Πραγματοποιήθηκαν και δραστηριότητες από την Κοινωνική Λειτουργό μας. Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να τις δείτε.
Δραστηριότητες Κοινωνικού Λειτουργού- Κοινωνική ιστορία: Ο νταής και το θύμα
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, σε συνέχεια της θεματικής μας με τα λουλούδια της Άνοιξης, που ξεκινήσαμε χθες-πατήστε εδώ-παίξαμε ένα ψηφιακό κουίζ όπου λύσαμε τα λουλουδο-αινίγματα, κάνοντας έτσι κι επανάληψη στα ονόματα των λουλουδιών, αφού κάθε φορά κατονομάζαμε, εκτός από την απάντηση, και τα άλλα δύο λουλούδια του κουίζ.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με τον αγαπημένο μας Egg, όπου με τη βοήθεια του κηπουρού, μάθαμε χρήσιμες πληροφορίες για τη ζωή των λουλουδιών κι είδαμε αναλυτικά τον κύκλο ζωής των φυτών με τα στάδια ανάπτυξής τους, τον οποίο είχαμε επεξεργαστεί χθες . Επίσης, μάθαμε πιο συγκεκριμένα και τα μέρη ενός φυτού, κατονομάζοντάς τα.
https://www.youtube.com/watch?v=9hazEPajtwI
Μ’ ένα ακόμα εκπαιδευτικό βίντεο, παρακολουθήσαμε αναλυτικά τη λειτουργία και τη χρησιμότητα του κάθε μέρους του φυτού στην ανάπτυξή του. Επίσης, είδαμε την ποικιλία των λουλουδιών και τις διαφορές που μπορεί να έχουν τα άνθη μεταξύ τους (μέγεθος, σχήμα, χρώμα, μυρωδιά κ.α).
Παίξαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι για εμπέδωση των μερών του λουλουδιού.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
Με τη βοήθεια ενός φύλλου εργασίας, γράψαμε στον πίνακα τα μέρη του λουλουδιού στα αντίστοιχα σημεία. Διευκρινίσαμε ότι οι λέξεις «μίσχος – βλαστός – κοτσάνι» αναφέρονται στο ίδιο μέρος, καταγράφοντάς τα.
Συμπληρώσαμε ατομικά το ίδιο φύλλο εργασίας, αλλά χωρίς τις λέξεις για τα μέρη, τις οποίες γράψαμε εμείς στα σωστά σημεία του λουλουδιού, το οποίο χρωματίσαμε. Τα φύλλα εργασίας από εδώ.
Παίξαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι χρονικής ακολουθίας για τον κύκλο ζωής του φυτού, κάνοντας σειραθέτηση από το 1 έως το 5 και περιγράφοντας τα στάδια ανάπτυξής του.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
Ξεκινήσαμε την κατασκευή μας με το λουλούδι στη γλάστρα, με τα στάδια ανάπτυξής του, που έχουμε πια εμπεδώσει. Χρωματίσαμε τις πέντε ενωμένες κάρτες – εικόνες των σταδίων, τη γλάστρα και το λουλούδι μας και κόψαμε τα στοιχεία. Διπλώσαμε τις κάρτες σε μορφή ακορντεόν και κολλήσαμε το κομμάτι στο πάνω (λουλούδι) και στο κάτω μέρος της κατασκευής (γλάστρα). Έτσι, μπορούμε κάθε φορά να το ανοιγοκλείνουμε και να πηγαίνουμε από τον σπόρο στο λουλούδι!! Η ιδέα από το Pinterest.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, συνεχίσαμε την εξάσκησή μας στην αναγνώριση βασικών λουλουδιών του κήπου και του αγρού που είχαμε ξεκινήσει εχθές- πατήστε εδώ στη μέση περίπου της ανάρτησης. Παίξαμε ανά ομάδες ψηφιακό κουίζ με τις ονομασίες των λουλουδιών για να ανακαλύψαμε ποια ομάδα είναι τα καλύτερα μελισσάκια.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε το παιχνίδι.
Επιστρατεύσανε τη φαντασία μας και συζητήσαμε με τι μοιάζουν τα παράξενα λουλούδια που παρακολουθήσαμε σε προβολή βίντεο.
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε τραγούδια με ονόματα λουλουδιών και διαπιστώσαμε ότι τα λουλούδια αποτελούν πηγή έμπνευσης όχι μόνο για τη ζωγραφική αλλά και για τη μουσική και την ποίηση.
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας αντιστοίχισης λέξεων και λουλουδιών. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τέλος, διαβάσαμε την ιστορία «Το μικρό ηλιοτρόπιο» για να γνωρίσουμε τα στάδια ανάπτυξης των λουλουδιών.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων καλωσορίζουμε τη Γιορτή των λουλουδιών και παρακολουθήσαμε βίντεο πώς δημιουργείται το πρωτομαγιάτικο στεφάνι ώστε τη Δευτέρα να φτιάξουμε το δικό μας μαζί με τους γονείς μας.
Επεξεργαστήκαμε το φωτογραφικό υλικό της παρακάτω παρουσίασης Sway, με τα Πρωτομαγιάτικα στεφάνια και παρατηρήσαμε ότι διαφέρουν και σε μέγεθος και σε ποσότητα λουλουδιών. Καταλήξαμε ότι κάθε στεφάνι είναι μοναδικό. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να βρείτε το φωτογραφικό υλικό που χρησιμοποιήσαμε.
Επίσης γνωρίσαμε μέσα από το υλικό της παρακάτω παρουσίασης τους λόγους που φτιάχνουμε το Πρωτομαγιάτικο στεφάνι και στολίζει είτε την πόρτα του σπιτιού μας, είτε το μπαλκόνι μας. Επίσης παρακολουθήσαμε και περιγράψαμε πίνακες ζωγραφικής που αναφέρονται στη βλάστηση και την πλήρη αναγέννηση της φύσης στην περίοδο του τελευταίου μήνα της Άνοιξης. Ανάμεσα στους πίνακες υπάρχει και ο περίφημος πίνακας “Τα ηλιοτρόπια” του σπουδαίου ζωγράφου Βίνσεντ Βαν Γκογκ. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε το υλικό της παρουσίασης που επεξεργαστήκαμε.
Αφού περιγράψαμε τον πίνακα, τα χρώματά του, την ποιότητα των λουλουδιών παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο που εμφανίζεται ο ζωγράφος και ο πίνακας ζωντανεύει.
Πριν πάρουμε τα υλικά ζωγραφικής μας και μεταμορφωθούμε σε Βίνσεντ Βαν Γκογκ παρακολουθήσαμε και συζητήσαμε ένα βίντεο για τα ηλιοτρόπια του ζωγράφου που μπορούμε να το αξιοποιήσουμε στο σπίτι με υλικά που υπάρχουν, να δημιουργήσουμε τον δικό μας 3D πίνακα και να στολίσουμε το δωμάτιό μας.
Πήραμε τα πινέλα-μαρκαδόρους μας και δημιουργήσαμε μοναδικά τον πίνακα “Τα ηλιοτρόπια”. Το φύλλο εργασίας από την παραπάνω παρουσίαση “ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ by morfo”.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, αξιοποιήσαμε το βιβλίο “Το μικρό ηλιοτρόπιο” και παρακολουθήσαμε ένα συγκινητικό βίντεο. Ανταλλάξαμε πολλές απόψεις γιατί η κυρία το σταματούσε σε καίρια σημεία. Καταλήξαμε ότι όπως και στο βιβλίο όταν υπάρχει σπόρος και οι κατάλληλες συνθήκες ανάπτυξης πάντα υπάρχει φυτό.
Μας άρεσε η ενασχόλησή μας με τα ηλιοτρόπια και επεξεργαστήκαμε ένα τελευταίο βίντεο ταχείας ανάπτυξης.
Τέλος, τα παιδιά και των δύο ολοήμερων τμημάτων,ξεκινήσαμε να δημιουργούμε με αβγοθήκες και τέμπερες το δικό μας μοναδικό λουλούδι του Μάη.
Thank you!!