2ο ιστολόγιο 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Η ελληνική σημαία

Οκτ 201923

Σήμερα εστιάσαμε στο εθνικό μας σύμβολο,τη σημαία μας. 

Εξηγήσαμε τι σημαίνει ο όρκος των Ελλήνων που διαβάζεται στις 9 λωρίδες της σημαίας μας «Ελευθερία ή θάνατος».Οι Έλληνες πολεμούν γενναία για την ελευθερία τους, όταν οι περιστάσεις το απαιτούν, και στόχος τους είναι η ελεύθερη πατρίδα. Δε δέχονται την υποδούλωση και προτιμούν το  θάνατο γιατί πεθαίνουν ελεύθεροι.

Οι Έλληνες πολέμησαν και υπερασπίστηκαν με τη ζωή τους το ιερό αυτό σύμβολο. Είναι τεράστια η σημασία της ελληνικής σημαίας, καθώς περικλείει στις πτυχές της αγώνες και θυσίες, εκφράζει την εθνική μας ενότητα και δίνει υλική υπόσταση στην έννοια του Έθνους.Η επιλογή των σχημάτων και των χρωμάτων της , καθώς και η αλληγορική τους σημασία συνοψίζονται στα παρακάτω:

  • το κυανό χρώμα συμβολίζει τον ουρανό και το λευκό τον αφρό των κυμάτων της θάλασσας που περιβάλλει τη χώρα μας.
  • τα χρώματα παραπέμπουν στη ναυτική βράκα (κυανό) και στη φουστανέλα (λευκό)
  • οι εννέα κυανές και λευκές οριζόντιες παράλληλες λωρίδες αντιπροσωπεύουν τις συλλαβές του «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ
  •  Ο σταυρός συμβολίζει τον σταυρό του χριστιανισμού και της ορθόδοξης πίστης, όπως και ο σταυρός που συχνά υπάρχει και στον ιστό.

Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας που αποδώσαμε τα χρώματα της σημαίας μας (από εδώ).

Το φύλλο εργασίας:

Γνωρίσαμε όμως και τις σημαίες της Ιταλίας και της Γερμανίας αφού εξηγήσαμε ότι όλες οι χώρες έχουν τη δική τους σημαία που τις χαρακτηρίζει.Τις παρατηρήσαμε,ονομάσαμε τα χρώματά τους,τη διάταξή τους (οριζόντιες λωρίδες ή κάθετες) και μετρήσαμε πόσες λωρίδες έχουν.

Γράψαμε σε χαρτάκια post-it το ΟΧΙ,το στολίσαμε με δάφνες και το κολλήσαμε σ’ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

Ακούσαμε και τραγουδήσαμε τον εθνικό μας ύμνο με όλες τις τιμές που του αρμόζουν.Στάση προσοχή,περηφάνια,γόητρο και δυνατή φωνή.

Ακούσαμε εμβατήρια και κάναμε δειλά τα πρώτα βήματα της παρέλασης.Μάλιστα και στο διάλειμμα, υπό τους ήχους των εμβατηρίων,πειραματιστήκαμε με τα βήματα.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας των ολοήμερων τμημάτων έφτιαξαν την ελληνική σημαία.

Το ηρωικό ΟΧΙ γίνεται ανθρωπάκι-Τα παιδιά της κατοχής

Οκτ 201922

Δημιουργήσαμε το ηρωικό ΟΧΙ ανθρωπάκι με γλωσσοπίεστρο(ιδέα από εδώ),που το πήραμε σπίτι μας.

       

Συνεχίζοντας να γνωρίζουμε τα γεγονότα που συνδέονται με την 28η Οκτωβρίου 1940(εδώ),παρακολουθήσαμε βίντεο από το διαδίκτυο για τα παιδιά της κατοχής υπό των Γερμανών στη χώρα μας.Μιλήσαμε και είδαμε τη φτώχεια,τη δυστυχία,τη διαμονή στα γκρεμισμένα σπίτια,την πείνα και τις συνέπειές της στο ανθρώπινο σώμα.

Η Ιταλία και η Ελλάδα του ελληνοϊταλικού πολέμου αναφέρονται αντίστοιχα σαν ο γίγαντας και ο νάνος που ξαφνικά σταμάτησαν να λένε τη δυνατή και μεγάλη καλημέρα.Παρακολουθήστε την ιστορία του γίγαντα και του νάνου.

Και επειδή στη δική μας καρδιά υπάρχει αγάπη,συμπόνοια,ενσυναίσθηση της κακουχίας που βίωναν τα παιδιά της κατοχής τους δώσαμε έναν ειρηνικό κόσμο για να μεταπηδήσουν και να ξεφύγουν από το δράμα τους. Κανονικά σπίτια με ωραία χρώματα στους τοίχους,παιχνίδια με μπαλόνια,φίλους που παίζουν χαρούμενα στ’ανθισμένα λιβάδια κ.α.

Το φύλλο εργασίας πόλεμος και ειρήνη.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος στόλισαν το ΟΧΙ με άσπρα μπαλάκια γκοφρέ και δάφνες.Επίσης έφτιαξαν γιρλάντα με την ελληνική σημαία.

 

 

 

 

 

Τι συνέβη την 28η Οκτωβρίου 1940;

Οκτ 201921

Σήμερα ξεκινήσαμε να γνωρίζουμε τα πρόσωπα,τις χώρες και τις συνθήκες του ελληνοϊταλικού πολέμου.Μιλήσαμε για τον Ιωάννη Μεταξά,τον Έλληνα πρωθυπουργό,τον Μπενίτο Μουσολίνι,τον Ιταλό αρχηγό(Ντούτσε) και τον Αδόλφο Χίτλερ,τον αρχηγό των Γερμανών που εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα μετά τους Ιταλούς.

Παρακολουθήσαμε βίντεο και εικόνες από το διαδίκτυο γνωρίζοντας τα παραπάνω πρόσωπα,την επιστράτευση,τις μάχες στην Πίνδο,τη συμβολή των γυναικών στον αγώνα.

Ιωάννης Μεταξάς

Μπενίτο Μουσολίνι

Αδόλφος Χίτλερ

Είπαμε τις λέξεις «ΟΧΙ» που φώναξε ο Μεταξάς στο Μουσολίνι που ήθελε να του δώσουμε τη χώρα μας και «ΑΕΡΑ» που βροντοφώναζαν οι φαντάροι μας στα βουνά τις Πίνδου. Τις «γράψαμε» με τα δάχτυλά μας και με ολόκληρο το χέρι μας.

Ομάδες των τριών παιδιών,ένα για κάθε γράμμα της λέξης «ΟΧΙ» σηκωθήκαμε και το «γράψαμε» με τα δάχτυλά μας:

και με όλο το χέρι μας:

Στη συνέχεια συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με τα βουνά της Πίνδου και τους φαντάρους μας που κατά τη διάρκεια των μαχών φώναζαν «ΑΕΡΑ».Το «ΟΧΙ» συνόδεψε τη λέξη «ΑΕΡΑ».

 

Το φύλλο εργασίας με το «ΟΧΙ» και «ΑΕΡΑ»:

 

Τα πρόσωπα της οικογένειάς μου στο σπίτι της οικογένειας

Οκτ 201918

Σήμερα ολοκληρώσαμε την κατασκευή-ενθύμιο του σπιτιού της οικογένειας με τα πορτρέτα των μελών της.

Για το διάκοσμο και τις πληροφορίες που περιέχει η κατασκευή (εδώ,εδώ,εδώ,εδώ) και οι δραστηριότητες μας για τη θεματική της οικογένειας στην κατηγορία του blog μας οικογένεια). Πήραμε μαζί φεύγοντας το σπίτι της οικογένειάς μας και θα το ξεφυλλίσουμε μαζί με τους αγαπημένους μας.

 

Για το σπίτι της οικογένειας,εγώ….-Η Χρυσομαλλούσα και οι τρεις αρκούδες-Αναγνωστική δραστηριότητα για τα μέλη της οικογένειας

Οκτ 201917

Συνεχίζουμε να γεμίζουμε με τις πληροφορίες που αφορούν την οικογένειά μας,το σπίτι της οικογένειας(εδώ,εδώ,εδώ).Σήμερα φτιάξαμε τον εαυτό μας στο κάδρο και το εξώφυλλο των δραστηριοτήτων της Κυριακής!!

Τα παιδιά των απογευματινών βαρδιών των ολοήμερων τμημάτων παρακολούθησαν το παραμύθι «Η Χρυσομαλλούσα και οι τρεις αρκούδες» και κατασκεύασαν τα κρεβατάκια των τριών αρκούδων στο σπιτάκι τους σε φθίνουσα σειρά,από το μεγαλύτερο στο μικρότερο.Η εργασία αποτελεί κομμάτι του βιβλίου «1001 δραστηριότητες για τα νηπιαγωγεία».

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε το παραμύθι.

https://www.youtube.com/watch?v=SICdwmw_rJg

Τα πατρόν:

Εξασκήθηκαν στη χρήση του ψαλιδιού και στην κοπή.

Επίσης ταύτισαν εικόνες και λέξεις  που χαρακτηρίζουν τα μέλη της οικογένειας τους. Με σημείο αναφοράς ένα πίνακα που αναφέρονται οι λέξεις παππούς ,γιαγιά, μπαμπάς, μαμά, αδελφός, αδελφή , χρωμάτισαν, έκοψαν και  κόλλησαν πλάι στη σωστή λέξη τη σωστή εικόνα.

Το φύλλο εργασίας από εδώ:

 

Για το σπίτι της οικογένειάς μου,δραστηριότητες με τον μπαμπά

Οκτ 201916

Η δεύτερη εσωτερική δημιουργία του σπιτιού της οικογένειας(εδώ και εδώ) είναι οι δραστηριότητες με τον μπαμπά μας. Δημιουργήσαμε τα πολύχρωμα σύννεφα που περικλείουν όλα αυτά που θέλουμε να κάνουμε μαζί του.

 

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας των ολοήμερων τμημάτων διάβασαν το ποίημα «Το τζίνι»(από εδώ) όπου αναφέρεται στην οικογένεια και αν θα την αντάλλασσαν με οτιδήποτε άλλο. Στάθηκε αφορμή για να πουν τα παιδιά τη δική τους σκέψη γι’ αυτό.

Επίσης έφτιαξαν ένα σπίτι από εφημερίδα και γύρω από αυτό κόλλησαν μια καρδούλα όπου αναφέρεται μέσα σ’αυτήν σε ποιο πρόσωπο της οικογένειας μας έχουν λίγο περισσότερο αδυναμία!

Τέλος κατασκεύασαν δακτυλόκουκλες -μέλη οικογένειας και έπαιξαν με αυτές.

 

Τα πατρόν( από εδώ):

 

Για το σπίτι της οικογένειάς μου,δραστηριότητες με τη μαμά

Οκτ 201915

Ξεκινήσαμε να συμπληρώνουμε το εσωτερικό του σπιτιού της οικογένειάς μου(εδώ)με τις δραστηριότητες που μας αρέσει να κάνουμε μαζί με τη μαμά. Η κατασκευή μας καρδούλα.Δραστηριότητες αγαπημένες όπως η μαμά μας!!!

Επίσης αφιερώσαμε χρόνο στην παρουσίαση των πληροφοριών για τα παιχνίδια που παίζουμε με όλη την οικογένειά μας και τις δράσεις που κάνουμε όλοι μαζί τις Κυριακές.Παιχνίδια πολλά στην παιδική χαρά,παιχνίδια παζλ,κατασκευές,αυτοκινητάκια,κούκλες,οικογενειακά γεύματα,βόλτες για σοκολάτα και καφέ,παιχνίδια στη θάλασσα κλπ. Παρουσιάσαμε και περιγράψαμε τις φωτογραφίες που είχαμε φέρει σχολείο με τις στιγμές από κάποιο οικογενειακό συμβάν.Ενδιαφέρον μεγάλο!!!

Ενδεικτικά φωτογραφίες από τις παρουσιάσεις:

 

 

Το σπίτι της οικογένειάς μου

Οκτ 201914

Σήμερα ξεκινήσαμε να δημιουργούμε το σπίτι της οικογένειάς μου,το οποίο θα περικλείει πληροφορίες γι’αυτήν(οι μέχρι τώρα δραστηριότητες για τη θεματική της οικογένειας στην κατηγορία του blog μας οικογένεια).

Οι πληροφορίες θ’αφορούν τα πρόσωπα της οικογένειάς μας και τα ονόματά τους,τον αριθμό των μελών της,την ηλικία μας,το γενεαλογικό μας δέντρο,τις δραστηριότητες που κάνουμε μαζί με τη μαμά μας,τις δραστηριότητες που κάνουμε μαζί με τον μπαμπά μας,τι παιχνίδια παίζουμε όλη η οικογένεια μαζί,τι κάνουμε παρέα τις Κυριακές.

Ξεκινήσαμε τον εξωτερικό διάκοσμο του σπιτιού φτιάχνοντας την σκεπή,τα παράθυρα, τα πρόσωπα που κοιτούν έξω από αυτά και μας χαιρετούν και την πόρτα. Από αύριο θα συμπληρώνουμε σιγά σιγά τους χώρους του σπιτιού εσωτερικά με τις παραπάνω πληροφορίες.

        

Τα σπιτάκια μας εξωτερικά :

 

Η παλαμοοικογένεια μεταμορφώνεται σε…..

Οκτ 201912

Συνεχίζοντας τις δραστηριότητές μας για την οικογένεια(περισσότερες δραστηριότητες στην κατηγορία οικογένεια) δημιουργήσαμε την οικογένειά μας στην παλάμη.Κάθε δάκτυλο αποτέλεσε ένα μέλος της. Στη συνέχεια συζητήσαμε ιδέες για να μεταμορφώσουμε την παλάμη μας χρησιμοποιώντας τη φαντασία μας.Να την κάνουμε δέντρο,πουλί,πεταλούδα,ανθρωπάκι,ψάρι; Τελικά επικράτησε η ιδέα του δέντρου και η πεταλούδα.

 

Η παλάμη που χρησιμοποιήθηκε:

Επίσης παρακολουθήσαμε στο Youtube το παραμύθι της Τοσοδούλας,ανακαλύψαμε την ανάγκη δημιουργίας οικογένειας(με την κυρία που ήθελε παιδί),εάν δεν έχουμε οικογένεια δίπλα μας κάποιος φίλος μπορεί να πάρει το ρόλο της(όπως η Τοσοδούλα στη φροντίδα του χελιδονιού και της αρκούδας,η ποντικίνα στη φροντίδα και προστασία της Τοσοδούλας).

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας των ολοήμερων τμημάτων δημιούργησαν μια ομαδική εργασία με τίτλο ¨Αγαπώ την οικογένειά μου γιατί…».

Η γελαστή οικογένεια

Οκτ 201910

Συνεχίζοντας την ανάπτυξη της θεματικής μας για την οικογένεια (εδώ και εδώ) επεξεργαστήκαμε το ποίημα της Γουμενοπούλου Μαρίας «Η γελαστή οικογένεια». 

Βρήκαμε πού διαδραματίζεται η ιστορία(στο σαλόνι του σπιτιού),τι παρακολουθούν τα μέλη της οικογένειας(το τζάκι),ποια είναι(πατέρας,μητέρα και δύο παιδιά),πόσα είναι τα μέλη της οικογένειας(4),ποιο συναίσθημα κυριαρχεί στο ποίημα(η χαρά),πώς την αποτυπώνουμε(με το χαμόγελο στα χείλη των προσώπων).

Ολοκληρώσαμε φύλλο για το ποίημα και προσθέσαμε όλα τα παραπάνω.

Το φύλλο εργασίας:

Παίξαμε παιχνίδια δραματοποίησης (μαμά ή μπαμπάς και παιδί) για την εκδήλωση της αγάπης,προστασίας και ευθύνης μεταξύ των μελών.Τα παιδιά πήραν εναλλάξ τους ρόλους και έπρεπε υπό την επίβλεψη του άγρυπνου ματιού του γονέα τους να υπερπηδήσουν κάποια εμπόδια.

Κάναμε μαθηματικά και κατανοήσαμε τις έννοιες του ψηλού και χαμηλού-κοντού καθώς και τις ενδιάμεσες διαβαθμίσεις.Βοηθοί τα σώματά μας και οι Μπάμπουσκες της τάξης μας. Λύσαμε βιωματικά και αυτενεργά τα προβλήματα να τοποθετηθούμε στην αύξουσα και φθίνουσα σειρά,από τον ψηλότερο στον χαμηλότερο και από τον χαμηλότερο στον ψηλότερο.Οι ομάδες μας δύο:κορίτσια,αγόρια.

Τα παιδιά των απογευματινών βαρδιών των ολοήμερων τμημάτων δημιούργησαν ομαδική εργασία που  λένε και  ζωγραφίζουν πώς νιώθουν για την οικογένειά τους,

καθώς μετρούν τα μέλη της δικής τους  οικογένειας και καταγράφουν σε πίνακα τον αριθμό των μελών σημειώνοντας Χ στο σωστό πεδίο αριθμών.

Το φύλλο καταγραφής:

Τέλος συμπλήρωσαν μαθηματικό φύλλο εργασίας για τα μέλη της οικογένειας από εδώ:

Το φύλλο εργασίας:

 

« Παλιότερα άρθρα

Kατηγορίες

Translate



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων