12o Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

we are equal- we have the same rights

2ο ιστολόγιο του 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας

Φεβ 201714

Από σήμερα Τρίτη 14/2/2017 τις αναρτήσεις μας θα τις βρίσκετε στην παρακάτω διεύθυνση:

https://blogs.sch.gr/12nipglyfadas/

 

 

Διατροφή: Γαλακτοκομικά

Φεβ 201713

Αύριο θα έρθει στο σχολείο μας η ομάδα του εκπαιδευτικού προγράμματος της εταιρίας ΦΑΓΕ  » Ο θησαυρός της διατροφής».

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της ΦΑΓΕ που υλοποιείται σε δημόσια και ιδιωτικά νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς, με σκοπό να ευαισθητοποιήσει και να διδάξει στα παιδιά τη σημασία και τις αξίες της σωστής και ισορροπημένης διατροφής. Η παράσταση βασίζεται σε ένα διαδραστικό παιχνίδι, στο οποίο τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά, γνωρίζοντας την αξία και τη σημασία που έχουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα για την ανάπτυξη του ανθρώπου.Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία, με τον πιο ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο, να ακούσουν, να συμμετάσχουν και να ανακαλύψουν τελικά ποιος είναι πραγματικά ο «Θησαυρός» μέσα στο ψυγείο! (εδώ)

Μιλήσαμε για τις ομάδες τροφίμων και ξεχωρίσαμε τα Γαλακτοκομικά. Γνωρίσαμε ποια προϊόντα γίνονται από το γάλα( τυρί, γιαούρτι, βούτυρο) και από πού προμηθευόμαστε το γάλα( αγελάδα, πρόβατο, κατσίκα). Διαβάσαμε το βιβλίο από τους Εξερευνητές » Από το γάλα στο βούτυρο» και αναφερθήκαμε στην αξία των γαλακτοκομικών προϊόντων στην ανάπτυξή μας . ( πηγή ασβεστίου , βιταμίνης D  και πρωτεϊνών).Μας εξασφαλίζουν γερά δόντια, οστά και μύες.

Συμπληρώσαμε και ένα από τα φύλλα εργασιών των σπιτιών των τροφών από το e-children blog.

DSC03194 DSC03195 DSC03197 DSC03198 DSC03199 DSC03201 DSC03202 DSC03203 Εικόνα9

 

Χρησιμοποιήσαμε υλικό από τις ιστοσελίδες που περιέχονται στο παρακάτω αρχείο.

γαλακτοκομικά

Το αρχείο με τα σπίτια των τροφών.

Τα σπίτια των τροφών

Κατασκευή για τον κύκλο του νερού

Φεβ 201713

Σήμερα τα παιδιά κάνοντας μια ανασκόπηση των γνώσεών τους για τον κύκλο του νερού κατασκεύασαν μια δημιουργία σε σχήμα σταγόνας .Έκοψαν τις σταγόνες και τις εικόνες , κόλλησαν τις εικόνες στο κέντρο των σταγόνων, τοποθέτησαν τις σταγόνες-εικόνες στη σωστή σειρά και διηγήθηκαν τον κύκλο του νερού μέσω αυτών. Την ιδέα και τα φύλλα εργασίας τα δανειστήκαμε από το Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο εδώ και εδώ.

Εικόνα1 Εικόνα2 Εικόνα3 Εικόνα4 Εικόνα7 Εικόνα8 Εικόνα5 Εικόνα6

Η ιδέα από το Πυθαγόρειο και τα φύλλα εργασίας που χρησιμοποιήσαμε:

Εικόνα11

3     4

 

Οι φωνούλες του χειμώνα

Φεβ 201710

Δεν θα μπορούσαμε ν’ αντισταθούμε στο ποίημα-τραγούδι για τις φωνούλες του χειμώνα που δεν είναι άλλο από το γνωστό στο χώρο μας  » Α α α , αρχίζει η παγωνιά».

Μιλήσαμε για τις φωνούλες- φωνήεντα που φωνάζουν δυνατά και παίρνουν τον τόνο των λέξεων. Τα παιδιά βρήκαν λέξεις που τονίζονταν στα αντίστοιχα φωνήεντα (Αα,Εε,Ιι,Οο,ΟΥ,ου) και μερικές τις γράψαμε στον πίνακα.

Εικόνα5

Από το blog Στάση:Νηπιαγωγείο πήραμε το τραγούδι σε φύλλα εργασίας και το μετατρέψαμε. Το φτιάξαμε βιβλίο που τα παιδιά σε κάθε σελίδα του, ανακάλυπταν το γράμμα που απαιτούνταν.

Α α α αρχίζει η παγωνιά- εικονόλεξο

DSC03133 DSC03134 DSC03135 DSC03136 DSC03138 DSC03139 DSC03140 DSC03150 DSC03142 DSC03143 DSC03151 DSC03154 DSC03155 DSC03156

Φτιάξαμε με τις χιονονιφάδες ταμπελάκια των φωνηέντων. Στο άκουσμα κάθε φωνήεντος,τραγουδώντας το τραγούδι,τα παιδιά σηκώνουν ψηλά το αντίστοιχο ταμπελάκι.

Εικόνα4 DSC03171

Το βιβλίο και οι ταμπέλες των γραμμάτων αποθηκεύονται στο φάκελο «των φωνούλων του χειμώνα».

DSC03157 DSC03161

Εικόνα7

Βάλαμε για εξώφυλλο χιονονιφάδα ή τα παιδιά σχεδίασαν δικό τους εξώφυλλο με χειμωνιάτικη εικόνα.

DSC03148 DSC03147 Εικόνα2 Εικόνα3 DSC03159 DSC03158

Ο κύκλος του νερού

Φεβ 201710

Σήμερα ασχοληθήκαμε με τον κύκλο του νερού. Θυμηθήκαμε την ιστορία του χιονάνθρωπου(εδώ) που δεν ήθελε να λιώσει και τα παιδιά έβαλαν σε χρονική σειρά το ταξίδι του νερού.

Όλα ξεκινούν με τις σταγόνες του νερού στους ωκεανούς, στις λίμνες , στα ποτάμια, στα χιονισμένα βουνά, στο χώμα, στα φύλλα των φυτών.Η θερμότητα από τον ήλιο τις τροποποιεί  σε αέριο και οι σταγόνες εξατμίζονται. Ανεβαίνουν στον ουρανό όπου συσσωρεύονται πολλές μαζί και δημιουργούν τα σύννεφα. Τα σύννεφα μετακινούνται σε διάφορες διευθύνσεις ανάλογα με τον άνεμο που πνέει και όταν κορεστούν σε σταγόνες αρχίζει η βροχή. Στις χαμηλές θερμοκρασίες  και όταν τα σύννεφα συναντήσουν   παγωμένα αέρια στρώματα αρχίζει η χιονόπτωση. Οι σταγόνες της βροχής και οι χιονονιφάδες πέφτουν στη γη για να ξεκινήσει ο ίδιος αέναος κύκλος.

Παρακολουθήσαμε βίντεο από το διαδίκτυο και ακούσαμε και το τραγούδι του κύκλου του νερού)

Μερικές ιστοσελίδες  βίντεο για τον κύκλο του νερού :

https://www.youtube.com/watch?v=RpZ9DQz_thI ( ο κύκλος του νερού)

https://www.youtube.com/watch?v=StPobH5ODTw&index=1&list=PL5DFDDE11CA7B9BAA ( animation για τον κύκλο του νερού)

https://www.youtube.com/watch?v=UDyPkjQxkas&index=3&list=PL5DFDDE11CA7B9BAA ( καρτούν για τον κύκλο του νερού)

https://www.youtube.com/watch?v=HUHvz2Y55Zg&index=5&list=PL5DFDDE11CA7B9BAA( κύκλος νερού)

https://www.youtube.com/watch?v=VSeEwnZWrmg (Η σταγονούλα εξηγεί τον κύκλο του νερού)

https://www.youtube.com/watch?v=ZWRDQscGLRc (ο κύκλος του νερού τραγούδι)

Από το blog «Νηπίων….ΕΡΓΑ και ΗΜΕΡΕΣ!!!!!!» δανειστήκαμε την ιστορία μιας σταγόνας, που την παρουσιάσουμε σε αρχείο παρουσίασης για εύκολη εκτύπωση.

Η ιστορία μιας σταγόνας

 

DSC03150 DSC03151 DSC03154 DSC03155 DSC03156

 

 

Γράμματα Χειμώνα – Χιονονιφάδες

Φεβ 20177

Σήμερα αφιερώσαμε τη μέρα μας σε δραστηριότητες πολυποίκιλες και μ’ αρκετούς μαθησιακούς στόχους.

Στολίσαμε τα παράθυρά μας με τα γράμματα που συνθέτουν τη λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ και με mobile χρησιμοποιώντας τα πεζά γράμματα της λέξης (χειμώνας). Το υλικό το βρήκαμε από το  e-children.blogspot.com (χειμωνογράμματα) και με αυτό παίξαμε πολλά παιγνίδια σύνθεσης της λέξης  και ανάγνωσης.

1)Τα παιδιά αναγνώριζαν ένα-ένα τα γράμματα της λέξης και έλεγαν τη φωνούλα τους.

2)Αναγνώριζαν τις συλλαβές και τις έλεγαν( χει-μώ-νας)

3) Συνέθεταν με τα γράμματα ,βάζοντάς τα στη σωστή σειρά ,τη λέξη χειμώνας.

4) Ο καθένας κρατούσε από ένα γράμμα και τοποθετούνταν στη σωστή θέση ώστε όλοι μαζί να συνθέσουν σωστά τη λέξη χειμώνας.(Π.Χ. το Χ πρώτα, το ε ακολουθεί,μετά ι, το μ, το ώ, το ν,το α, το ς)

DSC03067 DSC03069 DSC03070 DSC03071 DSC03088 DSC03089 DSC03072 DSC03073 DSC03076 DSC03075 DSC03074 Εικόνα8 Εικόνα14 Εικόνα13 DSC03103 DSC03102 DSC03101 DSC03100Εικόνα4  DSC03087 DSC03086 DSC03080 Εικόνα11 Εικόνα10 Εικόνα9 Εικόνα12 Εικόνα6 Εικόνα7 Εικόνα2 Εικόνα1 Εικόνα5

Το power point με τα χειμωνογράμματα όπως το διαμορφώσαμε για εύκολη χρήση από τις/τους συναδέλφους:

γράμματα λέξης χειμώνα

Τα παιδιά συμπλήρωσαν και φύλλα εργασίας αναγνώρισης της λέξης χειμώνας από σύνολο λέξεων έντυπου λόγου. Τα φύλλα εργασίας από το υλικό ebook του χειμώνα της Τάνιας (εδώ).Τα δουλέψαμε με δύο διαφορετικούς τρόπους.

Με τον πρώτο τρόπο, τα παιδιά αφού αναγνώρισαν τη λέξη χειμώνα την έκοβαν και την κολλούσαν σε κάνσον χαρτόνι μέχρι να συγκεντρώσουν και τις 17 λέξεις.

Με το δεύτερο τρόπο, τα παιδιά αφού αναγνώρισαν τη λέξη, την υπογράμμισαν και κατόπιν στον κενό χώρο έγραψαν τη λέξη Χειμώνας και με τα κεφαλαία και με τα πεζά.

DSC03112 DSC03113 DSC03113 DSC03114 DSC03116 DSC03117 DSC03122  DSC03123

DSC03124  DSC03123

DSC03132 DSC03130 DSC03129 DSC03128DSC03127 DSC03126  DSC03115

 

Τα φύλλα εργασίας:

1

2

Μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τη μαγεία των χιονονιφάδων. Να δούμε με άλλη ματιά το άσπρο στρώμα του χιονιού.

Μάθαμε ότι οι χιονονιφάδες είναι περίτεχνα δημιουργήματα της χημείας στη φύση που αν είχαμε όραση μικροσκοπίου θα της βλέπαμε!!!!

Χρησιμοποιήσαμε υλικό από το blog Στάση: Νηπιαγωγείο και από http://chaoticmind75.blogspot.gr/ και το http://chaoticmind75.blogspot.gr/2013/08/my-technique-for-snowflakes-shooting.html .

Φτιάξαμε τις δικές μας χιονονιφάδες τις οποίες μετατρέψαμε σε προσωπάκια. Κάθε χιονονιφάδα μοναδική όπως μοναδικά είναι και προσωπάκια μας!!!!!

DSC03105 DSC03106 DSC03107 DSC03108 DSC03109 DSC03110 DSC03111  DSC03119 DSC03118

Παρακολουθήσαμε και βίντεο σχετικά με τις χιονονιφάδες από το YouTube.

 

 

 

 

 

Βιβλίο για το παραμύθι: «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει»

Φεβ 20176

Σήμερα ολοκληρώσαμε την εικονογράφηση της διασκευής του παραμυθιού » Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει», Μάνος Κοντολέων που επιμελήθηκε η συνάδελφος και βρίσκεται στο blog της (εδώ) , Τάνια Μάνεση. Η Τάνια  δημιούργησε  μία διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού με εικονογράφηση για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης της τάξης (ως εργασία σε ομάδες) ή ως ατομική κατασκευή εικονογραφημένου βιβλίου όπως προτείνει στο blog της.

Πατώντας το αρχείο παρουσίασης της διασκευής που έγινε από εμάς  μπορείτε να την εκτυπώσετε για χρήση και μπορείτε να το βρείτε και εδώ.

Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει ( αρχείο παρουσίασης)

Συζητήσαμε για τις τρεις βασικές ειδικότητες που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός βιβλίου και για το έργο του καθενός.

1. Συγγραφέας (ο δημιουργός της ιστορίας ή του παραμυθιού)

2. Εικονογράφος(ο δημιουργός εικόνων με βάση την ιστορία ή το παραμύθι ή αλλιώς ο άνθρωπος που δίνει πνοή στις λέξεις και τις μορφοποιεί στα μάτια μας)

3. Εκδότης(ο επαγγελματίας που παίρνει την ιστορία και τις εικόνες, φτιάχνει βιβλίο και το διαθέτει στην αγορά)

Τα παιδιά σε ρόλο ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΟΥ :

DSC03012 DSC03013 DSC03014 DSC03017 DSC03016 DSC03015 DSC03011 DSC03010 DSC03009 DSC03018 DSC03019 DSC03020 DSC03022 DSC03024 DSC03021 DSC03025 DSC03026 DSC03027 DSC03029 DSC03030 DSC03046 DSC03045 DSC03047 DSC03052 DSC03048 DSC03049 DSC03050 DSC03051

 

Διαμορφώνοντας το εξώφυλλο του βιβλίου:

DSC03054 DSC03060 DSC03055 DSC03057 DSC03056 DSC03058 DSC03059  DSC03061 DSC03062 DSC03063 DSC03064 DSC03065

Ένα δείγμα της δουλειάς των παιδιών (όλες οι σελίδες του βιβλίου-διασκευή ολοκληρωμένες):

Εικόνα1

DSC03012

 

DSC03013

DSC03014

DSC03015

DSC03020

DSC03021

DSC03027

 

DSC03045

DSC03052

 

DSC03048

DSC03051

Χωρικές έννοιες με τους χιονάνθρωπους

Φεβ 20174

Την Παρασκευή ασχοληθήκαμε με τον προσανατολισμό και τις έννοιες του χώρου ( μπροστά, πίσω, δίπλα, επάνω, κάτω, ανάμεσα). Τα παιδιά συμπλήρωσαν και ένα φύλλο εργασίας που το δανειστήκαμε από το blog – Στάση: Νηπιαγωγείο (εδώ) και το επεξεργαστήκαμε λιγάκι. Τυπώσαμε σε χαρτί Α3 ,για περισσότερο χώρο εργασίας και κατανόησης των χωρικών εννοιών από τα παιδιά,μεταφερόμενες από τη βιωματική κατανόηση στην εικονική.Επίσης τυπώσαμε την έννοια   «ανάμεσα σε δύο» εις διπλούν.

DSC03031 DSC03034

DSC03036

DSC03033 DSC03032 DSC03044 DSC03043 DSC03040 DSC03039 DSC03037 DSC03038 DSC03042

Τα φύλλα εργασίας:

χ ( Τυπωμένο σε Α3)

 

Εικόνα1

 

χ1

Μαθηματικά με χιονάνθρωπους

Φεβ 20171

Αυτές τις ημέρες ,όπως έχουμε πει (εδώ), συνοδοιπόρος  στις δραστηριότητές μας θα είναι το πρόσωπο του χειμώνα, ο Χιονάνθρωπος.

Η μέρα ήταν αφιερωμένη σε μαθηματικές σχέσεις. Φτιάξαμε τη δεκάδα με υλικό χιονάνθρωπους. Τα παιδιά τους έβαψαν, τους αρίθμησαν,έγραψαν στις κοιλιές τους  τον αύξοντα αριθμό τους ( 1-10) , τους μέτρησαν . Εμείς οι εκπαιδευτικοί με μισό φύλλο Α4 χαρτί δημιουργήσαμε φακέλους αποθήκευσης των χιονάνθρωπων . Τα παιδιά διακόσμησαν τους φακέλους είτε με πρωταγωνιστή το χιονάνθρωπο και το περιβάλλον που προτιμά ( π.χ. χιονισμένο βουνό)  είτε με σχέδια της επιλογής τους. Έγραψαν και τη λέξη «Μαθηματικά».

DSC02963 DSC02965 DSC02964 DSC02962 DSC02973 DSC02971 DSC02972 DSC02966 DSC02967

Οι φάκελοι με τους χιονάνθρωπους:

DSC02987

 

Το φύλλο εργασίας:

1

Παίξαμε αρκετά μαθηματικά παιχνίδια.

1) Τοποθέτηση χιονάνθρωπων στη σωστή αύξουσα σειρά με βάση  τον αριθμό που έχουν στις κοιλιές τους-από το 1-10.

2) Προσθέτοντας κάθε φορά 1-1 χιονάνθρωπο και λέγοντας το συνολικό νούμερο.Π.χ. 1 χιονάνθρωπος και άλλος 1 πόσοι είναι; 2 χιονάνθρωποι και άλλος 1 πόσοι είναι; κλπ

3) Τοποθετώντας και τους 10 χιονάνθρωπους στο χαλί και αφαιρώντας 1 -1 μέχρι να μην μείνει κανένας.

4) Απλές πράξεις πρόσθεσης και αφαίρεσης.Π.χ. Τοποθετήστε μπροστά σας 5 χιονάνθρωπους και βάλτε άλλους 3. Τοποθετήστε μπροστά σας 9 χιονάνθρωπους  και πάρτε στα χέρια σας τους 6. Πόσοι έμειναν στο χαλί; κλπ

Στις πράξεις πρόσθεσης και  αφαίρεσης δεν μας ενδιέφερε ο αύξοντας αριθμός των χιονάνθρωπων.

DSC02970 DSC02974 DSC02975 DSC02976 DSC02980 DSC02979 DSC02978 DSC02977 Εικόνα1 Εικόνα2 Εικόνα5

Αξιοποιήσαμε τα φύλλα εργασίας από το blog ΄΄ Στάση:Νηπιαγωγείο΄΄ (εδώ) που για λόγους οικονομίας χαρτιού τα μετατρέψαμε λιγάκι. Στο χαρτί Α4 βγάλαμε εργασία για δύο παιδιά. Σας την προτείνουμε.

Μαθηματικά με χιονάνθρωπους

DSC02984 DSC02982 DSC02983 Εικόνα3 DSC02988

Όλα τα παιδιά ανταποκρίθηκαν στους στόχους των δραστηριοτήτων της ημέρας και αξιολογήθηκαν με Α!!!!!

 

 

Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει

Ιαν 201731

Σήμερα τα παιδιά ξεκίνησαν τις δραστηριότητές τους μ’ ένα γρίφο. Αφού θυμηθήκαμε τα χαρακτηριστικά του Χειμώνα ( παγωνιά, χιόνια, χαμηλές θερμοκρασίες,πυκνά σύννεφα, κρύος άνεμος κ.α) ήρθε η σειρά του γρίφου που η απάντησή του θα έδινε στα παιδιά την πληροφορία για τη θεματική της ημέρας.

» Ποιος είναι αυτός ο άνθρωπος που το χειμώνα αγαπά

το κρύο και την παγωνιά αψηφά

και εύχεται όλη τη χρονιά

η ζέστη να φεύγει μακριά!!!!!»

Η απάντηση ήρθε ομόφωνα. Μα ο χιονάνθρωπος κυρία!!!!

Εικόνα7

Διαβάσαμε την ιστορία ΄΄ Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει΄΄, Μάνος Κοντολέων , εκδόσεις Πατάκη, η οποία εξιστορεί,μέσα από τις περιπέτειες του χιονάνθρωπου , τον κύκλο του νερού.

Εικόνα6

Το παραμύθι μπορείτε να το ακούσετε από το Μικρό Αναγνώστη (εδώ)

Χρησιμοποιήσαμε και το υλικό της Τάνιας (εδώ) η οποία δημιούργησε  μία διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού με εικονογράφηση για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης της τάξης (ως εργασία σε ομάδες) ή ως ατομική κατασκευή εικονογραφημένου βιβλίου όπως προτείνει το blog της.
Η διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού σε power point:

Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει

Στολίσαμε την τάξη με τους χιονάνθρωπους μας που θα είναι οι συνοδοιπόροι μας στη θεματική του χειμώνα και του κύκλου του νερού.

DSC02937 DSC02938 DSC02939 Εικόνα4  DSC02936   DSC02948 DSC02949 DSC02950 DSC02940 DSC02941 DSC02942 DSC02958 Εικόνα3 DSC02951 DSC02956 DSC02952 DSC02945 DSC02946 DSC02960 Εικόνα5 Εικόνα2 Εικόνα1

 

 

« Παλιότερα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων