ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ – 2ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΝΙΚΗ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ – ΜΙΑ ΩΡΑΙΑ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ” – ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΜΑΣ!
Το Εκπαιδευτικό Τμήμα του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας οργάνωσε
για την σχολική χρονιά 2021 – 2022 τον 2ο Διαγωνισμό Ζωγραφικής με τίτλο
«Μια ωραία πεταλούδα», που απευθύνονταν σε μαθητές Α’ βάθμιας Εκπαίδευσης και είχε ως σκοπό οι μαθητές και οι μαθήτριες να γνωρίσουν τις πεταλούδες.
Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων
- Η Τέχνη για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή – Ένα λαμπρό Σχολείο με την Τέχνη των παιδιών / Fine Arts for the environment and the climate change – A bright School with the pupils’ Art
- https://blogs.sch.gr/arteducate/2022/03/25/fine-arts-for-the-environment-a-bright-school-with-the-pupils-art/
- Τα έργα του Λάμπρου Ορφανού εμπνέουν τα παιδιά- διδασκαλία της Χαρακτικής / Upon the creations of Lambros Orfanos
- Καθώς και των προγραμμάτων συνεργασίας eTwinning, μεταξύ Σχολείων από την Ελλάδα και το εξωτερικό
- “Our school routine”
- “We love science!” https://blogs.sch.gr/arteducate/2022/05/10/we-love-science/
- “Δημιουργικότητα και δεξιότητες ζωής – Cultivating life skills through creative projects
συμμετείχαμε στο διαγωνισμό, με τις δημιουργίες των παιδιών από το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου, με υπεύθυνη Εκπαιδευτικό – Εικαστικό την Θεοδώρα Χανδρινού.
Συμμετείχαν 132 σχολεία απ’ όλη την επικράτεια με 2.136 έργα από όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ανακοινώθηκαν 12 βραβεία (4 ανά ηλικιακό επίπεδο). Το Μουσείο όρισε και 100 επαίνους για τους αντίστοιχους διαγωνιζόμενους που η επιτροπή αποφάσισε πως άξιζαν την διάκριση για την άρτια δουλειά που παρουσίασαν. Οι βραβευθέντες ειδοποιήθηκαν μέσω των σχολείων τους.
Ένα από τα 12 βραβεία, το 3ο στο ηλικιακό επίπεδο Γ’, Δ’ Δημοτικού πήρε η μαθήτρια της Δ’ τάξης του σχολείου μας Πετρουλάκη Ειρήνη.
Έπαινο πήρε η μαθήτρια του Σχολείου μας Αγγελική Μεργιά.
Το Μουσείο διοργάνωσε μικρή τελετή βράβευσης. Η απονομή των 12 βραβείων έγινε την Κυριακή 5 Ιουνίου 2022 και ώρα 11π.μ. με την παρουσία των παιδιών και των οικογενειών τους.
Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν!!
Το φωτογραφικό που ακολουθεί ήταν από την τελετή βράβευσης, στην οποία είχα την τιμή να παρεβρεθώ.
https://blogs.sch.gr/arteducate/files/2022/06/IMG_20220605_114913.jpg
Συγκεκριμένα, ορίστηκε από το Μουσείο η στοχοθεσία του διαγωνισμού και ανακοινώθηκαν οι απαραίτητες πληροφορίες:
” Στόχοι:
Οι μαθητές / μαθήτριες επιδιώκεται:
• να εντοπίσουν τις πεταλούδες της περιοχής που ζουν
• να παρατηρήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους
• να εξοικειωθούν και να παρακολουθήσουν την παρουσία τους,
ανάλογα με την εποχή του χρόνου
• να ανακαλύψουν τη βιοποικιλότητα των πεταλούδων
Περιεχόμενο:
Μέσα στο πλαίσιο του σχολικού ωραρίου, σε ώρα μαθήματος Εικαστικών,
οι μαθητές / μαθήτριες που επιθυμούν να λάβουν μέρος στον Διαγωνισμό,
καλούνται να ζωγραφίσουν μια πεταλούδα που παρατήρησαν:
• είτε στη φύση,
• είτε στο διαδίκτυο
• είτε σε κάποιο βιβλίο
Ο εκπαιδευτικός, ανάλογα με την τάξη που διδάσκει, μπορεί να δημιουργήσει έναυσμα στους μικρούς καλλιτέχνες, μέσα από κεφάλαια σχετικά με την Ελληνική πανίδα,
στα μαθήματα Μελέτης Περιβάλλοντος (για Α’ – Δ’ Δημοτικού)
και Γεωγραφίας (για Ε’ & Στ’ Δημοτικού).
Ο κάθε μαθητής / μαθήτρια μπορεί να λάβει μέρος με ένα μόνον έργο, το οποίο θα έχει ως τίτλο το επιστημονικό (λατινικό) όνομα της πεταλούδας που ζωγράφισε.
Η πεταλούδα είναι MIA και θα είναι ζωγραφισμένη στο φυσικό της περιβάλλον (π.χ. πάνω σε λουλούδι, κλαδί ή κορμό δένδρου) σε χαρτί Α4 οριζόντιας διάταξης.
Το όνομα του μαθητή / μαθήτριας ΔΕΝ θα βρίσκεται πάνω στο έργο. “
Ο διαγωνισμός λειτουργούσε μόνο μέσω των σχολικών μονάδων και η προθεσμία υποβολής των έργων έληξε στις 15 Μαϊου 2022 ενώ η συμμετοχή των μαθητών/-τριών ήταν προαιρετική. Την εκάστοτε συμμετοχή έστελνε ο Εικαστικός Εκπαιδευτικός του σχολείου, μαζί με την συμπληρωμένη αξιολόγηση και τα στοιχεία του διαγωνιζόμενου και του σχολείου του.
***
Προσέγγιση του θέματος
Το θέμα της πεταλούδας διδάχθηκε με διαφορετικούς τρόπους, σε όλες τις τάξεις του Σχολείου, στο μάθημα των Εικαστικών. Μέσα από διαφορετικές εικαστικές προσεγγίσεις και τεχνικές. Αξιοποιήθηκαν τα διδακτικά βιβλία, το διαδίκτυο και το εκπαιδευτικό υλικό που έχω ετοιμάσει από προηγούμενα έτη.
http://https://youtube.com/shorts/dB6vlfk20D4?feature=share
Έργα των παιδιών με θέμα τις πεταλούδες
Ακολουθεί ένα βίντεο για την δημιουργία πεταλούδας με την τεχνική της χαρτοδιπλωτικής. Το δημιουργήσαμε με τα παιδιά, λίγα χρόνια πριν στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου στο μάθημα των Εικαστικών. Το αξιοποιούμε ως διδακτικό εργαλείο και τώρα όπως και τότε υλοποιούσαμε με επιτυχία εκπαιδευτικά προγράμματα και τα παιδιά έγιναν δάσκαλοι για μια ημέρα στους μαθητές και τις μαθήτριες από τις μικρότερες τάξεις!
Το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας με τα μοναδικά του εκθέματα και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που μας προσφέρει, άνοιξε τους χώρους του σε όλους τους επισκέπτες την ημέρα Περιβάλλοντος και γιορτάσαμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον όλοι μαζί, δια ζώσης. Η έκθεση με τίτλο “Εγώ θα σώσω τον κόσμο;” Ενημέρωσε διαδραστικά για την κλιματική αλλαγή και εντυπωσίασε τους επισκέπτες με τον διαδραστικό τρόπο παρουσίασης των θεμάτων!
Καλή πρόοδο σε όλα τα παιδιά!!
Θεοδώρα Χανδρινού