Φέρτε χιόνι αφράτο χιόνι-Τι ψάχνει ο χιονάνθρωπος-Ο Σταγονούλης και η Σταγονούλα

Ιαν 202119

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1 επεξεργαστήκαμε το τραγούδι «Φέρτε χιόνι, χιόνι αφράτο».

Το εικονόλεξο του τραγουδιού από την Τάνια:

         

Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας για τα μαθηματικά με χιονάνθρωπους.

Παίξαμε παιχνίδι με το χιονανθρωπάκι: «Τι να ψάχνει ο χιονάνθρωπος»;

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να παίξετε:

Χορέψαμε στον ρυθμό του χιονάνθρωπου. Πατήστε πάνω στην εικόνα.

Θυμηθήκαμε τα χρώματα με αφορμή τον χιονάνθρωπο:

Με αφορμή τη συζήτηση για τον κύκλο του νερού, θυμηθήκαμε το μελοποιημένο ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου «Από πού είσαι, ποταμάκι;»

Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε την ιστορία του Σταγονούλη:

                     

Και συμπληρώσαμε σχετικό φύλλο εργασίας:

  

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας των ολοήμερων τμημάτων επεξεργαστήκαμε τα βίντεο παλαιότερης ανάρτησής μας για την κατανόηση της θερμικής ενέργειας και της συμμετοχής της στη μεταμόρφωση του υγρού νερού σε αέρια μορφή(υδρατμού).

Δημιουργήσαμε τον Σταγονούλη και τη Σταγονούλα που μας διηγούνται τα στάδια του ταξιδιού τους-εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση, συγκέντρωση.

Ο Σταγονούλης και η Σταγονούλα μας:

 

Στου χιονάνθρωπου τη μύτη-Κρύωσες Μάρκο-Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει…συνέχεια

Ιαν 202118

Επεξεργαστήκαμε το ποίημα «Στου χιονάνθρωπου τη μύτη», συζητήσαμε για τα πράγματα που κάνουμε τον χειμώνα και σχολιάσαμε τις σχετικές κάρτες αναφοράς που περιέχονται στη δραστηριότητα 10,της παρουσίασης sway 10 δραστηριότητες για τη θεματική ενότητα «Χειμώνας» (πρώτο μέρος)-Δημιουργός παρουσίασης: Τάνια Μάνεση.

Διαβάσαμε το παραμύθι «Κρύωσες, Μάρκο;»,

κάναμε δύο σχετικά με το θέμα μας φύλλα εργασίας (1 για τη γλώσσα

και 1 για τα μαθηματικά) και

φτιάξαμε μία κατασκευή με χιονάνθρωπο που απολαμβάνει ένα ζεστό ρόφημα. Ιδέα από εδώ.

Το φύλλο με το χιονάνθρωπο:

Τελειώσαμε και τη γιρλάντα χιονάνθρωπων που την είχαμε ξεκινήσει τις προηγούμενες μέρες.

Παίξαμε τα παιχνίδια για το παραμύθι που διαβάσαμε την Παρασκευή «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει». Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας των ολοήμερων τμημάτων συζητήσαμε και θυμηθήκαμε την ιστορία του Χιονάνθρωπου που δεν ήθελε να λιώσει, τον κύκλο του νερού και τις φυσικές του καταστάσεις(υγρό, αέριο, στερεό).

Απεικονίσαμε τον κύκλο του νερού μέσα από το παραμύθι του χιονάνθρωπου(τήξη, εξάτμιση, συμπύκνωση-δημιουργία σύννεφων, βροχόπτωση-χιονόπτωση- πήξη).Τροποποιήσαμε την ιδέα από εδώ σύμφωνα με τις ανάγκες μας.

Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει

Ιαν 202115

Ξεκινήσαμε την εισαγωγή στη θεματική του κύκλου του νερού μέσα από το παραμύθι του Μάνου Κοντολέων, «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει».

Μέσα από τις εικόνες της καταπληκτικής παρουσίασης της Ειρήνης Πετρίδου αναδιηγηθήκαμε την ιστορία και απαντήσαμε στις ερωτήσεις της.

Παρακολουθήσαμε βίντεο για τη χημική σύσταση του νερού(H2O) την κινητικότητα των μορίων όταν θερμαίνονται και τι συμβαίνει στην εξάτμιση.

Σπάσαμε το μυστικό κώδικα και συμπληρώσαμε το κρυμμένο μήνυμα που ήταν ο αριθμός της νέας χρονιάς:2021.

Το φύλλο εργασίας, τροποποιημένο για τις ανάγκες μας από εδώ:

Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας γραφής του μήνα Ιανουάριου(δραστηριότητες σχετικές σε προηγούμενη ανάρτησή μας) με κεφαλαία και πεζά γράμματα καθώς και μαθηματικό φύλλο αρίθμησης και οπτικής διάκρισης αριθμών.

Το φύλλο γραφής Ιανουάριος από εδώ:

Το μαθηματικό φύλλο από εδώ:

Επειδή ο χειμώνας είναι στενά συνδεδεμένος με την παγωνιά, τη χιονόπτωση και το παιχνίδι του χιονοπόλεμου, κατασκευάσαμε  σφεντόνες για τη βολή χάρτινων χιονόμπαλων . Οι σφεντόνες μας ήταν χάρτινα ποτήρια με μπαλόνια.

Πώς τις φτιάξαμε;

Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες(Δεινόσαυροι και Λιοντάρια) και το παιχνίδι ξεκίνησε. Νικητές οι Δεινόσαυροι.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος βάλαμε σε χρονολογική σειρά τη δημιουργία του χιονάνθρωπου και απεικονίσαμε  ένα στιγμιότυπο από το βιβλίο που διαβάσαμε το πρωί, «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει». Οι εικόνες της χρονικής ακολουθίας είναι από εδώ:

 

 

Ι,ι όπως Ιανουάριος-Κορώνα 2021,καλή χρονιά

Ιαν 202114

Σήμερα ασχοληθήκαμε με τον πρώτο μήνα του χρόνου, βρήκαμε τα χαρακτηριστικά του γνωρίσματα μέσα από τα τραγούδια που γνωρίσαμε τις προηγούμενες μέρες(εδώ και εδώ)-σπάει ρόδια, κερνάει βασιλόπιτα, πετάει στα σκουπίδια το παλιό του τεφτέρι, ξεστολίζει και τακτοποιεί τα στολίδια στην αποθήκη, σκουπίζει, στρώνει το άσπρο του χαλί στη φύση.

Βρήκαμε τις σωστές απαντήσεις στην παρουσίαση, που ετοίμασε για τον Ιανουάριο η κα Τάνια, στο διαδραστικό πίνακα.

Πατήστε στην εικόνα για να δείτε την παρουσίαση.

Από ποιο γράμμα αρχίζει ο Ιανουάριος; Από το Ι. Παρακολουθήσαμε το βίντεο της σειράς «Ένα γράμμα μια ιστορία» για το γράμμα Ι,ι-Ο ιπτάμενος ιπποπόταμος

και από το βιβλίο της Α’ Δημοτικού το τραγούδι «Ιπποπόταμε πού πας;».

Συμπληρώσαμε δύο φύλλα εργασίας για την εκμάθηση γραφής του φωνήματος, την οπτική του αναγνώριση και φωνολογική του ενημερότητα.

Τα φύλλα εργασίας από το Kindergarten stories.

 

Δημιουργήσαμε τη γιρλάντα των χιονάνθρωπων στολίζοντας τα παράθυρά μας. Ιδέα από το krokotak.

Ο χιονάνθρωπος:

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος συμπληρώσαμε φύλλο εξάσκησης παρατηρητικότητας και οπτικής διάκρισης για την ευχή «ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ». Το φύλλο εργασίας από εδώ:

 

Φεύγοντας πήραμε μαζί μας την κορώνα του 2021.

Η κορώνα από εδώ:

Οι παροιμίες του Γενάρη- Η ιστορία της Βασιλόπιτας

Ιαν 202113

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1 συνεχίζοντας την ενασχόληση μας με τα τραγούδια και τα ποιήματα του Γενάρη, επεξεργαστήκαμε σήμερα ένα ακόμα τραγούδι σε στίχους της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη.

Ο Γενάρης μόλις μπει, σκούπα βάζει στο χάλι, τα στολίδια ξεκρεμάει, στο πατάρι τα φυλάει. Τα μπαούλα του σκαλίζει, φρέσκα όνειρα χαρίζει.

Νοικοκύρης ο Γενάρης, της χρονιάς πρώτος νοικάρης!

Κι όταν έχει συγυρίσει, δουλειά πιάνει να χιονίσει, τα βουνά τα κουκουλώνει, μύτες και αυτιά παγώνει! Χιονοπόλεμο οργανώνει, τα παιδιά τα ξεσηκώνει.

Νοικοκύρης ο Γενάρης, της χρονιάς πρώτος νοικάρης!

Θέλοντας να καλωσορίσουμε το 2021 με ελπίδα και αισιοδοξία, επεξεργαστήκαμε ένα τραγούδι στον ρυθμό από τα «Δέκα Καβουράκια»,

       

συμπληρώνοντας μετά και το σχετικό φύλλο εργασίας για το 2021(προς το τέλος της ανάρτησης θα βρείτε το φύλλο).

Κατόπιν και στο πλαίσιο της κατανόησης του αριθμού 2, συμπληρώσαμε σήμερα 2 σχετικά φύλλα εργασίας από προηγούμενη ανάρτησή μας(θα βρείτε τα φύλλα εργασίας του 2 στη μέση της ανάρτησης). Ύστερα, επεξεργαστήκαμε 7 παροιμίες του Γενάρη και παίξαμε μαζί τους συμπληρώνοντας τον Χιονούλη των παροιμιών.

Οι παροιμίες:

 

 

 

 

 

 

Τέλος, παίξαμε και το αντίστοιχο online παιχνίδι με τις παροιμίες του Γενάρη. Πατήστε πάνω στην εικόνα για να μεταβείτε στο παιχνίδι.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας των ολοήμερων τμημάτων γνωρίσαμε την ιστορία της βασιλόπιτας, τη σύνδεσή της με τον Άγιο-Μέγα Βασίλειο και το έργο που ο Άγιος προσέφερε. Κατανοήσαμε τη σημασία της ύπαρξης του φλουριού μέσα στη Βασιλόπιτα. Παρακολουθήσαμε ανάλογο βίντεο. Παρατηρήσαμε τις διαφορές ανάμεσα στις δύο μορφές του Άγιου Βασίλειου, της χριστιανικής παράδοσης και του γνωστού σε όλους μας καλόκαρδου παχουλού  γεράκου με την κόκκινη στολή.

Επεξεργαστήκαμε πολλές φωτογραφίες βασιλόπιτας από το διαδίκτυο. Συζητήσαμε πάνω στη διακόσμηση που είχε η κάθε πίτα και στη συνέχεια ο καθένας μας πήραμε το ρόλο του ζαχαροπλάστη διακοσμίζοντας τη δική του βασιλόπιτα για το 2021.

         

Το φύλλο εργασίας από εδώ:

Συμπληρώσαμε και φύλλο εργασίας για την ευχή «Καλή χρονιά».

Το φύλλο εργασίας από εδώ:

 

Ανακοίνωση για χορηγία ηλεκτρονικού υπολογιστή και υλικό βιβλιοχαρτοπωλείου

Ιαν 202112

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς, γι’ ακόμη μία φορά, τον κύριο και την κυρία Βενάκη(γονείς μαθητή μας) για τις  ευγενικές τους χορηγίες στο νηπιαγωγείο μας. Ο κύριος Βενάκης μας δώρισε ηλεκτρονικό υπολογιστή(οθόνη, πύργο, ασύρματο πληκτρολόγιο και ποντίκι)στο τμήμα 2.Αφιέρωσε προσωπικό χρόνο για τη σύνδεσή του και τη μεταφορά όλων των αρχείων που περιέχονταν στον παλαιότερο υπολογιστή της τάξης. Η κυρία Βενάκη μας πρόσφερε πλούσιο και ανεκτίμητο υλικό βιβλιοχαρτοπωλίου απαραίτητο για τις κατασκευές μας στα πλαίσια των δραστηριοτήτων μας με τα παιδιά.

Να είστε πάντα καλά!!!!!!

Έτος 2021,οι αριθμοί που το συνθέτουν

Ιαν 202112

Σήμερα γνωρίσαμε πώς γράφεται ο αριθμός της καινούριας χρονιάς που υποδεχτήκαμε πριν δώδεκα ημέρες. Συζητήσαμε ότι τα ψηφία  έχουν μια συγκεκριμένη σειρά που τοποθετούνται για να γράψουμε και να προφέρουμε ένα συγκεκριμένο αριθμό. Για να προφέρουμε το 2021 πρέπει να γράψουμε πρώτα το 2 μετά το 0 μετά το 2 και τέλος το 1. Αν τους αλλάξουμε σειρά έχουμε έναν άλλο αριθμό μολονότι κι αυτός έχει δύο 2 και ένα 0 και ένα 1.Π.χ 2201,2120.

Κάναμε πολλούς συνδυασμούς στον πίνακα της τάξης αναγνωρίζοντας τον αριθμό 2021 ανάμεσά τους. Τη γνώση μας την περάσαμε στο χαρτί συμπληρώνοντας ανάλογο φύλλο εργασίας.

 

Το φύλλο εργασίας από εδώ:

Συμπληρώσαμε και σχετικό φύλλο εργασίας με τους αριθμούς της νέας χρονιάς.

Στη συνέχεια, εστιάσαμε στον αριθμό 2.Διαβάσαμε την παραμυθοϊστορία του 2 μαζί με τον αριθμό 1 και παίξαμε τα σχετικά παιχνίδια. Πατήστε πάνω στην εικόνα.

Ακούσαμε το τραγούδι του 2.

Προσπαθήσαμε να ανασυνθέσουμε τους αριθμούς της νέας χρονιάς με πλαστελίνη, τουβλάκια, μαρκαδόρους και καπάκια.

 

Συμπληρώσαμε μαθηματικά φύλλα εργασίας για τον αριθμό 2 από τη σελίδα της  κας Τάνιας.

Τα φύλλα εργασίας:

 

Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με τον Γενάρη, επεξεργαστήκαμε το ποίημα της Ρένας Καρθαίου.

   

Παρόμοια θέμα είχε και η κατασκευή μας: ο χιονάνθρωπος του 2021.

     

Το πατρόν του χιονάνθρωπου από εδώ:

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας των ολοήμερων τμημάτων κατασκεύασαν τα πυροτεχνήματα στην πόλη κατά την  αλλαγή του χρόνου. Οι πολυκατοικίες έγιναν από χαρτί καταλόγου.

Καλώς ήρθες 2021!!!!

Ιαν 202111

Αφού προσαρμοστήκαμε στη νέα μας αρχή και επαναλάβαμε μερικούς από τους κανόνες της ομάδας μας, που είχαμε πει στην έναρξη της φετινής χρονιάς, επεξεργαστήκαμε το τραγούδι του Γενάρη και ένα ακόμα συνοδευτικό ποίημα από ανάλογη παρουσίαση για το μήνα της κας Τάνιας.

Το τραγούδι του Γενάρη

    

Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε με την τεχνική Zentangle τους αριθμούς του νέου χρόνου.

Το φύλλο εργασίας:

Θυμηθήκαμε μερικά τραγούδια που είχαμε πολύ καιρό να τραγουδήσουμε και να χορέψουμε, είπαμε τι ωραίο μας έφερε ο Άγιος Βασίλης και μετά το διάλειμμα, φιλοτεχνήσαμε τα γυαλιά του 2021 με όσα επιθυμούμε να δούμε τη νέα χρονιά.

Το φύλλο εργασίας:

Παίξαμε και με μερικά παιχνίδια με τους αριθμούς της νέας χρονιάς. Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να παίξετε.

Online παιχνίδια για το 2021.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας των ολοήμερων τμημάτων κάναμε μαθηματικό φύλλο εργασίας με  τη συμπλήρωση των 2 τελευταίων ψηφίων του αριθμού της νέας χρονιάς 2021.

Το φύλλο εργασίας:

Δημιουργήσαμε και την καρδιά των ονείρων μας που θέλουμε να γίνουν πραγματικότητα μέσα στο 2021.Απεικονίσαμε τα όνειρά μας και διακοσμήσαμε την καρδιά μας.

             

Μερικά από τα όνειρά μας για τη χρονιά!!!!

Η καρδιά για τ’ όνειρό μας:

Καλά Χριστούγεννα 2020

Δεκ 202023

Σας ευχόμαστε ολόψυχα Καλές Γιορτές γεμάτες με υγεία, αγάπη και φώτιση!!!!

Χριστουγεννιάτικες εκπλήξεις για τους λατρεμένους μας μαθητές !!!

Δεκ 202023

Τα μαθήματα για δύο εβδομάδες σταματούν λόγω των γιορτών των Χριστουγέννων!!!Όμως εμείς θα παραμείνουμε δραστήριοι μέσω του πλούσιου υλικού που δίνεται παρακάτω.

Σας ευχόμαστε καλή απόλαυση!!!

« Παλιότερα άρθρα

Kατηγορίες

Translate



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων