Ενότητα 7

Picture

Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

 

41. Γνωρίζω αριθμούς μέχρι το 1.000

 

 

Βασικοί στόχοι:

Οι μαθητές να είναι ικανοί να διαβάζουν και να γράφουν και να διαχειρίζονται φωνολογικά αριθμούς μέχρι το 1.000

Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • Συγκρίνουν και να διατάσσουν τριψήφιους αριθμούς.
  • Αναλύουν και να συνθέτουν τριψήφιους.
  • Συμπληρώνουν αριθμητικές αλυσίδες μέχρι το 1.000 ανεβαίνοντας ή κατεβαίνοντας ανά 10, 50, 100.
  • Συνεργάζονται σε ομάδες των τεσσάρων.

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

Σήμερα θα μάθουμε πώς θα λέμε και πώς θα γράφουμε τους τριψήφιους αριθμούς μετά το 100. Θα ξεκινήσουμε με τις στρογγυλές εκατοντάδες και θα δούμε ότι σχηματίζονται με την πρόσθεση ενός μηδενικού ακόμα στο τέλος των δεκάδων.
Θα συνεχίσουμε και θα μάθουμε τη νέα θέση ψηφίων, που είναι οι εκατοντάδες.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για 41. Γνωρίζω αριθμούς μέχρι το 1.000

Διαδραστική δραστηριότητα – κουίζ

 

(Κλικ για on-line άνοιγμα της δραστηριότητας)
Picture
Πάτησε στην εικόνα
 Διάλεξε έναν αριθμό από κάθε ομάδα και στο τέλος
πάτα την κόκκινη βούλα για να ενωθούν. Διάβασε τον αριθμό που έφτιαξες.

 

 

 

 

Διάλεξε τον πρώτο δράκο και μετά το καρτελάκι που γράφει 0 to 999 για να βάλεις τους αριθμούς από τον μικρότερο στο μεγαλύτερο ή το καρτελάκι 999 to 0 για να βάλεις τους αριθμούς από τον μεγαλύτερο στον μικρότερο.
Πάτησε στην εικόνα

Φτιάξε έναν χιλιομετρητή!

 

 

 

 

θα σε βοηθήσει το σχέδιο…

 

 

 



Λήψη αρχείου

************************

 

 

 

Picture

 
Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

 

43. Φτιάχνω τριψήφιους αριθμούς και τους συγκρίνω

 

 

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να βρίσκουν τους αριθμούς που βρίσκονται πριν και μετά από μία εκατοντάδα, στηριζόμενη στο φωνολογική ανάλυση των αριθμών και στο συμπλήρωμα του 100
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • Κάνουν σύγκριση, διάταξη, παρεμβολή σε τριψήφιους αριθμούς.
  • Αναλύουν έναν τριψήφιο αριθμό σε μονάδες, δεκάδες, εκατοντάδες.
  • Μπορούν να αριθμούν ανά 1 μέχρι το 1.000 ανεβαίνοντας ή κατεβαίνοντας (με ή χωρίς εποπτικό υλικό).
  • Συνεργάζονται σε ομάδες για την επίτευξη μίας δραστηριότητας.

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

 Σήμερα θα συνεχίσουμε με τους τριψήφιους αριθμούς και θα πάμε στην ενότητα 43. Θα σχηματίσουμε τριψήφιους αριθμούς, θα τους συγκρίνουμε και θα παίξουμε με αυτούς.

 

 

 

 

 

 

***************************

 

 

 

 

Picture

 
Το μάθημα στο βιβλίο 
του μαθητή

 

 

 

 

 

 

44. Λύνω προβλήματα με μεγάλους αριθμούς

 

 

 

Βασικοί στόχοι

Οι μαθητές θα πρέπει να είναι ικανοί να λύνουν απλά προβλήματα με τριψήφιους αριθμούς
Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να:

  • Λύνουν προβλήματα με τριψήφιους χρησιμοποιώντας στρατηγικές ανάλογες όπως με τους διψήφιους (πίνακας, ζωγραφική, εποπτικό υλικό).
  • Αναλύουν και συνθέτουν τριψήφιους υπολογίζοντας νοερά σε στρογγυλούς αριθμούς τις εκατοντάδες (π.χ. 350+50, 800-50, 300+100).
  • Αναλύουν και συνθέτουν τριψήφιους αριθμούς κάνοντας νοερούς υπολογισμούς στην προηγούμενη εκατοντάδα (π.χ.298 +4= 200 +(98+2)+2=200+100+2=302.
  • Λύνουν σπαζοκεφαλιές (μαγικά τετράγωνα).
  • Βρίσκουν το λάθος σε έναν υπολογισμό και το διορθώνουν.
  • Συνεργάζονται σε ομάδες των τεσσάρων.

πηγή: Μαθηματικά Β τάξης, βιβλίο δασκάλου

 

 

 

 

Για να λύσουμε προβλήματα με μεγάλους αριθμούς, πρώτα τους αναλύουμε σε μικρότερους και μετά υπολογίζουμε και βρίσκουμε πιο εύκολα το αποτέλεσμα.

 

 

 

 

*************************