Η κυρά Σαρακοστή στην τάξη μας και με αλατοζύμαρο-Online παιχνίδια για τη Σαρακοστή και παιχνίδι memory για την Άνοιξη- Γνωριμία με τον κόσμο των χελιδονιών- Κατασκευή: Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει

Μαρ 20232

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε κάνοντας επανάληψη σε όσα έχουμε μάθει για την περίοδο της Σαρακοστής,-πατήστε εδώ για να δείτε τις σχετικές  δραστηριότητες του Νηπιαγωγείου μας– τις νηστίσιμες τροφές, τα έθιμα και φυσικά, την αγαπημένη μας Κυρά Σαρακοστή με τα χαρακτηριστικά και τον συμβολισμό της. Ακούσαμε το ποίημα «Είμαι η κυρά Σαρακοστή», το οποίο έπειτα επεξεργαστήκαμε επιδιώκοντας να το διαβάσουμε και να το εξηγήσουμε σε εικονόλεξο. Το εικονόλεξο από εδώ.

Παίξαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι σε μορφή κουίζ, ώστε να επαληθεύσουμε τις γνώσεις μας για τη Σαρακοστή. Παίξαμε ένα ακόμα μαθηματικό παιχνίδι σχετικά με τα πόδια της όπου προσπαθούσαμε να υπολογίσουμε πόσα πόδια της λείπουν κάθε φορά. Έτσι, συνεργαστήκαμε για να έρθουμε σε επαφή με τη μαθηματική πράξη της αφαίρεσης με τη βοήθεια των δαχτύλων μας. Πατήστε στις εικόνες για να παίξετε.

2 1  1 2

Εστιάσαμε σε νηστίσιμες τροφές τις οποίες είχαμε την ευκαιρία να τις παρατηρήσουμε από κοντά. Έτσι, τις κατονομάσαμε αναγνωρίζοντας κάποιες και μαθαίνοντας κάποιες άλλες που δεν είχαμε ξαναδεί. Παίξαμε ένα παιχνίδι ετοιμότητας χωρισμένοι σε ζευγάρια, όπου έπρεπε ακούγοντας το όνομα της τροφής να προλάβουμε να τη δείξουμε εντοπίζοντάς την στο πιάτο της. Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε ότι σ’ ένα πιάτο υπήρχαν ανακατεμένα κάποια ζυμαρικά. Όντας χωρισμένοι σε δύο ομάδες, παίξαμε ένα παιχνίδι ταχύτητας, όπου επιχειρήσαμε να τα ξεχωρίσουμε τοποθετώντας τα από το κεντρικό πιάτο στο δεξί ή στο αριστερό αντίστοιχα, ανάλογα με την ομάδα την οποία εκπροσωπούσαμε. Νικήτρια η ομάδα που κατάφερε να ολοκληρώσει πρώτη το πιάτο της. Στην ολομέλεια, συνεργαστήκαμε για να κάνουμε κατηγοριοποίηση των νηστίσιμων τροφών που είχαμε στα πιάτα μας στις δύο μεγάλες κατηγορίες, τα όσπρια και τα ζυμαρικά. Επίσης, τις καταγράψαμε σε καρτέλες.

5 1

Ξεκινήσαμε την ομαδική κατασκευή της μεγάλης Κυράς Σαρακοστής της τάξης μας. Αφού συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά γνωρίσματά της που γνωρίζουμε πια και δεν πρέπει να κάνουμε λάθος, σχεδιάσαμε το κεφάλι, το σώμα, το φόρεμα και την ποδιά της, τα οποία κόψαμε και ενώσαμε με την τεχνική του κολάζ για να της δώσουμε μορφή. Έπειτα, έχοντας μπροστά μας τα πιάτα με τα νηστίσιμα υλικά που επεξεργαστήκαμε νωρίτερα, εκφράσαμε τις γνώμες μας σχετικά μ’αυτά με τα οποία θα τη διακοσμήσουμε και με ποιο τρόπο επιθυμούμε να τα τοποθετήσουμε. Έτσι, ξεκινήσαμε να κολλάμε προσεκτικά τα όσπρια και τα ζυμαρικά για να δώσουμε σχήμα. Αύριο θα συνεχίσουμε για να ολοκληρώσουμε την κατασκευή μας.

3 2

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε μ’ επαναληπτικό ψηφιακό παιχνίδι γνώσεων σχετικά με την Κυρά Σαρακοστή. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα.

4

Μόλις το ολοκληρώσαμε με επιτυχία, ξεκλείδωσε η κεντρική δραστηριότητα της ημέρας: ” Η κατασκευή αληθινής Σαρακοστής από αλατοζύμαρο”. Αρχικά δοκιμάσαμε μια ελάχιστη ποσότητα από το ζυμάρι για να ανακαλύψουμε το μυστικό της συστατικό (εκτός από το αλεύρι και το νερό). Έπειτα χωρίσαμε τη ζύμη σε κομμάτια και τμηματικά ζυμώναμε, πλάθαμε και απλώναμε με τον πλαστή τα διάφορα μέρη της Σαρακοστής. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας τραγουδούσαμε τα τραγουδάκια της και συζητούσαμε προετοιμάζοντας το επόμενο βήμα της δραστηριότητας. Αφού της δώσαμε την τελική της μορφή, τη στολίσαμε με ζυμαρικά και όσπρια. Πρώτα όμως παρατηρήσαμε και κατονομάσαμε τα υλικά που είχαμε στη διάθεσή μας.

334867112 1143033786380324 978346107778062589 n defaced

Αύριο λοιπόν θα την υποδεχτούμε στην τάξη μας ψημένη πια και έτοιμη προς χρήση.

334456723 738788064511387 3012768233103047403 n

Με βάση όσα μάθαμε από την προηγούμενη δραστηριότητα, φτιάξαμε ο καθένας τη δίκη του Σαρακοστή από χαρτί με τεχνική κολάζ. Αξιοποιήσαμε τρία βασικά σχήματα (κύκλος, τρίγωνο , ορθογώνιο) και τα συνθέσαμε για να την διαμορφώσουμε.

333750647 726553539126638 5584132136045787971 n

Ολοκληρώσαμε συμπληρώνοντας φύλλο εργασίας για εξάσκηση στον αριθμό 7, από εδώ. .

1

Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων φτιάχνοντας εχθές τη χελιδόνα και μιλώντας για το έθιμο-πατήστε εδώ στο τέλος της ανάρτησης για να δείτε– επεξεργαστήκαμε το υλικό παλαιότερης ανάρτησής μας για το ταξίδι των χελιδονιών, πώς χτίζουν τις φωλιές τους και πού, πώς φροντίζουν τα μικρά τους. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να μεταβείτε στην ανάρτηση.

5

Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, τραγουδήσαμε τα χελιδονίσματα(τα κάλαντα της άνοιξης)-κοιτάξτε στον παραπάνω χθεσινό σύνδεσμο- κρατώντας τις χελιδόνες μας, στους φίλους του ολοήμερου τμήματος 1.

4

Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ακολουθώντας τα βήματα του βίντεο της ανάρτησής για τα χελιδόνια-κοιτάξτε λίγο πιο πάνω-ζωγραφίσαμε το χελιδόνι μας στον ανοιξιάτικο ουρανό και γράψαμε τ’ όνομά του.

334756778 1393529164727834 6691614201131361188 n 334549110 163052876540248 4818847048320608846 n 334807172 739910284477905 6986799571651625931 n

Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, γνωρίσαμε τους λόγους, μέσα από την παράδοση, για τη διγνωμία του Μάρτη. Γιατί δεν υπάρχει σταθερότητα στον καιρό και πότε μας θυμίζει χειμωνιάτικες εικόνες και πότε ανοιξιάτικες. Η κυρία Βάνα μας διηθήθηκε όλες τις εκδοχές της παράδοσης-πατήστε εδώ, σε παλαιότερη ανάρτησή μας για να τις διαβάσετε.

Πήραμε τα υλικά μας και δημιουργήσαμε τον δικό μας Μάρτη που κάνει νάζια και πότε κλαίει και πότε γελάει.

6 2 2 1 3 3 3

Το πατρόν του Μάρτη από εδώ και οι γυναίκες του όπως και η παροιμία από παλαιότερη ανάρτησή μας,πατήστε εδώ.

1 4

Τα παιδιά του διευρυμένου ωραρίου, σε συνέχεια του πρωινού προγράμματος, μιλήσαμε πάλι για την άνοιξη, τις αλλαγές που φέρνει στη φύση, χαλαρώσαμε ακούγοντας την άνοιξη του Vivaldi και παίξαμε τα κουίζ της Άνοιξης και τον αναγραμματισμό λέξεων από τη χθεσινή μας ανάρτηση-πατήστε εδώ στην αρχή. Επίσης παίξαμε και παιχνίδι memory. Πατήστε στην εικόνα.

2 3

 

 

 

από κάτω από: 1 Μαρτίου, Μάρτης-μαρτάκια, Σαρακοστή, Τρίτη ηλικία| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η κυρά Σαρακοστή στην τάξη μας και με αλατοζύμαρο-Online παιχνίδια για τη Σαρακοστή και παιχνίδι memory για την Άνοιξη- Γνωριμία με τον κόσμο των χελιδονιών- Κατασκευή: Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Πρόσφατα άρθρα

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων