Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων συνεχίσαμε τις δραστηριότητές μας για την εποχή της Άνοιξης και μιλήσαμε για τη σχέση των εποχών με την περιστροφή της Γης γύρω από τον ήλιο. Επεξεργαστήκαμε το υλικό της παρακάτω παρουσίασης μέχρι τη μέση της περίπου, καθώς για τα χελιδονίσματα και τη γυναίκα του Μάρτη είχαμε μιλήσει σε προηγούμενες μέρες-πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης και εδώ προς το τέλος της ανάρτησης. Πατήστε στην εικόνα.
Στη συνέχεια ξεκινήσαμε να φέρνουμε την Άνοιξη στα κυκλαδικά ειδώλια. Ξεκινήσαμε να τα διακοσμούμε με όλες τις αλλαγές που φέρνει η εποχή και τα χαρακτηριστικά της- ξύπνημα ζώων από τη χειμερία νάρκη, ήλιος, γέννηση αυγών πουλιών και εκκόλαψή τους, έντομα, ερχομός αποδημητικών πουλιών, ανθοφορία και πράσινο χορτάρι. Η δραστηριότητα θα ολοκληρωθεί αύριο.
Η εικόνα του κεφαλιού του κυκλαδικού ειδωλίου από εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, γνωρίσαμε τα βασικά σχήματα των κυκλαδικών ειδωλίων μέσα από το παρακάτω βίντεο.
Επίσης γνωρίσαμε την τεχνική χάραξής τους στο μάρμαρο με τη χρήση πετρών.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: Άνοιξη | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παρουσίαση Sway για τις αλλαγές της φύσης την Άνοιξη και τα χαρακτηριστικά της- Ήρθε η Άνοιξη στα κυκλαδικά ειδώλια
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, μετρήσαμε: Τρία… δύο… ένα… ΕΚΤΟΣΕΥΣΗ!!! Το διαστημικό ταξίδι μας ξεκινά με τον νέο κύκλο εργαστηρίων δεξιοτήτων «Steam- Η γη γυρίζει». Αφού εξηγήσαμε ότι τα διαστημόπλοια για να εκτοξευτούν ο υπεύθυνος από τον πύργο ελέγχου μετράει αντίστροφα, τοποθετήσαμε στο πάτωμα τα πλακάκια των αριθμών και πατώντας πάνω τους με την αντίστροφη σειρά, στο τέλος πηδούσαμε όσο πιο ψηλά μπορούσαμε! Το ταξίδι μας συνεχίστηκε με τη συνοδεία του τραγουδιού «Έλα μια μέρα στο διαστημόπλοιο».
Μέχρι το τέλος του τραγουδιού τα παιδιά πρέπει να εντοπίσουν τις κάρτες με τους πλανήτες (ήταν κολλημένοι σε διαφορά σημεία της τάξης) και να διαλέξουν έναν για να … προσεδαφιστούν. Κρατώντας τις καρτέλες μας εντοπίσαμε ποιο άλλο παιδί της τάξης έχει την ίδια καρτέλα και φτιάξαμε ζευγαράκια.
Απαντήσαμε σ’ ερωτήσεις διερεύνησης του θέματος ( Το γνωρίζεις για το διάστημα; Τι θα ήθελες να μάθεις για το διάστημα;) και οι απαντήσεις καταγράφηκαν στον πίνακα σε μορφή ιστογράμματος.
Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο του picou picou για τους πλανήτες και τμηματικά τα ζευγαράκια των αστροναυτών σηκώνονταν για να ακούσουν προσεκτικά τα χαρακτηριστικά στοιχεία των πλανητών στους οποίους προσεδαφίστηκαν. Αμέσως μετά απαντούσαν σε απλές ερωτήσεις.
Στο τέλος και αφού μάθαμε τα πολύ βασικά χαρακτηριστικά των πλανητών, χορέψαμε γύρω από το κίτρινο στεφάνι που συμβόλιζε τον ήλιο του ηλιακού μας συστήματος .
Κάθε φορά που στο τραγούδι ακουγόταν το όνομα του πλανήτη μας, σηκωνόμασταν και κινούμασταν κυκλικά γύρω από τον ήλιο. Στο τέλος πια, χόρεψαν όλοι οι πλανήτες μαζί στο χορό της «Γειτονιάς του ήλιου».
Έπειτα ακούσαμε τους ενδιαφέροντες ήχους των πλανητών όπως αυτοί εκπέμπονται σαν ηλεκτρομαγνητικά κύματα.
Ξαναγίναμε ζευγαράκια αστροναυτών και συνεργαστήκαμε για να χρωματίσουμε τα ασπρόμαυρα πατρόν των πλανητών με τα σωστά χρώματα, να τα κόψουμε, να γράψουμε τ’ όνομά τους και να τα κολλήσουμε σε γλωσσοπίεστρο. Στο τέλος, τοποθετήσαμε τους πλανήτες κατά σειρά μεγέθους από τον μεγαλύτερο στο μικρότερο. Οι κάρτες με τους πλανήτες από εδώ.
Η μέρα για τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκίνησε με τα γνωστά μας, μέχρι τώρα, τραγούδια για την Κυρά Σαρακοστή. Εστιάσαμε στο τραγούδι “Η κυρά Σαρακοστή” που είχαμε ακούσει σε προηγούμενη ημέρα –πατήστε εδώ για να δείτε-και στα 7 πόδια της.
Παίξαμε δύο ψηφιακά μαθηματικά παιχνίδια αρίθμησης και αναγνώρισης ποσότητας και αντιστοίχισης με τους ανάλογους αριθμούς με ανοιξιάτικα στοιχεία της περιόδου, έως τον αριθμό 7. Πατήστε πάνω στις εικόνες για να παίξετε.
Μ’ ένα ψηφιακό παιχνίδι αναγραμματισμού, κάναμε σειραθέτηση από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο αριθμό. Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε.
Έπειτα, εξασκηθήκαμε στον πίνακα στη γραφή των αριθμών 1-7 με τη σωστή σειρά.
Επεξεργαστήκαμε ένα φύλλο στον διαδραστικό πίνακα, όπου, αφού ξεκαθαρίσαμε τους αριθμούς που θα γράψουμε στα ποδαράκια της κάθε Σαρακοστής, αναζητήσαμε και αναγνωρίσαμε τα γράμματα που σχηματίζουν τη λέξη «ΝΗΣΤΕΙΑ» και «ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ» αντίστοιχα, στο καθένα από τα δύο φορέματα κι είπαμε τις φωνούλες τους. Έπειτα, το συμπληρώσαμε σε φύλλο εργασίας όπου, αφού ξεχωρίσαμε και χρωματίσαμε στα κυκλάκια μόνο τα γράμματα που σχηματίζουν τις λέξεις μέσα από την οπτική διάκριση και ταύτιση των γραμμάτων, αντιγράψαμε τις δύο λέξεις δίπλα στην καθεμιά. Τέλος, γράψαμε τους αριθμούς στα πόδια τους και τις χρωματίσαμε. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Ξεκινήσαμε την κατασκευή της τρισδιάστατης χάρτινης ατομικής Κυράς Σαρακοστής. Αφού επαναλάβαμε πολλές νηστίσιμες τροφές με τις κατηγορίες τους, τις ζωγραφίσαμε στο φόρεμά της. Επίσης, σχεδιάσαμε τα μάτια της κλειστά κι έναν σταυρό πάνω στο κεφάλι της. Συμπληρώσαμε τους αριθμούς στα πόδια της, προσέχοντας να τους τοποθετήσουμε με διαδοχική σειρά, έχοντας εξασκηθεί νωρίτερα, και τη χρωματίσαμε. Στο πίσω μέρος, γράψαμε το όνομά της, «Κυρά Σαρακοστή». Κόψαμε περιμετρικά αυτήν και τα χέρια της στα οποία κρατάει νηστίσιμες τροφές. Κολλήσαμε στα σημεία κι έτσι δημιουργήθηκε σχήμα τριγώνου, το οποίο αναγνωρίσαμε. Παίξαμε μεταξύ μας, κρατώντας την σαν γαντόκουκλα. Την πήραμε με χαρά σπίτι μας για να τη αξιοποιήσουμε κι εμείς ως ημερολόγιο. Έτσι, θα αφαιρούμε ένα πόδι της κάθε εβδομάδα, ξεκινώντας από αύριο και μετρώντας κάθε φορά πόσες εβδομάδες έχουν απομείνει μέχρι το Πάσχα, κόβοντας το τελευταίο το Μεγάλο Σάββατο.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε τραγουδώντας το τραγούδι της Κυράς Σαρακοστής από τη χθεσινή μας ανάρτηση, όπως και οι φίλοι του πρωινού τμήματος 1-κοιτάξτε το σύνδεσμο στην αρχή- ώστε να υποδεχτούμε στην τάξη την ψημένη ζυμαρένια που φτιάξαμε χθες-πατήστε εδώ στη μέση περίπου της ανάρτησης για να τη δείτε. Παρατηρήσαμε τις αλλαγές από το ψήσιμο, τη μυρίσαμε και κόψαμε το ένα ποδαράκι. Μετρήσαμε πόσες εβδομάδες έμειναν μέχρι τη Λαμπρή. Τη τοποθετήσαμε πάνω στην ομαδική ανοιξιάτικη εργασία μας που ολοκληρώσαμε σήμερα.
Έπειτα εξασκηθήκαμε στη διάκριση των τροφών σε νηστίσιμα και αρτύσιμα. Παίξαμε λοιπόν το παιχνίδι «το ρολόι» και κάθε παιδί με τη σειρά έπαιρνε το ρόλο του δείκτη που γυρνούσε. Στο σταμάτημα οποίον έδειχνε ο δείκτης άνοιγε μια από τις κλειστές κάρτες των τροφών. Τότε έπρεπε να αναγνωρίσει την τροφή και αν είναι νηστίσιμη την τοποθετούσαμε στο τραπέζι της Σαρακοστής. Αν ήταν αρτύσιμη τότε τη βάζαμε στο «ψυγείο» μέχρι το Πάσχα. Οι εικόνες των τροφίμων από εδώ.
Στη συνέχεια φτιάξαμε σπιτάκια για τις χάρτινες Σαρακοστές μας. Διπλώσαμε χαρτόνια για να δοθεί το σχήμα της σκεπής, της σχεδιάσαμε κεραμίδια, κόψαμε εικόνες με σαρακοστιανά φαγητά και τα κολλήσαμε μέσα στο σπιτάκι. Ολοκληρώσαμε γράφοντας την ευχή «Καλή Σαρακοστή».
Έπειτα αξιοποιήσαμε το ζυμάρι που περίσσεψε από εχθές και το μοιραστήκαμε. Φτιάξαμε μπάλες και “σκουλίκια». Του δώσαμε τη μορφή των γραμμάτων «σ», «Σ» και «ς». Σε ατομική εργασία, διαβάσαμε το ποίημα της Κυράς Σαρακοστής και προσπαθούσαμε να εντοπίσουμε τα παραπάνω γράμματα στο κείμενό του. Στο τέλος γράψαμε και τον τίτλο «Κυρά Σαρακοστή».
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, συνεχίζοντας τις δραστηριότητες για την κυρά Σαρακοστή-πατήστε εδώ για να δείτε όλες τις σχετικές δραστηριότητες του Νηπιαγωγείου μας, δημιουργήσαμε, ομαδικά, μια μεγάλη στολίζοντας το ταμπλό της τάξης μας. Το σώμα της κυράς Σαρακοστής, μας το χάρισε το περίγραμμα του αγαπημένου μας Τζέισον. Δουλέψαμε όλοι αρμονικά, αναλαμβάνοντας ο καθένας από ένα κομμάτι της κατασκευής. Εφτά παιδιά αναλάβαμε τη διακόσμηση των ποδιών της και την αρίθμησή τους, τοποθετώντας τα σωστά στη σειρά από το 1 έως το 7.Από το υλικό του σχολείου ξεχωρίσαμε τα τρόφιμα που θ’ αποτελούσαν τα παπούτσια της κυράς Σαρακοστής, τα ονομάσαμε(μακαρόνια, φασόλια γίγαντες, φασόλια κόκκινα, φασόλια μαυρομάτικα, καλαμπόκι, φάβα, φακές). Ονομάσαμε τις κατηγορίες που ανήκουν-ζυμαρικά(δημητριακά) και όσπρια. Επειδή μας πήρε η ώρα, το πρώτο πόδι της συγκεκριμένης Σαρακοστής θα το κόψουμε τη Δευτέρα το πρωί.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε κάνοντας επανάληψη σε όσα έχουμε μάθει για την περίοδο της Σαρακοστής,-πατήστε εδώ για να δείτε τις σχετικές δραστηριότητες του Νηπιαγωγείου μας– τις νηστίσιμες τροφές, τα έθιμα και φυσικά, την αγαπημένη μας Κυρά Σαρακοστή με τα χαρακτηριστικά και τον συμβολισμό της. Ακούσαμε το ποίημα «Είμαι η κυρά Σαρακοστή», το οποίο έπειτα επεξεργαστήκαμε επιδιώκοντας να το διαβάσουμε και να το εξηγήσουμε σε εικονόλεξο. Το εικονόλεξο από εδώ.
Παίξαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι σε μορφή κουίζ, ώστε να επαληθεύσουμε τις γνώσεις μας για τη Σαρακοστή. Παίξαμε ένα ακόμα μαθηματικό παιχνίδι σχετικά με τα πόδια της όπου προσπαθούσαμε να υπολογίσουμε πόσα πόδια της λείπουν κάθε φορά. Έτσι, συνεργαστήκαμε για να έρθουμε σε επαφή με τη μαθηματική πράξη της αφαίρεσης με τη βοήθεια των δαχτύλων μας. Πατήστε στις εικόνες για να παίξετε.
Εστιάσαμε σε νηστίσιμες τροφές τις οποίες είχαμε την ευκαιρία να τις παρατηρήσουμε από κοντά. Έτσι, τις κατονομάσαμε αναγνωρίζοντας κάποιες και μαθαίνοντας κάποιες άλλες που δεν είχαμε ξαναδεί. Παίξαμε ένα παιχνίδι ετοιμότητας χωρισμένοι σε ζευγάρια, όπου έπρεπε ακούγοντας το όνομα της τροφής να προλάβουμε να τη δείξουμε εντοπίζοντάς την στο πιάτο της. Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε ότι σ’ ένα πιάτο υπήρχαν ανακατεμένα κάποια ζυμαρικά. Όντας χωρισμένοι σε δύο ομάδες, παίξαμε ένα παιχνίδι ταχύτητας, όπου επιχειρήσαμε να τα ξεχωρίσουμε τοποθετώντας τα από το κεντρικό πιάτο στο δεξί ή στο αριστερό αντίστοιχα, ανάλογα με την ομάδα την οποία εκπροσωπούσαμε. Νικήτρια η ομάδα που κατάφερε να ολοκληρώσει πρώτη το πιάτο της. Στην ολομέλεια, συνεργαστήκαμε για να κάνουμε κατηγοριοποίηση των νηστίσιμων τροφών που είχαμε στα πιάτα μας στις δύο μεγάλες κατηγορίες, τα όσπρια και τα ζυμαρικά. Επίσης, τις καταγράψαμε σε καρτέλες.
Ξεκινήσαμε την ομαδική κατασκευή της μεγάλης Κυράς Σαρακοστής της τάξης μας. Αφού συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά γνωρίσματά της που γνωρίζουμε πια και δεν πρέπει να κάνουμε λάθος, σχεδιάσαμε το κεφάλι, το σώμα, το φόρεμα και την ποδιά της, τα οποία κόψαμε και ενώσαμε με την τεχνική του κολάζ για να της δώσουμε μορφή. Έπειτα, έχοντας μπροστά μας τα πιάτα με τα νηστίσιμα υλικά που επεξεργαστήκαμε νωρίτερα, εκφράσαμε τις γνώμες μας σχετικά μ’αυτά με τα οποία θα τη διακοσμήσουμε και με ποιο τρόπο επιθυμούμε να τα τοποθετήσουμε. Έτσι, ξεκινήσαμε να κολλάμε προσεκτικά τα όσπρια και τα ζυμαρικά για να δώσουμε σχήμα. Αύριο θα συνεχίσουμε για να ολοκληρώσουμε την κατασκευή μας.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε μ’ επαναληπτικό ψηφιακό παιχνίδι γνώσεων σχετικά με την Κυρά Σαρακοστή. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα.
Μόλις το ολοκληρώσαμε με επιτυχία, ξεκλείδωσε η κεντρική δραστηριότητα της ημέρας: ” Η κατασκευή αληθινής Σαρακοστής από αλατοζύμαρο”. Αρχικά δοκιμάσαμε μια ελάχιστη ποσότητα από το ζυμάρι για να ανακαλύψουμε το μυστικό της συστατικό (εκτός από το αλεύρι και το νερό). Έπειτα χωρίσαμε τη ζύμη σε κομμάτια και τμηματικά ζυμώναμε, πλάθαμε και απλώναμε με τον πλαστή τα διάφορα μέρη της Σαρακοστής. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας τραγουδούσαμε τα τραγουδάκια της και συζητούσαμε προετοιμάζοντας το επόμενο βήμα της δραστηριότητας. Αφού της δώσαμε την τελική της μορφή, τη στολίσαμε με ζυμαρικά και όσπρια. Πρώτα όμως παρατηρήσαμε και κατονομάσαμε τα υλικά που είχαμε στη διάθεσή μας.
Αύριο λοιπόν θα την υποδεχτούμε στην τάξη μας ψημένη πια και έτοιμη προς χρήση.
Με βάση όσα μάθαμε από την προηγούμενη δραστηριότητα, φτιάξαμε ο καθένας τη δίκη του Σαρακοστή από χαρτί με τεχνική κολάζ. Αξιοποιήσαμε τρία βασικά σχήματα (κύκλος, τρίγωνο , ορθογώνιο) και τα συνθέσαμε για να την διαμορφώσουμε.
Ολοκληρώσαμε συμπληρώνοντας φύλλο εργασίας για εξάσκηση στον αριθμό 7, από εδώ. .
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων φτιάχνοντας εχθές τη χελιδόνα και μιλώντας για το έθιμο-πατήστε εδώ στο τέλος της ανάρτησης για να δείτε– επεξεργαστήκαμε το υλικό παλαιότερης ανάρτησής μας για το ταξίδι των χελιδονιών, πώς χτίζουν τις φωλιές τους και πού, πώς φροντίζουν τα μικρά τους. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να μεταβείτε στην ανάρτηση.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, τραγουδήσαμε τα χελιδονίσματα(τα κάλαντα της άνοιξης)-κοιτάξτε στον παραπάνω χθεσινό σύνδεσμο- κρατώντας τις χελιδόνες μας, στους φίλους του ολοήμερου τμήματος 1.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ακολουθώντας τα βήματα του βίντεο της ανάρτησής για τα χελιδόνια-κοιτάξτε λίγο πιο πάνω-ζωγραφίσαμε το χελιδόνι μας στον ανοιξιάτικο ουρανό και γράψαμε τ’ όνομά του.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, γνωρίσαμε τους λόγους, μέσα από την παράδοση, για τη διγνωμία του Μάρτη. Γιατί δεν υπάρχει σταθερότητα στον καιρό και πότε μας θυμίζει χειμωνιάτικες εικόνες και πότε ανοιξιάτικες. Η κυρία Βάνα μας διηθήθηκε όλες τις εκδοχές της παράδοσης-πατήστε εδώ, σε παλαιότερη ανάρτησή μας για να τις διαβάσετε.
Πήραμε τα υλικά μας και δημιουργήσαμε τον δικό μας Μάρτη που κάνει νάζια και πότε κλαίει και πότε γελάει.
Το πατρόν του Μάρτηαπό εδώκαι οι γυναίκες του όπως και η παροιμία από παλαιότερη ανάρτησή μας,πατήστε εδώ.
Τα παιδιά του διευρυμένου ωραρίου, σε συνέχεια του πρωινού προγράμματος, μιλήσαμε πάλι για την άνοιξη, τις αλλαγές που φέρνει στη φύση, χαλαρώσαμε ακούγοντας την άνοιξη του Vivaldi και παίξαμε τα κουίζ της Άνοιξης και τον αναγραμματισμό λέξεων από τη χθεσινή μας ανάρτηση-πατήστε εδώ στην αρχή. Επίσης παίξαμε και παιχνίδι memory. Πατήστε στην εικόνα.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: 1 Μαρτίου, Μάρτης-μαρτάκια, Σαρακοστή, Τρίτη ηλικία | με ετικέτα ανοιξιάτικες κατασκευές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η κυρά Σαρακοστή στην τάξη μας και με αλατοζύμαρο-Online παιχνίδια για τη Σαρακοστή και παιχνίδι memory για την Άνοιξη- Γνωριμία με τον κόσμο των χελιδονιών- Κατασκευή: Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει
Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, καλωσορίσαμε τον Μάρτιο και μαζί μ’ αυτόν και την εποχή της άνοιξης!! Ακούσαμε και σχολιάσαμε τραγούδια με συνοδευτικές εικόνες που περιέγραφαν τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση, στα λουλούδια, στα ζώα, στον καιρό και στη ζωή μας και θαυμάσαμε την αναγέννηση όλης της πλάσης!! Συζητήσαμε και τραγουδήσαμε για τη χαρά και την ομορφιά που χαρίζει στον κόσμο στολίζοντάς τον με τα υπέροχα χρώματα, τις ευωδίες, τα έθιμα και τις γιορτές που μας χαρίζει.
Ακούσαμε «Τα κάλαντα της άνοιξης- Περιστεράκι πέταξε, ηύρε πύργο κι έκατσε-και προσπαθήσαμε να τα ξανατραγουδήσουμε διαβάζοντας ένα εικονόλεξο-πατήστε εδώ για το εικονόλεξο.
Παίξαμε δύο ψηφιακά παιχνίδια κατανόησης σχετικά με την εποχή κι ένα παιχνίδι αναγραμματισμού της λέξης «Μάρτιος». Πατήστε στις εικόνες για να παίξετε.
Επεξεργαστήκαμε ένα φύλλο στον διαδραστικό πίνακα, το οποίο μετά συμπληρώσαμε σε ατομικό φύλλο εργασίας. Εκεί, κάνοντας σειραθέτηση από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο αριθμό, ενώσαμε τις τελίτσες τους μέχρι να μας αποκαλυφθεί το βασικό στοιχείο της άνοιξης, ένα όμορφο λουλούδι. Ολοκληρώσαμε χρωματίζοντάς το με φωτεινά ανοιξιάτικα χρώματα.
Μέσα από ένα εκπαιδευτικό βίντεο και έπειτα μια παρουσίαση από ένα sway, εστιάσαμε στο έθιμο με το βραχιολάκι του Μάρτη, τα ονόματά του, τα χρώματα και το συμβολισμό τους, το λόγο που φοράμε τα «Μαρτάκια» την 1η του μηνός, τα έθιμα που σχετίζονται μ’αυτό από τα παλιά ακόμα χρόνια. Μάθαμε μέχρι πότε τα φορούσαν κι ότι δεν τα φορούσαν μόνο οι άνθρωποι, πού αλλού τα τοποθετούσαν ανάλογα με την περιοχή και την αντίστοιχη λαϊκή παράδοση.
έπειτα μια παρουσίαση από ένα sway, εστιάσαμε στο έθιμο με το βραχιολάκι του Μάρτη, τα ονόματά του, τα χρώματα και το συμβολισμό τους, το λόγο που φοράμε τα «Μαρτάκια» την 1η του μηνός, τα έθιμα που σχετίζονται μ’αυτό από τα παλιά ακόμα χρόνια. Μάθαμε μέχρι πότε τα φορούσαν κι ότι δεν τα φορούσαν μόνο οι άνθρωποι, πού αλλού τα τοποθετούσαν ανάλογα με την περιοχή και την αντίστοιχη λαϊκή παράδοση. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για την παρουσίαση.
Επιδιώξαμε να προσεγγίσουμε την άνοιξη μέσα από πίνακες ζωγραφικής με το θέμα αυτό, μέσω ενός βίντεο και μιας παρουσίασης, προσπαθώντας να τους περιγράψουμε. Στην ίδια παρουσίαση επεξεργαστήκαμε κάποιες παροιμίες του Μάρτη και επιδιώξαμε να τις εξηγήσουμε-πατήστε εδώ στη μέση της ανάρτησης.
Εστιάσαμε σε μία που μας άρεσε πολύ, «Μάρτης είναι, νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει!». Εξηγήσαμε τη σημασία μέσα από ένα εικονόλεξο με βροχή κι ήλιο και ξεκινήσαμε την κατασκευή μας με τη φατσούλα του Μάρτη, όπου θα ενώναμε αυτά που έχουμε μάθει γι’αυτόν σήμερα με το καλωσόρισμά του! Αρχικά, ζωγραφίσαμε σ’έναν κύκλο τα μάτια, τη μύτη και τα μαλλιά, χωρίς να βάλουμε στόμα. Το κόψαμε και στα μαλλιά του κολλήσαμε κόκκινες κι άσπρες κλωστές, όπως του ταιριάζει, λόγω του εθίμου με το βραχιολάκι, προσέχοντας να τις κολλάμε εναλλάξ, τη μία δίπλα στην άλλη ή πλεγμένες. Σ’ένα δεύτερο κύκλο που τον κόψαμε, ζωγραφίσαμε περιμετρικά κάποια στοιχεία: ένα χαμόγελο γράφοντας και τη λέξη «γελάει», ένα στόμα θλιμμένο γράφοντας τη λέξη «κλαίει», τη φράση «Μάρτης είναι…» κι εικόνες της άνοιξης που μας έρχονται στο μυαλό απ’όλα αυτά που επεξεργαστήκαμε νωρίτερα. Ενώσαμε τους δύο κύκλους μ’ ένα διπλόκαρφο και κόψαμε ένα μικρό τρίγωνο στον πάνω κύκλο, φανερώνοντας έτσι τα στοιχεία του άλλου. Έτσι, μπορούμε τώρα να περιστρέφουμε τον Μάρτη μας και να τον βλέπουμε κάθε φορά να κλαίει ή να γελάει ή να μας δείχνει τις ομορφιές που μας χαρίζει με την άνοιξη που μας φέρνει!!
Στο τέλος της ημέρας, δεν παραλείψαμε να πλέξουμε άσπρη και κόκκινη κλωστή και να φορέσουμε τα «Μαρτάκια» μας στα χέρια και να φύγουμε μ’αυτά. Εμείς, ακολουθώντας το αντίστοιχο έθιμο που μάθαμε παραπάνω, θα φορέσουμε τα βραχιολάκια μέχρι το τέλος του μήνα, οπότε και θα τα κρεμάσουμε στα δέντρα για να βοηθήσουμε τα χελιδόνια να χτίσουν τις φωλιές τους!
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, πρώτη του Μάρτη σήμερα και καλωσορίσαμε την Άνοιξη φτιάχνοντας τον ανοιξιάτικο ήλιο με τεχνική κολάζ από διαφορά κίτρινα χαρτόνια και υφάσματα. Οι ακτίνες έγιναν ατομικά και στολίστηκαν με γραμμικά στοιχεία ( γραμμές πλάγιες , ζικ ζακ, κάθετες , κύκλους , βούλες κτλ). Σε χαρτί σχεδιάσαμε τριαντάφυλλα σε σχήμα σαλίγκαρου, τα οποία θα χρωματίσουμε και θα κολλήσουμε κάτω από τον ήλιο μας.
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με πληροφορίες για την εποχή της Άνοιξης και τα δώρα του Μάρτη. Μέχρι το 3,13΄ παρακολουθήσαμε.
Παίξαμε ψηφιακό παιχνίδι αναγραμματισμού με ανοιξιάτικες λέξεις. Με συζήτηση προέκυψαν από τα παιδιά και νέες πληροφορίες σχετικά με τις αλλαγές στη φύση με τον ερχομό της άνοιξης (πχ ανθισμένα δέντρα, τα φυλλοβόλα βγάζουν νέα φύλλα, λιώνουν ότι πάγοι και γεμίζουν σιγά σιγά τα ποτάμια). Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
Έπειτα εστιάσαμε στο έθιμο της κατασκευής του Μάρτη, το ασπροκόκκινο βραχιολάκι. Παρακολουθήσαμε εποπτικό υλικό και πληροφορίες σχετικά με αυτό, όπως και οι φίλοι μας του πρωινού τμήματος 1. Κοιτάξτε παραπάνω την παρουσίαση Μάρτης είναι χάδια κάνει.
Στη συνέχεια κάθε παιδί πήρε μια κόκκινη και μια άσπρη κορδέλα. Με αυτές χορέψαμε το τραγούδι « Πρώτη του Μάρτη» και στο σταμάτημα της μουσικής
ενώναμε τις κορδέλες μας με εκείνες ενός άλλου φίλου φροντίζοντας τα χρώματα να είναι ένα λευκό και ένα κόκκινο. Έπειτα, προσπαθήσαμε να πλέξουμε τις κορδέλες μας όπως θα κάναμε με τα αληθινά Μαρτάκια από κλωστή.
Φτιάξαμε μαρτάκια από κόκκινη και άσπρη κλωστή και τα φορέσαμε για να προστατευτούμε από τις πρώτες θερμές ακτίνες του ανοιξιάτικου ήλιου.
Τα παιδιά και των δύο ολοήμερων τμημάτων ολοκληρώσαμε την Κυρά Σαρακοστή μας που είχαμε ξεκινήσει εχθές-πατήστε εδώ στο τέλος της ανάρτησης-και την πήραμε φεύγοντας.
Μιλήσαμε για τα “Χελιδονίσματα”, ένα επίσης αρχαίο έθιμο όπου τα παιδιά γιόρταζαν το τέλος του χειμώνα και τον ερχομό των χελιδονιών και της άνοιξης. Κρατώντας το ομοίωμα ενός χελιδονιού, τριγυρνούσαν στην πόλη και τραγουδούσαν τη «χελιδόνα». Ο κόσμος τους έδινε διάφορα κεράσματα. Ξεκινήσαμε να επεξεργαζόμαστε το υλικό παλαιότερης σχετικής με τα χελιδονίσματα ανάρτησής μας-πατήστε εδώ τ’ οποίο θα συνεχίσουμε αύριο. Ακούσαμε και τα Χελιδονίσματα.
Φτιάξαμε τη δική μας χελιδόνα που τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1,πήραμε μαζί με την κυρά Σαρακοστή και τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, θα πάρουμε αύριο λόγω του ότι κάποιοι δεν την ολοκληρώσαμε. Τα λουλούδια και τα κάλαντα της Χελιδόνας θα τα βρείτε σε παλαιότερη ανάρτησή μας, στη μέση περίπου, πατώντας εδώ.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: Μάρτης-μαρτάκια, Το παιχνίδι | με ετικέτα ανοιξιάτικες κατασκευές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλώς μας ήρθες Μάρτη, βίντεο και τραγούδια για τον ερχομό της Άνοιξης- Τα κάλαντα της άνοιξης- Παρουσίαση Sway Μάρτης είναι χάδια κάνει-Τα Χελιδονίσματα, Ήρθε ήρθε η Χελιδόνα και κατασκευή Χελιδόνας
Σήμερα τα παιδιά και των δύο τμημάτων μαζί με την κα Γιώτα την κοινωνική λειτουργό μας, επεξεργαστήκαμε το υλικό του εγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος σχολικού έτους 2020-2021 με την υπ’αριθμόν 160877/2020 έγκριση Υ.ΠΑΙ.Θ με τίτλο «Ο Κανόνας των Εσωρούχων». Εστιάσαμε στην πρώτη ιστορία “Η Κίκο και το χέρι”. Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το υλικό.
Συζητήσαμε για το σώμα μας, είπαμε τα συναισθήματα που μας προέκυψαν από την επεξεργασία του υλικού και των εικόνων αυτού και στο τέλος ζωγραφίσαμε την Κίκο με το χέρι.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,ξεκινήσαμε συζητώντας για το πώς περάσαμε το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας και εκφράσαμε τις εμπειρίες μας. Επισημάναμε ότι από χθες ευχόμαστε όλοι «Καλή Σαρακοστή!». Τι είναι όμως η Σαρακοστή για την οποία γίνεται τόσος λόγος κι είχαμε αναφέρει ότι ξεκινάει την Καθαρά Δευτέρα με την έναρξη της Μεγάλης νηστείας; Ακούσαμε μελοποιημένο το γνωστό ποίημα της κυρά Σαρακοστής που αναφέρεται στο παραδοσιακό έθιμο, σχολιάζοντας το νόημα και εξηγώντας τους λόγους των χαρακτηριστικών γνωρισμάτων της και της απουσίας στόματος και αυτιών.
Ακούσαμε ένα ακόμα τραγούδι όπου μετρήσαμε όλοι μαζί τα επτά πόδια, τις εβδομάδες δηλαδή που μεσολαβούν από την Καθαρά Δευτέρα έως το Πάσχα.
Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο όπου η ίδια η κυρά Σαρακοστή μας αφηγήθηκε την ιστορία της, από τι υλικά μπορεί να είναι φτιαγμένη και μας περιέγραψε τον εαυτό της και τις ιδιαιτερότητες στα χαρακτηριστικά της, τον τρόπο που στέκεται και φυσικά το συμβολισμό των επτά ποδιών της. Στο τέλος του βίντεο ακούγεται πάλι από τα παιδάκια το ποίημα που ακούσαμε παραπάνω κι αυτή τη φορά το τραγουδήσαμε κι εμείς.
Μ’ ένα ακόμα εκπαιδευτικό βίντεο με συγκεντρωμένες τις πληροφορίες, εμπεδώσαμε το νόημα της περιόδου και της νηστείας της Σαρακοστής, γιατί ονομάστηκε κυρά από τα παλιά χρόνια που κρατάει το έθιμο και το ρόλο της ως ημερολόγιο για το χρόνο που απομένει μέχρι το Πάσχα. Δεν παραλείψαμε να συζητήσουμε για το πραγματικό νόημα και την ουσία της νηστείας εκτός από το προφανές, που είναι το φαγητό.
Θυμηθήκαμε την διάκριση των κατηγοριών στις νηστίσιμες και αρτύσιμες τροφές από τις δράσεις της Πέμπτης –πατήστε εδώ στην αρχή της ανάρτησης– και εντοπίσαμε στα κολάζ με τα πιάτα στα τραπεζομάντιλά μας τα φαγητά που φάγαμε εχθές στο τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας. Εκεί, επιχειρήσαμε να εντάξουμε το εκάστοτε φαγητό στην ευρύτερη κατηγορία στην οποία ανήκει. Παίξαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι ταξινόμησης στον διαδραστικό πίνακα, όπου βοηθήσαμε την κυρά Σαρακοστή να βάλει στο καλάθι της μόνο τα νηστίσιμα τρόφιμα, εντοπίζοντας τα και ξεχωρίζοντάς τα από τα υπόλοιπα που ήταν αρτύσιμα.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
Επεξεργαστήκαμε το πρώτο μας κρυπτόλεξο σ’ ένα φύλλο στον διαδραστικό πίνακα, ώστε να εξασκηθούμε στην οπτική διάκριση των μορφών των γραμμάτων, τη χωροταξική αντίληψη και την ταύτιση της λέξης που σχηματίζουν μ’ αυτή που υπάρχει στη λίστα λέξεων προς αναζήτηση. Έτσι, εντοπίσαμε και τις γενικές κατηγορίες των νηστίσιμων τροφών και κάθε φορά επιδιώκαμε να σκεφτούμε ένα τρόφιμο που ανήκει στην αντίστοιχη κατηγορία. Το φύλλο το συμπληρώσαμε σε φύλλο εργασίας κι η αλήθεια είναι ότι δυσκολευτήκαμε λίγο ως πρώτη απόπειρα, αλλά κρατώντας τη συγκέντρωση της προσοχής μας τα καταφέραμε! Το φύλλο του κρυπτόλεξου από εδώ.
Συμφωνήσαμε ότι θα μας άρεσε πολύ να συνεχίσουμε κι εμείς αυτό το παλιό έθιμο, που είναι ένα από τα παλαιότερα ελληνικά έθιμα και ξεκινήσαμε την κατασκευή για τη δική μας ατομική κυρά Σαρακοστή. Αρχικά, χρωματίσαμε νηστίσιμες τροφές ως εικονόλεξα και τις κόψαμε. Νωρίτερα τις είχαμε επεξεργαστεί και κατονομάσει στον διαδραστικό πίνακα, διευκρινίζοντας τις κατηγορίες. Έπειτα τις κολλήσαμε στην ποδιά της και χρωματίσαμε την αγαπημένη μας κυρά Σαρακοστή. Προσέξαμε να μη βάλουμε στόμα, μύτη και αυτιά, να κρατήσουμε τα μάτια της κλειστά καθώς προσεύχεται με τα χέρια σταυρωμένα. Εμείς θα κόβουμε το καθένα από τα επτά πόδια την Παρασκευή αντί του Σαββάτου, που δεν είναι σχολική ημέρα, μέχρι να ολοκληρωθούν οι επτά εβδομάδες που απομένουν μέχρι το Πάσχα! Το τελευταίο πόδι θα το κόψουμε στο σπίτι μας το Μεγάλο Σάββατο, καθώς θα την έχουμε πάρει μαζί μας στις διακοπές του Πάσχα. Η κυρά Σαρακοστή από εδώ και οι νηστίσιμες τροφές από εδώ.
Οι Αποκριές περάσανε, πάνε κι οι τυρινάδες… καλώς τη, τη Σαρακοστή με τις επτά εβδομάδες! Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε λοιπόν χορεύοντας αυτό το παραδοσιακό τραγουδάκι υπό τη φωνή της Δόμνας Σαμίου.
Μάθαμε για το έθιμο του ημερολογίου της Κυρά Σαρακοστής και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Παρακολουθήσαμε βίντεο κατασκευής της από ζυμάρι, όπως παραδοσιακά το έφτιαχναν οι κυράδες. Μάλιστα, η Κυρά Σαρακοστή, παρόλο που δεν έχει στόμα, ζωντάνεψε μόνο για λίγο για να μας πει τα μυστικά της μέσω ενός βίντεο-κοιτάξτε το βίντεο παραπάνω. Τραγουδήσαμε και προσπαθήσαμε να μάθουμε το ποίημά «Η Κυρά Σαρακοστή”-κοιτάξτε το βίντεο παραπάνω.
Αφού θυμηθήκαμε και επαναλάβαμε όσα μάθαμε την προηγούμενη εβδομάδα σχετικά με τη νηστεία, παίξαμε ένα παιχνίδι με τη βοήθεια του ψηφιακού τροχού των τροφών. Στο πάτωμα τοποθετήσαμε δυο μεγάλα στεφάνια. Στο ένα υπήρχε η λέξη “νηστίσιμα» και στο άλλο η λέξη «αρτύσιμα». Οι παίχτες κινούνται στο χώρο όσο γυρίζει ο τροχός. Στο σταμάτημά του αναγνωρίζουν την τροφή που υποδεικνύει και μπαίνουν στο σωστό στεφάνι. Έπειτα συζητάμε για την επιλογή τους και επιχειρηματολογούμε.
Πατήστε πάνω στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε με τις τροφές.
Ολοκληρώσαμε συμπληρώνοντας φύλλο εργασίας στο οποίο βοηθήσαμε την Κυρά Σαρακοστή να ψωνίσει μόνο τα νηστίσιμα τρόφιμα. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων γνωρίσαμε ότι και στην Ισπανία, στην περιοχή της Καταλονίας, υπάρχει αντίστοιχη κυρά Σαρακοστή. Επεξεργαστήκαμε το σχετικό υλικό παλαιότερης ανάρτησής μας, είδαμε φωτογραφίες των δύο κυράδων, βρήκαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές τους-πατήστε εδώ για να βρείτε το υλικό.
Ξεκινήσαμε να δημιουργούμε το δικό μας ημερολόγιο «κυρά Σαρακοστή» που όταν τ’ ολοκληρώσουμε θα το πάρουμε σπίτι μας για να μετρούμε τις εβδομάδες μέχρι την Κυριακή του Πάσχα παραδοσιακά. Κάθε Σάββατο θα κόβουμε από ένα πόδι.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: Σαρακοστή | με ετικέτα σαρακοστιανές κατασκευές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βίντεο με πληροφορίες για την περίοδο της Σαρακοστής και γνωριμία με την Καταλανή(Ισπανίδα) κυρά Σαρακοστή- Online παιχνίδι με τις νηστίσιμες και αρτύσιμες τροφές
Την Παρασκευή 24/2/2023 πραγματοποιήθηκε το καθιερωμένο αποκριάτικο πάρτι μας. Δεν έλειπε κανείς. Ο Σαρλό, πριγκίπισσες, υπερήρωες, γοργόνες, μαγισσούλες, αστυνομικοί, στρατιώτες, χελωνονιντζάκια, αστροναύτες.
Όλοι έτοιμοι για διασκέδαση, πολύ χορό, παιχνίδια και αστεία. Η ανιματέρ που προσκλήθηκε μας τα χάρισε απλόχερα.
Ο αποκριάτικος μπουφές μας περίμενε στη συνέχεια, με εκλεκτά εδέσματα και χυμούς ,για να μας δώσει δύναμη. Υπερευχαριστούμε τους αγαπητούς γονείς που μας τον πρόσφεραν!!!!!
Φεύγοντας πήραμε και ένα βιβλίο-δώρο που ο καθένας μας διάλεξε. Τα βιβλία είναι της σειράς Disney και τα προσέφερε η μαθήτριά μας Ευαγγελία Κοντορουχά. Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς της, κο Κώστα και κα Σοφία Κοντορουχά για την πράξη αγάπης τους!!!!
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε την ημέρα μας μελωδικά με το μουσικό κομμάτι «Χαρταετοί» του αγαπημένου Μίκη Θεοδωράκη. Αναρωτηθήκαμε πώς θα ήταν τα λόγια αν ήταν τραγούδι για την Καθαρά Δευτέρα και ακούσαμε το τραγούδι «Τραγουδοπαίχνιδα – Χαρταετός» με τη μουσική ντυμένη με στίχους που αναφέρονται στο πέταγμα του χαρταετού.
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με τον Egg για να προσεγγίσουμε το αγαπημένο αυτό έθιμο και να μάθουμε πληροφορίες για τα σχήματα, την κατασκευή, τα μέρη του κα. Επίσης, μέσω του βίντεο κατανοήσαμε τη σημασία της Καθαράς Δευτέρας και με βάση το ότι είναι η ημέρα όπου ξεκινάει η νηστεία της Μεγάλης Σαρακοστής, παρατηρήσαμε τα σαρακοστιανά φαγητά σε αντιπαράθεση με το κρέας και τα γαλακτομικά προϊόντα.
Μέσα από πίνακες αναφοράς εξηγήσαμε τα φαγητά που περιλαμβάνει το σαρακοστιανό τραπέζι και παρατηρήσαμε φαγητά και γλυκά που είναι νηστίσιμα και μπορούμε να φάμε την Καθαρά Δευτέρα. Πατήστε εδώ για να δείτε τους πίνακες.
Αφού ήρθαμε σε επαφή με τη σημασία των κατηγοριών «νηστίσιμα» και «αρτύσιμα» μέσα από εικόνες φαγητών στον διαδραστικό πίνακα και εξηγήσαμε τις διαφορές, χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Έτσι, πήραμε πιάτα και «τραπεζομάντηλα» κι ετοιμάσαμε από τη μία το σαρακοστιανό τραπέζι με τα νηστίσιμα κι από την άλλη αυτό με τα αρτύσιμα φαγητά με τις αντίστοιχες κάρτες – εικονόλεξα. Τ’ αναρτήσαμε για να τα βλέπουμε κι όποτε θέλουμε να κάνουμε πάλι το πικ – νικ μας! Οι εικόνες των τροφίμων από εδώ.
Επηρεασμένοι από τον Egg που μας είπε ότι η ημέρα της Καθαράς Δευτέρας αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για πολλούς ζωγράφους, παρατηρήσαμε κι επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Σ. Βασιλείου «Το Σαρακοστιανό τραπέζι». Στη συνέχεια, συμπληρώσαμε ένα φύλλο με τον πίνακα ζωγραφικής όπου έπρεπε να ζωγραφίσουμε τα νηστίσιμα εδέσματα που είχαν αφαιρεθεί από το τραπέζι και δίπλα του να αποδώσουμε εικαστικά ένα τραπέζι με αρτύσιμα φαγητά. Το φύλλο εργασίας από την αγαπημένη μας Τάνια.
Ήρθε η ώρα να φτιάξουμε τους δικούς μας χαρταετούς που θα έχουμε παρέα για παιχνίδι την Καθαρά Δευτέρα! Αρχικά, αναφερθήκαμε στις κατηγορίες των γραμμών και εξηγήσαμε ότι υπάρχουν κάθετες, οριζόντιες και διαγώνιες ευθείες, καμπύλες, ζικ ζακ (τεθλασμένες). Στον μαυροπίνακα σχεδιάσαμε με κιμωλία διάφορες γραμμές και αναφέραμε το όνομα της καθεμιάς. Εξηγήσαμε ότι πρέπει να διαλέξουμε τέσσερις για τον χαρταετό μας. Μέσα από τις εικόνες ενός τραγουδιού όπου εμφανίζονται χαρταετοί σε σχήμα ρόμβου, αναφερθήκαμε στο σχήμα που είχαμε αναλύσει σε προηγούμενη δραστηριότητα με τον αγαπημένο μας αρλεκίνο-πατήστε εδώ στη μέση της ανάρτησης.
Αυτό το σχήμα δώσαμε και στον δικό μας χαρταετό. Σχεδιάσαμε τον σταυρό προσεκτικά και ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε με σκούρο μαρκαδόρο επαλαμβανόμενα μία από τις γραμμές που είχαμε αποφασίσει νωρίτερα σε καθένα από τα τέσσερα τμήματα (παίρναμε βοήθεια κι από τον μαυροπίνακα και τον διαδραστικό πίνακα). Έτσι, έχοντας τέσσερα διαφορετικά μοτίβα χρωματίσαμε ενδιάμεσα με χρωματιστά λαδοπαστέλ. Ολοκληρώσαμε φτιάχνοντας στριφογυριστά γκοφρέ χαρτάκια για σκουλαρίκια και φυσικά κολλήσαμε την πολύχρωμη ουρά του με γκοφρέ λωρίδες σε χρώματα της επιλογής μας και σπάγκο. Τελευταία πινελιά η χρυσόσκονη στις γραμμές του σταυρού για ένα πιο λαμπερό αποτέλεσμα. Δοκιμάσαμε να τον πετάξουμε και χαρήκαμε που τα καταφέραμε!!
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, παρακολουθήσαμε ξανά το εκπαιδευτικό βίντεο του χθεσινού μαθήματος και επαναλάβαμε σύντομα τα σχήματα των χαρταετών και τα μέρη τους-πατήστε εδώ στη μέση περίπου της ανάρτησης. Χορέψαμε το τραγούδι “Χαρταετοί στον ουρανό” και φτιάξαμε τους δικούς μας χαρταετούς σε σχήμα ρόμβου.
Κόψαμε τους ρόμβους μας και σχεδιάσαμε τους εσωτερικούς σταυρούς τους. Στολίσαμε με πλάγιες και κάθετες χρωματιστές γραμμές από λαδοπαστέλ. Δεν παραβλέψαμε να προσθέσουμε τα απαραίτητα σκουλαρίκια, ουρά και σπάγκο. Του δώσαμε και λίγη λάμψη βάζοντας χρυσόσκονη στις γραμμές του σταυρού για να παιχνιδίζει με τις ηλιαχτίδες καθώς πετάει. Έτοιμος ο χαρταετός που θα μας συντροφέψει στα παιχνίδια της Καθαρής Δευτέρας!
Έπειτα παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με τα κούλουμα και το σαρακοστιανό τραπέζι και ανακαλέσαμε σχετικές εμπειρίες μας.
Ολοκληρώσαμε συμπληρώνοντας φύλλο εργασίας με προγραφική άσκηση ιχνηλάτησης του σχήματος του ρόμβου. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων επεξεργαστήκαμε το υλικό της παρακάτω παρουσίασης Sway και εστιάσαμε ότι αφορά τον χαρταετό. Θυμηθήκαμε όλες τις πληροφορίες που έχουμε γνωρίσει για την Καθαρά Δευτέρα, τα νηστίσιμα τρόφιμα και τη Σαρακοστή. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα.
Συμπληρώσαμε μαθηματικό φύλλο εργασίας και φύλλο ανάπτυξης της παρατηρητικότητας, της διάκρισης και απόδοσης συνόλου ζωγραφίζοντας το άλλο μισό του χαρταετού. Βρήκαμε τα γράμματα που συνθέτουν τη λέξη “χαρταετός” και τη γράψαμε στις εργασίες μας.
Τα φύλλα εργασίας. Το πρώτο φύλλο περιέχεται στην παραπάνω παρουσίαση.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2 παρακολουθήσαμε βίντεο με ξεχωριστούς χαρταετούς.
Κλείσαμε την ημέρα μας με τις περιπέτειες που είχαν δύο αδέρφια πετώντας τον χαρταετό τους.
Τα παιδιά του διευρυμένου ωραρίου, είδαμε τον αγαπημένο μας egg που μας μίλησε για την Καθαρά Δευτέρα, όπως και τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1-κοιτάξτε παραπάνω για το βίντεο. Συζητήσαμε για το τι κάνουμε αυτή τη μέρα.
Παίξαμε memory game σχετικά με τις Απόκριες. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: Απόκριες | με ετικέτα αποκριάτικες κατασκευές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παρουσίαση Sway για την Καθαρά Δευτέρα και τον χαρταετό- Τραγούδια για τον χαρταετό-Κατασκευή: Χαρταετός- Βίντεο με ξεχωριστούς χαρταετούς και για την Καθαρά Δευτέρα-Ψηφιακό παιχνίδι Βρες τις μάσκες
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε παρακολουθώντας κάποια βίντεο όπου γνωρίσαμε το γαϊτανάκι, το αγαπημένο αυτό αποκριάτικο έθιμο που δένει απόλυτα με το χρώμα και το κέφι της Αποκριάς! Αφού μάθαμε πληροφορίες, όπως την ετυμολογία, την ιστορία του και τον τρόπο που παίζεται, παρακολουθήσαμε αναπαραστάσεις του χορευτικού παιχνιδιού από παλιά μέχρι σήμερα.
Πώς όμως μπορούμε να ζωντανέψουμε στο χαρτί το έθιμο αυτό με εμάς πρωταγωνιστές;; Εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία, καθώς σήμερα στην τάξη ήμασταν 12 παιδιά, όσες δηλαδή και οι κορδέλες – γαϊτάνια που κρατούν οι χορευτές στο έθιμο. Αρχικά, συζητήσαμε για το τι θα ντυθούμε στο αποκριάτικο πάρτι μας και η κυρία τα κατέγραφε σε καρτέλες. Η ποικιλία μεγάλη, από αγαπημένους ήρωες κινουμένων σχεδίων μέχρι επαγγέλματα και ζωάκια. Αφού ζωγραφίσαμε εμάς μασκαράδες με τις στολές μας, αντιγράψαμε τη λέξη από την καρτέλα μας και κόψαμε τη φιγούρα μας. Έπειτα, ενωθήκαμε σε μία μεγάλη ομάδα ώστε να επεξεργαστούμε την κατασκευή μας. Φτιάξαμε το γαϊτανάκι ενώνοντας και κολλώντας με τον κατάλληλο τρόπο πολύχρωμες λωρίδες από γκοφρέ χαρτί στο κοντάρι – καλαμάκι. Ενώσαμε τις λωρίδες στο σημείο των χεριών μας, τοποθετώντας περιμετρικά τα παιδάκια. Μπερδέψαμε τις κάρτες με τα ονόματα των μεταμφιέσεων και εντόπισε ο καθένας τη δική του, την οποία κόλλησε στο σωστό σημείο. Γράψαμε το «ΓΑΪΤΑΝΑΚΙ» και στολίσαμε κάνοντας βούλες – κομφετί με χρωματιστά λαδοπαστέλ ολόγυρα και κολλώντας κορδέλες. Έτοιμη η κατασκευή μας να στολίσει την αποκριάτικη τάξη μας!!
Σε συνέχεια των χθεσινών ατομικών εικαστικών δημιουργιών με τους δικούς μας κύκλους στα βήματα του Kandinsky –πατήστε εδώ προς τη μέση της ανάρτησης-, συγκεντρωθήκαμε ώστε να περάσουμε στην τελική ομαδική κατασκευή μας, τον μεγάλο πολύχρωμο κλόουν της τάξης μας!! Πειραματιστήκαμε και κάναμε διάφορες αλλαγές ανταλλάζοντας γνώμες για την τοποθέτηση των κομματιών ώστε να συνθέτουν παραστατικά το σώμα του κλόουν. Συνεργαστήκαμε και αναλάβαμε ρόλους για να σχηματίσουμε, να χρωματίσουμε, να κόψουμε, να κολλήσουμε, να γράψουμε, να στολίσουμε. Έτσι δημιουργήσαμε το πρόσωπο, τα μαλλιά, τα αξεσουάρ του, τα διακοσμητικά στοιχεία. Τα μικροσκοπικά του παπούτσια αναλογικά με το μεγάλο του σώμα, η πιο αστεία πινελιά! Το αποτέλεσμα μας άρεσε πολύ! Η επιθυμία μας μεγάλη να τον κρατήσουμε στην παρέα μας για να συμμετέχει κι αυτός στο αποκριάτικο πάρτι μας για το οποίο ανυπομονούμε!!
Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ολοκληρώσαμε τον στολισμό της τάξης μας ώστε να είναι έτοιμη να φιλοξενήσει το αποκριάτικο πάρτι μας. Ξεκινήσαμε με την κατασκευή της φιγούρας ενός τρισδιάστατου κλόουν. Η κατασκευή μας είχε πολλά στάδια. Αρχικά χρωματίσαμε με σομόν τέμπερα ορθογώνιο χαρτί. Το κόψαμε ώστε να γίνει τετράγωνο και με το κομμάτι που περίσσευε σχηματίσαμε τον λαιμό του κλόουν και κόψαμε τα αυτάκια του. Το τετράγωνο κολλήθηκε σε χρωματιστό χαρτόνι λυγίζοντάς το ώστε να προεξέχει ελαφρώς. Συμπληρώσαμε σε κολάζ τα μάτια και το στόμα που τα σχεδιάσαμε μόνοι μας. Από χαρτοπετσέτα φτιάξαμε το παπιγιόν του. Το τελευταίο στάδιο της κατασκευής μας ήταν και το πιο διασκεδαστικό. Μοιραστήκαμε μια συσκευασία σερπαντίνες και εξασκηθήκαμε στο πέταγμα και το φύσημά τους. Τις πεσμένες σερπαντίνες τις μαζέψαμε σε φουντίτσες και τις τοποθετήσαμε στην κατασκευή μας σαν μαλλιά.
Συνεχίσαμε με την δεύτερη κατασκευή μας που ήταν η γραβάτα του κλόουν. Κόψαμε τις χάρτινες γραβάτες και χρωματίσαμε βούλες με δαχτυλομπογιές. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με το έθιμο του πετάγματος του χαρταετού,μάθαμε για τα σχήματα των χαρταετών και τα μέρη τους.
Παρατηρήσαμε τους χαρταετούς σε πίνακες ζωγραφικής.
Πως είναι ο δικός σου χαρταετός; Όμως κάπου εδώ μας περίμενε μια αποκριάτικη έκπληξη! Το τρενάκι της αποκριάτικης χαράς, μας περίμενε στην αυλή για χορό, τραγούδι και δώρα. Δώσαμε όλοι το παρόν !
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων επεξεργαστήκαμε το υλικό της παρακάτω παρουσίασης Sway για τις Αποκριές και παίξαμε αρκετά από τα παιχνίδια που περιέχει. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να τη δείτε.
Πήραμε τα ψαλίδια μας και ξεκινήσαμε τη δημιουργία μάσκας-διακοσμητικό, παραδείσιο πουλί.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, πριν ξεκινήσει η κατασκευή μας γνωρίσαμε τι σημαίνουν οι ομόκεντροι κύκλοι που θα δημιουργήσουμε με τα χαρτάκια μας πάνω στη μάσκα. Στο διαδραστικό μας πίνακα πειραματιστήκαμε με τους ομόκεντρους κύκλους.
Επίσης παρακολουθήσαμε βίντεο για να δούμε εξωτικά πουλιά. Χρόνια τώρα μας δίνουν ιδέες με τα υπέροχα χρώματά τους και τα χαρακτηριστικά τους για αποκριάτικες μάσκες. Μάλιστα παρακολουθήσαμε φωτογραφικό υλικό από το διαδίκτυο με αντίστοιχες μάσκες πουλιών.
Τα παιδιά του διευρυμένου ωραρίου δημιουργήσαμε αποκριάτικα καπέλα εμπνευσμένα από τους πίνακες με ομόκεντρους κύκλους του W. Kandinsky.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: Απόκριες | με ετικέτα αποκριάτικες κατασκευές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βίντεο: Τι είναι το γαϊτανάκι, Το έθιμο του χαρταετού, Παραδείσια πουλιά- Παρουσίαση Sway για τις Απόκριες- Κατασκευές: Γαϊτανάκι με μασκαράδες-Κλόουν με κύκλους Καντίνσκι- Τρισδιάστατος κλόουν-Γραβάτα κλόουν-Μάσκα παραδείσιο πουλί
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Πρόσφατα σχόλια