

Με ρώτησε:    “Πότε θα επιστρέψεις στα Τρίκαλα;”     Ευθύς λόγος

Με ρώτησε πότε θα επιστρέψω στα Τρίκαλα.   Πλάγιος λόγος

 

 

Πώς θα μετατρέψουμε τον πλάγιο λόγο σε ευθύ ;

Η γυμνάστρια ρώτησε ποια παιδιά  θέλουν να παίξουν βόλεϊ.    Πλάγιος λόγος

–   Ποια παιδιά θέλετε να παίξετε βόλεϊ; ρώτησε η γυμνάστρια. Ευθύς λόγος

 

Κάνουμε εξάσκηση…

(στο τετράδιο της Γραμματικής)

1. Μετατρέπω τον ευθύ λόγο σε πλάγιο.

  –  Πώς τα πέρασες το Σαββατοκύριακο; με ρώτησε ο Σωτήρης. 

Τι λόγος είναι: ___________________ Τον μετατρέπω σε _________________

________________________________________________________________

2. Μετατρέπω τον πλάγιο λόγο σε ευθύ.

Η Μαρία μου πρότεινε να πάμε να πούμε μαζί τον Λάζαρο.

Τι λόγος είναι: ___________________ Τον μετατρέπω σε _________________

________________________________________________________________

 

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

___________***___________

glwssa g dimotikou vivlio mathiti b teuxos

Κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

 

Το πιο γλυκό ψωμί (συνέχεια)

Σήμερα θα συνεχίσουμε την ιστορία με τον βασιλιά και τον γέροντα.

imgp0 005

Ξεκλειδώνω το κείμενο

  1. Τι εποχή νομίζεις ότι πήγε ο βασιλιάς στην καλύβα του γέροντα;
    Από πού το συμπεραίνεις;
  2. Υπογράμμισε στο κείμενο τις εργασίες που έκανε ο βασιλιάς για να φτιάξει ψωμί.
  3. Γιατί φάνηκε του βασιλιά ότι έφτιαξε το πιο γλυκό ψωμί του κόσμου;
  4. Tι διδάχθηκε ο βασιλιάς από την περιπέτειά του;
  5. Τι σου άρεσε στο παραμύθι που διάβασες;

 

Παρατηρώ και μαθαίνω

treree

 

 

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

___________***___________

 

 

glwssa g dimotikou vivlio mathiti b teuxos

Κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

 

Ψωμί 

Σήμερα θα διαβάσουμε ένα ποίημα του Γεωργίου Δροσίνη. Θα το συζητήσουμε αρκετά γιατί έχει πολλές δύσκολες λέξεις και έννοιες.

imgp0 015

Πινακωτή

pinakoti 5E8pr pBXoAIvKBW

 

Ρόκα

786d34f8130a380790c455739c8d6c4c

α9

Πρόσφορο

Σφραγίδα πρόσφορου διαμ. 13εκ. 3125 c69e8f1ae422a507cd1a8d70ce0bd45c L

 

Ξεκλειδώνω το κείμενο

  1. Υπογράμμισε λέξεις, φράσεις και στίχους, που έχουν σχέση με τον τίτλο του ποιήματος.
  2. Τι κάνει καθένα από τα πρόσωπα του ποιήματος;
  3. Βρίσκεσαι ανάμεσα στα πρόσωπα του ποιήματος.

• Τι βλέπεις;

• Τι ακούς;

• Τι αγγίζεις;

• Τι μυρίζεις;

• Τι γεύεσαι;

Βλέπουμε…

 

 

 

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

___________***___________

glwssa g dimotikou vivlio mathiti b teuxos

Κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

 

Καλή όρεξη!

Σήμερα θα μιλήσουμε για την υγιεινή διατροφή. Ποια τρόφιμα πρέπει να τρώμε συχνά και ποια πρέπει να τα αποφεύγουμε. 

Η ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ είναι μια μορφή απεικόνισης των συστάσεων και οδηγιών για υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

 

pyramida diatrogis

Κάνε κλικ στην εικόνα για να φτιάξεις τη δική σου ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ

 

Παίζω με τις λέξεις

 

  1. Συμπλήρωσε τα αντίθετα.Τα τρόφιμα μπορεί να είναι…επιτρεπόμενα – ………………………….. ωφέλιμα – ……………………………………..………………………………. – ανθυγιεινά ……………………………………… – άνοστα

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

___________***___________

glwssa g dimotikou vivlio mathiti b teuxos

Κλικ στο ψηφιακό βιβλίο

 

Ο Καραγκιόζης φούρναρης

Σήμερα θα διασκεδάσουμε με τον Καραγκιόζη! Ο Καραγκιόζης φούρναρης είναι το θεατρικό έργο που θα διαβάσουμε και θα γελάσουμε με την ψυχή μας!

imgp0 029

ο καραγκιόζης φιλόσοφος κουντούρης μιχάλης

Η ιστορία του Καραγκιόζη

Μέρος 1ο

αρχείο λήψης

Η Σοφούλα μας μαθαίνει…

Μιλάμε και μαθαίνουμε για τα Επιφωνήματα!

Εικόνα1 1

epifvnhmata

epif

Εικόνα13

πηγή εικόνας: http://kaiftasamestintriti.blogspot.com/2017/06/blog-post_13.html

Μέρος 2ο

αρχείο λήψης

Η Σοφούλα μας μαθαίνει…

Μιλάμε και μαθαίνουμε για τα Υποκοριστικά!

gbbnm

 

Βλέπουμε…

 

 

Τετράδιο εργασιών

logo 1

κλικ στην εικόνα

___________***___________