2ο ιστολόγιο 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Βιβλίο δραστηριοτήτων συνέχεια-Διαίρεση συνέχεια

Ιαν 201915

Προσθέσαμε ένα ακόμη φύλλο στο βιβλίο δραστηριοτήτων της καινούριας χρονιάς(εδώ,εδώ).

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος συνεχίσαμε την επεξεργασία των μαθηματικών εννοιών της διαίρεσης και του κλάσματος,στη μέση της ανάρτησης(εδώ).

Εξηγήσαμε χρησιμοποιώντας εποπτικό υλικό και υλικά της τάξης μας,όπως μαρκαδόρους ότι μία ποσότητα μπορεί είτε να είναι ακέραιη είτε να κοπεί σε ίσα τμήματα χωρίς ν’αλλάξει η ποσότητά της.Επιβεβαιώσαμε αυτήν την αρχή και στον πίνακα με παραδείγματα και με εικόνες.

Επίσης χωρίσαμε μία ποσότητα στη μέση(δια 2) με την τεχνική της κατανομής του ένα προς ένα.

 

Συμπληρώσαμε δύο φύλλα εργασίας με τα κλάσματα( όλα τα φύλλα του βιβλίου στο τέλος της ανάρτησης  εδώ):

 

 

Βασιλόπιτα 2019-Διαίρεση,η έννοια της ίσης μοιρασιάς

Ιαν 201914

Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας ήρθαν οι καταπληκτικές βασιλόπιτες,μία για κάθε τμήμα,από τα χεράκια των γλυκών μας μαμάδων,κας Φραγκοπούλου και Αυγερινού. Σας ευχαριστούμε θερμά για την προσφορά και τη βοήθειά σας.

Διηγηθήκαμε την ιστορία της βασιλόπιτας χρησιμοποιώντας προηγούμενη ανάρτησή μας.

Οι τυχεροί της χρονιάς,που κέρδισαν το φλουρί,ήταν ο Μάξιμος από το τμήμα της κας Μαρίνας και από το ολοήμερο οι κυρίες,κα Ευαγγελίνα και Βάνα. Επειδή κάθε χρόνο ο τυχερός της χρονιάς παίρνει ένα δωράκι από το σχολείο, στ’ ολοήμερο έγινε κλήρωση και το κέρδισε η Κρυσταλλία.

Στη συνέχεια συμπληρώσαμε δύο ακόμη φύλλα του βιβλίου δραστηριοτήτων για την καινούρια χρονιά (εδώ,εδώ).

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος αδράξαμε την ευκαιρία της κοπής της βασιλόπιτας μας και ασχοληθήκαμε με τις έννοιες της διαίρεσης. Μιλήσαμε και εξηγήσαμε τη δίκαιη και ισότιμη μοιρασιά.Μ’εποπτικό υλικό,διάδραση,άμεση συμμετοχή και παρακολούθηση βίντεο κατανοήσαμε την έννοια του κλάσματος.

Χρησιμοποιήσαμε χάρτινους κύκλους για την κατανόηση της κατανομής των κομματιών του. Ένας κύκλος ,στη θέση βασιλόπιτας,εάν είναι να φαγωθεί από ένα άτομο παραμένει ακέραιος. Εάν όμως πρέπει να μοιραστεί σε 2,3,4,6,8,12,14,κοκ, άτομα πρέπει να κοπεί σε τόσα ανάλογα ισότιμα κομμάτια(δίκαιη μοιρασιά).

  

Η ομάδα της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος αποτελείται από 14 παιδιά και το καθένα είναι το 1/14 της ομάδας.Εξηγήσαμε ότι το κλάσμα αποτελείται από δύο αριθμούς,πάνω και κάτω από μία παύλα.Στο κάτω μέρος της παύλας γράφουμε τον αριθμό των κομματιών από τα οποία αποτελείται ένα σύνολο-στην περίπτωσή μας 14 και πάνω γράφουμε τον αριθμό των κομματιών που παίρνουμε από το σύνολο. Εάν σηκωθεί από την παρεούλα ένα παιδί αυτό σημαίνει το 1/14,εάν σηκωθούν 6 αυτό σημαίνει 6/14 κοκ.

 

Παίξαμε με τα κλάσματα-π.χ. από την πίτα με τα 8 κομμάτια πάρε τα 5, 5/8.

Ξεκινήσαμε τη δημιουργία βιβλίου για τη διαίρεση.

Τα φύλλα του βιβλίου της διαίρεσης:

 

Καλή χρονιά(βιβλίο δραστηριοτήτων)-2019 ευχές

Ιαν 201912

Συνεχίσαμε τη συμπλήρωση των φύλλων του βιβλίου δραστηριοτήτων για την καλή χρονιά(εδώ).

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας γραφής των λέξεων: «νέος χρόνος»( αναλύσαμε τις λέξεις στις συλλαβές τους,αναγνωρίσαμε ηχητικά από ποια γράμματα αποτελούνται και στη συνέχεια τα γράφαμε στο χαρτί μας για να συνθέσουμε τις λέξεις. Δεν παραλείψαμε τον τόνο-ποιο γραμματάκι φωνάζει) και του αριθμού 2019 με τον οποίο ασχοληθήκαμε τις προηγούμενες μέρες(εδώ).

Κλείσαμε τη θεματική για τη νέα χρονιά με 2019 στιγμές αγάπης.Σκεφτήκαμε με ποιο τρόπο εκδηλώνουμε την αγάπη μας και τους αποτυπώσαμε μέσα στα συννεφάκια της εργασίας μας.Φυσικά εμείς ξέρουμε τους τρόπους.Θέλαμε όμως να τους αναγνωρίσουν και οι αναγνώστες της ανάρτησης μας.Πώς; Με γραπτή πληροφορία!

Το φύλλο εργασίας:

Καλή χρονιά(βιβλίο δραστηριοτήτων)-Το πέταλο της τύχης του 2019

Ιαν 201910

Ξεκινήσαμε να συμπληρώνουμε τα φύλλα του βιβλίου δραστηριοτήτων για το 2019,ιδέα της υπέροχης Kinderella.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος ασχοληθήκαμε ξανά με τη γραφή της χρονιάς,συζητήσαμε,θυμηθήκαμε και επεξεργαστήκαμε όλες τις μαθηματικές έννοιες (εδώ) και συμπληρώσαμε μαθηματικό φύλλο εργασίας από το Los Ninos.

Επίσης μιλώντας για τη σχέση του πετάλου του αλόγου και την τύχη δημιουργήσαμε τα δικά μας πέταλα καλοτυχίας για τη νέα χρονιά.

Το πατρόν για το πέταλο:

 

Καλώς ήρθαμε!!Οι αναμνήσεις μας από τις γιορτές και τα γυαλιά των ευχών του 2019

Ιαν 20199

Όλοι θυμόμαστε με χαρά την τελευταία ημέρα πριν το κλείσιμο του νηπιαγωγείου για τις χριστουγεννιάτικες γιορτές. Η μέρα περιελάμβανε σινεμά με  εισιτήρια εισόδου,ποπ-κορν

και μπαλονοσυνθέσεις που στο τέλος της ημέρας τα μπαλόνια έγιναν κτήμα μας.

Ευχαριστούμε θερμά την κα Φραγκοπούλου,μητέρα μαθήτριας μας που έφτιαξε,συσκεύασε και μας πρόσφερε τα ποπ-κορν. Επίσης ευχαριστούμε θερμά και τον κο Στόσεβιτς,πατέρα μαθήτριας μας,που μας έφτιαξε και διακόσμησε το νηπιαγωγείο μας με τις μπαλονοσυνθέσεις.

Σήμερα πρώτη μέρα σχολείο ,μετά τις γιορτές, οι συζητήσεις πολλές πάνω στις αναμνήσεις μας. Και για να μη μένουμε στα λόγια,τις αποτυπώσαμε σε εικόνες(ιδέα από εδώ).

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος διαχειριστήκαμε τους αριθμούς που συνθέτουν τον καινούργιο χρόνο,2019.

Μιλήσαμε για τη θέση που κατέχουν τα νούμερα ,πρώτα το 2,στη συνέχεια το 0(που δηλώνει χιλιάδες),μετά το 1 και στο τέλος το 9. Θυμηθήκαμε και γράψαμε στον πίνακα της τάξης πόσα μηδενικά έχουν οι δεκάδες -1-,οι εκατοντάδες-2-,οι χιλιάδες-3-.Θυμηθήκαμε γιατί γράφεται το 19 πρώτα το 1 και μετά το 9(το 1-δηλώνει τη δεκάδα- και το 9,εννιά βήματα πάνω από το 10-ανεβαίνω τη σκάλα). Στο 2019,ο αριθμός 19 σημαίνει 19 χρόνια μετά το 2000(ανεβαίνω τη σκάλα)

Πειραματιστήκαμε με τις θέσεις των νούμερων που συνθέτουν τον αριθμό 2019 και κατανοήσαμε ότι αλλάζει η ονομασία και η ποσότητα όταν τα νούμερα αλλάζουν θέση.

 

Μέσα από τις διάφορες γραφές βρίσκαμε το σωστό αριθμό 2019 και αιτιολογούσαμε γιατί οι άλλοι αριθμοί ήταν λανθασμένες γραφές του,π.χ. 1209=Δεν ξεκινά από το 2,το 2 πρέπει να είναι πρώτο ,το 0 πρέπει να είναι στη θέση του 2,το 1 στη θέση του 0 και το 9 να μείνει εκεί που είναι).

Συμπληρώσαμε φύλλο γραφής του 2019 από την Τάνια.

Τέλος κατασκευάσαμε τα γυαλιά των ευχών μας για το 2019.Κλείσαμε τα μάτια μας και ανοίξαμε τα μάτια της ψυχής μας βλέποντας τι ευχόμαστε για το 2019. Παραδείγματα:

*Να μ’αγαπά πάντα η μαμά.

*Να πάρω δώρο στη θεία μου ένα τάμπλετ.

*Να είναι γεροί οι γονείς μου.

*Να μην αρρωστήσει η μαμά μου.

*Να βγει ο παππούς από το νοσοκομείο.

 

Τα πατρόν για τα γυαλιά των ευχών 2019-εδώ και εδώ:

eyeglasses-round

eyeglasses-heart

    

 

 

 

 

Ευτυχισμένος ο καινούργιος χρόνος

Ιαν 20195

Σας ευχόμαστε ολόψυχα «Καλή και ευτυχισμένη» χρονιά που να σας πραγματοποιήσει 2019 ευχές και επιθυμίες!!

Οι Νηπιαγωγοί

Το νηπιαγωγείο,εκτός κάποιας άλλης ενημέρωσης ,θα λειτουργήσει ξανά την Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019.

 

Ευχές

Δεκ 201825

Σας ευχόμαστε

«Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένα»

οι μαθητές και οι Νηπιαγωγοί

του  12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας

Ευχές από τις χώρες μέλη-Χριστουγεννιάτικα σπιτάκια-Πήλινοι χιονάνθρωποι-Χριστουγεννιάτικα αινίγματα

Δεκ 201820

Εχθές λάβαμε τις κάρτες με τις χριστουγεννιάτικες ευχές από τις χώρες-μέλη του προγράμματος ERASMUS+ :Learning to play and playing to learn».

Σήμερα τις περιεργαστήκαμε,τις παρατηρήσαμε καλύτερα και τις καμαρώναμε στη γωνιά του ERASMUS.

Τελειώσαμε τα χριστουγεννιάτικα σπιτάκια μας (εδώ και εδώ).

Στολίσαμε τις ιδέες  για πώς μπορώ να περάσω δημιουργικά τις γιορτές των Χριστουγγέννων που βρήκαμε από την ομάδα Παιδικός πλανήτης στο facebook.

Οι ιδέες:

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος ολοκληρώσαμε τα πήλινα χιονανθρωπάκια μας(εδώ) βάζοντας τις φούντες στα σκουφάκια τους χρησιμοποιώντας πομπομ.

Επίσης παίξαμε με χριστουγεννιάτικα αινίγματα,άλλα αυτοσχέδια και άλλα από το διαδίκτυο. Μάλιστα κάποια έγιναν φύλλα εργασίας.

Τα χριστουγεννιάτικα αινίγματα:

Χριστουγεννιάτικα μπισκότα -Χριστουγεννιάτικα σπιτάκια-Πήλινοι Χιονάνθρωποι

Δεκ 201819

Παρασκευάσαμε τα χριστουγεννιάτικα μπισκοτάκια μας,τα διακοσμήσαμε με γλάσο και ζαχαρωτά.Τα τοποθετήσαμε στις πήλινες συσκευασίες που είχαμε ήδη ετοιμάσει.

Στο ενδιάμεσο ζωγραφίσαμε και μια χριστουγεννιάτικη εικόνα,γράφοντας «Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά».

Φύγαμε με τα μπισκοτάκια μας,τα ταρανδάκια και τις ευχές μας για το 2019.

Προχωρήσαμε και τη διακόσμηση των χριστουγεννιάτικων σπιτιών που είχαμε ξεκινήσει από χθες.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος ολοκληρώσαμε τα πήλινα χιοναθρωπάκια μας που είχαμε δημιουργήσει με τα 5 δάχτυλα της παλάμη μας.

Τους βάλαμε τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους, καπέλα,κουμπιά,πολύχρωμο και λαμπερό κασκόλ.

 

Τα χριστουγεννιάτικα σπιτάκια μας-Η ιστορία του μπισκοτάνθρωπου

Δεκ 201818

Σήμερα ξεκινήσαμε να κατασκευάζουμε τα διακοσμητικά χριστουγεννιάτικα σπιτάκια μας με τα κουτιά από γάλα. Τα ντύσαμε και αύριο θα τα διακοσμήσουμε.

   

Επίσης προχωρήσαμε την κατασκευή των πήλινων συσκευασιών μας ,με διακόσμηση, τον Μπισκοτάνθρωπο ( εδώ και σχετικές πληροφορίες στην ανάρτηση πιο κάτω).

Διαβάσαμε το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά: » Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα». Για να ξεφυλλίσεις το βιβλίο πάτα πάνω στην εικόνα. Αν θέλεις να το ακούσεις online παρακολούθησε το βίντεο.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος γνωρίσαμε την ιστορία του Μπισκοτάνθρωπου, μέσα από ένα αγγλικό βίντεο απόλυτα κατανοητό από τα παιδιά της νηπιακής ηλικίας.

Φτιάξαμε τα μπισκοτανθρωπάκια μας,αγόρια και κορίτσια και στην κοιλιά τους κολλήσαμε την ιστορία τους με εικόνες στη σωστή σειρά.

Τα φύλλα των μπισκοτάνθρωπων και η ιστορία του με εικόνες:

Επίσης διαβάσαμε ένα σχετικό παραμύθι με αυτό του Μπισκοτάνθρωπου, «Η ιστορία ενός καλοψημένου τηγανόψωμου» των Π.Κρ. ¨Ασμπγιόρσεν  και Γ.Μόε, που είχε τις ίδιες σχεδόν περιπέτειες με τον Μπισκοτένιο.

Στην παρακάτω παρουσίαση μπορείτε να γνωρίσετε την ιστορία του τηγανόψωμου:

 

« Παλιότερα άρθρα

Kατηγορίες

Translate



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων