Καλώς μας ήρθες Μάρτη, βίντεο και τραγούδια για τον ερχομό της Άνοιξης- Τα κάλαντα της άνοιξης- Παρουσίαση Sway Μάρτης είναι χάδια κάνει-Τα Χελιδονίσματα, Ήρθε ήρθε η Χελιδόνα και κατασκευή Χελιδόνας

Μαρ 20231

Πραγματοποιήθηκε και δραστηριότητα από την κοινωνική λειτουργό μας για τον κανόνα του εσώρουχου. Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο.

Υλικό και δραστηριότητες για τον κανόνα του εσώρουχου

Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, καλωσορίσαμε τον Μάρτιο και μαζί μ’ αυτόν και την εποχή της άνοιξης!! Ακούσαμε και σχολιάσαμε τραγούδια με συνοδευτικές εικόνες που περιέγραφαν τις αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση, στα λουλούδια, στα ζώα, στον καιρό και στη ζωή μας και θαυμάσαμε την αναγέννηση όλης της πλάσης!! Συζητήσαμε και τραγουδήσαμε για τη χαρά και την ομορφιά που χαρίζει στον κόσμο στολίζοντάς τον με τα υπέροχα χρώματα, τις ευωδίες, τα έθιμα και τις γιορτές που μας χαρίζει.

Ακούσαμε «Τα κάλαντα της άνοιξης- Περιστεράκι πέταξε, ηύρε πύργο κι έκατσε-και προσπαθήσαμε να τα ξανατραγουδήσουμε διαβάζοντας ένα εικονόλεξο-πατήστε εδώ για το εικονόλεξο.

Παίξαμε δύο ψηφιακά παιχνίδια κατανόησης σχετικά με την εποχή κι ένα παιχνίδι αναγραμματισμού της λέξης «Μάρτιος». Πατήστε στις εικόνες για να παίξετε.

1    1  

Επεξεργαστήκαμε ένα φύλλο στον διαδραστικό πίνακα, το οποίο μετά συμπληρώσαμε σε ατομικό φύλλο εργασίας. Εκεί, κάνοντας σειραθέτηση από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο αριθμό, ενώσαμε τις τελίτσες τους μέχρι να μας αποκαλυφθεί το βασικό στοιχείο της άνοιξης, ένα όμορφο λουλούδι. Ολοκληρώσαμε χρωματίζοντάς το με φωτεινά ανοιξιάτικα χρώματα.

4 1

Το φύλλο εργασίας από εδώ.

5

Μέσα από ένα εκπαιδευτικό βίντεο και έπειτα μια παρουσίαση από ένα sway, εστιάσαμε στο έθιμο με το βραχιολάκι του Μάρτη, τα ονόματά του, τα χρώματα και το συμβολισμό τους, το λόγο που φοράμε τα «Μαρτάκια» την 1η του μηνός, τα έθιμα που σχετίζονται μ’αυτό από τα παλιά ακόμα χρόνια. Μάθαμε μέχρι πότε τα φορούσαν κι ότι δεν τα φορούσαν μόνο οι άνθρωποι, πού αλλού τα τοποθετούσαν ανάλογα με την περιοχή και την αντίστοιχη λαϊκή παράδοση.

έπειτα μια παρουσίαση από ένα sway, εστιάσαμε στο έθιμο με το βραχιολάκι του Μάρτη, τα ονόματά του, τα χρώματα και το συμβολισμό τους, το λόγο που φοράμε τα «Μαρτάκια» την 1η του μηνός, τα έθιμα που σχετίζονται μ’αυτό από τα παλιά ακόμα χρόνια. Μάθαμε μέχρι πότε τα φορούσαν κι ότι δεν τα φορούσαν μόνο οι άνθρωποι, πού αλλού τα τοποθετούσαν ανάλογα με την περιοχή και την αντίστοιχη λαϊκή παράδοση. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για την παρουσίαση.

Επιδιώξαμε να προσεγγίσουμε την άνοιξη μέσα από πίνακες ζωγραφικής με το θέμα αυτό, μέσω ενός βίντεο και μιας παρουσίασης, προσπαθώντας να τους περιγράψουμε. Στην ίδια παρουσίαση επεξεργαστήκαμε κάποιες παροιμίες του Μάρτη και επιδιώξαμε να τις εξηγήσουμε-πατήστε εδώ στη μέση της ανάρτησης.

Εστιάσαμε σε μία που μας άρεσε πολύ, «Μάρτης είναι, νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει!». Εξηγήσαμε τη σημασία μέσα από ένα εικονόλεξο με βροχή κι ήλιο και ξεκινήσαμε την κατασκευή μας με τη φατσούλα του Μάρτη, όπου θα ενώναμε αυτά που έχουμε μάθει γι’αυτόν σήμερα με το καλωσόρισμά του! Αρχικά, ζωγραφίσαμε σ’έναν κύκλο τα μάτια, τη μύτη και τα μαλλιά, χωρίς να βάλουμε στόμα. Το κόψαμε και στα μαλλιά του κολλήσαμε κόκκινες κι άσπρες κλωστές, όπως του ταιριάζει, λόγω του εθίμου με το βραχιολάκι, προσέχοντας να τις κολλάμε εναλλάξ, τη μία δίπλα στην άλλη ή πλεγμένες. Σ’ένα δεύτερο κύκλο που τον κόψαμε, ζωγραφίσαμε περιμετρικά κάποια στοιχεία: ένα χαμόγελο γράφοντας και τη λέξη «γελάει», ένα στόμα θλιμμένο γράφοντας τη λέξη «κλαίει», τη φράση «Μάρτης είναι…» κι εικόνες της άνοιξης που μας έρχονται στο μυαλό απ’όλα αυτά που επεξεργαστήκαμε νωρίτερα. Ενώσαμε τους δύο κύκλους μ’ ένα διπλόκαρφο και κόψαμε ένα μικρό τρίγωνο στον πάνω κύκλο, φανερώνοντας έτσι τα στοιχεία του άλλου. Έτσι, μπορούμε τώρα να περιστρέφουμε τον Μάρτη μας και να τον βλέπουμε κάθε φορά να κλαίει ή να γελάει ή να μας δείχνει τις ομορφιές που μας χαρίζει με την άνοιξη που μας φέρνει!!

3  333648671 942960916834223 118856921765765481 n

Στο τέλος της ημέρας, δεν παραλείψαμε να πλέξουμε άσπρη και κόκκινη κλωστή και να φορέσουμε τα «Μαρτάκια» μας στα χέρια και να φύγουμε μ’αυτά. Εμείς, ακολουθώντας το αντίστοιχο έθιμο που μάθαμε παραπάνω, θα φορέσουμε τα βραχιολάκια μέχρι το τέλος του μήνα, οπότε και θα τα κρεμάσουμε στα δέντρα για να βοηθήσουμε τα χελιδόνια να χτίσουν τις φωλιές τους!

2

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, πρώτη του Μάρτη σήμερα και καλωσορίσαμε την Άνοιξη φτιάχνοντας τον ανοιξιάτικο ήλιο με τεχνική κολάζ από διαφορά κίτρινα χαρτόνια και υφάσματα. Οι ακτίνες έγιναν ατομικά και στολίστηκαν με γραμμικά στοιχεία ( γραμμές πλάγιες , ζικ ζακ, κάθετες , κύκλους , βούλες κτλ). Σε χαρτί σχεδιάσαμε τριαντάφυλλα σε σχήμα σαλίγκαρου, τα οποία θα χρωματίσουμε και θα κολλήσουμε κάτω από τον ήλιο μας.

334633102 5356938327739964 918035786417018751 n 334276244 585873276513033 3289191608927390089 n

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με πληροφορίες για την εποχή της Άνοιξης και τα δώρα του Μάρτη. Μέχρι το 3,13΄ παρακολουθήσαμε.

Παίξαμε ψηφιακό παιχνίδι αναγραμματισμού με ανοιξιάτικες λέξεις. Με συζήτηση προέκυψαν από τα παιδιά και νέες πληροφορίες σχετικά με τις αλλαγές στη φύση με τον ερχομό της άνοιξης (πχ ανθισμένα δέντρα, τα φυλλοβόλα βγάζουν νέα φύλλα, λιώνουν ότι πάγοι και γεμίζουν σιγά σιγά τα ποτάμια). Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.

2

Έπειτα εστιάσαμε στο έθιμο της κατασκευής του Μάρτη, το ασπροκόκκινο βραχιολάκι. Παρακολουθήσαμε εποπτικό υλικό και πληροφορίες σχετικά με αυτό, όπως και οι φίλοι μας του πρωινού τμήματος 1. Κοιτάξτε παραπάνω την παρουσίαση Μάρτης είναι χάδια κάνει.

Στη συνέχεια κάθε παιδί πήρε μια κόκκινη και μια άσπρη κορδέλα. Με αυτές χορέψαμε το τραγούδι « Πρώτη του Μάρτη» και στο σταμάτημα της μουσικής

ενώναμε τις κορδέλες μας με εκείνες ενός άλλου φίλου φροντίζοντας τα χρώματα να είναι ένα λευκό και ένα κόκκινο. Έπειτα, προσπαθήσαμε να πλέξουμε τις κορδέλες μας όπως θα κάναμε με τα αληθινά Μαρτάκια από κλωστή.

333609829 1880019335675169 3375566837158929382 n defaced

Φτιάξαμε μαρτάκια από κόκκινη και άσπρη κλωστή και τα φορέσαμε για να προστατευτούμε από τις πρώτες θερμές ακτίνες του ανοιξιάτικου ήλιου.

20230301 155759

Τα παιδιά και των δύο ολοήμερων τμημάτων ολοκληρώσαμε την Κυρά Σαρακοστή μας που είχαμε ξεκινήσει εχθές-πατήστε εδώ στο τέλος της ανάρτησης-και την πήραμε φεύγοντας.

3

Μιλήσαμε για τα “Χελιδονίσματα”, ένα επίσης αρχαίο έθιμο όπου τα παιδιά γιόρταζαν το τέλος του χειμώνα και τον ερχομό των χελιδονιών και της άνοιξης. Κρατώντας το ομοίωμα ενός χελιδονιού, τριγυρνούσαν στην πόλη και τραγουδούσαν τη «χελιδόνα». Ο κόσμος τους έδινε διάφορα κεράσματα. Ξεκινήσαμε να επεξεργαζόμαστε το υλικό παλαιότερης σχετικής με τα χελιδονίσματα ανάρτησής μας-πατήστε εδώ τ’ οποίο θα συνεχίσουμε αύριο. Ακούσαμε και τα Χελιδονίσματα.

Φτιάξαμε τη δική μας χελιδόνα που τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1,πήραμε μαζί με την κυρά Σαρακοστή και τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, θα πάρουμε αύριο λόγω του ότι κάποιοι δεν την ολοκληρώσαμε. Τα λουλούδια και τα κάλαντα της Χελιδόνας θα τα βρείτε σε παλαιότερη ανάρτησή μας, στη μέση περίπου, πατώντας εδώ.

1 1 3 1 332808031 148394651428744 8544775031678808903 n defaced

 

 

 

 

 

από κάτω από: Μάρτης-μαρτάκια, Το παιχνίδι| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλώς μας ήρθες Μάρτη, βίντεο και τραγούδια για τον ερχομό της Άνοιξης- Τα κάλαντα της άνοιξης- Παρουσίαση Sway Μάρτης είναι χάδια κάνει-Τα Χελιδονίσματα, Ήρθε ήρθε η Χελιδόνα και κατασκευή Χελιδόνας    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Πρόσφατα άρθρα

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων