Σήμερα, πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας το καθιερωμένο αποκριάτικο πάρτι. Οι στολές μας ήταν όλες υπέροχες και λάμπαμε μέσα σ’ αυτές!!
Ανιματέρ από τη διοργάνωση παιδικών πάρτι Poly party , μας ξεσήκωσε με τη μουσική του, τα χορευτικά του, τα παιχνίδια του, τις μιμήσεις, τα “μαγικά “του: μουσικά πλακάκια, λίμπο, αερόστατο και Γαϊτανάκι.
Μετά τη λήξη του προγράμματος, μας περίμεναν υπέροχες λιχουδιές και χυμοί. Ευχαριστούμε από καρδιάς όλους τους γονείς για την πολύτιμη βοήθεια και συνεργασία. Το τραπέζι μας ήταν πλούσιο και χορταστικό!!
Μικροί και μεγάλοι περάσαμε πανέμορφα!!!Και του χρόνου με υγεία και χαρά!! Καλή Σαρακοστή!!!
Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ολοκληρώσαμε την κυρά Σαρακοστή μας-πατήστε εδώ να δείτε την έναρξη της κατασκευής. Θυμηθήκαμε τι συμβολίζει και μιλήσαμε για την Καθαρά Δευτέρα.
Τη δεύτερη διδακτική ώρα, μας επισκέφθηκε η κυρία Έλενα, η κοινωνική λειτουργός. Έπειτα συμπληρώσαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας που αφορά τον αριθμό 6.
Στη συνέχεια φτιάξαμε τ’ αποκριάτικα γυαλιά μας και ζητήσαμε τη βοήθεια των φοιτητριών να μας κόψουν το εσωτερικό περίγραμμα. Πρόθυμες, όπως πάντα και με πολλή αγάπη, δέχτηκαν να μας βοηθήσουν. Τ’ αποκριάτικα γυαλιά από εδώ.
Στο τέλος, αφού τελειώσαμε την κατασκευή μας, φορέσαμε τα γυαλιά μας, βάλαμε αποκριάτικα τραγούδια και χορέψαμε όλοι μαζί!
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε κάνοντας μια πρώτη διερεύνηση στις γνώσεις μας σχετικά με το ερώτημα, γιατί αυτή τη Δευτέρα λέγεται «Καθαρά». Αφού ακούστηκαν όλες οι απόψεις, έγινε η καταγραφή τους από την εκπαιδευτικό σε μορφή ιστογράμματος .
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο τα οποία μας βοήθησαν να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για την Καθαρά Δευτέρα, τη Σαρακοστή και το έθιμο του πετάγματος του χαρταετού. Παράλληλα με την παρακολούθηση, συζητούσαμε σε σχέση με όσα βλέπαμε και μαθαίναμε.
Στη συνέχεια κατασκευάσαμε τον δικό μας χαρταετό. Αρχικά, σε τετράγωνο χαρτί σχεδιάσαμε κύκλους με μαύρο λαδοπαστέλ. Έπειτα, χρωματίσαμε το φόντο με νερομπογιά σε χρώμα της επιλογής μας, και τους κύκλους με άλλα χρώματα. Έτσι δημιουργήθηκε ένα εντυπωσιακό μοτίβο. Μετά τα διπλώσαμε με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργηθεί ένας ρόμβος,που θα ήταν και το τελικό σχήμα του χαρταετού μας. Προσθέσαμε τις απαραίτητες κορδέλες για σκουλαρίκια και ουρά και στο τέλος, κολλήσαμε στους κύκλους 7 πούλιες που συμβολίζουν τις 7 εβδομάδες της Σαρακοστής.
Τέλος, παίξαμε ένα διασκεδαστικό κινητικό παιχνίδι με σερπαντίνες. Ανά ζευγάρια χορέψαμε σ’ αποκριάτικο ρυθμό κρατώντας τις άκρες μια σερπαντίνας. Προσπαθούσαμε να συνεργαστούμε κι να μην μας κοπεί. Όταν όμως σταματούσε η μουσική, τα μέλη του κάθε ζευγαριού, τραβούσε τη σερπαντίνα για να κοπεί. Έπειτα συγκρίναμε τα κομμάτια και εκείνος που κρατούσε το πιο μακρύ ήταν ο νικητής. Πάντως το διασκεδάσαμε πολύ και χειροκροτήθηκαν όλοι οι παίχτες !
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, παρακολουθήσαμε την ιστορία του παράξενου χαρταετού.
Ζωγραφίσαμε τον δικό μας χαρταετό.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, αφού ανακεφαλαιώσαμε τις γνώσεις που λάβαμε το πρωί για την Καθαρά Δευτέρα και το πέταγμα του χαρταετού, γνωρίσαμε την προέλευσή του, τους σκοπούς που εξυπηρετούσε σε προηγούμενα χρόνια και το πείραμα του Βενιαμίν Φραγκλίνου για τον ηλεκτρισμό της ατμόσφαιρας στ’ οποίο συμμετείχε ένας χαρταετός και ένα κλειδί.
Μιλώντας για τα φεστιβάλ χαρταετών στα οποία πετούν χαρταετοί με παράξενα σχήματα και σχέδια, παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο και η έκπληξή μας ήταν μεγάλη.
Τα παιδιά και δύο ολοήμερων τμημάτων, δημιουργήσαμε τους χαρταετούς-παιχνίδι, με χρώματα της επιλογής μας. Έχοντας μιλήσει για τα μηνύματα καλοτυχίας, υγείας και βαθιών επιθυμιών που συνδέονται με το πέταγμα του χαρταετού, ο καθένας μας έγραψε το δικό του μήνυμα να ταξιδέψει στον ουρανό. Το μήνυμα κολλήθηκε στην ουρά του χαρταετού ώστε να μας φέρει αυτά που ευχηθήκαμε: ειρήνη,αγάπη, ευτυχία, χαρά, φιλία, αγκαλιά και βοήθεια για όλους μας.
Ο χαρταετός μας.
Στη συνέχεια βγήκαμε στην αυλή του σχολείου μας , όλοι μαζί και πετάξαμε τους χαρταετούς μας. Η κα Μαρίνα κατέγραψε τη στιγμή.
Τα παιδιά του διευρυμένου προγράμματος, φτιάξαμε μάσκες και τις φορέσαμε για να φωτογραφηθούμε.
Μιλήσαμε για την κυρά Σαρακοστή και ακούσαμε το παρακάτω τραγούδι.
Τέλος, τη ζωγραφίσαμε και περιμένουμε την Πέμπτη να την κολλήσουμε σε χαρτόνι και να την πάρουμε σπίτι μας.
Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, συνεχίσαμε με τις αναδιηγήσεις των παραμυθάδων που δεν πρόλαβαν εχθές να παρουσιάσουν το παραμύθι τους.
Έπειτα, παρακολουθήσαμε ένα ακόμη βίντεο με την τεχνική ζωγραφικής βήμα-βήμα και αυτή τη φορά το θέμα μας ήταν το πορτρέτο ενός κλόουν.
Μετά την προσεχτική παρακολούθηση, εφαρμόσαμε τα βήματα με χρώματα λαδοπαστέλ αφού πρώτα είχαμε ζωγραφίσει το άσπρο του πρόσωπο με τέμπερα. Στο τέλος, προσθέσαμε χαρτοπετσέτα σε σχέδιο πουά διπλώνοντάς τη φιόγκο για το παπιγιόν του κλόουν.
Στη συνέχεια, συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με τα γράμματα της λέξης ΚΛΟΟΥΝ, αυτή τη φορά με κεφαλαία αφού στην προηγούμενή μας κατασκευή το γράψαμε σαν τίτλο με πεζά. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ακούσαμε το τραγούδι του κλόουν.
Κάναμε φύλλο εργασίας γλώσσας και μαθηματικών με θέμα τον κλόουν, όπως και οι φίλοι του πρωινού τμήματος 2.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, με το cd για τη δημιουργία του κλόουν μας, πειραματιστήκαμε. Μελετήσαμε τη διάχυση του φωτός και τη δημιουργία ουράνιου τόξου. Το λευκό φως καθώς περνάει μέσα από πρίσμα ή μη λεία επιφάνεια φανερώνει τα επτά χρώματα που περιέχει(κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο, γαλάζιο, μπλε και μωβ.
Και τα δύο ολοήμερα τμήματα, δημιουργήσαμε τον κλόουν-στολίδι με cd. Ζωγραφίσαμε το καπέλο, το παπιγιόν του, τα μάτια του, το στόμα-μύτη του. Τα κολλήσαμε αναλόγως στο cd και τοποθετήσαμε σερπαντίνες για τα μαλλιά του. Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, πάνω στο καπέλο του κλόουν γράψαμε “Καλές Απόκριες”.
Τα πατρόν της κατασκευής.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια αντιστοίχισης, αρίθμησης, παρατηρητικότητας. Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Τα παιδιά του διευρυμένου προγράμματος, συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με προσθέσεις.
Το φύλλο εργασίας είναι δημιουργία της κας Μαρίνας.
Φτιάξαμε αποκριάτικα καπέλα και χαρήκαμε τόσο πολύ που κάναμε διάφορες πόζες για να φωτογραφηθούμε.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, σήμερα μετά την ώρα των Αγγλικών μας, συζητήσαμε για το πώς περάσαμε το Σαββατοκύριακο. Ακολούθησε αναδιήγηση των ιστοριών από τα βιβλία που δανειστήκαμε. Κάναμε εξαιρετικές αφηγήσεις όλα τα παιδιά και χαρήκαμε με τα χειροκροτήματα και τα “Μπράβο” που δεχτήκαμε για την υπέροχη δουλειά μας!
Τέλος, παίξαμε μουσικοκινητικό παιχνίδι στ’ οποίο ήμασταν κλόουν και όποτε σταματούσε η μουσική έπρεπε να ακολουθούμε μια οδηγία π.χ. γινόμαστε ζευγάρι και σηκώνουμε το ένα πόδι ψηλά και κρατάμε ισορροπία, φτιάχνουμε καρδούλες με τα χέρια μας κ.τ.λ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε με την αφήγηση των παραμυθιών που δανειστήκαμε το Σαββατοκύριακο. Όσοι δεν προλάβαμε σήμερα, θα παρουσιάσουμε αύριο την ιστορία μας.
Έπειτα αναλάβαμε την αποκριάτικη διακόσμηση της τάξης μας για να είναι έτοιμη για το αποκριάτικό μας πάρτι. Ξεκινήσαμε χρωματίζοντας μάσκες στις οποίες προσθέσαμε σχέδια, πούλιες και φτερά.
Το πατρόν της μάσκας.
Φτιάξαμε καπελοσημαιάκια με αφορμή το καπέλο του κλόουν. Χρησιμοποιήσαμε δαχτυλομπογιές για ν’ αποδώσουμε τα έντονα χρώματα του καπέλου της στολής του. Θα τα κρεμάσουμε ανάποδα για να δοθεί η αίσθηση της γιρλάντας από σημαιάκια.
Τέλος, συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας μαθηματικών με κλόουν. Το φύλλο από εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, μιλήσαμε για το αποκριάτικο έθιμο της Νάουσας ” Γενίτσαροι και Μπούλες “. Είδαμε σχετικά βίντεο.
Φτιάξαμε τους δικούς μας Γενίτσαρους και Μπούλες.
Τα πατρόν δημιουργία της κας Μαρίνας.
Φορέσαμε τις μάσκες και χορέψαμε υπό τους ήχους παραδοσιακής μουσικής της Νάουσας.
Συνεχίσαμε με μια ακόμη σελίδα του βιβλίου μας, καθαρά δικής μας δημιουργίας. Γράψαμε μόνοι μας τη λέξη “Απόκριες”. Σχεδιάσαμε ο καθένας τον μοναδικό κλόουν του.
Ακούσαμε το τραγούδι “Ο παλιάτσος” και μιλήσαμε για τα συναισθήματα που αισθάνεται ο άνθρωπος που μεταμφιέζεται σε κλόουν. Δεν είναι πάντα χαρούμενος μολονότι προσφέρει απλόχερα το γέλιο.
Τραγουδήσαμε και δραματοποιήσαμε,
το τραγούδι του κλόουν.
Γελάσαμε με τις περιπέτειες ενός κλόουν. Το βίντεο και η απόδοση του τραγουδιού είναι δημιουργία της κας Βάνας.
Τα παιδιά του διευρυμένου προγράμματος, κάναμε φύλλο εργασίας γλώσσας με αποκριάτικες λέξεις. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Την Παρασκευή, μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε τα παιδιά των δυο τμημάτων! Το τρενάκι με τον Μίκυ και τους φίλους τους επισκεύτηκε το σχολείο μας με αποκριάτικη διάθεση. Ακολούθησε χορός, σαπουνόφουσκες, παιχνίδι και χορέψαμε με το παραδοσιακό ”Γαϊτανάκι”. Ευχαριστούμε τον Δήμος Γλυφάδας για το τρενάκι του Μίκυ αλλά και για τα αποκριάτικα δωράκια που μας πρόσφερε.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, συνεχίσαμε ζωγραφίζοντας, κόβοντας, ταιριάζοντας τα κομμάτια και τα κολλήσαμε σε χαρτόνι προκειμένου να φτιάξουμε έναν κλόουν. Το παζλ του κλόουν, από εδώ.
Παίξαμε παντομίμα με τις στολές που θα ντυθούμε και τέλος, χορέψαμε ακούγοντας αποκριάτικα τραγούδια.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, την πρώτη διδακτική ώρα έκαναν Αγγλικά και διάβασαν με την κυρία Ηλιάνα την ιστορία ”The very hungry caterpillar” του Eric Carle και συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας.
Στη συνέχεια και με αφορμή το ”Γαϊτανάκι” που χορέψαμε στην αυλή , παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βιντεο με θέμα τα έθιμα της Αποκριάς. Παράλληλα, συζητήσαμε για τις ρίζες της γιορτής από την αρχαία Ελλάδα και για τον ανέμελο και διασκεδαστικό χαραστήρα της .
Έπειτα, χορέψαμε ένα από τα γνωστά τραγουδάκια του καρναβαλιού.
Τέλος, συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με την ευχή ” ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ”. Το φύλλο εργασίας , από εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, αποκωδικοποιήσαμε τη λέξη “Αποκριές”. Ποια φωνήματα συνθέτουν τη λέξη. Ένα ένα γράμμα το γράφαμε στον διαδραστικό μας πίνακα στη σωστή σειρά και στη συνέχεια διαβάσαμε τη λέξη. Μετρήσαμε τα γράμματά της και τα βρήκαμε 8. Συμπληρώσαμε στο κουτάκι τον σωστό αριθμό.
Θα δημιουργήσουμε βιβλίο με τα γράμματα της λέξης “Αποκριές”. Σήμερα φτιάξαμε το εξώφυλλο τ’ οποίο διακοσμήσαμε με τον μοναδικό κλόουν και στο κουτάκι γράψαμε τον αριθμό γραμμάτων της λέξης μας.
Το εξώφυλλο του βιβλίου είναι δημιουργία της κας Βάνας.
Συμπληρώσαμε τα 2 πρώτα φύλλα του βιβλίου μας με τα γράμματα Αα και Ππ. Τα φύλλα εργασίας, από εδώ.
Επίσης παρακολουθήσαμε τη μεταμόρφωση ενός ανθρώπου σε κλόουν, ώστε να κατανοήσουμε ότι ο κλόουν δεν είναι κάτι ξένο και τρομακτικό αλλά ένας επαγγελματίας με στολή και μακιγιάζ.
Τελειώσαμε παρακολουθώντας παραστάσεις κλόουν.
Στο διευρυμένο, κάναμε φύλλο εργασίας μαθηματικών. Το φύλλο εργασίας, από εδώ.
Φτιάξαμε αποκριάτικες μάσκες ζωάκια με το αγαπημένο ζωάκι κάθε παιδιού.
Σήμερα, όπως κάθε χρόνο, τηρήσαμε το έθιμο της Τσικνοπέμπτης, ψήνοντας σουβλάκια στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας. Ευχαριστούμε θερμά την κα Παπαδάκη, μητέρα μαθητή μας που ανέλαβε να προσκομίσει στο σχολείο μας τα σουβλάκια με ψωμάκι. Ευχαριστούμε θερμά, το Κρεοπωλείο Δελενίκας-πατήστε εδώ για να δείτε-για την πολύ καλή τιμή που μας έκανε και την ποιότητα των προϊόντων του!! Μαζί μας είχαμε και τις φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Αθηνών που κάνουν την πρακτική τους. Μας βοήθησαν και πήραν μια γεύση των δρώμενων που πραγματοποιούνται στο χώρο του Νηπιαγωγείου. Η τσίκνα μύρισε σ’ όλη τη γειτονιά και μας άνοιξε την όρεξη. Από το πρωί τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, πήραμε πολύ σοβαρά τον ρόλο τον ρόλο του ψήστη. Αρχικά φτιάξαμε σκούφους μάγειρα- ψήστη με απλά υλικά όπως χαρτί ζωγραφικής και χαρτί κουζίνας.
Τους φορέσαμε για να δώσουμε έξτρα νοστιμιά στα σουβλάκια που θα ψήναμε.
Προσθέσαμε αλάτι, πιπέρι και ρίγανη.
Αλλά η ψησταριά θέλει υπομονή!
Οπότε ακολούθησαν παιχνίδι και χορός στην αυλή του σχολείου μέχρι τα σουβλάκια μας να ψηθούν.
Φυσικά στο τέλος καταναλώθηκαν όπως τους αξίζει!
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1,εχθές μιλήσαμε για το έθιμο της Τσικνοπέμπτης. Ακούσαμε και χορέψαμε το τραγούδι ” Ήρθε πάλι η Τσικνοπέμπτη”-πατήστε εδώ, στη μέση περίπου της ανάρτησης– για να το ακούσετε. Φτιάξαμε κατασκευή για να ευχηθούμε καλή Τσικνοπέμπτη.
Τα φύλλα της κατασκευής είναι δημιουργία της κας Μαρίνας.
Σήμερα τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, φτιάξαμε καπέλα μάγειρα-ψήστη. Η κατασκευή ήταν δημιουργία της κας Μαρίνας. Τα φορέσαμε και φωτογραφηθήκαμε.
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας μαθηματικών-από εδώ– και γλώσσας-από εδώ.
Είδαμε το παραμύθι “ο Τίμος σε αποκριάτικο πάρτι “, σε θεατροποιημένη αφήγηση.
Ακούσαμε το αποκριάτικο τραγούδι ” ο Χαραλάμπης ” και είδαμε στιγμιότυπα από την αποκριάτικη παρέλαση της Πάτρας παλαιότερων ετών.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, συμπληρώσαμε το παραπάνω φύλλο εργασίας, ζωγραφίζοντας και γράφοντας τις ευχές: “Καλή Τσικνοπέμπτη και Καλή όρεξη”. Προσπαθήσαμε να γράψουμε μόνοι μας τα γράμματα των ευχών και να επιβεβαιωνόμαστε από την κυρία.
Παίξαμε online παιχνίδια με θέμα την Τσικνοπέμπτη. Το ένα παιχνίδι θα το βρείτε σε παλαιότερη ανάρτησή μας-πατήστε εδώ, στην αρχή της ανάρτησης.
Πατήστε πάνω στην εικόνα για να παίξετε.
Συνοψίσαμε όλα όσα μάθαμε για την Τσικνοπέμπτη με την επεξεργασία της παρουσίασης που θα βρείτε σε παλαιότερη ανάρτησή μας-πατήστε εδώ στην αρχή της. Παίξαμε και τα παιχνίδια που περιέχονται σ’ αυτήν.
Τέλος με τον αποκριάτικο τροχό,
μιμηθήκαμε όλα όσα μας ζητούσε.
Εχθές τα παιδιά του διευρυμένου προγράμματος, κάναμε φύλλο εργασίας γλώσσας με αντιγραφή λέξεων σχετικών με τις απόκριες. Το φύλλο εργασίαςαπό εδώ.
Σήμερα, τα παιδιά του διευρυμένου προγράμματος, κάναμε φύλλο εργασίας γλώσσας με τ’ αρχικά γράμματα των αποκριάτικων λέξεων.Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Παίξαμε παιχνίδι με τους γρίφους της αποκριάς. Οι γρίφοι από εδώ.
Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο “Ο Αρλεκίνος” της Ζωρζ Σαρή. Επεξεργαστήκαμε το υλικό-πατήστε εδώ– για λέξεις που ξεκινούν από το Αα του αρλεκίνου.
Τέλος μιλήσαμε για το χελιδόνι μέσα από την επεξεργασία του υλικού που θα βρείτε πατώντας εδώ.
Συμπληρώσαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2 , την πρώτη διδακτική ώρα κάναμε Αγγλικά . Στη συνέχεια, καλώς ορίσαμε την Άνοιξη και την Αποκριά με μια συνδυαστική κατασκευή. Μάσκες «Ήλιος» για τα αγόρια και «Άνοιξη» για τα κορίτσια. Πηγή έμπνευσης ήταν το τραγουδάκι της παρεούλας, που την ώρα του ημερολογίου, μας θυμίζει τους μήνες της Άνοιξης . « Απ’ τη μαμά την Άνοιξη και τον μπαμπά τον Ήλιο, γεννήθηκαν τρία παιδία. Ο πρώτος είναι ο Μάρτιος, ο δεύτερος Απρίλιος και ο τρίτος είναι ο Μάιος.»
Συζητήσαμε στην παρεούλα τη είναι για εμάς οι Απόκριες. Έπειτα, παρακολουθήσαμε το πρώτο μέρος από το εκπαιδευτικό βίντεο του egg για τις Απόκριες, εστιάζοντας στις εβδομάδες του τριώδιου, στην έννοια της λέξης «Αποκριά» και στο έθιμο της κρεατοφαγίας την Τσικνοπέμπτη .Έτσι, προετοιμαστήκαμε γνωστικά αλλά …και ψυχολογικά για την αυριανή μέρα ψησίματος, χαράς και τρελής Αποκριάς!
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας που ήταν σταυρόλεξο με τις λέξεις «Άνοιξη» και «Αποκριά».
Το φύλλο εργασίας, δημιουργία της κας Ελένης.
Τέλος, χορέψαμε σε αποκριάτικους ρυθμούς φορώντας τις μάσκες μας και στο σταμάτημα της μουσικής, βγάζαμε τη μάσκα και κάναμε μια αστεία πόζα-γκριμάτσα!
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, λόγω της αυριανής ημέρας-Τσικνοπέμπτη-εστιάσαμε στο έθιμο της ημέρας, το τσίκνισμα-ψήσιμο κρεατικών και τη μυρωδιά του ψημένου κρέατος που απλώνεται στον αέρα, η τσίκνα η οποία δίνει το όνομα της συγκεκριμένης Πέμπτης. Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και ακούσαμε σχετικό τραγούδι για το έθιμο της Τσικνοπέμπτης.
Γνωρίσαμε πώς παρασκευάζονται τα λουκάνικα και ο κιμάς που θα πρωταγωνιστήσουν στην αυριανή γιορτή της Τσικνοπέμπτης.
https://www.youtube.com/watch?v=AM3dbVd0fxU
Δημιουργήσαμε τον πιο καλό ψήστη-διακοσμητικό-που κρατά και μας σερβίρει νόστιμα ψημένα κρεατικά.
Το υλικό δημιουργίας του ψήστη, δημιουργία της κας Βάνας.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, συνεχίζοντας τη συζήτηση μας για την άνοιξη θυμηθήκαμε όλες τις πληροφορίες που είχαμε μάθει χθες-πατήστε εδώ– και προσθέσαμε και νέες. Σ’ αυτό μας βοήθησε το βίντεο που παρακολουθήσαμε.
Μετά επεξεργαστήκαμε το sway της άνοιξης-πατήστε εδώ για να το βρείτε– και είδαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα την άνοιξη. Αφού τους περιγράψαμε και τους παρατηρήσαμε γίναμε εμείς οι ζωγράφοι και ζωγραφίσαμε την δική μας άνοιξη!!!
Φτιάξαμε την άνοιξη, μια όμορφη κοπέλα με λουλούδια στα μαλλιά της.
Ακούσαμε το παραμύθι “Η Κα Μίνα και η Άνοιξη” του Χ. Μπουλώτη.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2,στην ελεύθερη ώρα τους επέλεξαν να ζωγραφίσουν τα αγαπημένα τους μνημεία με τη βοήθεια των βίντεο step by step, όπως το κάναμε στη χθεσινή δραστηριότητα. Σήμερα, προσθέσαμε και το μνημείο Big Ben. Παρατηρήσαμε τις δεξιότητές μας να βελτιώνονται και τ’ αποτελέσματα μας ικανοποίησαν. Οι παρακάτω ζωγραφιές είναι ένα μικρό δείγμα των σημερινών δημιουργιών.
Ακούσαμε το καινούριο μήνυμα της ξεναγού Αφροδίτης που μας ζητούσε να φτιάξουμε τα δικά μας ταξιδιωτικά φυλλάδια για τα αγαπημένα μας μνημεία. Πατήστε εδώ για να το ακούσετε. Συζητήσαμε για το τι είναι τα ταξιδιωτικά φυλλάδια. Κάναμε τις υποθέσεις μας και έπειτα για ν’ απαντήσουμε στο ερώτημα συμβουλευτήκαμε ένα ταξιδιωτικό οδηγό της Αφροδίτης. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι χρειαζόμαστε φωτογραφίες των μνημείων και κάποιες βασικές γραπτές πληροφορίες γι’ αυτά. Με κινητικό παιχνίδι, χωριστήκαμε σε τυχαίες ομάδες και στο τέλος αποκαλύφθηκε ποιο μνημείο αναλαμβάνει η κάθε ομάδα.
Έπειτα χρωματίσαμε με όμορφα χρώματα χαρτιά Α3 και τα μέλη κάθε ομάδας πληκτρολογούσαν στον υπολογιστή τ’ όνομα του μνημείου τους. Από τις προβολές στο διαδίκτυο, επέλεγαν 3 εικόνες και τις εκτυπώναμε.
Έπειτα, αναλάμβαναν ως ομάδα τη διαμόρφωση του ταξιδιωτικού φυλλαδίου γράφοντας και κάποιες βασικές πληροφορίες γι’ αυτό όπως π.χ. χώρα, πόλη, έτος κατασκευής κτλ. Στην δύσκολη αυτή αποστολή μας, είχαμε πολύτιμες βοηθούς και τις φοιτήτριες του Πανεπιστημίου που κάνουν την πρακτική τους άσκηση στο σχολείο μας.
Αφού ολοκληρώθηκαν το φυλλάδιά μας, παρουσιάσαμε τη δουλειά μας στην ολομέλεια και προσπαθήσαμε να περιγράψουμε το μνημείο μας σαν να ήμασταν εμείς ξεναγοί.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, κατασκευάσαμε στεφανάκια από χαρτόνι όπου κόψαμε και κολλήσαμε τα γράμματα για να σχηματιστεί η λέξη Άνοιξη. Συμπληρώσαμε το στεφανάκι με λουλούδια που κόψαμε από χαρτόνι.
Το φορέσαμε και τραγουδήσαμε το παρακάτω τραγούδι της Άνοιξης.
Τέλος κάναμε φύλλο γλώσσας βρίσκοντας από ποιο γράμμα αρχίζει η λέξη που απεικόνιζε η κάθε εικόνα. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, γνωρίσαμε το έθιμο της χελιδόνας και τα κάλαντα της άνοιξης. Πρόκειται για ένα αρχαίο έθιμο όπου τα παιδιά γιόρταζαν το τέλος του χειμώνα και τον ερχομό των χελιδονιών και της άνοιξης. Κρατώντας το ομοίωμα ενός χελιδονιού, τριγυρνούσαν στην πόλη και τραγουδούσαν τη «χελιδόνα». Ο κόσμος τους έδινε διάφορα κεράσματα. Μάθαμε τη “χελιδόνα”.
Δημιουργήσαμε τις δικές μας χελιδόνες.
Τις φορέσαμε και τραγουδήσαμε τα κάλαντα της Άνοιξης στους φίλους του ολοήμερου τμήματος 1, τηρώντας το έθιμο, κάνοντας τους έκπληξη.
Τα παιδιά του διευρυμένου προγράμματος, συνεχίσαμε την κατασκευή των στεφανιών που έφτιαξαν οι φίλοι του πρωινού τμήματος 1,γιατί μας άρεσαν πολύ. Κάναμε φύλλο εργασίας με κρυπτόλεξο. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Παίξαμε παιχνίδι εύρεσης λέξεων που είχαν σχέση με την Άνοιξη.
Στο πρωινό 1 ξεκινήσαμε με τα νέα μας από το Σαββατοκύριακο και μετά με τα αγγλικά μας . Σήμερα αρχίσαμε να μιλάμε για την άνοιξη, είπαμε ότι ξέρουμε ήδη και μετά επεξεργαστήκαμε το sway. Πάτησε στην εικόνα για να δεις το sway.Παρακολουθήσαμε το βίντεο Μαθαίνω για την Άνοιξη του picou picou.
Μετά κάναμε φύλλο εργασίας με θέμα την άνοιξη. Tο φύλλο εργασίας , από εδώ.
Μετά αφηγηθήκαμε τα βιβλία της δανειστικής βιβλιοθήκης που είχαμε πάρει το Σαββατοκύριακο και περιγράψαμε τις ζωγραφιές μας.
Στο ολοήμερο 1 συνεχίσαμε να μιλάμε για την άνοιξη. Παρακολουθήσαμε το βίντεο που ακολουθεί.
Μετά κάναμε το φύλλο εργασίας με τους μήνες. Το φύλλο εργασίας , από εδώ.
Και ακούσαμε βέβαια την Άνοιξη του Α.Βιβάλντι.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε με την αναδιήγηση των παραμυθιών που δανειστήκαμε για το Σαββατοκύριακο.
Συνεχίσαμε φιλοτεχνώντας τα αγαπημένα μας μνημεία της Ευρώπης με τεχνική ζωγραφικής βήμα- βήμα. Αρχικά δημιουργήσαμε ένα πολύχρωμο φόντο με λαδοπαστέλ. Έπειτα, παρακολουθώντας τα παρακάτω βίντεο, ανάλογα με το μνημείο που επιλέξαμε, ζωγραφίσαμε με μαύρη νερομπογιά.
Τα παιδιά του ολοήμερου 2 και του διευρυμένου εφτιαξαν χελιδόνια όπου έγραψαν λέξεις απο ποιήμα για να καλοσωρίσουν την Άνοιξη.
Επίσης, Τα παιδιά του ολοήμερου 2 είδαν την ταινία – παραμύθι ” Το χελιδόνι και η πεταλούδα”.
https://www.youtube.com/watch?v=R8ICyvcb0GU
Τα παιδιά του διευρυμένου εκαναν φύλλο εργασίας μαθηματικών. Το φύλλο εργασίας, από εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, σήμερα γνωρίσαμε την Αφροδίτη την ξεναγό μας, η οποία είναι μια ομιλούσα μορφή avatar. Μας έδωσε πληροφορίες για το επάγγελμά της κι έπειτα χωριστήκαμε σε 4 ομάδες των 5 ατόμων και παρουσιάσαμε τα μνημεία στους συμμαθητές μας με γρίφους. Μέσω της συνεργασίας αποφασίσαμε τι στοιχεία θα αποκαλύψει ο καθένας μας, ώστε οι υπόλοιποι να μπορούν να βρουν ποιο είναι το μνημειο. Έπειτα, γίναμε ξεναγοί, επιλέξαμε ένα μνημείο, συλλέξαμε πληροφορίες και το παρουσιάσαμε τόσο ωραία, ώστε να θέλουμε να πάρουμε τις βαλίτσες μας και να μεταφερθούμε εκεί.
Στη συνέχεια δημιουργήσαμε στο excell παιχνίδια μαζί με τα παιδιά. Στο πρώτο προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε σε κάθε σειρά το διαφορετικό γράμμα και να του αλλάξουμε το χρώμα και να χρωματίσουμε και το κελί. Μας άρεσε πολύ η επαφή με το πληκτρολόγιο του υπολογιστή και η ανακάλυψη του μνημείου. Στη συνέχεια προσθέσαμε όλα τα μνημεία που γνωρίζουμε και έπρεπε να τα ανακαλύψουμε στο σταυρόλεξό μας. Χρησιμοποιήσαμε την εξυπνάδα μας και προσπαθούσαμε να βρούμε το αρχικό της λέξης που ψάχναμε κι έπειτα συνεχίζαμε με τα επόμενα για να δούμε εάν ταίριαζαν με τη λέξη που ψάχναμε. Επίσης, ασχοληθήκαμε με την αντιγραφή και την επικόλληση λέξεων και την μορφοποίησή τους. Τα παιδιά που δεν είμασταν στο πληκτρολόγιο, παρακολουθούσαμε τη διαδικασία από το διαδραστικό πίνακα. Νήπια και προνήπια κάναμε εξαιρετικές προσπάθειες.
Τέλος, συμπληρώσαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας. Το φύλλο εργασίας, από εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, συνεχίσαμε και σήμερα το γράμμα Ε,ε, θυμηθήκαμε λέξεις που αρχίζουν από Ε και συνεχίσαμε τα φύλλα εργασίας απο χθες . Τα φύλλα εργασίας, από εδώ.
Μετά παίξαμε τα αγαπημένα μας διαδικτυακά παιχνίδια.
Πάτησε στην εικόνα για να παίξεις το παιχνίδι.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε με το μάθημα των Αγγλικών.
Στη συνέχεια , καλωσορίσαμε την Άνοιξη και τον καινούριο μήνα , πλέκοντας μαρτάκια. Προσπαθήσαμε αρκετά και τα καταφέραμε μόνοι μας! ‘Επειτα , τα φορέσαμε με περηφάνια.
Έπειτα, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για το έθιμο του Μάρτη.
Μετά το δεκατιανό, και αφού λόγω καιρού δεν μπορούσαμε να βγούμε διάλειμμα , παρακολουθήσαμε τη σύντομη παράσταση κουκλοθέατρου ”Μάρτη , Μάρτη ξύπνησε”.
Έπειτα, επιστρέψαμεστο καθήκον μας ως βοηθοί της ξεναγού και η σημερινή μας αποστολή ήταν να ταξινομήσουμε τις εικόνες των μνημείων που γνωρίσαμε τις προηγούμενες ημέρες, από το παλαιότερο μέχρι το πιο σύγχρονο.
Αρχικά , κάναμε μια επανάληψη στις πληροφορίες που γνωρίζουμε για το καθένα και βάλαμε τις εικόνες σε χρονική σειρά, όπως πιστεύαμε ότι ήταν το σωστό. Έπειτα , συμβουλευτήκαμε τις σημειώσεις της Αφροδίτης με τις πληροφορίες για το κάθε μνημείο σε μορφή αινίγματος. Αφού απαντήσαμε στα αινίγματα με τη σωστή σειρά , διορθώσαμε τη χρονική σειρά. Διαπιστώσαμε οτι το παλαιότερο όλων είναι ο Παρθενώνας και το νεώτερο η Sagrada Familia.
Τα αινίγματα των μνημείων ήταν δημιουργία της κυρίας Ελένης.
Τέλος, συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας ρομποτικής καταγράφοντας τη διαδρομή που μελετήσαμε εχθές στην Bee Bot. Πάτησε εδώ για να δεις τη χθεσινή δραστηριότητα ρομποτικής.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, γνωρίσαμε μέσα από διήγηση της κας Βάνας το έθιμο του Μάρτη, με το ασπροκόκκινο βραχιολάκι, και γιατί επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα χρώματα. Το κόκκινο συμβολίζει τη ζεστασιά της άνοιξης και το άσπρο την παγωνιά του χειμώνα γιατί ο Μάρτης βρίσκεται πολύ κοντά του. Έτσι το πλέξιμο των δύο κλωστών μας προστατεύει, σύμφωνα με την παράδοση από τις καιρικές συνθήκες-να μην μας κάψει ο ήλιος-και να μας δώσει ευημερία και καλοτυχία. Παρακολουθήσαμε μάλιστα και δύο σχετικά βίντεο για το έθιμο. Στο δεύτερο βίντεο αναφέρεται και το έθιμο με τα χελιδονίσματα-τα κάλαντα της Άνοιξης-με το οποίο θ’ ασχοληθούμε από βδομάδα.
Στη συνέχεια αναλύσαμε τη λέξη “δίγνωμος” η οποία χαρακτηρίζει το μήνα Μάρτη, ο οποίος είναι αναποφάσιστος με το τι καιρό θα κάνει. Έχει λοιπόν δύο γνώμες και τις αλλάζει στο λεπτό: χειμωνιάτικος καιρός και ανοιξιάτικος από τη μια στιγμή στην άλλη.
Ακούσαμε την ιστορία της μάνας του Μάρτη που την ταλαιπωρούσαν οι παραξενιές του γιού της.
Εικονογραφήσαμε την ιστορία, η οποία περιγράφει την αστάθεια των καιρικών διαθέσεων του μήνα. Μόλις άπλωνε την μπουγάδα της στη λιακάδα, ξαφνικά ο ουρανός γέμιζε σύννεφα και έβρεχε. Έτρεχε να μαζέψει τα ρούχα. Μόλις τα μάζευε, πάλι έλαμπε στον ουρανό ο ήλιος και φυσούσε απαλά το βοριαδάκι, ο κατάλληλος αέρας για να στεγνώσει γρήγορα η μπουγάδα. Η μάνα του Μάρτη ήταν σε απόγνωση με τη διγνωμία του γιου της, η οποία αποτυπώθηκε στην εργασία μας.
Τα φύλλα εργασίας, δημιουργία της κας Βάνας.
Στο διευρυμένο πρόγραμμα τα παιδιά παρακολούθησαν το παραμύθι ”Ο Λούκας και ο Μάρτης”.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα
Πρόσφατα σχόλια