Στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου το σχολικό έτος 2021 – 2022, στη διδασκαλία των Εικαστικών μαθημάτων, συνδυάζονται και αξιοποιούνται διαφορετικές Τέχνες και τεχνικές.
Στο πλαίσιο της ένταξης του Σχολείου μας στο Δίκτυο «Σχολεία για το κλίμα, νησίδες ανθεκτικότητας και αλλαγής» για τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, έχουμε ενεργή δημιουργική συμμετοχή με τα έργα των παιδιών. Τα ρομπότ της Ανακύκλωσης δημιουργήθηκαν από διαφορετικά υλικά προς ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση.
Στοχοθεσία
Συγκεκριμένα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται στο Σχολείο κι έχω αναλάβει ως υπεύθυνη Εκπαιδευτικός δίνουν την ευκαιρία στα παιδιά να καλλιεργήσουν δεξιότητες ζωής, να αναπτύξουν την φαντασία τους, να συνδυάσουν την τέχνη με την τεχνολογία, να εργαστούν ομαδικά, να συνθέσουν και να χρησιμοποιήσουν άχρηστα αντικείμενα κάνοντας δημιουργική ανακύκλωση.
Το αισθητικό κριτήριο, οι λεπτές δεξιότητες καθώς και οι γνώσεις των παιδιών με όχημα την Τέχνη είναι ένας από τους κύριους στόχους της δραστηριότητας. Η ενέργεια και οι στόχοι της βιώσιμης ανάπτυξης γίνονται αφορμή ώστε να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά σχετικά με περιβαλλοντικά θέματα.
Επίσης, ένα σημαντικό μέρος της στοχοθεσίας είναι να καλλιεργηθούν δεξιότητες επικοινωνίας και η ικανότητα στην χρήση ψηφιακών μέσων.
Υλοποίηση και διάχυση αποτελεσμάτων
Τα παιδιά από τις τάξεις Ε’ και ΣΤ’ εργάστηκαν ομαδικά και ατομικά μέσα στην τάξη. Χρησιμοποιήθηκαν διαφορετικά υλικά προς ανακύκλωση όπως: χαρτόνια και χαρτιά σε διαφορετική υφή και ποιότητα, κουτιά από χαρτόνι – άδειες συσκευασίες από ποικίλα προϊόντα, πλαστικά καπάκια, ποτήρια και άδεια μπουκάλια από νερό ή άλλα δοχεία, αντικείμενα από αλουμίνιο, αλουμινόχαρτο, διακοσμητικά στοιχεία, παλιά αξεσουάρ όπως χάνδρες από σπασμένα μπιζού, σπασμένα παιχνίδια, υφάσματα και άλλα!!
Ορισμένα παιδιά με την συνεργασία γονέα ή κηδεμόνα δημιούργησαν στο σπίτι το έργο τους και το τελειοποίησαν στην τάξη. Ήταν σημαντικό το γεγονός πως και οικεία πρόσωπα βοήθησαν ώστε τα παιδιά να μοιραστούν τις γνώσεις που αποκόμισαν στο Σχολείο και να γίνει καλύτερη εμπέδωση των μηνυμάτων.
Λάβαμε μέρος σε μαθητικό διαγωνισμό δημιουργίας έργων με Αναλώσιμα υλικά που διοργάνωσε ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, με τίτλο «Φαντασία να υπάρχει».
Στο πλαίσιο της διαδραστικής επικοινωνίας μέσω των εκπαιδευτικών καινοτόμων προγραμμάτων eTwinning, εγι ε επιτυχώς η συνεργασία μας με Σχολεία από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα ρομποτάκια μας έστειλαν τα δικά τους μηνύματα!!
Το Σχολείο μας ανήκει στο Περιβαλλοντικό Δίκτυο της Ελληνικής εταιρείας για την προστασία τη φύσης «Φύση χωρίς σκουπίδια» και για τον λόγο αυτό ορισμένα από τα ρομπότ μας ήταν συλλέκτες πλαστικών καπακιών!
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά! Θεοδώρα Χανδρινού