Η ενότητα χωρίζεται σε τρεις υποενότητες:
1. Ο χιονάνθρωπος και το κορίτσι
2. Κάτω από το χιόνι
3. Ο εγωιστής γίγαντας
ΘΕΜΑΤΑ
- Ανθρώπινες σχέσεις σε φανταστικές ιστορίες
- Αλλαγές στη φύση ανάλογα με την εποχή
- Ανθρώπινοι χαρακτήρες
ΕΙΔΗ ΛΟΓΟΥ/ΕΙΔΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
- Αναφορικός λόγος – Αφήγηση
- Λογοτεχνικά κείμενα
- Θεατρικός διάλογος
- Δελτίο καιρού
ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ
Ο μαθητής ασκείται βαθμιαία ώστε να είναι σε θέση :
- να αναδιηγείται ιστορίες
- να περιγράφει χαρακτήρες και συμπεριφορές
- να συντάσσει διαλόγους που ενσωματώνονται σε ιστορίες
- να διαμορφώνει το τέλος μιας ιστορίας σε σχέση με έναν συγκεκριμένο σκοπό
- να εκφράζεται με ποιητικό τρόπο
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
- Προσωπικές και κτητικές αντωνυμίες
- Η λειτουργία των ρημάτων δράσης σε μία αφήγηση
- Ονομασία συλλαβών και κανόνες συλλαβισμού
- Η προσωποποίηση
- Λεξιλόγιο (σημασίες λέξεων-φράσεων, αντιστοίχιση λέξης με εικόνα, οικογένειες λέξεων, αντίθετες)
πηγή: Γλώσσα Γ τάξη, βιβλίο δασκάλου
Κλικ στο ψηφιακό βιβλίο
Ο Χιονάνθρωπος και το κορίτσι
Ξεκλειδώνω το κείμενο
- Σε τι χρησιμεύουν οι λέξεις και οι φράσεις του κειμένου που είναι σε παρένθεση;
- Συζήτησε με την ομάδα σου τι θα χρειαστείτε για να παρουσιάσετε το έργο αυτό σε μια σχολική γιορτή.
- Στο απόσπασμα του θεατρικού έργου που διάβασες η πραγματικότητα ενώνεται με τη φαντασία. Ποια στοιχεία της ιστορίας είναι φανταστικά;
- Τι απασχολεί το χιονάνθρωπο; Συζήτησε με το διπλανό σου ή τη διπλανή σου τι άλλο νομίζετε ότι θα πρέπει να τον απασχολήσει σοβαρά.



Σήμερα θα θυμηθούμε τις προσωπικές αντωνυμίες και κυρίως τους αδύνατους τύπους της
Κάνουμε εξάσκηση…
Αντιγράφω στο τετράδιο Γραμματικής (μπλε)
- Να γράψεις την κατάλληλη προσωπική αντωνυμία στη θέση κάθε ονόματος:
Η Αλεξάνδρα χρωμάτισε τον πίνακα.
________________________________
Ο Φώτης πήγε διακοπές.
_______________________________
Οι γονείς μου είναι στη δουλειά.
_______________________________
Οι αρκούδες πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
_______________________________
Τετράδιο εργασιών
κλικ στην εικόνα
___________***___________
Κλικ στο ψηφιακό βιβλίο
Κάτω απ’ το χιόνι
Σήμερα θα διαβάσουμε ένα ποίημα του Τέλλου Άγρα και θα φανταστούμε τι μπορεί να κρύβεται κάτω από το χιόνι.
Αφού μετρήσουμε στροφές και στίχους και εξηγήσουμε τις άγνωστες λέξεις που μπορεί να υπάρχουν θα περάσουμε στην κατανόηση του ποιήματος.
Ξεκλειδώνω το κείμενο
- Υπογράμμισε τους στίχους που έχουν την ίδια σημασία με τον τίτλο του ποιήματος.
- Ταξιδεύεις με τις αισθήσεις σου μέσα στο ποίημα. Τι ακούς; Τι βλέπεις; Τι αγγίζεις;
- Στο ποίημα η φύση συμπεριφέρεται όπως και ο άνθρωπος. Να αναφέρεις μερικούς τέτοιους στίχους.
- Τι συμβαίνει στις τρεις πρώτες στροφές και τι στην τέταρτη στροφή;
Παρατηρώ και μαθαίνω
Στη συνέχεια θα θυμηθούμε για την προσωποποίηση.
Υπογράμμισε ποιες προτάσεις είναι προσωποποιήσεις
- Το γλυκό αεράκι φιλούσε το πρόσωπό μας.
- Η γιαγιά Ελένη φίλησε γλυκά τα εγγόνια της.
- Το μικρό κορίτσι έτρεμε από το κρύο.
- Η φλόγα έτρεμε στο τζάκι.
- Το χειμώνα όλη η φύση κοιμάται.
- Η αρκουδίτσα κοιμάται στην ζεστή σπηλιά της.
Επίσης θα κάνουμε μια επανάληψη στις συλλαβές και τον συλλαβισμό
Κάνουμε εξάσκηση…
Αντιγράφω στο τετράδιο Γραμματικής (μπλε)
Ποίηση Χαϊκού
- Τα Χαϊκού:
- Είναι μικρά ποιήματα που πρωτοεμφανίστηκαν στην Ιαπωνία.
- Περιγράφουν μια στιγμή του χρόνου, δημιουργούν μια εικόνα.
- Οι εποχές , τα χρώματα , η φύση κατέχουν σημαντική θέση.
- Η εικόνα που δημιουργεί ένα Χαϊκού αποκαλύπτει πώς νιώθει ο δημιουργός του.
Ο Σεφέρης είναι ένας από τους Έλληνες ποιητές που ασχολήθηκαν με τα Χαϊκού.
Τετράδιο εργασιών
κλικ στην εικόνα
___________***___________
Κλικ στο ψηφιακό βιβλίο
Ο εγωιστής γίγαντας
Σήμερα θα διαβάσουμε ένα όμορφο κείμενο του Όσκαρ Ουάιλντ, τον ¨Εγωιστή γίγαντα”.
Αφού το διαβάσουμε θα εξηγήσουμε τις άγνωστες λέξεις και θα προχωρήσουμε στην κατανόησή του, κάνοντας τις δραστηριότητες του βιβλίου.
Ξεκλειδώνω το κείμενο
- Αρίθμησε τα γεγονότα με τη σειρά που έγιναν.
[ ] Έφτιαξε έναν ψηλό τοίχο γύρω από τον κήπο.
[ ] Τα παιδιά δεν είχαν πια πού να παίξουν.
[ ] Ο Γίγαντας επέστρεψε σπίτι του.
[1] Τα παιδιά έπαιζαν στον όμορφο κήπο του Γίγαντα που έλειπε σε ταξίδι.
[ ] Έδιωξε τα παιδιά από τον κήπο του.
[ ] Απαγόρευσε σε όλους να μπαίνουν μέσα.
Για αντιγραφή και ορθογραφία θα έχουμε
-
Γράφω σωστά
- Συμπλήρωσε τα ο, ω στην παρακάτω οικογένεια λέξεων και βάλε τόνο όπου χρειάζεται.η παγ_νιά, παγ_νω, παγ_μένος -η -ο, το παγ_τό,
ο πάγ_ς, η παγ_θήκη, το παγ_δρόμιο, το παγ_πέδιλο
και την πρόταση: “Ήταν ένας τεράστιος πανέμορφος κήπος, με μαλακό πράσινο γρασίδι και ολάνθιστα λουλούδια.¨”
Μέρος 1ο
Η Σοφούλα μας μαθαίνει…
Μιλάμε και μαθαίνουμε για τις Κτητικές αντωνυμίες
Σήμερα θα μιλήσουμε και θα μάθουμε τις κτητικές αντωνυμίες. Είμαι σίγουρος ότι όλοι τις ξέρετε… Τις χρησιμοποιείτε κυρίως όταν τσακώνεστε με τα αδερφάκια σας ή με τους φίλους σας για παιχνίδια, ρούχα, γλυκά και άλλα πολλά!
πηγή εικόνας:https://teachergeorgiasclass.weebly.com/
Πρέπει να θυμάμαι πάντα ότι:
- Το επίθετο δικός, δική, δικό κλίνεται όπως το επίθετο καλός, -ή , -ό.
- Για να μην μπερδεύουμε τους αδύνατους τύπους των κτητικών αντωνυμιών με τους αδύνατους τύπους των προσωπικών αντωνυμιών, αρκεί να θυμόμαστε ότι οι προσωπικές αντωνυμίες βρίσκονται πριν ή μετά από ρήματα, ενώ οι κτητικές αντωνυμίες μπαίνουν μετά τα ουσιαστικά.
παράδειγμα
- Του έδωσα το δώρο. – Δώσε μου τον μαρκαδόρο. (προσωπικές αντωνυμίες)
- Έσπασα το ρολόι του. – Έχασα τη γόμα μου. (κτητικές αντωνυμίες)
Κάνουμε εξάσκηση…
Αντιγράφω στο τετράδιο Γραμματικής (μπλε)
- Κυκλώνω τις κτητικές αντωνυμίες στις παρακάτω προτάσεις
- Όταν διάβαζες εσύ, εγώ κοιτούσα προσεκτικά το γραπτό σου.
- Τα είδα με τα ίδια μου τα μάτια.
- Έλα στη γιορτή μου απόψε!
- O παππούς μου μας έδωσε την ευχή του.
- Ο σκύλος σου με δάγκωσε στο πόδι.
Βλέπουμε…
Τετράδιο εργασιών
κλικ στην εικόνα
___________***___________