↑ Επιστροφή σε Γλώσσα

Εκτύπωσέ το Σελίδα

Ενότητα 3 – Μια παράσταση στην πλατεία

Αποτέλεσμα εικόνας για Αγωγή

 

Στην τρίτη ενότητα θα συνεχίσουμε και θα μάθουμε κι άλλα γραμματάκια (Θθ, Μμ, Ηη, Γγ, Χχ, Ζζ, Υυ).

Μεγάλο μέρος της ενότητας αυτής διαδραματίζεται γύρω από μια παράσταση Θεάτρου Σκιών. Θα μάθουμε για το Θέατρο σκιών, τους ήρωες, την ιστορία του, κ.ά. Θα το ξεχωρίσουμε από το κουκλοθέατρο και θα τονίσουμε τη σημασία του φωτός σ΄ αυτό το είδος θεάτρου, θα κατασκευάσουμε κι εμείς φιγούρες του Καραγκιόζη κι άλλων ηρώων και στο τέλος θα παίξουμε στην τάξη μας μια ιστορία, ίσως και δική μας, ποιος ξέρει;

 

 

 

 

Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 Θέατρο Σκιών

 

 

Θα ξεκινήσουμε όπως πάντα με την επεξεργασία της εικόνας. Θα εντοπίσουμε και θα περιγράψουμε τα πρόσωπα, τα ζώα, και τα αντικείμενα. Θα μιλήσουμε για τον χρόνο και τον τόπο.

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-A110/717/4742,21385/images/imgd0_003.jpg

 

Στην εικόνα βλέπουμε και μια αφίσα! Είναι καλή ευκαιρία να συζητήσουμε με τα παιδιά σχετικά με τις αφίσες. Τι είναι; πότε τις χρησιμοποιούμε; Πώς είναι φτιαγμένη; πού μπορούμε να δούμε μια αφίσα;

Σχετική εικόνα

 

 

 

Κατόπιν θα δούμε όλες τις λέξεις που περιγράφουν την εικόνα και θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε το γράμμα Θθ,  που είναι κοινό σε όλες.

Αφού δούμε και τον τρόπο γραφής του, θα το γράψουμε κι εμείς στο πράσινο τετράδιό μας.

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για το γράμμα Θθ

 

 

 

Μετά θα το συνδυάσουμε με όλα τα φωνακλάδικα γράμματα, που έχουμε μάθει και θα φτιάξουμε παρεούλες.

 

 

και ανάποδα!

 

 

 

Μετά θα αναλύσουμε την λέξη:

 

 

 

 

Στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στο κείμενο του βιβλίου και αφού το διαβάσουμε και εξηγήσουμε τις «δύσκολες» λέξεις Θεόρατο και θαλασσόλυκος και θα προσπαθήσουμε να βρούμε τις συνώνυμες τους, θα κιτρινίσουμε το γράμμα Θθ . Μετά θα μοιράσουμε κι εμείς ρόλους και θα διαβάσουμε το κείμενο ξανά!

 

 

Κατόπιν θα μιλήσουμε για το μια και μία και θα εξηγήσουμε ότι η διαφορά είναι στον τόνο!

 

 

Επίσης θα έχουμε μια πρώτη επαφή με το Σπ, σπ (τα παιδιά νομίζω ότι εύκολα θα το συνδυάσουν με το στ που μάθαμε)

 

 

Θα προχωρήσουμε στις δραστηριότητες του βιβλίου και θα ολοκληρώσουμε το μάθημα κυκλώνοντας το γραμματάκι Θθ στο τραγουδάκι.

 

 

 

 

Η παρουσίαση του μαθήματος

 

 

 

Γνωρίζουμε το:

Αποτέλεσμα εικόνας για Θέατρο σκιώνπάτησε στην εικόνα!

 

 

 

 

 

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

 

Πάτησε στην εικόνα

Picture

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*********************

 

 

 Διαβάζουμε!

 

 

 

 

Λέξεις:

καλάθι,    καλαθάκι,    κιθάρα,    θάλασσα,    Θανάσης,    Θάνος,    Αθανασία,    θέατρο, θεατής,    θεατρική    παράσταση,    μάθημα,    ήθελα,    λάθος,    κάθε,    θήκη,    θάρρος, θέση,    θερμόμετρο,    σπαθί,    θάμνος,    θρανίο,    θεός,    θεά,    Αθήνα,    Αθηνά

 

 

Προτάσεις
  • Ο Θανάσης είναι στο θέατρο.
  • Έκανε λάθος.
  • Θα ήθελα ένα ποτήρι νερό.
  • Θα πάμε στο θέατρο.
  • Ένα καλάθι με σπαθιά.
  • Είναι καλός μαθητής.
  • Έμαθε το μάθημα.
  • Να μία κιθάρα.
  • Να μία κόκκινη κιθάρα.
  • Έχω μία κιθάρα.
  • Ο Θάνος ήθελε μια κιθάρα.
  • Μια καθαρή θάλασσα.
  • Η Αθανασία είναι στην Αθήνα.
  • Η Αθηνά είναι στην Αθήνα.
  • Το θέατρο έχει θεατές.
  • Ο Θάνος έχει θίασο.

 

 

Αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (α΄ τεύχος, σελ. 38) και όταν ολοκληρώσουμε τις δραστηριότητες θα φτιάξουμε το βιβλιαράκι του Θθ

 

 

 

 πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

Αποτέλεσμα εικόνας για τετραδιο εργασιων γλωσσας α δημοτικου

 

 

 

 

 

 

*********************

 

 

 

Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 

 

 

Μύτη σαν σαλάμι

Τα παιδιά τελικά πήγαν στην παράσταση του Καραγκιόζη και εκεί συνάντησαν και τους άλλους ήρωες: Τον Σαμπέρ, τον Ορφέα, την Ιωάννα με τον παππού της, ακόμα και τον παπαγάλο!

Σήμερα θα μάθουμε το γράμμα Μμ. Θα ξεκινήσουμε όπως πάντα με την επεξεργασία της εικόνας. Θα εντοπίσουμε και θα περιγράψουμε τα πρόσωπα, τα ζώα, και τα αντικείμενα. Θα μιλήσουμε για τον χρόνο και τον τόπο.

 

 

 

 

 

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-A110/717/4742,21385/images/imgd0_017.jpg

 

 

 

 Αφού εντοπίσουμε το κοινό γράμμα σε όλες τις λέξεις από την εικόνα, θα φτιάξουμε τον άξονα τον δικών μας λέξεων. Πρώτα όμως θα δούμε την ιστορία της μικρής μαϊμούς!

 

 

Η Μικρή Μαϊμού

 

 

 

 στη συνέχεια θα μάθουμε να το γράφουμε
θα φτιάξουμε της συλλαβές με το Μμ
ακόμα και τις ανάποδες!
Στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στο κείμενο του βιβλίου και αφού το διαβάσουμε και επισημάνουμε και πάλι τα σημεία στίξης ( ! ; . , –)

 

 

 

 

μετά θα κιτρινίσουμε το γράμμα Μμ . Μετά θα μοιράσουμε κι εμείς ρόλους και θα διαβάσουμε το κείμενο ξανά!
Στη συνέχεια θα προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τα συναισθήματα του Καραγκιόζη και του Μορφονιού μέσα από τα λόγια τους. Για κάθε συναίσθημα θα ζωγραφίσουμε μια φατσούλα πρόσωπο. (Η ιδέα ανήκει στην: http://taksiasterati.blogspot.gr)

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για πρόσωπα φατσούλες

 

 

 

Αφού ζωγραφίσουμε τις φατσούλες, θα προσπαθήσουμε να τις συνδέσουμε με τα αντίστοιχα σημεία στίξης. Με αυτόν τον τρόπο θα μάθουμε πώς εκφράζουμε τα συναισθήματά μας στον γραπτό λόγο.

 

 

 

Εδώ θα μιλήσουμε λίγο παραπάνω για το κόμμα και τη χρήση του.

 

κόμμα

 

 

 

πηγή! http://kathemeraproti.blogspot.gr/2014/12/blog-post_4.html

 

 

 

Θα προχωρήσουμε στις δραστηριότητες του βιβλίου και θα ολοκληρώσουμε το μάθημα κυκλώνοντας το γράμμα Μμ στο τραγουδάκι με κόκκινη ξυλομπογιά.

 

 

 

 

 

 

 

Η παρουσίαση του μαθήματος

 

 

 

 

 

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

 

Πάτησε στην εικόνα

  Picture

 

 

 

 

*********************

 

 

 Διαβάζουμε!

 

 

Λέξεις

 

όνομα,   μαμά,   μητέρα,   Μαρίνα,   Μαρία,   Μελίνα,   Μίκα,   Μάνος,   Μάκης,

 

   Μιχάλης,   μέλι,   μέλισσα,    μάσκα,    μια,    μόνος,    καλάμι,   καμήλα,

 

   καλημέρα,   ημέρα,    μήνας,   καραμέλα,    σαλάμι,   μακαρόνια,    μάστορας,  

 

  μάτι,   μάτια,   ματιά,   μήλο,   μάγισσα,   μόνος,   μόνη,   μόνο

 

 

 

Προτάσεις
  • Μια μάσκα.
  • Μαρίνα πάρε μήλα.
  • Μαμά πάρε το μέλι.
  • Θα ήθελα μια μάσκα.
  • Θα ήθελα μια καραμέλα.
  • Ο μάστορας είναι μόνος.
  • Ο Μάκης και η Μαρία είναι μαθητές.
  • Με λένε Μελίνα.
  • Να μια κιθάρα.
  • Να ένα μανιτάρι.
  • Καλημέρα καμήλα.
  • Μίλα με το Μίμη.
  • Πάμε Μιχάλη στο σπίτι.

 

 

 

 

 

*********************

 

 

 

Αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (α΄ τεύχος, σελ. 40) και όταν ολοκληρώσουμε τις δραστηριότητες θα φτιάξουμε το βιβλιαράκι του Μμ

 

 

 

 πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

Αποτέλεσμα εικόνας για τετραδιο εργασιων γλωσσας α δημοτικου

 

 

 

 

 

 

*********************

 

 

 

 Βλέπουμε μια παράσταση Καραγκιόζη!

 

 

 

 

 

 

*********************

 

 

 

Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

 Μήλα και καμήλα

 

Η παράσταση Καραγκιόζη θα συνεχιστεί και στο σημερινό μάθημα με περισσότερα γέλια και απρόοπτα! 

Εικόνα

Αφού δούμε και επεξεργαστούμε την εικόνα του μαθήματος, θα εντοπίσουμε το κοινό γράμμα σε όλες τις λέξεις που είναι το γνωστό μας πλέον Ηη και θα φτιάξουμε τον άξονα τον δικών μας λέξεων.

 

 στη συνέχεια θα μάθουμε να το γράφουμε
 

 

θα φτιάξουμε της συλλαβές με το Ηη

 

 

 

Κατόπιν θα εντοπίσουμε και θα κιτρινίσουμε το γράμμα Ηη. Μετά θα μοιράσουμε κι εμείς ρόλους και θα διαβάσουμε το κείμενο ξανά!

Στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στις δραστηριότητες του βιβλίου και θα ολοκληρώσουμε το μάθημα κυκλώνοντας το γράμμα Ηη στο τραγουδάκι με κόκκινη ξυλομπογιά.

 

Picture

 

 

 

 

Η παρουσίαση του μαθήματος

 

 

 

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

 

Πάτησε στην εικόνα

 

 

 

 

 


Ένας καλός φίλος – Ηη
Πηγή: http://www.jele.gr

 

 

*********************

 

 

 Διαβάζουμε!

 

 

 

Λέξεις:

 

μήλο,      καλημέρα,       καμήλα,        ημέρα,        μήνας,       σήμερα, 

 

Ηλίας,       Ήρα,         Μιχάλης,        Άκης,           Άρης,          Σάκης, 

 

Πασχάλης,         η Πόπη,        η Ελένη,        πήρα,       πήγα,    

 

  ήθελα,     ήταν,          η στάση,        ηλιόσπορος,      σκηνή

 

 

Προτάσεις
  • Είναι μαθητής.
  • Είναι καλός μαθητής.
  • Πάρε ένα μήλο.
  • Στη σκηνή.
  • Ο Άκης είναι στον κήπο.
  • Ήρθε ο Ηλίας στο σπίτι.
  • Ήρα πάρε τρία μήλα.
  • Η Πόπη και ο Τάκης.
  • Σήμερα έχει καλή μέρα.
  • Ο Άρης είναι στη σκηνή.
πηγή: http://emathisi.weebly.com

 

 

*********************

Αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (α΄ τεύχος, σελ. 42) και όταν ολοκληρώσουμε τις δραστηριότητες θα φτιάξουμε το βιβλιαράκι του Ηη

 

 

 

 πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

Αποτέλεσμα εικόνας για τετραδιο εργασιων γλωσσας α δημοτικου

 

 

Αφού ολοκληρώσουμε όλες τις δραστηριότητες του τετραδίου εργασιών θα μιλήσουμε για τις καταλήξεις λέξεων σε  και η

 

κατάληξη η ι

 

 και φυσικά θα κάνουμε και μια εξάσκηση να δούμε αν τα καταφέρνουμε!

 

κατάληξη η- ι

 

 

 

 

 

*********************

 

 

 

Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

 

Γάτα και παπαγάλος

Θα ξεκινήσουμε το μάθημά μας με μια σύντομη αναδρομή στο τι έγινε μέχρι τώρα στην ενότητα που είμαστε. Μετά θα προχωρήσουμε κανονικά όπως πάντα με την επεξεργασία της εικόνας.

 

 

Θα βρούμε τα πρόσωπα της εικόνας, (έχουμε ένα καινούργιο πρόσωπο – τον καραγκιοζοπαίχτη), θα εντοπίσουμε το κοινό γράμμα σε όλες τις λέξεις, θα κάνουμε υποθέσεις για το τι μπορεί να έγινε (θα χρησιμοποιήσουμε λέξεις όπως το ίσως, μπορεί, υποθέτω) και θα φτιάξουμε τον άξονα τον δικών μας λέξεων αφού πρώτα δούμε τον Γουρλομάτη γάιδαρο.

 

 

Ο Γουρλομάτης Γάιδαρος

 

 

 

 Στη συνέχεια θα μάθουμε να το γράφουμε.
Το πεζό γ θέλει λίγη περισσότερη εξάσκηση. Θα επισημάνουμε ότι γράφεται το μισό από πάνω και το άλλο μισό κάτω από τη γραμμή. Θα βρούμε κι άλλα γράμματα , όπως το ρ και το μ,  που έχουν το ίδιο γνώρισμα.  
 

 

 

Θα φτιάξουμε τις συλλαβές…

 

… και ανάποδα!

 

 

Μετά θα διαβάσουμε το κείμενο μερικές φορές και θα δούμε τελικά τι έγινε. Θα ζητήσω να μου αφηγηθούν περιληπτικά (με λίγα λόγια) όλη την ιστορία και μετά θα κιτρινίσουμε το γράμμα Γγ.

 

 

Κατόπιν θα βρούμε όλα τα σημαδάκια στίξης και θα εξηγήσουμε για ακόμα μια φορά πώς τα χρησιμοποιούμε.

 

 

 Στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στις δραστηριότητες της ενότητας και θα ακούσουμε το τραγούδι του παπαγάλου.

 

 

 

 

 Θυμάμαι πότε βάζω -ι ή -η στο τέλος των λέξεων.

 

ο η ι τοπηγή:http://taksiasterati.blogspot.gr

 

 

 

 

 

Τέλος θα δουλέψουμε τον πληθυντικό των ουδετέρων σε και θα μάθουμε πως σχηματίζεται με την προσθήκη ενός στο τέλος της λέξης.

το πανί   τα πανιά

το καλάθι    τα καλάθια

το πατίνι   τα πατίνια

 

 

 

 

Η παρουσίαση του μαθήματος

 

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

 

 

παγόνι ακροστιχίδα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πάτησε στην εικόνα

 

Πηγή: http://www.jele.gr

*********************

 

 

 Διαβάζουμε!

 

Λέξεις:
παγόνι, γάλα, γορίλας, γάτα, γατάκι, γόμα, μαγιά, πήγε, γλάρος,
παπαγάλος, άλογο, για, γιατί, γιαγιά, γεράκι, γόνατο, λαγός, Γιάννης,
Γεράσιμος, γη, γελάνε, γελάς, γερανός, γέρος, γιατρός, παγάκι.

 

 

Προτάσεις:
 
  • Το παγόνι.
  • Θα ήθελα λίγο γάλα.
  • Η γάτα έχει τρία γατάκια.
  • Γάτα, γάτα! Πέτα, αν θες, και πιάσε με.
  • Η γάτα είναι στη σκηνή.
  • Η γιαγιά είναι στον κήπο.
  • Ο λαγός ήθελε καρότα.

Πηγή:http://emathisi.weebly.com

 

 

*********************

 

Αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (α΄ τεύχος, σελ. 44) και όταν ολοκληρώσουμε τις δραστηριότητες θα φτιάξουμε το βιβλιαράκι του Γγ.

 

 

 

 πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

Αποτέλεσμα εικόνας για τετραδιο εργασιων γλωσσας α δημοτικου

 

 

 

 

Άγρια Ζώα – Ο Γορίλας

 

 

 

 

 

 

*********************

Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

Ένα λεμόνι με φτερά

Αφού η γάτα «έκλεψε» την παράσταση, σειρά έχει ο παπαγάλος. Η παρέα συγκεντρώθηκε και τον ψάχνει. Μαζί τους και ο κυρ Σπαθάρης, ο καραγκιοζοπαίχτης. Σήμερα μέσα από αυτή την ιστορία, θα μάθουμε το γράμμα Λλ. 

 

 

Εικόνα

 

 

Αφού δούμε και επεξεργαστούμε την εικόνα του μαθήματος, θα εντοπίσουμε το κοινό γράμμα σε όλες τις λέξεις που είναι το γνωστό μας πλέον Λλ και θα φτιάξουμε τον άξονα τον δικών μας λέξεων, αφού πρώτα δούμε Το Λαχανιασμένο Λεωφορείο.

 

 

 

 

 

 στη συνέχεια θα μάθουμε να το γράφουμε
 

 

 

Στη συνέχεια θα μάθουμε τις συλλαβές με το Λλ 

 

 

…και τις ανάποδες
πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr/

 

 

Κατόπιν θα αναλύσουμε τη λέξη λεμόνι

 

 

Στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στο κείμενο του βιβλίου και αφού το διαβάσουμε και επισημάνουμε και πάλι τα σημεία στίξης ( ! ; . , –), θα κιτρινίσουμε όλα τα Λλ.
 Μετά θα κάνουμε κι εμείς τις δικές μας υποθέσεις με το «Λες να …» και στη τη συνέχεια θα προχωρήσουμε στις δραστηριότητες της ενότητας και θα ακούσουμε το τραγούδι του παπαγάλου.

 

 

 

 

 

 

 

Η παρουσίαση του μαθήματος

 

 

 

Πριν ολοκληρώσουμε το μάθημά μας θα θυμηθούμε και πάλι πώς γράφουμε τα πολλά. Και ποιος είναι ο πιο κατάλληλος γι΄αυτό; Μα φυσικά ο συμμαθητής μας ο Εφραίμ!

 

πολλά

 

 

 

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

Πάτησε στην εικόνα

 
 

 

 

Ένα λεμόνι με φτερά  (Λ, λ)

Picture

 

 

 

Το κυνήγι του θησαυρού – Λλ

Picture

 

 

 

 

*********************

 Διαβάζουμε!

 

Λέξεις:
λεμόνι, λαγός, Λάκης, Λένα, το λεμόνι – τα λεμόνια – η λεμονιά, παραλία,
Γάλλος, καλάθι, έλα,
 
ελάτε, όλα, πιπίλα, λέμε, έλατο, λίγο, ρολόι, σοκολάτα 
 
 

 

Προτάσεις
  • Μέσα στο καλάθι.
  • Θα ήθελα να είναι λαγός.
  • Τα καλάμια είναι στο ποτάμι.
  • Η γιαγιά έλεγε ιστορίες.
  • Ο Λάκης και η Λένα είναι μαθητές.
  • Η λεμονιά έχει λεμόνια.
  • Η πορτοκαλιά έχει πορτοκάλια.
  • Η ελιά έχει ελιές.
  • Η κερασιά έχει κεράσια.
  • Η πεπονιά έχει πεπόνια.

 

Πηγή: http://emathisi.weebly.com/

 

*********************

Αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (α΄ τεύχος, σελ. 46) και όταν ολοκληρώσουμε τις δραστηριότητες θα φτιάξουμε το βιβλιαράκι του Λλ.

 

 πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

Αποτέλεσμα εικόνας για τετραδιο εργασιων γλωσσας α δημοτικου

 

 

 

 

 

*********************

Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

Χάσαμε τη γάτα

 

Σήμερα θα δούμε ότι η παρέα βρήκε τον παπαγάλο αλλά έχασε τη γάτα! Θα δούμε και θα επεξεργαστούμε την εικόνα, όπως κάθε φορά, αλλά παράλληλα θα προσπαθήσουμε να φανταστούμε τι μπορεί να έχει συμβεί.

 

 

Το γράμμα που θα μάθουμε είναι το Χχ κι αφού το γράψουμε θα βρούμε λέξεις που αρχίζουν με αυτό.

 

 

 

 

Μετά θα το τοποθετήσουμε κι αυτό στο νησί της ησυχίας, που μέρα με την ημέρα όλο και γεμίζει με νέα μέλη!

Κατόπιν θα φτιάξουμε τις συλλαβές

 

 

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr/

 

 

Στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στο κείμενο του βιβλίου και αφού το διαβάσουμε  θα κιτρινίσουμε όλα τα Χχ.

 

 

Θα εξηγήσουμε την πρόταση του μαθήματος «Πάλι θάλασσα τα έκανε!» και θα μιλήσουμε για τις μεταφορικές εκφράσεις.

 

 

Πάλι θάλασσα τα έκανες.

 

Παλεύω με νύχια και με δόντια.

Μιλάω έξω από τα δόντια.

 

Ρίχνω νερό στο κρασί μου.

 

Έκανε μια τρύπα στο νερό.

 

 

Θα συνεχίσουμε με την ανάλυση της λέξης λάχανο.

 

 

 

 

Μετά θα περάσουμε στις δραστηριότητες του βιβλίου και τέλος θα διαβάσουμε το τραγουδάκι όπου θα κυκλώσουμε με κόκκινη ξυλομπολιά όλα τα Χχ.

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Χάσαμε τη γάτα

 

 

Εδώ συναντάμε για πρώτη φορά την απόστροφο. 

 

 

 

 

Αργότερα θα μάθουμε περισσότερα για την απόστροφο. Σήμερα θα κάνουμε μια απλή αναφορά.

 

 

 

 

Επίσης θα μιλήσουμε και για τους γλωσσοδέτες και θα πούμε μερικούς!

 

 

Ο παπάς ο παχύς έφαγε παχιά φακή.
Γιατί , παπά παχύ έφαγες παχιά φακή;

Μια πάπια, μα ποια πάπια; Μια πάπια με παπιά.

Θαλασσόλυκος στη θάλασσα
θαλλασοπνίγεται,
θαλλασσοπούλι θαλασσί
θαλλασοδέρνεται.

 

 

Τέλος θα ακούσουμε το τραγουδάκι, για να βγούμε διάλειμμα χαρούμενοι και χαμογελαστοί!

 

 

 

 

 

 

 

Η παρουσίαση του μαθήματος

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

Πάτησε στην εικόνα

 
 

 

Χάσαμε τη γάτα  (Χ,  χ)

 

 

Ποιος τρώει το χορτάρι; – Χχ

Πηγή: http://www.jele.gr

 

 

 

*********************

 Διαβάζουμε!

 

Λέξεις:

 

λάχανο, χαλίκι, χέρι, χεράκι, χαρά, Χάρης,
Χαρά, Χρήστος, Χριστός, Χριστούγεννα, χαλί – χαλιά –
χάλια, χαρτί – χαρτιά, χόρτα, χάρακας, χορδές

 

 

Προτάσεις

  • Χάσαμε τη γάτα.
  • Πάτησα ένα χαλίκι.
  • Τι έχει η Χαρά; Η Χαρά έχει ένα χαλί.
  • Χθες ήρθε η μαμά.
  • Ο Χάρης είναι χαρούμενος.
  • Το χαρτί έπεσε στο χαλί.
  • Ο Χάρης έχει στο χέρι ένα χάρακα.
  • Η χήνα είναι στα χόρτα.

 

 

 

 

*********************

Αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (α΄ τεύχος, σελ. 48) και όταν ολοκληρώσουμε τις δραστηριότητες θα φτιάξουμε το βιβλιαράκι του Χχ.

 

 πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

Αποτέλεσμα εικόνας για τετραδιο εργασιων γλωσσας α δημοτικου

 

 

 

 

 

 

 

 

*********************

 

 

 

Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

Ένα ζιζάνιο στη ζύμη

Σήμερα θα συνεχίσουμε και θα δούμε τις καινούριες περιπέτειες της γάτας. Η παρέα αυτή τη φορά θα βρεθεί σε ένα ζαχαροπλαστείο κι η άτακτη γατούλα θα πέσει μέσα στη σοκολάτα αφού πρώτα πατήσει τη ζύμη και θα σκορπίσει τη ζάχαρη! Με αυτόν τον τρόπο θα γνωρίσουμε και τα δυο τελευταία γράμματα αυτής της ενότητας το Ζζ και το Υυ.

Θα δούμε και θα επεξεργαστούμε την εικόνα, όπως κάθε φορά και θα κάνουμε υποθέσεις για το τι μπορεί να έχει συμβεί.

Αποτέλεσμα εικόνας για Ένα ζιζάνιο στη ζύμη

 

Τα γράμματα που θα μάθουμε είναι το Ζζ και το Υυ κι αφού το γράψουμε…

 

 

 

 

 

 

…θα βρούμε λέξεις που αρχίζουν με αυτά. Από το Υυ σίγουρα θα βρούμε λιγότερες αλλά δεν πειράζει!

Για να βοηθηθούμε και να εμπνευστούμε θα δούμε πρώτα το «Ζηλιάρικο ζουζούνι» και τον «Υπέροχο υπναρά«

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια θα φτιάξουμε τις συλλαβές

 

 

 

 

και ανάποδα…

 

 

 

 

 Yy
Μετά θα μιλήσουμε για τα τρία ι,η,υ.  Είπαμε τα ονόματά τους (έτσι θα τα λέμε από δω και πέρα)…

 

 

πηγή: http://kathemeraproti.blogspot.gr/

 

Στη συνέχεια θα προχωρήσουμε στο κείμενο του βιβλίου και αφού το διαβάσουμε  θα κιτρινίσουμε όλα τα Ζζ.

Στο επόμενο μάθημα θα κιτρινίσουμε όλα τα Υυ.

Εδώ πρέπει να πούμε ότι θεωρήσαμε καλό τα παιδιά να διδαχθούν ξεχωριστά τα γράμματα του μαθήματος. Έτσι σήμερα θα κάνουμε μόνο το Ζζ και όσες δραστηριότητες έχουν σχέση με αυτό.

 

Αφού ολοκληρώσουμε τις αντίστοιχες δραστηριότητες θα περάσουμε στο τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε κι εκεί τις ασκήσεις που αφορούν το γράμμα Ζζ.

Την επόμενη μέρα θα κάνουμε τις αντίστοιχες δραστηριότητες που έχουν σχέση με το Υυ

 

 

Θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε στο κείμενο τις «λέξεις που μοιάζουν», δηλαδή τις οικογένειες λέξεων, και θα σκεφτούμε κι άλλες.

ομάδες λέξεων

 

 

 

 

 

 

Η παρουσίαση του μαθήματος


 

 

Όταν ολοκληρώσουμε και το γράμμα Υυ, θα ακούσουμε και το τραγουδάκι!

 

 

 

 

 

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

Πάτησε στην εικόνα

 

 

 

 
 

Ένα ζιζάνιο στη ζύμη  (Ζ,  ζ)

 

 

 

Ένα ζιζάνιο στη ζύμη  (Υ,  υ)

 

 

 

 

Με τι φτιάχνουμε τα γλυκά; – Ζζ

 

 

 

 

 

Ο ύπνος του μυρμηγκιού – Υυ

 

 

*********************

 Διαβάζουμε!

 

Λέξεις:

 

Ζ ζ: ζύμη, ζιζάνιο, ζαβολιά, ζάρι, ζάρια, Ζαχαρίας, Ζέτα, ζημιά, πινέζα, ζελές

Υ υ: υλικά, υπολογιστής, ύπνος, Υβόνη, υποβρύχιο, λύκος, τυρί, μύγα, ρύζι, ρυζόγαλο, νύχι

 

 

 Προτάσεις

 
•Η  Ζωή  διάβασε  ένα  μυθιστόρημα.

 

•Η  Δανάη  ζύγισε  τη  ζάχαρη.

 

•Στο  δάσος  ζουν  πολλά  ζώα.

 

•Το  δέμα  ζύγιζε  δέκα  κιλά.

 

•Ο  Ζαχαρίας  αγόρασε  μια  ζώνη.

 

•Ο  Ζήσης  κάλεσε  ένα  ταξί.

 

•Η  Ζωή  ζύμωσε  κουλουράκια  στην  κουζίνα.

 

•Ο  Αλέξης  ζήτησε  από  τη  Ζωή  τη  γόμα.

 

•Σήμερα  θα  πάμε  στο  ζωολογικό  κήπο.

 

•Η  γάτα  αγαπά  τη  ζεστασιά.

 

•Η  Σάσα  αγαπά  πολύ  τα  ζώα.

 

•Βούτηξα  το  παξιμάδι  στο  ζεστό  γάλα.

 

 

 

 

 

*********************

 

 

Αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (α΄ τεύχος, σελ. 50) και όταν ολοκληρώσουμε τις δραστηριότητες θα φτιάξουμε το βιβλιαράκι του Ζζ και του Υυ.

 

 πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

Αποτέλεσμα εικόνας για τετραδιο εργασιων γλωσσας α δημοτικου

 

*********************

 

 

Επανάληψη της ενότητας 

 

 

Το μάθημα στο ψηφιακό βιβλίο

 

Στο ζαχαροπλαστείο του Γλυκόσαυρου

 

 

Σήμερα θα ξεκινήσουμε την επανάληψη της ενότητας και θα γνωρίσουμε τον Γλυκόσαυρο, έναν τον ήρωα της Λιλιπούπολης! Το κείμενο του βιβλίου είναι απόσπασμα από την παιδική ραδιοφωνική εκπομπή «Εδώ Λιλιπούπολη!», α΄ μετάδοση από το Γ΄πρόγραμμα της ΕΡΑ, 31-12-1987

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Θα ξεικινήσουμε με το κείμενο του Γλυκόσαυρου και μετά θα ακούσουμε το τραγούδι

 

 

 

 

Θα το διαβάσουμε αρκετές φορές, γιατί είναι ένα κείμενο γεμάτο γλυκές γλυκές λέξεις, τις οποίες και θα εντοπίσουμε.

Αφού γλυκαθούμε, θα συνεχίσουμε με χορό! Ναι, καλά διαβάσατε! Θα χορέψουμε την μπόσσα νόβα του ζαχαροπλαστείου.

 

 

 

Στη συνέχεια θα διαβάσουμε γράμματα, συλλαβές και προτάσεις.

 

 

 

Έπειτα θα περάσουμε  στις δραστηριότητες του Τ.Ε. Ενδιάμεσα θα κάνουμε και κάποιες άλλες δραστηριότητες που μου άρεσαν και τις βρήκα στο ιστολόγιο Τάξη αστεράτη.

 

 Θα προσπαθήσουμε να μάθουμε κι ένα τραγουδάκι, «Το κόκκινο χρώμα» από το έργο «Εδώ Λιλιπούπολη».

 

 

 

 

 

 

 

 

Ώρα για παιχνίδι!

Πάτησε στην εικόνα

 

 

Η γραφή των γραμμάτων
(συγκεντρωτικά)

 

Κάρτες μνήμης (Κεφαλαία και μικρά)
Ο, Ν, Ρ, Ι, Θ, Μ

Κάρτες μνήμης (Κεφαλαία και μικρά)
Η, Γ, Λ, Χ, Ζ, Υ

Κάρτες μνήμης (γράμματα και εικόνες)
ο, ν, ρ, ι, θ, μ

Κάρτες μνήμης (γράμματα και εικόνες)
η, γ, λ, χ, ζ, υ

 

 

Picture

Κάρτες μνήμης (Κεφαλαία και μικρά)

Συγκεντρωτικά: Α, Τ, Π, Ε, Σ, Κ, Ο, Ν, Ρ, Ι, Θ, Μ

Κάρτες μνήμης (Κεφαλαία και μικρά)

 


Συγκεντρωτικά: Α, Τ, Π, Ε, Σ, Κ, Ο, Ν, Ρ, Ι, Θ, Μ, Η, Γ, Λ, Χ, Ζ, Υ

 

Picture

 

 

 

*********************

 

Αφού θυμηθούμε πάλι τι έκανε η παρέα σ΄αυτή την ενότητα, θα συνεχίσουμε στο τετράδιο εργασιών (α΄ τεύχος, σελ. 52)

 

 πάτησε στην εικόνα

για να ανοίξεις το ψηφιακό τετράδιο εργασιών της Γλώσσας

Αποτέλεσμα εικόνας για τετραδιο εργασιων γλωσσας α δημοτικου

 

 

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/vpapagiann/?page_id=1779

Η φωνούλα -ια

  Σήμερα θα ασχοληθούμε με τη φωνούλα -ια.   Θα τη συνδυάσουμε με όλα τα γνωστά μας γράμματα και θα πούμε πότε θα τη διαβάζουμε σε μια συλλαβή-δηλαδή όλη μαζί (όταν δεν έχει τόνο ή όταν ο τόνος είναι στο «ά»)…     .. και πότε θα τη διαβάζουμε χωριστά (ι-α, όταν υπάρχει τόνος στο …

View page »

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Yπενθυμίζουμε ότι η μηδενική χρέωση μέσω κινητής τηλεφωνίας ισχύει μόνο για τον παρόντα ιστότοπο και για τους ιστότοπους που αναφέρονται στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Η προβολή περιεχομένου από άλλο ιστότοπο που έχει ενσωματωθεί στον παρόντα ιστότοπο (π.χ. video youtube) ή το άνοιγμα συνδέσμων που οδηγούν σε εξωτερικό περιεχόμενο δεν υπάγονται στη μηδενική χρέωση.
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων