Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε την ημέρα μας μελωδικά με το μουσικό κομμάτι «Χαρταετοί» του αγαπημένου Μίκη Θεοδωράκη. Αναρωτηθήκαμε πώς θα ήταν τα λόγια αν ήταν τραγούδι για την Καθαρά Δευτέρα και ακούσαμε το τραγούδι «Τραγουδοπαίχνιδα – Χαρταετός» με τη μουσική ντυμένη με στίχους που αναφέρονται στο πέταγμα του χαρταετού.
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με τον Egg για να προσεγγίσουμε το αγαπημένο αυτό έθιμο και να μάθουμε πληροφορίες για τα σχήματα, την κατασκευή, τα μέρη του κα. Επίσης, μέσω του βίντεο κατανοήσαμε τη σημασία της Καθαράς Δευτέρας και με βάση το ότι είναι η ημέρα όπου ξεκινάει η νηστεία της Μεγάλης Σαρακοστής, παρατηρήσαμε τα σαρακοστιανά φαγητά σε αντιπαράθεση με το κρέας και τα γαλακτομικά προϊόντα.
Μέσα από πίνακες αναφοράς εξηγήσαμε τα φαγητά που περιλαμβάνει το σαρακοστιανό τραπέζι και παρατηρήσαμε φαγητά και γλυκά που είναι νηστίσιμα και μπορούμε να φάμε την Καθαρά Δευτέρα. Πατήστε εδώ για να δείτε τους πίνακες.
Αφού ήρθαμε σε επαφή με τη σημασία των κατηγοριών «νηστίσιμα» και «αρτύσιμα» μέσα από εικόνες φαγητών στον διαδραστικό πίνακα και εξηγήσαμε τις διαφορές, χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Έτσι, πήραμε πιάτα και «τραπεζομάντηλα» κι ετοιμάσαμε από τη μία το σαρακοστιανό τραπέζι με τα νηστίσιμα κι από την άλλη αυτό με τα αρτύσιμα φαγητά με τις αντίστοιχες κάρτες – εικονόλεξα. Τ’ αναρτήσαμε για να τα βλέπουμε κι όποτε θέλουμε να κάνουμε πάλι το πικ – νικ μας! Οι εικόνες των τροφίμων από εδώ.
Επηρεασμένοι από τον Egg που μας είπε ότι η ημέρα της Καθαράς Δευτέρας αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για πολλούς ζωγράφους, παρατηρήσαμε κι επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Σ. Βασιλείου «Το Σαρακοστιανό τραπέζι». Στη συνέχεια, συμπληρώσαμε ένα φύλλο με τον πίνακα ζωγραφικής όπου έπρεπε να ζωγραφίσουμε τα νηστίσιμα εδέσματα που είχαν αφαιρεθεί από το τραπέζι και δίπλα του να αποδώσουμε εικαστικά ένα τραπέζι με αρτύσιμα φαγητά. Το φύλλο εργασίας από την αγαπημένη μας Τάνια.
Ήρθε η ώρα να φτιάξουμε τους δικούς μας χαρταετούς που θα έχουμε παρέα για παιχνίδι την Καθαρά Δευτέρα! Αρχικά, αναφερθήκαμε στις κατηγορίες των γραμμών και εξηγήσαμε ότι υπάρχουν κάθετες, οριζόντιες και διαγώνιες ευθείες, καμπύλες, ζικ ζακ (τεθλασμένες). Στον μαυροπίνακα σχεδιάσαμε με κιμωλία διάφορες γραμμές και αναφέραμε το όνομα της καθεμιάς. Εξηγήσαμε ότι πρέπει να διαλέξουμε τέσσερις για τον χαρταετό μας. Μέσα από τις εικόνες ενός τραγουδιού όπου εμφανίζονται χαρταετοί σε σχήμα ρόμβου, αναφερθήκαμε στο σχήμα που είχαμε αναλύσει σε προηγούμενη δραστηριότητα με τον αγαπημένο μας αρλεκίνο-πατήστε εδώ στη μέση της ανάρτησης.
Αυτό το σχήμα δώσαμε και στον δικό μας χαρταετό. Σχεδιάσαμε τον σταυρό προσεκτικά και ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε με σκούρο μαρκαδόρο επαλαμβανόμενα μία από τις γραμμές που είχαμε αποφασίσει νωρίτερα σε καθένα από τα τέσσερα τμήματα (παίρναμε βοήθεια κι από τον μαυροπίνακα και τον διαδραστικό πίνακα). Έτσι, έχοντας τέσσερα διαφορετικά μοτίβα χρωματίσαμε ενδιάμεσα με χρωματιστά λαδοπαστέλ. Ολοκληρώσαμε φτιάχνοντας στριφογυριστά γκοφρέ χαρτάκια για σκουλαρίκια και φυσικά κολλήσαμε την πολύχρωμη ουρά του με γκοφρέ λωρίδες σε χρώματα της επιλογής μας και σπάγκο. Τελευταία πινελιά η χρυσόσκονη στις γραμμές του σταυρού για ένα πιο λαμπερό αποτέλεσμα. Δοκιμάσαμε να τον πετάξουμε και χαρήκαμε που τα καταφέραμε!!
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, παρακολουθήσαμε ξανά το εκπαιδευτικό βίντεο του χθεσινού μαθήματος και επαναλάβαμε σύντομα τα σχήματα των χαρταετών και τα μέρη τους-πατήστε εδώ στη μέση περίπου της ανάρτησης. Χορέψαμε το τραγούδι “Χαρταετοί στον ουρανό” και φτιάξαμε τους δικούς μας χαρταετούς σε σχήμα ρόμβου.
Κόψαμε τους ρόμβους μας και σχεδιάσαμε τους εσωτερικούς σταυρούς τους. Στολίσαμε με πλάγιες και κάθετες χρωματιστές γραμμές από λαδοπαστέλ. Δεν παραβλέψαμε να προσθέσουμε τα απαραίτητα σκουλαρίκια, ουρά και σπάγκο. Του δώσαμε και λίγη λάμψη βάζοντας χρυσόσκονη στις γραμμές του σταυρού για να παιχνιδίζει με τις ηλιαχτίδες καθώς πετάει. Έτοιμος ο χαρταετός που θα μας συντροφέψει στα παιχνίδια της Καθαρής Δευτέρας!
Έπειτα παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με τα κούλουμα και το σαρακοστιανό τραπέζι και ανακαλέσαμε σχετικές εμπειρίες μας.
Ολοκληρώσαμε συμπληρώνοντας φύλλο εργασίας με προγραφική άσκηση ιχνηλάτησης του σχήματος του ρόμβου. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων επεξεργαστήκαμε το υλικό της παρακάτω παρουσίασης Sway και εστιάσαμε ότι αφορά τον χαρταετό. Θυμηθήκαμε όλες τις πληροφορίες που έχουμε γνωρίσει για την Καθαρά Δευτέρα, τα νηστίσιμα τρόφιμα και τη Σαρακοστή. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα.
Συμπληρώσαμε μαθηματικό φύλλο εργασίας και φύλλο ανάπτυξης της παρατηρητικότητας, της διάκρισης και απόδοσης συνόλου ζωγραφίζοντας το άλλο μισό του χαρταετού. Βρήκαμε τα γράμματα που συνθέτουν τη λέξη “χαρταετός” και τη γράψαμε στις εργασίες μας.
Τα φύλλα εργασίας. Το πρώτο φύλλο περιέχεται στην παραπάνω παρουσίαση.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2 παρακολουθήσαμε βίντεο με ξεχωριστούς χαρταετούς.
Κλείσαμε την ημέρα μας με τις περιπέτειες που είχαν δύο αδέρφια πετώντας τον χαρταετό τους.
Τα παιδιά του διευρυμένου ωραρίου, είδαμε τον αγαπημένο μας egg που μας μίλησε για την Καθαρά Δευτέρα, όπως και τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1-κοιτάξτε παραπάνω για το βίντεο. Συζητήσαμε για το τι κάνουμε αυτή τη μέρα.
Παίξαμε memory game σχετικά με τις Απόκριες. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα.
Πρόσφατα σχόλια