2ο ιστολόγιο 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Τα θαυμαστά προϊόντα της μέλισσας

Μαΐ 201920

Η έκπληξη της ημέρας περιελάμβανε τα προϊόντα της μέλισσας στο νηπιαγωγείο.Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν,να δοκιμάσουν,να μυρίσουν,ν’αγγίξουν τα προϊόντα του εντόμου τα οποία είχαμε γνωρίσει τις προηγούμενες μέρες μέσα από φωτογραφίες,βιβλία και βίντεο.Προηγούμενες αναρτήσεις για τη μέλισσα,εδώ,εδώ,εδώ,εδώ,εδώ.

Τα προϊόντα της μέλισσας:

  1. Μέλι

Φάγαμε μέλι σε φέτες ψωμί.

2.Κερί

Γνωρίσαμε ότι το κερί της εκκλησίας είναι καθαρό μελισσοκέρι. Το μυρίσαμε και η μυρωδιά του ήταν ίδια με του μελιού,το κρατήσαμε και τα δάκτυλά μας κόλλησαν.

3.Καλλυντικά και είδη υγιεινής με μέλι

Μυρίσαμε σαπούνια μελιού και πρόπολης και βάλαμε στα χέρια μας κηραλοιφή νιώθοντας την απαλότητα και ενυδάτωση που άφησε στο δέρμα μας.

4.Γύρη

Δοκιμάσαμε γύρη.

5.Φάγαμε κηρήθρα.

6.Δοκιμάσαμε παστέλια και λουκούμι μελιού.

 

 

Μέλισσα στο λουλούδι-Πρόβες καλοκαιρινής γιορτής

Μαΐ 201917

Σήμερα στολίσαμε τα ταμπλό των τάξεων μας με τις μελισσούλες στα λουλούδια,τροποποιημένη ιδέα από το Krokotak.

 

Τα ταμπλό μας:

Το λουλούδι της κατασκευής:

Ξεκινήσαμε, με μερικές ελλείψεις,τις πρόβες της καλοκαιρινής μας γιορτής.

Μερικά στιγμιότυπα:

 

 

 

 

Φύλλα εργασίας με μέλισσες

Μαΐ 201916

Συμπληρώσαμε μαθηματικό φύλλο συμπλήρωσης αριθμογραμμής από το 1-10 για το σχηματισμό της μέλισσας και από το 1-16 για το λουλούδι.Γράψαμε ελεύθερα τις λέξεις(λουλούδι,μέλισσα) αντιστοιχώντας τες με τις εικόνες.

Το φύλλο εργασίας:

Επίσης βλέποντας εικόνες σμήνους μελισσών και δημιουργίας κυψέλης στη φύση,

απεικονίσαμε τις δικές μας κυψέλες και γράψαμε αυθόρμητα  τον τίτλο της εργασίας μας,κυψέλη.

Το φύλλο εργασίας:

 

Μέλισσες στην τάξη

Μαΐ 201915

Οι μέλισσες συνεχίσει να είναι το θέμα της εβδομάδας(εδώ και εδώ) και γνωρίζουμε καλύτερα μέρα με τη μέρα τα καταπληκτικά αυτά έντομα.

Διαβάσαμε από το βιβλίο «Παρατηρώ,τις κατοικίες των εντόμων»,την ενότητα που αφορά τις μέλισσες.Τα παιδιά συσχέτισαν τις εικόνες του βιβλίου με τις πληροφορίες που είχαν δεχθεί τις προηγούμενες μέρες μέσα από τα βίντεο.

Ξεκινήσαμε να κατασκευάζουμε την κυψέλη της τάξης,την οποία θα ολοκληρώσουμε τις επόμενες μέρες.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος συμπληρώσαμε μαθηματικό φύλλο που συμπεριελάμβανε λαβύρινθο,αναγνώριση ποσοτήτων,δημιουργία ομάδων,αναγνώριση αριθμών,ταύτιση ποσοτήτων και αριθμών.

Το μαθηματικό φύλλο:

Επίσης αξιοποιώντας ιδέα από το Krokotak δημιουργήσαμε το πέταγμα των μελισσών μας στο λιβάδι.

Μέλισσα… συνέχεια

Μαΐ 201914

Συνεχίσαμε σήμερα τις δραστηριότητές μας για τη μέλισσα(εδώ). Επεξεργαστήκαμε το πληροφοριακό υλικό της Τάνιας σχετικά με τη δημιουργία του μελιού,την οποία είχαμε παρακολουθήσει σε βίντεο της προηγούμενης σχετικής ανάρτησης μας.

Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας  από το Pinterest με τις σημαντικές λέξεις που σχετίζονται με τον κόσμο της μέλισσας.

Το φύλλο εργασίας:

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος απεικονίσαμε την ιστορία της παραγωγής του μελιού.Γράψαμε μόνοι μας τις λέξεις μέλι,κυψέλη.

Τα φύλλα εργασίας:

Στολίσαμε το ταμπλό της τάξης με τις μελισσούλες μας,από το Krokotak.

Συμπληρώσαμε μαθηματικό φύλλο αρίθμησης με μελισσούλες.

Τα φύλλα εργασίας:

 

 

Μέλισσα

Μαΐ 201913

Ξεκινήσαμε να γνωρίζουμε τον κόσμο της μέλισσας του πιο εργατικού πλάσματος στον πλανήτη Γη.Παρακολουθήσαμε το βίντεο για τις μέλισσες του «Ο Μαγικός κόσμος των ζώων» της Disney.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος συνεχίσαμε τη συλλογή πληροφοριακού υλικού για το εξαιρετικό αυτό έντομο,το τόσο απαραίτητο στη ζωή μας.

Γιατί οι μέλισσες δεν πρέπει να εξαφανιστούν;Πατήστε στην εικόνα

Παρακολουθήσαμε βίντεο για τη θαυμαστή κοινωνία των μελισσών:

Μάθαμε για τη σημασία της εξαγωνικής κατασκευής των κελιών της κηρήθρας:Πατήστε στην εικόνα.

Πώς ο μελισσοκόμος εξάγει το μέλι:

Τέλος χρησιμοποιήσαμε το παρακάτω βίντεο μεταγνωστικά και αξιολογικά,σταματώντας το στα σημεία που θέταμε τα ερωτήματα προς απάντηση. Π.χ γιατί χορεύουν οι μέλισσες;ποια είναι αυτή η μεγάλη μέλισσα(η βασίλισσα),ποια άλλα είδη μέλισσας έχουμε στην κυψέλη;σε ποιο σημείο του σώματός τους  αποθηκεύουν το νέκταρ για να το μεταφέρουν στην κυψέλη;πώς λέγεται η ουσία με την οποία ταΐζουν οι μέλισσες τη βασίλισσα;με τι υλικό φτιάχνουν την κηρήθρα;

 

 

 

 

Τα δώρα μας για τη μανούλα!!

Μαΐ 201911

Έχοντας ήδη ξεκινήσει να μιλάμε για τη γιορτή της μητέρας (εδώ) συνεχίσαμε με τη δημιουργία του πορτρέτου της που θα της χαρίσουμε την Κυριακή 12/5/2019,ημέρα Γιορτής της Μητέρας.

Τα πορτρέτα των μητέρων τελειωμένα:

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος κατασκευάσαμε άλλο ένα δωράκι για τη μανούλα μας,τη γλάστρα με το πιο μυρωδάτο λουλούδι!!

Τα γλαστράκια μας τελειωμένα.

Μιλήσαμε για όλες τις ιδιότητες αυτού του ξεχωριστού προσώπου της  ζωής μας(γονιός,φίλος,γιατρός,μάγειρας,οδηγός,προπονητής,κ.α.) και εστιάσαμε την ιδιότητα του φύλακα-άγγελου μας.Παρακολουθήσαμε γι’αυτό το παρακάτω βίντεο.

Εξηγήσαμε ότι η μητέρα δε σταματά να μας φροντίζει και να μας προσέχει ότι και να της συμβεί.Διαθέτει άπειρη δύναμη ψυχής!! Το παρακάτω βίντεο μας επιβεβαιώνει.

Επίσης και η ιστορία-τραγούδι «Η καρδιά της μάνας» με τη φωνή του Παντελή Θαλασσινού μας έδειξε ότι η αγάπη και η ανησυχία της μάνας ,ακόμη και στα δύσκολα,είναι αστείρευτη!!

Κοιτάζοντας το μαγικό καθρέπτη βλέπουμε την ομορφότερη μανούλα του κόσμου.Ο καθένας τη δική του!!

Ο μαγικός καθρέπτης:

Τέλος συμπληρώσαμε φύλλα γραφής:α)Το ξεχασμένο γράμμα,β)Από ποιες λέξεις πήρε τα γράμματα η λέξη ΜΗΤΕΡΑ.

Το ξεχασμένο γράμμα:

Το φύλλο εργασίας:

Από ποιες λέξεις πήρε τα γράμματα η λέξη ΜΗΤΕΡΑ:

Το φύλλο εργασίας:

 

 

 

Η μαμά μου,η πριγκίπισσα μου,το αγαπημένο μου λουλούδι

Μαΐ 20198

Κάθε 2η Κυριακή του Μαΐου έχει καθιερωθεί η γιορτή του πιο αγαπημένου προσώπου μας.Την Κυριακή 12/5/2019 είναι η γιορτή της μητέρας.

Όπως και να την φωνάξουμε, μητέρα, μαμά, μάνα,μανούλα, μανουλίτσα,μαμάκα, η λατρεία που θρέφουμε όλοι γι’ αυτήν δε μειώνεται ούτε αλλοιώνεται. Η πρώτη κουβέντα που βγαίνει από τα χείλη μας είτε στη χαρά μας,είτε στον πόνο μας,είτε στον τρόμο μας,είτε στην απογοήτευσή μας είναι  η λέξη  «μαμά μου»!!!!!

Οι πρώτες αναφορές για τη Γιορτή της Μητέρας και της μητρότητας έρχονται από την Αρχαία Ελλάδα.Η Γιορτή της Μητέρας ή Ημέρα της Μητέρας καθιερώθηκε τον 20 αιώνα και προέρχεται από το αγγλικό και το αμερικανικό κίνημα των γυναικών.Η Αμερικανίδα Ann Maria Reeves Jarvis διοργάνωσε για πρώτη φορά το 1865 ένα κίνημα με το όνομα Mothers Friendships Day και συναντήσεις με το όνομα Mothers Day Meetings, κατά τις οποίες οι μητέρες αντάλλασσαν απόψεις και εμπειρίες. Το 1870 η Julia Ward Howe διοργάνωσε μια εκδήλωση φιλειρηνικής συγκέντρωσης μητέρων με το σλόγκαν peace and motherhood, με σκοπό τα παιδιά να μη στέλνονται στον πόλεμο.

Ξεκινώντας την ανάπτυξη της θεματικής μας με επίκεντρο το πιο λατρεμένο πρόσωπο,τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος, παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για τις απίστευτες δεξιότητες και χάρες της μητέρας.

«Και ο θεός έπλασε τη μητέρα»:

Στη συνέχεια,έχοντας μιλήσει για τα λουλούδια και την ανθισμένη φύση του Μαΐου,κλείσαμε τα μάτια μας και φανταστήκαμε τη μαμά μας λουλούδι.Παπαρούνα,κόκκινο τριαντάφυλλο,πανσέ,κρίνο,μαργαρίτα. Στο τέλος απεικονίσαμε τη μανούλα μας πριγκίπισσα κρατώντας στο χέρι της το λουλούδι που της αποδώσαμε.Γράψαμε με αυθόρμητη γραφή τις λέξεις: «Μαμά σε αγαπώ»

Η μαμά-πριγκίπισσα μας:

Το στέμμα, επεξεργασμένο ,από το  Στάση Νηπιαγωγείου:

 

 

Μύθοι των λουλουδιών τριαντάφυλλου και νάρκισσου

Μαΐ 20198

Ο Μάιος έχει φτάσει στη μέση.Όλη η φύση έχει ολοκληρώσει τη μεταμόρφωσή της και δικαίως ο μήνας Μάιος έχει ονομαστεί ο μήνας των λουλουδιών.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος συμπληρώσαμε ένα ελεύθερο φύλλο δημιουργίας του μαγιάτικου τοπίου στην εξοχή.Γράψαμε και τις λέξεις που το συμβολίζουν: Μάιος,λουλούδια

Το φύλλο εργασίας:

Επίσης από το βιβλίο «ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΤΩΝ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ» από ΣΤΡΑΤΙΚΗΣ ΠΟΤΗΣ διαβάσαμε τους μύθους που αναφέρονται στο τριαντάφυλλο και στο νάρκισσο.

Μύθοι για το τριαντάφυλλο:

Μύθος για το νάρκισσο:

Στο Youtube βρήκαμε ένα βίντεο που αναφέρεται στο μύθο του Νάρκισσου και τη σχέση του με το φυσικό φαινόμενο ηχώ.

Επιστροφή από τις πασχαλινές μας διακοπές

Μαΐ 20196

Πρώτη μέρα σήμερα μετά τις πασχαλινές διακοπές μας. Οι συζητήσεις και οι ανακοινώσεις μας για το πώς περάσαμε κρατούν το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων μας.

Θέλαμε να τα πούμε όλα.Το ταξίδι στο νησί,στο χωριό, αν περάσαμε κάτω από τον Επιτάφιο,πώς ήταν η λαμπάδα μας,ποιος κέρδισε στο τσούγκρισμα των αβγών,ποιος έψησε το αρνί,αν τραγουδήσαμε και χορέψαμε την Κυριακή του Πάσχα. Οι εικόνες διαδέχονταν η μία την άλλη.

Χρησιμοποιώντας κάποιο από το υλικό των πασχαλινών αναμνήσεων του Pop-it blog εικονογραφήσαμε τις αναμνήσεις μας αφού πρώτα τις είχαμε περιγράψει.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος ξεχωρίσαμε την αγαπημένη μας ανάμνηση,την οποία απεικονίσαμε.Στη συνέχεια καθίσαμε στην παρεούλα και παίξαμε το παιχνίδι: «Μάντεψε ποια είναι η αγαπημένη μου πασχαλινή ανάμνηση». Κοιτώντας την εικόνα,παρατηρώντας τις λεπτομέρειες της ,προσπαθούσαμε να μαντέψουμε.Τα πήγαμε πάρα πολύ καλά στην μαντική ικανότητα και σε αυτό μας βοήθησαν οι εξαιρετικές μας ζωγραφιές με τις απίστευτες λεπτομέρειες.

 

« Παλιότερα άρθρα

Kατηγορίες

Translate



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων