Feed
Άρθρα
Σχόλια

Θεοδώρα Χανδρινού

«Πορτραίτα, Συναισθήματα, Χρώματα και Μελωδίες»
Το πρόγραμμα υλοποιείται στο 41º Δημοτικό Σχολείο Αθήνας «Νικόλαος Γύζης», το σχολικό έτος 2022-2023 και αφορά την  Αγωγή Υγεία και τα  Πολιτιστικά θέματα.
Είναι διάρκειας 6 μηνών.
Τάξεις που συμμετέχουν
Γ’, Δ’ και Ε’.
Στο πρόγραμμα συνεργάζονται οι Εκπαιδευτικοί:

Θεοδώρα Χανδρινού ΠΕ08 Διδασκαλία Εικαστικών

και Θωμάς Μαρόπουλος Διδασκαλία Μουσικής ΠΕ 79.01
Αρ. Πράξης Συλλόγου Διδασκόντων
13 ημερομηνία 21 /10 / 2022
Συνοπτική Περιγραφή – κύριο θέμα 
Μέσα από το συγκεκριμένο καινοτόμο πρόγραμμα γίνεται συνεργασία Τεχνών. Τα μαθήματα των Εικαστικών και της Μουσικής αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.
Το πρόγραμμα είναι σύμφωνο με τον οδηγό σπουδών των συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων.
Η σύμπραξη των οποίων, μέσα στην τάξη θα βοηθήσει τα παιδιά στην καλλιέργεια προσωπικών, κοινωνικών δεξιοτήτων και empathy. Στόχος είναι να βελτιωθεί ο τρόπος που εκφράζονται και λειτουργούν τα παιδιά, να μπορούν να παρουσιάζουν τον θετικό εαυτό τους. Η δημιουργία έργων και η διάχυση των αποτελεσμάτων θα βοηθήσουν ώστε το Σχολείο να ανοίξει τις πύλες του προς την κοινωνία. Τα αποτελέσματα φιλοδοξούμε να έχουν θετικό αντίκτυπο.
 Στοχοθεσία
* Αισθητική καλλιέργεια μέσω των Εικαστικών Τεχνών και της Μουσικής
* Να καλλιεργηθούν δεξιότητες ζωής μέσα από τις διαφορετικές τεχνικές των Εικαστικών μαθημάτων
 και την διδασκαλία της Μουσικής
* Διαθεματική, βιωματική προσέγγιση, αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο γνωστικών αντικειμένων
* Να αγαπήσουν τα παιδιά τις Εικαστικές Τέχνες και την Μουσική ως μορφές έκφρασης, στάση ζωής και δημιουργίας
* Η καλλιέργεια ελεύθερης έκφρασης και η διερεύνηση ορίων συμπεριφοράς
* Διδασκαλία πάνω στο λεξιλόγιο των Εικαστικών Τεχνών – Εικαστικές συνθέσεις, χρωματικές αρμονίες, τόνοι και μοτίβα
* Η προσέγγιση των διαφορετικών ρευμάτων και καλλιτεχνών, μέσω της Ιστορίας της Τέχνης, εμπνέει τα παιδιά
* Διερεύνηση διαφορετικών γνωστικών πεδίων μέσα από την αξιοποίηση ποικίλων υλικών όπως η κατασκευή μουσικών οργάνων με ανακυκλώσιμα υλικά, δημιουργίες πορτραίτων με μεικτές τεχνικές.
* Προσέγγιση – κατασκευή – χρήση μουσικών οργάνων,  μορφή και δομή τους.
* Διδασκαλία για την κατανόηση της δομής των μουσικών οργάνων, χρήση και  κατασκευαστικές αρχές
* Η συμμετοχή των γονέων και κηδεμόνων στις δημιουργικές μας δραστηριότητες ενθαρρύνεται.
Μεθοδολογία
Βιωματική, συμμετοχική και διαθεματική διδακτική πρακτική. Ομαδική- συνεργατική μάθηση, διάλογος και στοχασμός. Σύνδεση εικόνας, λόγου, ήχων.  Αφήγηση και δημιουργία σεναρίου – δραματοποίηση. Τέχνες και τεχνολογία. Εξομοίωση με έννοιες της Μουσικής. Συνθέτω, αποδομώ και ανα-δημιουργώ. Συναισθηματική αγωγή. Αξιοποίηση της τεχνολογίας στην διδασκαλία.
Δραστηριότητες
* Πορτραίτα και συναισθήματα
* Ήχοι που εγείρουν συναισθήματα
* Τα παιδιά συνθέτουν και  δημιουργούν με ήχους και χρώματα
* Ταξιδεύοντας με τους ήχους των έργων του Joan Miró
* Τα έργα του Paul Klee ζωντανεύουν μουσικά
* Η Τέχνη της δημιουργικής ανακύκλωσης
* Μουσικές ακροάσεις
* Κατασκευή μουσικών οργάνων με ανακυκλώσιμα υλικά
* Ρυθμός, χρώμα και μελωδίες
* Παρουσιάζω τον καλύτερο εαυτό μου και εκθέτω τα έργα μου.
Συνεργασία με φορείς και πρόσωπα
Συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, με την Συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου, με τους υπεύθυνους Εκπαιδευτικών προγραμμάτων Α’ Αθήνας – Πολιτιστικών θεμάτων και Αγωγής υγείας. Με Μουσεία και χώρους Τέχνης και Πολιτισμού.
Σχολικές επισκέψεις
Ψηφιακές παρουσιάσεις και ξεναγήσεις σε Μουσεία και χώρους Τέχνης για όλες τις τάξεις.
Επίσκεψη στο Πλανητάριο Νοέμβριος – Ε’ τάξεις
Επίσκεψη στο Μέγαρο Μουσικής – Δεκέμβριος – Δ’  τάξεις και Ε’ τάξεις
Σύνδεση με άλλα γνωστικά αντικείμενα
Μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά συνδέουν τις δραστηριότητες που υλοποιούνται με όχημα την διδασκαλία των Εικαστικών μαθημάτων και της Μουσικής:
Την διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας,  την περιβαλλοντική εκπαίδευση, την Γεωμετρία, το μάθημα των Θρησκευτικών και την Φυσική Αγωγή, την διδασκαλία των Αγγλικών.
Αποτελέσματα – διάχυση και αντίκτυπος 
Η αξιοποίηση ανακυκλώσιμων υλικών οδηγεί στην δημιουργία έργων τα oποία εκθέτουμε. Εικαστικές κατασκευές, ζωγραφιές και σχέδια που συνδέονται με μουσικές συνθέσεις, με ήχους και ρυθμούς.
Παρουσίαση αποτελεσμάτων μέσω ιστοσελίδων και άρθρων.
Παρουσίαση εικαστικών εκθέσεων στο Σχολείο μας με τους ήχους της μουσικής. Άνοιγμα του Σχολείου στην κοινωνία.
IMG 20221005 112859IMG 20221012 125928IMG 20221007 122650IMG 20221026 214241
IMG 20221212 230315

Απόφαση έγκρισης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων από το Υπουργείο Παιδείας

IMG 20230104 234420IMG 20221219 164433IMG 20221031 180713IMG 20230104 234527IMG 20221219 085646IMG 20230104 234552

IMG 20221024 172020

IMG 20231112 142951

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων