Feed
Άρθρα
Σχόλια

Θεοδώρα Χανδρινού, Εκπαιδευτικός, Ζωγράφος – Χαράκτρια

«Οι πολύχρωμες πινελο-πένες» είναι η δημοσιογραφική ομάδα των παιδιών από το 41º Δημοτικό Σχολείο Αθήνας «Νικόλαος Γύζης» που δημιουργήθηκε το σχολικό έτος 2022-2023, στο πλαίσιο της διδασκαλίας των Εικαστικών μαθημάτων. Χαρήκαμε τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στα εκπαιδευτικά μας προγράμματα,  όπου ανέλαβα ως υπεύθυνη Εκπαιδευτικός και μαζί με τα παιδιά κάναμε δημιουργικές ομαδικές, διαθεματικές εργασίες. Στην δημοσιογραφική μας ομάδα, «Οι πολύχρωμες πινελο-πένες», συνεργάστηκαν παιδιά διαφορετικών τμημάτων από τις τάξεις Α’ έως και ΣΤ’.

Στοχοθεσία

Μέσα από τις διαθεματικές εργασίες τέθηκαν ως βασικοί στόχοι:

– η καλλιέργεια προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων και η ανάπτυξη ενσυναίσθησης.

– Η γνωριμία με διαφορετικά επαγγέλματα, ψηλαφώντας θέματα για το μάθημα των δεξιοτήτων ζωής.

– Η συμπερίληψη και η συνεργασία μέσα από βιωματικές προτάσεις και καινοτόμες ιδέες.

– Η ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με περιβαλλοντικά ζητήματα.

– Η αξιοποίηση της Τέχνης για την ανάληψη πρωτοβουλιών και δράσεων.

– Η σύνδεση διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων.

– Με την συνεργατική μάθηση να μπορέσουν τα παιδιά να γνωρίσουν τις διαφορετικές ανάγκες μιας κοινότητας ανθρώπων, να γίνουν αρωγοί με την ανάληψη πρωτοβουλιών, μαθαίνοντας για τον ρόλο τους ως μελλοντικοί πολίτες.

– Η βελτίωση των μαθησιακών επιδόσεων των παιδιών και η ανάπτυξη της συναισθηματικής τους νοημοσύνης.

– Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και με παιγνιώδη προσέγγιση να λάβουν τα παιδιά γνώσεις και να χαρούν τη συμμετοχή τους.

Στάδια Υλοποίησης

Για το περιβαλλοντικό μας πρόγραμμα «Το οικολογικό και δημιουργικό Σχολείο μας/Our eco-friendly and creative School»

https://blogs.sch.gr/arteducate/2022/10/16/to-oikologiko-kai-dimioyrgiko-scholeio-mas-our-eco-friendly-and-creative-school/

τα παιδιά από τις διαφορετικές τάξεις Α’, Β’, Γ,’ Δ’, Ε’ και ΣΤ’ του δημοτικού σχολείου λειτούργησαν ως εξής:

* Αρχικά, συγκέντρωσαν τις ιδέες τους και επικοινώνησαν μέσα από τις εικαστικές τέχνες.

* Δημιουργήθηκε η ομάδα των μικρών εικαστικών δημοσιογράφων.

* Ψήφισαν, διαλέγοντας όνομα για την ομάδα, μετά από όσα προτάθηκαν από τα ίδια τα παιδιά, από τις διαφορετικές τάξεις.

* «Οι πολύχρωμες πινελο-πένες» ήταν το όνομα που κέρδισε τις περισσότερες ψήφους.

* Ομάδα μαθητών από την Δ’ τάξη φιλοτέχνησε το λογότυπο της ομάδας.

Οι δραστηριότητες της ομάδας

Μετά από την παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού στις τάξεις ακολούθησαν:

* καταιγισμός ιδεών, διερεύνηση προβληματισμών και συζητήσεις.

* Έγινε κατάθεση προτάσεων και επιχειρήσαμε την  ανεύρεση λύσεων.

* Τα παιδιά κατέγραφαν τις απορίες τους και τους ζητήθηκε να δημιουργήσουν με αυτές ομαδικές ζωγραφιές.

* Αποτύπωσαν τις ιδέες τους, δημιουργώντας προσχέδια,  σχετικά με το σχολείο των ονείρων τους.

* Η ομάδα των μικρών δημοσιογράφων πρωτοστάτησε στις συνεδριάσεις της περιβαλλοντικής μας επιτροπής

https://blogs.sch.gr/arteducate/2023/01/01/oi-synedriaseis-tis-perivallontikis-mas-epitropis-gia-to-diktyo-oikologika-scholeia/

* Συνέβαλλαν ώστε να γίνει ομορφότερο το περιβάλλον του σχολείου μας.

* Φιλοτέχνησαν ομαδικές εικαστικές ζωγραφιές που εκθέσαμε και έκαναν ομορφότερους τους χώρους του Σχολείου μας.

* Επίσης, ζωγράφισαν στους εξωτερικούς τοίχους, στην αυλή του Σχολείου.

* Φωτογράφισαν το σχολικό περιβάλλον τους, σε διαφορετικές χρονικές στιγμές,  καθώς αξιοποιήθηκε η διδασκαλία των βασικών αρχών φωτογραφίας στη διδασκαλία των Εικαστικών μας μαθημάτων.

* Συμμετείχαμε σε μαθητικούς διαγωνισμούς φωτογραφίας για το σχολικό έτος 2022-2023. Συγκεκριμένα τα παιδιά έλαβαν μέρος στους, εγκεκριμένους από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, μαθητικούς διαγωνισμούς του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και της Ελληνικής Καρδιολογικής εταιρείας.

* Συμμετείχαμε στη δράση για την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου SID 2023, καθώς είχαμε εξαιρετική συνεργασία με τον φορέα https://saferinternet4kids.gr/!

* Ποίηση και Εικαστικές τέχνες συνδυάστηκαν. Συγκεντρώσαμε τα ποιήματα που έγραψαν τα παιδιά και έγινε ειδικό αφιέρωμα και αναρτήσεις στο διαδίκτυο.

* Συμμετείχαμε στον 7ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ «Ποντιακός Ελληνισμός: Μνήμες και Όνειρα, Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον» 2022-2023 / Συμμετοχή του Σχολείου μας  με εργασία project από τα παιδιά της Ε’ τάξης και υπεύθυνη Εκπαιδευτικό την Εικαστικό του σχολείου μας κ. Θεοδώρα Χανδρινού. Μπορείτε να δείτε περισσότερα στην ανάρτηση που ακολουθεί:

Theodora Chandrinou- arteducate » Αρχεία Ιστολογίου » Προσεγγίζοντας τον Ποντιακό Ελληνισμό – project (sch.gr)

* Καθώς οι μαθητές και οι μαθήτριες έγιναν μικροί δημοσιογράφοι πήραν συνέντευξη από συμμαθητές και συμμαθήτριές τους και κατέγραψαν τα θετικά και τα αρνητικά  στοιχεία στο φυσικό περιβάλλον του Σχολείου.

– Έγραψαν τα στοιχεία που πίστευαν τα παιδιά πως απαιτούνται για να  δημιουργηθεί το Σχολείο που ονειρεύονται.

Ορισμένα από τα σχόλια των παιδιών ήταν τα εξής:

<<- Το Σχολείο μας είναι πολύ καθαρό και μου αρέσει αυτό!

– Είναι όμορφο που έχουμε δέντρα στον κήπο του σχολείου μας και έρχονται πουλάκια! Έφτιαξα φωλιά με την κ. Θεοδώρα στα εικαστικά γιατί αγαπώ τα πουλιά κι έχω κι εγώ στο σπίτι.

– Μου αρέσει που υπάρχουν παιχνίδια ζωγραφισμένα στο προαύλιο.

– Δεν μου αρέσει που έχει φασαρία από τα αυτοκίνητα, έξω από το Σχολείο.

– Θα ήθελα να έχει το σχολείο μας ασανσέρ!

– Το προαύλιο του σχολείου μας δεν είναι μεγάλο και δεν μπορούμε να παίζουμε κυνηγητό.>>

Διάχυση και αντίκτυπος

Για την διάχυση των δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν έγιναν εικαστικές εκθέσεις στους χώρους Σχολείου μας, με πρόσβαση στο κοινό σε ημέρες εορταστικών εκδηλώσεων.

Συνεργαστήκαμε με πολλά Σχολεία από την Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς τα παιδιά συμμετείχαν και στο καινοτόμο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα:

«Λάμπρος Ορφανός – Από το Σχολείο στο Μουσείο / Lambros Orfanos – From the Shool to the Museum»

https://blogs.sch.gr/arteducate/2022/10/30/lampros-orfanos-apo-to-scholeio-sto-moyseio-kainotomo-ekpaideytiko-programma/

Project Orfanos 2022 2023IMG 20230414 155816IMG 20230128 233356

https://blogs.sch.gr/arteducate/2023/01/08/dimioyrgiki-synergasia-me-scholeia-apo-tin-ispania/

Theodora Chandrinou- arteducate » Αρχεία Ιστολογίου » Συνεργασία με το Δημοτικό Μουσείο Χαρακτικής Χαμπή της Κύπρου (sch.gr)

Δημιουργήσαμε έργα τα οποία παρουσιάσαμε μέσω διαδικτύου, προς αλληλεπίδραση. Επίσης δημιουργήσαμε έργα από κοινού με τα παιδιά από 35 Δημοτικό Σχολείο Αθήνας, στο μάθημα των Εικαστικών. Τα ψηφιακά παζλ έγιναν αφορμή για δημιουργική επαφή.

Συμμετείχαμε στις δράσεις της παγκόσμιας διοργάνωσης  για την περιβαλλοντική εκπαίδευση

“Foundation for environmental education – FEE”,

https://www.fee.global/gad-actions-2023

για την μείωση της ρύπανσης, προτείναμε για την καμπάνια Litter Less

https://www.ecoschools.gr/school-news/2023/symmetohi-stin-kampania-enantia-sti-rypansi-kai-tin-meiosi-aporrimmaton-anakyklosi

Προτείναμε μέσα από τα έργα μας να «Ανακυκλώνουμε μέσω της Τέχνης»

Ανακύκλωση μέσω της Τέχνης – οικολογικό σχολείο

«Οι πράξεις μου έχουν σημασία» / “My actions matter” ήταν η συμμετοχή μας στις δράσεις του φορέα για την αειφορία και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, που ένωσαν σχολεία από όλο τον κόσμο και έδωσαν τη δυνατότητα στα παιδιά να μάθουν και να χαρούν. Τα παιδιά ανέλαβαν πρωτοβουλίες και έλαβαν μέρος σε δράσεις, όπως επιτυχημένα έγινε με την συμμετοχή μας στο COP27!

Συμμετείχαμε στη δράση του «Χαμόγελου του παιδιού», «Μίλα Τώρα» ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό και δημιουργήσαμε βίντεο που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο.

Επίσης, κάναμε αναρτήσεις στην ψηφιακή πλατφόρμα των οικολογικών σχολείων eco-schools

https://www.ecoschools.gr/school-news/2022/oikologiko-kai-dimioyrgiko-sholeio-mas-our-eco-friendly-and-creative-school

41 δημοτικό Αθηνών οικολογικά σχολεία

https://www.ecoschools.gr/school-news/2023/ta-paidia-ginontai-mikroi-dimosiografoi

καθώς και στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο στον επίσημο ιστότοπο του Σχολείου μας και το εκπαιδευτικό ιστολόγιο της κ. Θεοδώρας Χανδρινού.

Συνεργαστήκαμε με την Διεύθυνση του Σχολείου μας, ώστε να παρουσιάσουμε τα έργα μας ευρύτερα στην τοπική κοινωνία. Προγραμματίστηκε η παρουσίαση  μέρους των δραστηριοτήτων μας σε ραδιοφωνική εκπομπή στο Δημοτικό Ραδιοφωνικό Σταθμό της πόλης μας, Αθήνα 9,84.

Αντίκτυπος και αξιολόγηση από τα παιδιά

Αναφέρονται ορισμένα από τα σχόλια των παιδιών, όπως καταγράφηκαν από την ομάδα «Οι πολύχρωμες πινελο-πένες», για τις δραστηριότητες στο μάθημα των Εικαστικών:

<<- Φέτος είναι τέλεια στο Σχολείο γιατί κάνουμε πολλά μοναδικά πράγματα στα εικαστικά!

– Μακάρι να κάνουμε και του χρόνου τόσο όμορφα πράγματα στο Σχολείο μας, όπως η Χαρακτική και η Ζωγραφική στους τοίχους.

– Στα Εικαστικά περνάμε φανταστικά γιατί η κυρία μας Θεοδώρα Χανδρινού έχει πολύ ωραίες ιδέες και είναι πολύ ωραία τα θέματα που κάνουμε.

– Φέτος είναι όλα καλά αυτά που κάνουμε στα Εικαστικά και μου αρέσει το μάθημα.

– Εμένα μου αρέσει που γνωρίσαμε πολλούς ζωγράφους και πολύ μου άρεσε που κάναμε ένα πρόγραμμα για τον Λάμπρο Ορφανό και έκανα μεγάλες ζωγραφιές, όπως για το κοριτσάκι με τον κόκορα!>>

Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την εξαιρετική συνεργασία!

Ένα μικρό δείγμα από τις δραστηριότητές μας αποτυπώνεται στις φωτογραφίες που ακολουθούν:

IMG 20221006 212710IMG 20230413 122739IMG 20230317 195723κλιματική αλλαγή Μουσείο Γουλανδρή 1IMG 20230404 215921σχολεία Θεοδώρα ΧανδρινούLand Artαφίσα έκθεση εικαστικών ΧριστούγενναIMG 20230203 231312ασφαλές διαδίκτυο αφίσαIMG 20230214 161556Απόκριες στην αυλή του σχολείουζωγραφική στον προαύλιο χώροIMG 20221116 183608IMG 20221012 195357IMG 20221117 161346IMG 20221124 233244IMG 20221124 232454IMG 20221112 213821IMG 20221103 204339IMG 20221109 214044IMG 20230219 164543χορός ποντίων ζωγραφιά 41 Δ.Σχ.Αθηνώνοι μικροί εικαστικοί δημοσιογράφοιIMG 20230414 095708καλό Πάσχα εικαστικά 2023IMG 20230418 115554

1 σχόλιο προς “Τα παιδιά γίνονται μικροί δημοσιογράφοι, το σχολικό έτος 2022-2023”

  1. Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων