Από σήμερα Τρίτη 14/2/2017 τις αναρτήσεις μας θα τις βρίσκετε στην παρακάτω διεύθυνση:
https://blogs.sch.gr/12nipglyfadas/
Από σήμερα Τρίτη 14/2/2017 τις αναρτήσεις μας θα τις βρίσκετε στην παρακάτω διεύθυνση:
https://blogs.sch.gr/12nipglyfadas/
Αύριο θα έρθει στο σχολείο μας η ομάδα του εκπαιδευτικού προγράμματος της εταιρίας ΦΑΓΕ ” Ο θησαυρός της διατροφής”.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της ΦΑΓΕ που υλοποιείται σε δημόσια και ιδιωτικά νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς, με σκοπό να ευαισθητοποιήσει και να διδάξει στα παιδιά τη σημασία και τις αξίες της σωστής και ισορροπημένης διατροφής. Η παράσταση βασίζεται σε ένα διαδραστικό παιχνίδι, στο οποίο τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά, γνωρίζοντας την αξία και τη σημασία που έχουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα για την ανάπτυξη του ανθρώπου.Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία, με τον πιο ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο, να ακούσουν, να συμμετάσχουν και να ανακαλύψουν τελικά ποιος είναι πραγματικά ο «Θησαυρός» μέσα στο ψυγείο! (εδώ)
Μιλήσαμε για τις ομάδες τροφίμων και ξεχωρίσαμε τα Γαλακτοκομικά. Γνωρίσαμε ποια προϊόντα γίνονται από το γάλα( τυρί, γιαούρτι, βούτυρο) και από πού προμηθευόμαστε το γάλα( αγελάδα, πρόβατο, κατσίκα). Διαβάσαμε το βιβλίο από τους Εξερευνητές ” Από το γάλα στο βούτυρο” και αναφερθήκαμε στην αξία των γαλακτοκομικών προϊόντων στην ανάπτυξή μας . ( πηγή ασβεστίου , βιταμίνης D και πρωτεϊνών).Μας εξασφαλίζουν γερά δόντια, οστά και μύες.
Συμπληρώσαμε και ένα από τα φύλλα εργασιών των σπιτιών των τροφών από το e-children blog.
Χρησιμοποιήσαμε υλικό από τις ιστοσελίδες που περιέχονται στο παρακάτω αρχείο.
Το αρχείο με τα σπίτια των τροφών.
Σήμερα τα παιδιά κάνοντας μια ανασκόπηση των γνώσεών τους για τον κύκλο του νερού κατασκεύασαν μια δημιουργία σε σχήμα σταγόνας .Έκοψαν τις σταγόνες και τις εικόνες , κόλλησαν τις εικόνες στο κέντρο των σταγόνων, τοποθέτησαν τις σταγόνες-εικόνες στη σωστή σειρά και διηγήθηκαν τον κύκλο του νερού μέσω αυτών. Την ιδέα και τα φύλλα εργασίας τα δανειστήκαμε από το Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο εδώ και εδώ.
Η ιδέα από το Πυθαγόρειο και τα φύλλα εργασίας που χρησιμοποιήσαμε:
Δεν θα μπορούσαμε ν’ αντισταθούμε στο ποίημα-τραγούδι για τις φωνούλες του χειμώνα που δεν είναι άλλο από το γνωστό στο χώρο μας ” Α α α , αρχίζει η παγωνιά”.
Μιλήσαμε για τις φωνούλες- φωνήεντα που φωνάζουν δυνατά και παίρνουν τον τόνο των λέξεων. Τα παιδιά βρήκαν λέξεις που τονίζονταν στα αντίστοιχα φωνήεντα (Αα,Εε,Ιι,Οο,ΟΥ,ου) και μερικές τις γράψαμε στον πίνακα.
Από το blog Στάση:Νηπιαγωγείο πήραμε το τραγούδι σε φύλλα εργασίας και το μετατρέψαμε. Το φτιάξαμε βιβλίο που τα παιδιά σε κάθε σελίδα του, ανακάλυπταν το γράμμα που απαιτούνταν.
Α α α αρχίζει η παγωνιά- εικονόλεξο
Φτιάξαμε με τις χιονονιφάδες ταμπελάκια των φωνηέντων. Στο άκουσμα κάθε φωνήεντος,τραγουδώντας το τραγούδι,τα παιδιά σηκώνουν ψηλά το αντίστοιχο ταμπελάκι.
Το βιβλίο και οι ταμπέλες των γραμμάτων αποθηκεύονται στο φάκελο “των φωνούλων του χειμώνα”.
Βάλαμε για εξώφυλλο χιονονιφάδα ή τα παιδιά σχεδίασαν δικό τους εξώφυλλο με χειμωνιάτικη εικόνα.
Σήμερα ασχοληθήκαμε με τον κύκλο του νερού. Θυμηθήκαμε την ιστορία του χιονάνθρωπου(εδώ) που δεν ήθελε να λιώσει και τα παιδιά έβαλαν σε χρονική σειρά το ταξίδι του νερού.
Όλα ξεκινούν με τις σταγόνες του νερού στους ωκεανούς, στις λίμνες , στα ποτάμια, στα χιονισμένα βουνά, στο χώμα, στα φύλλα των φυτών.Η θερμότητα από τον ήλιο τις τροποποιεί σε αέριο και οι σταγόνες εξατμίζονται. Ανεβαίνουν στον ουρανό όπου συσσωρεύονται πολλές μαζί και δημιουργούν τα σύννεφα. Τα σύννεφα μετακινούνται σε διάφορες διευθύνσεις ανάλογα με τον άνεμο που πνέει και όταν κορεστούν σε σταγόνες αρχίζει η βροχή. Στις χαμηλές θερμοκρασίες και όταν τα σύννεφα συναντήσουν παγωμένα αέρια στρώματα αρχίζει η χιονόπτωση. Οι σταγόνες της βροχής και οι χιονονιφάδες πέφτουν στη γη για να ξεκινήσει ο ίδιος αέναος κύκλος.
Παρακολουθήσαμε βίντεο από το διαδίκτυο και ακούσαμε και το τραγούδι του κύκλου του νερού)
Μερικές ιστοσελίδες βίντεο για τον κύκλο του νερού :
https://www.youtube.com/watch?v=RpZ9DQz_thI ( ο κύκλος του νερού)
https://www.youtube.com/watch?v=StPobH5ODTw&index=1&list=PL5DFDDE11CA7B9BAA ( animation για τον κύκλο του νερού)
https://www.youtube.com/watch?v=UDyPkjQxkas&index=3&list=PL5DFDDE11CA7B9BAA ( καρτούν για τον κύκλο του νερού)
https://www.youtube.com/watch?v=HUHvz2Y55Zg&index=5&list=PL5DFDDE11CA7B9BAA( κύκλος νερού)
https://www.youtube.com/watch?v=VSeEwnZWrmg (Η σταγονούλα εξηγεί τον κύκλο του νερού)
https://www.youtube.com/watch?v=ZWRDQscGLRc (ο κύκλος του νερού τραγούδι)
Από το blog “Νηπίων….ΕΡΓΑ και ΗΜΕΡΕΣ!!!!!!” δανειστήκαμε την ιστορία μιας σταγόνας, που την παρουσιάσουμε σε αρχείο παρουσίασης για εύκολη εκτύπωση.
Σήμερα αφιερώσαμε τη μέρα μας σε δραστηριότητες πολυποίκιλες και μ’ αρκετούς μαθησιακούς στόχους.
Στολίσαμε τα παράθυρά μας με τα γράμματα που συνθέτουν τη λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ και με mobile χρησιμοποιώντας τα πεζά γράμματα της λέξης (χειμώνας). Το υλικό το βρήκαμε από το e-children.blogspot.com (χειμωνογράμματα) και με αυτό παίξαμε πολλά παιγνίδια σύνθεσης της λέξης και ανάγνωσης.
1)Τα παιδιά αναγνώριζαν ένα-ένα τα γράμματα της λέξης και έλεγαν τη φωνούλα τους.
2)Αναγνώριζαν τις συλλαβές και τις έλεγαν( χει-μώ-νας)
3) Συνέθεταν με τα γράμματα ,βάζοντάς τα στη σωστή σειρά ,τη λέξη χειμώνας.
4) Ο καθένας κρατούσε από ένα γράμμα και τοποθετούνταν στη σωστή θέση ώστε όλοι μαζί να συνθέσουν σωστά τη λέξη χειμώνας.(Π.Χ. το Χ πρώτα, το ε ακολουθεί,μετά ι, το μ, το ώ, το ν,το α, το ς)
Το power point με τα χειμωνογράμματα όπως το διαμορφώσαμε για εύκολη χρήση από τις/τους συναδέλφους:
Τα παιδιά συμπλήρωσαν και φύλλα εργασίας αναγνώρισης της λέξης χειμώνας από σύνολο λέξεων έντυπου λόγου. Τα φύλλα εργασίας από το υλικό ebook του χειμώνα της Τάνιας (εδώ).Τα δουλέψαμε με δύο διαφορετικούς τρόπους.
Με τον πρώτο τρόπο, τα παιδιά αφού αναγνώρισαν τη λέξη χειμώνα την έκοβαν και την κολλούσαν σε κάνσον χαρτόνι μέχρι να συγκεντρώσουν και τις 17 λέξεις.
Με το δεύτερο τρόπο, τα παιδιά αφού αναγνώρισαν τη λέξη, την υπογράμμισαν και κατόπιν στον κενό χώρο έγραψαν τη λέξη Χειμώνας και με τα κεφαλαία και με τα πεζά.
Τα φύλλα εργασίας:
Μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τη μαγεία των χιονονιφάδων. Να δούμε με άλλη ματιά το άσπρο στρώμα του χιονιού.
Μάθαμε ότι οι χιονονιφάδες είναι περίτεχνα δημιουργήματα της χημείας στη φύση που αν είχαμε όραση μικροσκοπίου θα της βλέπαμε!!!!
Χρησιμοποιήσαμε υλικό από το blog Στάση: Νηπιαγωγείο και από http://chaoticmind75.blogspot.gr/ και το http://chaoticmind75.blogspot.gr/2013/08/my-technique-for-snowflakes-shooting.html .
Φτιάξαμε τις δικές μας χιονονιφάδες τις οποίες μετατρέψαμε σε προσωπάκια. Κάθε χιονονιφάδα μοναδική όπως μοναδικά είναι και προσωπάκια μας!!!!!
Παρακολουθήσαμε και βίντεο σχετικά με τις χιονονιφάδες από το YouTube.
Σήμερα ολοκληρώσαμε την εικονογράφηση της διασκευής του παραμυθιού ” Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει”, Μάνος Κοντολέων που επιμελήθηκε η συνάδελφος και βρίσκεται στο blog της (εδώ) , Τάνια Μάνεση. Η Τάνια δημιούργησε μία διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού με εικονογράφηση για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης της τάξης (ως εργασία σε ομάδες) ή ως ατομική κατασκευή εικονογραφημένου βιβλίου όπως προτείνει στο blog της.
Πατώντας το αρχείο παρουσίασης της διασκευής που έγινε από εμάς μπορείτε να την εκτυπώσετε για χρήση και μπορείτε να το βρείτε και εδώ.
Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει ( αρχείο παρουσίασης)
Συζητήσαμε για τις τρεις βασικές ειδικότητες που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός βιβλίου και για το έργο του καθενός.
1. Συγγραφέας (ο δημιουργός της ιστορίας ή του παραμυθιού)
2. Εικονογράφος(ο δημιουργός εικόνων με βάση την ιστορία ή το παραμύθι ή αλλιώς ο άνθρωπος που δίνει πνοή στις λέξεις και τις μορφοποιεί στα μάτια μας)
3. Εκδότης(ο επαγγελματίας που παίρνει την ιστορία και τις εικόνες, φτιάχνει βιβλίο και το διαθέτει στην αγορά)
Τα παιδιά σε ρόλο ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΟΥ :
Διαμορφώνοντας το εξώφυλλο του βιβλίου:
Ένα δείγμα της δουλειάς των παιδιών (όλες οι σελίδες του βιβλίου-διασκευή ολοκληρωμένες):
Την Παρασκευή ασχοληθήκαμε με τον προσανατολισμό και τις έννοιες του χώρου ( μπροστά, πίσω, δίπλα, επάνω, κάτω, ανάμεσα). Τα παιδιά συμπλήρωσαν και ένα φύλλο εργασίας που το δανειστήκαμε από το blog – Στάση: Νηπιαγωγείο (εδώ) και το επεξεργαστήκαμε λιγάκι. Τυπώσαμε σε χαρτί Α3 ,για περισσότερο χώρο εργασίας και κατανόησης των χωρικών εννοιών από τα παιδιά,μεταφερόμενες από τη βιωματική κατανόηση στην εικονική.Επίσης τυπώσαμε την έννοια “ανάμεσα σε δύο” εις διπλούν.
Τα φύλλα εργασίας:
Αυτές τις ημέρες ,όπως έχουμε πει (εδώ), συνοδοιπόρος στις δραστηριότητές μας θα είναι το πρόσωπο του χειμώνα, ο Χιονάνθρωπος.
Η μέρα ήταν αφιερωμένη σε μαθηματικές σχέσεις. Φτιάξαμε τη δεκάδα με υλικό χιονάνθρωπους. Τα παιδιά τους έβαψαν, τους αρίθμησαν,έγραψαν στις κοιλιές τους τον αύξοντα αριθμό τους ( 1-10) , τους μέτρησαν . Εμείς οι εκπαιδευτικοί με μισό φύλλο Α4 χαρτί δημιουργήσαμε φακέλους αποθήκευσης των χιονάνθρωπων . Τα παιδιά διακόσμησαν τους φακέλους είτε με πρωταγωνιστή το χιονάνθρωπο και το περιβάλλον που προτιμά ( π.χ. χιονισμένο βουνό) είτε με σχέδια της επιλογής τους. Έγραψαν και τη λέξη “Μαθηματικά”.
Οι φάκελοι με τους χιονάνθρωπους:
Το φύλλο εργασίας:
Παίξαμε αρκετά μαθηματικά παιχνίδια.
1) Τοποθέτηση χιονάνθρωπων στη σωστή αύξουσα σειρά με βάση τον αριθμό που έχουν στις κοιλιές τους-από το 1-10.
2) Προσθέτοντας κάθε φορά 1-1 χιονάνθρωπο και λέγοντας το συνολικό νούμερο.Π.χ. 1 χιονάνθρωπος και άλλος 1 πόσοι είναι; 2 χιονάνθρωποι και άλλος 1 πόσοι είναι; κλπ
3) Τοποθετώντας και τους 10 χιονάνθρωπους στο χαλί και αφαιρώντας 1 -1 μέχρι να μην μείνει κανένας.
4) Απλές πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης.Π.χ. Τοποθετήστε μπροστά σας 5 χιονάνθρωπους και βάλτε άλλους 3. Τοποθετήστε μπροστά σας 9 χιονάνθρωπους και πάρτε στα χέρια σας τους 6. Πόσοι έμειναν στο χαλί; κλπ
Στις πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης δεν μας ενδιέφερε ο αύξοντας αριθμός των χιονάνθρωπων.
Αξιοποιήσαμε τα φύλλα εργασίας από το blog ΄΄ Στάση:Νηπιαγωγείο΄΄ (εδώ) που για λόγους οικονομίας χαρτιού τα μετατρέψαμε λιγάκι. Στο χαρτί Α4 βγάλαμε εργασία για δύο παιδιά. Σας την προτείνουμε.
Όλα τα παιδιά ανταποκρίθηκαν στους στόχους των δραστηριοτήτων της ημέρας και αξιολογήθηκαν με Α!!!!!
Σήμερα τα παιδιά ξεκίνησαν τις δραστηριότητές τους μ’ ένα γρίφο. Αφού θυμηθήκαμε τα χαρακτηριστικά του Χειμώνα ( παγωνιά, χιόνια, χαμηλές θερμοκρασίες,πυκνά σύννεφα, κρύος άνεμος κ.α) ήρθε η σειρά του γρίφου που η απάντησή του θα έδινε στα παιδιά την πληροφορία για τη θεματική της ημέρας.
” Ποιος είναι αυτός ο άνθρωπος που το χειμώνα αγαπά
το κρύο και την παγωνιά αψηφά
και εύχεται όλη τη χρονιά
η ζέστη να φεύγει μακριά!!!!!”
Η απάντηση ήρθε ομόφωνα. Μα ο χιονάνθρωπος κυρία!!!!
Διαβάσαμε την ιστορία ΄΄ Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει΄΄, Μάνος Κοντολέων , εκδόσεις Πατάκη, η οποία εξιστορεί,μέσα από τις περιπέτειες του χιονάνθρωπου , τον κύκλο του νερού.
Το παραμύθι μπορείτε να το ακούσετε από το Μικρό Αναγνώστη (εδώ)
Χρησιμοποιήσαμε και το υλικό της Τάνιας (εδώ) η οποία δημιούργησε μία διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού με εικονογράφηση για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης της τάξης (ως εργασία σε ομάδες) ή ως ατομική κατασκευή εικονογραφημένου βιβλίου όπως προτείνει το blog της.
Η διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού σε power point:
Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει
Στολίσαμε την τάξη με τους χιονάνθρωπους μας που θα είναι οι συνοδοιπόροι μας στη θεματική του χειμώνα και του κύκλου του νερού.
Πρόσφατα σχόλια